Brynäs IF

730462 inlägg · 7961 ämnen

Läkerol Arena

« · 753061 · » Till forumet

Sv: Läkerol Arena
GävleLasse: Måste varit en skön känsla att vara på plats, det skrevs ju ändå hockeyhistoria.
Kommentera

rafalski: Ja det var det verkligen. Det var STORT att höra hur taket lyftes av alla applåder när Tigern och Lundström presenterades...

Tyvärr så var ljudet under all kritik så man hörde knappt vad som sas. Men det SÅG jävligt bra ut ;)
Kommentera

GävleLasse: Förhoppningsvis är det väl bara en fråga om intrimmning, verkar vara på det berömda ***håret att tidplanen höll.
Kommentera

NBån som vet hur man får plats på första parkett i resturangen? Bokar man via den eller är det nå speciella matchbiljetter?

Jag tänker då utnyttja bussmöjligheten ett par gånger i vintern....70 spänn för resa tur/retur är faktiskt rätt billigt från Avesta

Underbar Arena måste jag säga....verkar se bra vart man än är.....förutom att Rodrigues ställde sig upp hela tiden och skymde utsikten *ler*
Kommentera

GävleLasse: Jo, det var nog historiens vingslag över gårdagens händelse.
Trist bara att inte spelschemat var annorlunda så att Swedbank/Läkerol slapp konkurrera om uppmärksamheten.
Mina Ö-viks kamrater är dock en smula upprörda över anläggningen.
Vatten på tre håll och inget glas annat än in mot land. Dessutom är tillgängligheten tydligen minimal (speciellt med vatten på tre håll).

En riktigt stor skräll var på gång i TV-pucken för påläggskalvarna Silfverberg o co. Men storfavoriterna Stockholm kvitterade tydligen med någon minut kvar.
Kommentera

brynasaren:
Jag tog väl en sisådär 100 bilder och några filmer...
Kommentera

dreamland: man ringer restaurangen och bokar kostar 600 kr(förrätt,varmrätt,och efterrätt) kan oxå sitta inne och då kostar det 495 kr
har rint och hört idag...
Kommentera

Huss: Åssa var skrällen ett faktum. Faktiskt en av de större i juniorsammanhang på många år. Stockholms första lag utslagna av en massa Brynäsjuniorer....
Kommentera

Huss: Fast sedan stänkte dom in ett segermål. Spöade stockholm - stort!!
Kommentera

Dream Team: " Strömsbro IF är väl ett annat lag med tydlig Gävelanknytning. Finns det fler?"

Se länken och njut.
Då var Brynäs lillebror i stan.... ;-))
Kommentera

Ja jävlar vad gnäll det var om Arenan..Trångt vid stolarna,dåligt utbud av mat,kommer inte ut nog fort därifrån mm
Inte visste jag att jag flyttade till gnällbältet då jag tog mig hit från s-viken ;)
Kommentera

RavenLord: Vad hade du väntat dig? Vi bygger en kanonarena för 160 mille och folk klagar för att de inte kommer ut fort nog därifrån. Och ljudet är kajko. Jag trodde folk gick dit för att kolla på hockey.
Kommentera

RavenLord:

Mästarkraven, RavenLord, Mästarkraven...
Kommentera

rackham: Mästarkraven, är det den ideologiska överbyggnaden för knarrandet? :-)
Kommentera

Jompe: Om det var efter 5-6e matchen i LA så skulle jag förstå att man kanske klagar på dessa små skitsaker men att göra det i första då man borde veta att allt är nytt och inte riktigt klart osv
Kommentera

RavenLord: Precis.
Kommentera

RavenLord: Men är det verkligen så många som har gnällt då?tycker dem allra flesta bara har positiva saker att säga om Läkerol Arena.
Själv får jag vänta tills första Lördagsmatchen,o jag är från Gnällbältet o där kan vi gnälla:)
Kommentera

Jompe:

Ja, i Brynäs fall är det helt enkelt så...
Kommentera

Bissett19: Tycker bara de är konstigt att efter en sådan premiär och att få vara på plats och uppleva det historiska ens orkar skriva och klaga över små skitsaker,jag skulle hellre lyfta fram allt bra och blunda över det tills lite längre in på säsongen.. det kommer nog finnas massor att gnälla över framöver ;)
Premiär, Invigning ,3 Poäng, kan det bli bättre ;)
Kommentera

Bissett19:
Det enda man kan anmärka på så här på håll är rad ett nere i hörnet. Kan ju inte vara kul att ha 5-8 meter fram till sargen. Varför inte bygga rad ett 1 meter från sargen och runt om?
Kommentera

RavenLord: "Premiär, Invigning ,3 Poäng, kan det bli bättre ;)"

Nej!!
Kommentera

rackham: If you say so.
Kommentera

Jompe: Det jag reagerar mot är inramningen. Det tar mycket resurser i for av tid och pengar för att producera kringarrangemang. Därför är det viktigt att sånt klaffar annars är det slöseri med tid och kraft. Det faktum att det var svårt och trångt att ta sig ut efter matchen kan vara en faktor som får folk att i värsta fall stanna hemma.

