Brynäs IF

730057 inlägg · 7961 ämnen

Läkerol Arena

« · 752777 · » Till forumet

Sv: Läkerol Arena
Clubsport: Det fanns alternativ till korven, i alla fall i den pub jag besökte. Kanske inte så spännande alternativ men det var en tallrik med nachos, korv och oliver. Dessutom såldes baugetter där. Det märks ju att pubbarna inte är alls färdiga och det ska nog bli bra med matutbudet vad det lider.
Ang. utsläpp så måste det ju vara provisoriskt, lika med insläppet. Det var ju bara nån som stod och plockade biljetter i en öppen dörr.
Kommentera

Clubsport: Åfan...men det skall väl inte kunna göras. För jag förutsätter att de papper som skrivits är bindande. Fast det var ju kö till logerna så det skall nog gå att kränga den till ett annat företag. Löfebergs kanske? De har ju visat sig vara mer frikostiga när det gäller sponsring av hockeylag ;)
Kommentera

Hörde på läktarplats att Gevalia sa upp sin loge 2 dagar innan premiären, dom tyckte visst att det skulle bli för dålig beläggning och hade själva inget större intressse av att gå på hockey. Riktigt dåligt gjort av dom.
Dom har varit klubbens huvudsponsor sen Hedenhös dagar då kan dom gott slanta upp dom stålarna det kostar!
Kommentera

Huss:
"Till tonerna av Brynäs Hej, så tog laget isen i besittning. "
borde ha varit ngn som videofilmat...vore coolt o se...

svart o gul o vit o med målaptit !!!
Kommentera

GävleLasse: Intressant med J-20 matchen är att se Huulkonen i andra femman. Han behöver uppenbarligen matchträning.
Kommentera

HF:

Aha!
Återbud och/eller ej uthämtade biljetter via Ticnet (det brukar ju vara en del om jag minns rätt från föregående säsong)...?
Kommentera

HF: men asså ståplats full ajaj ..
Kommentera

rackham: Nix, paketen har vi inte kunnat sälja på snart en vecka. Vi hade några ytterligare som ville ha dem men vi har fått säga nej.
Kommentera

HF:
Inte ens en biljett via BT och ert paket?
Kommentera

HF: shitt asså kan inte va sant ;P
Kommentera

90Steen_: Ståplats är tydligen helt slutsåld vad jag hörde tidigare idag.
Kommentera

GävleLasse: Dom ska testa matchintro och sånt, och vill kanske vara lite hemliga?
Kommentera

90Steen_:

Jag kommenterade inte platstillgången, utan klarheten i frågeställningen. Biljetter säljer de på arenan, ticnet eller kanske via supporterklubbarna...
Det vore ju snopet att stå där med en glasklar uppfattning om ståplats men utan biljetter...
Kommentera

rackham: Bra det ;) får man fixa då!
Kommentera

90Steen_:

Glasklart, 90Steen, glasklart!
Kommentera

rackham: Alltså till matchen imorn ;)
Kommentera

90Steen_:

Ja, inte till J20 ikväll i alla fall...
Kommentera

Nån som vet om det finns ståplatsbiljetter kvar??
Kommentera

TIKbiff:

Vik hädan, TIKbiff!
Kommentera

TIKbiff: Blir fullsatt imorgon. Med medikub och hela fallerullan. :-))

Kommentera

65selander:
Inbillar du dig att BIF kommer att lyckas få fullsatt?
Möjligtvis i kvalserien när ni möter Leksand
;-)
Kommentera

GävleLasse: Tja, det är hårt virke i oss brynäsare...:)
Kommentera

GävleLasse: Dom skulle bjuda alla på J-20 matchen och för att få fullt så kunde diom bjuda på tilltugg och dryck. Allt för att testa om isen, ventilationen håller i värmen när hallen är fullsatt.
Kommentera

Fundamentals: ja kanske...nåja, det är ju i alla fall hockey i morgon så man dör ju inte...
Kommentera

GävleLasse: Kanske vill dom "testa" arenan med en riktig match, ett genrep.
Kommentera

Fundamentals: Ja, man tycker ju att de kunde spelat i B-hallen i så fall...
Kommentera

GävleLasse: Hmm, kom precis på att jag ändå inte vill ta mig upp på åsen ikväll. Det skulle ta bort magin inför morgondagens premiär. Jag har ju ännu inte varit in i arenan. Förstår dock bitterheten hos dig.
Kommentera

Fundamentals: Jag ringde och kollade angående J20 matchen... Publik får INTE komma in..

Sugdåligt tycker jag personligen.. men men så är det.
Kommentera

65selander: Enligt de lokala blaskorna ska det spelas match ikväll.
Kommentera

Fundamentals: Jag har ingen aning men jag förutsätter att det är öppet för det brukar komma förhållandevis mycket folk till J20's matcher. Helgens matcher mot Leksand och Mora sågs i en nästan full B-hall. Jag hoppas verkligen att de går att se dem för jag ska dit...
Kommentera

Fundamentals: Spelar inte dom i B-hallen ännu?
Kommentera

Träningen idag var stängd för publik, är det nån som vet om kvällens J-20-match kommer vara öppen för publik eller inte?
Kommentera

Clubsport:
Med det här landet menade jag i Läkerol Arena, blev lite fel...
Kommentera

micke:
Ja du ser ju hur lyckat det blev att ge lagen djursmeknamn efter NHL-modell...

Risken är större att du får öl spilld över dig av en överförfriskad herre än att du får kaffe över dig, plus att kaffet i Gavlerinken aldrig var hetare än 60 grader...

Och det här med öl på läktarplats du kan önska så mycket du vill men det kommer aldrig att inträffa i det här landet. Bara den frågan att det konsumeras öl bredvid småungar gör att det aldrig kommer att bli tillåtet.
Kommentera

Clubsport: Spilla öl? Tja, jag får ju hellre en öl spilld över mig än 85 gradig kaffe. Annars finns det ju ett idiotsäkert sätt att undvika det, enbart tillåta öl i PET-flaskor på läktare (liknande alla 0,5 l läskflaskor). Sådana sålde dom på läktarna under en baseballmatch jag var på i staterna, funkar alldeles utmärkt. Kanske inte är så skoj att dricka pilsner ur plastflaska, men att bara valmöjligheten finns är ju ett stort plus. Skulle nog föredra det mot att sitta och panikdricka sin öl i periodpausen.

Varför ska vi inte jämföra med USA? Varför ska vi inte jämföra oss med dom som är världsbäst på "public service" (eller vad det nu kallas)? Varför kan inte vi sikta mot toppen och satsa på att bli bäst och mest professionella på alla områden? Varför ska vi nöja oss med amatörmässiga halvlösningar där kunderna inte blir nöjda när man vet att det finns andra som gör det bättre?

Mickis: Kanske kan inte svenskar dricka lagom, vad vet jag :) Men det finns ju en ganska enkel lösning på det oxå. Precis som på alla andra ställen så sparkar man ut den som blir för full och stökig, den som inte har sunt förnuft helt enkelt. Om inte annat så skulle man åtminstone kunna ha en försöksperiod med att dricka öl på läktaren, spårar det ur så slopar man det helt enkelt.

RQT: Du skrattar åt förslaget att ta med sig öl in på läktaren. Öh, vad typiskt svenskt...på något sätt. Det funkar i alla andra länder på jorden, varför skulle det inte fungera i Läkerol Arena? T.om i Globen får man ta med sig sin (folk)öl in på läktaren utan att man spiller ut den på sin granne och börjar bete sig som ett svin. Det funkar. Jag kan givetvis förstå om man inte tillåter pilsner på ståplats där alla småbarnen står och där det är trångt så att missförstånd kan uppstå. Men på sittplats ser jag inga som helst hinder till varför en vanlig besökare inte ska kunna sitta och dricka sin öl och kolla på matchen lika som man dricker sitt kaffe eller käkar sin korv...
Kommentera

westerlind: Nja du är inte så genial. I öltältet så har dom gjort detta. Ang sportbarer vs öl så är det flera än vad som har namts men jag väntar på att uppgiftslämnaren skall bekräfta detta.

HF... VAAAAAKNA ;-)

Kommentera

micke: Svenskar kan inte dricka lagom, så är det med det.
Kommentera

micke:
Det funkar inte att låta folk dricka öl på läktarna. Det är ju bara att kolla på vad som hände på AIK-Gefle i våras. En lindrigt nykter snubbe med två öl i händerna halkar i trappan och 6-7 personer blir nerstänkta med öl. Mindre kul att sitta och se klart på matchen med förstörda och ölindränkta kläder...