Brynäs vill väl ha tillbaka publiken?
Kommentera

GävleLasse:

Ja, eller man kan säga att:

1 match spelad. 0 utsålt hus.
27 grundseriematcher att spela.
Kommentera

GävleLasse: "Det faktum att det var svårt och trångt att ta sig ut efter matchen kan vara en faktor som får folk att i värsta fall stanna hemma.

Brynäs vill väl ha tillbaka publiken?"

Bästa sättet att undvika trängsel nästa gång måste väl isf vara att öht inte öppna utgångsdörrarna?
Dessutom ett djävligt bra sätt att behålla publiken....
Kommentera

Huge: Vilken Idé.. tvångshockey.. ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Arenan kommer att bli guld men innan Huge är där så har vi. "Sandvik Arena" ;-)
Kommentera

Ingen som lagt upp bilder från gårdagen?
65Selander, du brukar ju vara flitig med kameran...? :o)
Jag har Läkerol Arena-abstinens.
Kommentera

Är det någon som har siffror på publikkapacitet i arenan? Ja, hur många sitt- resp. ståplatser det finns att tillgå? Hur många biljetter finns tillgängliga för bortafansen?

Kommentera

Dream Team: 8300, till bortastå finns 23 tillgängliga platser, men då är det fan fullt :-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Visst är det så att på eran ståplats får borta supportrarna se sitt lag anfalla åt det hållet två ggr?
Känns det inte för er som att ståplats är på "fel sida" för er?
Kommentera

TIKbiff: Jo det känns konstigt. Men å andra sidan har ju Brynäs stödet i ryggen.
Kommentera

DMartinssonBSKV:
Eller är det så att spelarna vänder er ryggen?
;-)
Kommentera

TIKbiff: Ja för dom spelar ju bara anfallshockey. Då blir ju ryggen mot oss ;)
Kommentera

Dream Team:
Fakta
Våning för våning

Våning 1
Yta: 4 700 m2.
Åskådarplatser: Cirka 5 000.
Här finns: Entréhall, reception, spelbutik, eventuellt en bankomat, fem kiosker, tre sportbarer (café eller pub), souvenirshop, biljettkassor, toaletter, Brynäs kansli.

Våning 2
Yta: 3 347 m2.
Åskådarplatser: 740.
Här finns: 48 loger, restaurang för allmänheten (320 platser), två bufférestauranger (vip) i anslutning till logerna, restaurangkök, åtta konferenslokaler, toaletter.

Våning 3
Yta: 2 426 m2.
Åskådarplatser: 2 700.
Här finns: Två sportbarer (café eller pub), fem kiosker, toaletter.

Våning 4
Yta: 1 137 m2.
Åskådarplatser: Inga.
Här finns: Tv-studio, pressrum och pressplatser, kameraplats, ljudanläggning, videoredigering, måldomare, en konferenslokal, toalett
Kommentera

DMartinssonBSKV:
Tror det är tvärtom jag, så att ni skall kunna se så många mål på nära håll som möjligt ;-)
Kommentera

DMartinssonBSKV:
Tror det är tvärtom jag, så att ni skall kunna se så många mål på nära håll som möjligt ;-)
Kommentera

Bissett19: Tack ska du ha. Dock så var det inte till så mycket hjälp eftersom det inte finns angivet hur många sitt-, stå- resp. bortaplatser arenan har.
Kommentera

TIKbiff: Vi kan nog hålla på så länge som helst.
Kommentera

DMartinssonBSKV:
åja,,eftersom man lyssnar på webbradion så kan jag hålla på minst en timme till :-)
Kommentera

Dream Team: Fan vad du var kräsen,men jag tror att du får plats:)
Kommentera

Dream Team: 1029 stå sammanlagt(150 bortastå) resten hemmastå.
Kommentera

70 Rodrigues: F-n vad du var vass på matte då! ;-)
Kommentera

Dream Team: Ni kan nog klämma in några till ifall ni lir lite mer ödmjuka :-)
Kommentera

Dream Team:
någonting ska väl en Brynäsare vara bra på oxå ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Haha.. nänä, räkna med i vanlig ordning uppumpade och heltaggade Timråsupportrar som gästar arenan den 21 oktober! ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jag har hört att det ska vara 212st till bortastå.
Kommentera

Dream Team: TIK får ju ett besök i träarenan i helgen som inte går av utav hacker ;-)

Förväntar mig att Tikbiff hänger en gigantisk banderoll på Östarand
"Välkommen 65Selander" ;-)

Kommentera

70 Rodrigues-DMartinssonBSKV: 1029 stå sammanlagt varav 212 till bortastå verkar troligt – minst 200 måste det vara iaf.

Det blir intressant att se var stången hamnar när den väl kommer på plats. Och de planerade 4½ meter mellan klackarna blir bara ett par meter.

Smärtsamt att man under aktuell match i LA inte får reda på texten till en banderoll man (rent fysiskt) står bakom på ståplats utan måste vänta till ett helt annat tillfälle för att få veta dess budskap.
Kommentera

Ni som var på arenan idag. Har dom börjat få till det mesta synliga nu?

Typ fått till fogarna vid shopen, tagit bort muttern från pissoaren?

Kommentera

« · 753061 · »