Går ju inte att jämföra med hur det är i USA där är ju allt runt omkring viktigare än själva matchen. Där går folk ut från läktarna för att köpa mat mitt under pågående match.
Kommentera

westerlind: Lysande idé, så kan man lätt smyga ner ett par cipramil å stämningen blir på topp under fäljande period. Ingen oro där inte ;)
Kommentera

micke:
Ska bli sk-tkul att se den nya arenan, jag har bara kollat under ombyggnationen. Visst, det kanske behövs fler barer, men jag är mest nyfiken om de vågar vara lite wild & crazy och tappa upp några bira i förväg, t ex 100-200 inför varje paus. Har väl påpekat det några hundra gånger i Gavlerinken, men fått svaret att man vet aldrig om någon vill ha öl. Och varje gång blir de lika förvånade.
Undrar om Wille någon gång funderat över hur många fler öl han kunde sålt på mitt oerhört geniala vis...
Kommentera

RQT: Haha, vad säger du? Att man borde få ta med sig ölen in på läktaren? Det skulle ju säkert funka jättebra :P

Har du varit på en ishockey, fotbolls, basket, baseballmatch utanför Sverige någongång?
Där är det i de flesta fall en självklarhet att man dricker sin öl på sin sittplats, det är inga problem. Vet inte hur det är i övriga europa men i tex USA går man man runt bland läktarna och säljer dricka, öl, varm korv + annat tilltugg. Det fungerar helt utmärkt och är en underbar service, varför skulle det inte funka i Sverige och Läkerol Arena? Jag hatar verkligen rushen i periodpausen för att få ngt att dricka och äta.
Tänk vad enkelt det hade varit om man hade gjort som vilken arena som helst i staterna, dvs fler kiosker, fler barer och att sälja mat/dryck på läktaren.
Varför skulle inte det fungera i Läkerol Arena?

Re:65selander: Jag skulle tro att sportbarerna är med öltillstånd, kioskerna är kaffe, korv och annat onyttigt. Tror knappast Brynäs missar en chans på att tjäna kosing.

Skulle tro att vi får svar på frågan när GävleLasse vaknar upp eftersom han har varit där ett antalgånger.

Enligt dagens GD:s ishockeybilaga är endast en bar på bottenvåningen samt en på etage3 med öltillstånd. De andra är "hockeybarer" som enbart är en stor kaffetermos. Om jag har fattat GD rätt.
Ps. Grattis i efterskott. Ds-
Kommentera

micke: Jag skulle tro att sportbarerna är med öltillstånd, kioskerna är kaffe, korv och annat onyttigt. Tror knappast Brynäs missar en chans på att tjäna kosing.

Skulle tro att vi får svar på frågan när GävleLasse vaknar upp eftersom han har varit där ett antalgånger.

Kommentera

micke: Haha, vad säger du? Att man borde få ta med sig ölen in på läktaren? Det skulle ju säkert funka jättebra :P
Kommentera

micke:

Nä, visst är livet är ett helvete!
Kommentera

Om jag fattade GD:s hockeybilaga rätt så skulle det bara finnas liten en hockeybar på bottenplan samt plan tre. De andra hockeybarerna är inga riktiga barer utan skulle funka som ngt jävla slaga café. Trängsel någon? Visserligen står det att restuarangen på plan två är öppen för alla så jag antar att man kan ta en öl där i periodpaus.
Jag hade verkligen hoppats att man kollat på hur man gör på andra sidan pölen när det gäller pubilikfrieri (NHL, NBA, NFL) men det verkar man inte ha gjort. Istället blir det säkert samma köer och panikdrickande i periodpausen som på Hovet samt samma köande för sunkig varmkorv som i gamla gavlerinken.
Tänk om man bara hade gjort det så enkelt att man hade haft fler utskänkningstillställen samt fast-food ställen och man kunde ta med sig mat och dryck in på läktaren. Vad enkelt det skulle bli, vad trevligare det skulle bli, vad mycket mer BIF skulle tjäna på det..... Men public-service, affärstänkande och BIF går väl inte hand i hand antar jag....
Kommentera

Var förbi Läkerol Arena igår och det var riktigt läckert "by night" när Läkerol Arena-skylten lös (det som var klart) samt det rätt så läckra gröna lyset.
Kommentera

Är Anders Lindbäcks utrustning sponsrad av Slotts senap, eller?
Man ryser ju värre än av att tugga aluminiumfolie...
Kommentera

Clubsport:

Verkar vara lite jobb kvar där va?!

:-P
Kommentera

65selander: hehe... då har han dolt den sidan väl. Han blev ju genast favorit hos Bissett19 och Rodrigues när vi pratade med honom i Sundsvall.. verkligen genomtrevlig kille.

Efter vad man läst i intervjuer med honom så verkar Rögle Jönsson fortfarande vara skraj för honom. Nick försökte ju få tag på honom för att personligen be om ursäkt för incidenten i vintras.
Kommentera

« · 752777 · »