Brynäs IF

730057 inlägg · 7961 ämnen

Läkerol Arena

« · 753113 · » Till forumet

Sv: Läkerol Arena
RavenLord: Precis.
Kommentera

RavenLord: Men är det verkligen så många som har gnällt då?tycker dem allra flesta bara har positiva saker att säga om Läkerol Arena.
Själv får jag vänta tills första Lördagsmatchen,o jag är från Gnällbältet o där kan vi gnälla:)
Kommentera

Jompe:

Ja, i Brynäs fall är det helt enkelt så...
Kommentera

Bissett19: Tycker bara de är konstigt att efter en sådan premiär och att få vara på plats och uppleva det historiska ens orkar skriva och klaga över små skitsaker,jag skulle hellre lyfta fram allt bra och blunda över det tills lite längre in på säsongen.. det kommer nog finnas massor att gnälla över framöver ;)
Premiär, Invigning ,3 Poäng, kan det bli bättre ;)
Kommentera

Bissett19:
Det enda man kan anmärka på så här på håll är rad ett nere i hörnet. Kan ju inte vara kul att ha 5-8 meter fram till sargen. Varför inte bygga rad ett 1 meter från sargen och runt om?
Kommentera

RavenLord: "Premiär, Invigning ,3 Poäng, kan det bli bättre ;)"

Nej!!
Kommentera

rackham: If you say so.
Kommentera

Jompe: Det jag reagerar mot är inramningen. Det tar mycket resurser i for av tid och pengar för att producera kringarrangemang. Därför är det viktigt att sånt klaffar annars är det slöseri med tid och kraft. Det faktum att det var svårt och trångt att ta sig ut efter matchen kan vara en faktor som får folk att i värsta fall stanna hemma.

Brynäs vill väl ha tillbaka publiken?
Kommentera

GävleLasse:

Ja, eller man kan säga att:

1 match spelad. 0 utsålt hus.
27 grundseriematcher att spela.
Kommentera

GävleLasse: "Det faktum att det var svårt och trångt att ta sig ut efter matchen kan vara en faktor som får folk att i värsta fall stanna hemma.

Brynäs vill väl ha tillbaka publiken?"

Bästa sättet att undvika trängsel nästa gång måste väl isf vara att öht inte öppna utgångsdörrarna?
Dessutom ett djävligt bra sätt att behålla publiken....
Kommentera

Huge: Vilken Idé.. tvångshockey.. ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Arenan kommer att bli guld men innan Huge är där så har vi. "Sandvik Arena" ;-)
Kommentera

Ingen som lagt upp bilder från gårdagen?
65Selander, du brukar ju vara flitig med kameran...? :o)
Jag har Läkerol Arena-abstinens.
Kommentera

Är det någon som har siffror på publikkapacitet i arenan? Ja, hur många sitt- resp. ståplatser det finns att tillgå? Hur många biljetter finns tillgängliga för bortafansen?

Kommentera

Dream Team: 8300, till bortastå finns 23 tillgängliga platser, men då är det fan fullt :-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Visst är det så att på eran ståplats får borta supportrarna se sitt lag anfalla åt det hållet två ggr?
Känns det inte för er som att ståplats är på "fel sida" för er?
Kommentera

TIKbiff: Jo det känns konstigt. Men å andra sidan har ju Brynäs stödet i ryggen.
Kommentera

DMartinssonBSKV:
Eller är det så att spelarna vänder er ryggen?
;-)
Kommentera

TIKbiff: Ja för dom spelar ju bara anfallshockey. Då blir ju ryggen mot oss ;)
Kommentera

Dream Team:
Fakta
Våning för våning

Våning 1
Yta: 4 700 m2.
Åskådarplatser: Cirka 5 000.
Här finns: Entréhall, reception, spelbutik, eventuellt en bankomat, fem kiosker, tre sportbarer (café eller pub), souvenirshop, biljettkassor, toaletter, Brynäs kansli.

Våning 2
Yta: 3 347 m2.
Åskådarplatser: 740.
Här finns: 48 loger, restaurang för allmänheten (320 platser), två bufférestauranger (vip) i anslutning till logerna, restaurangkök, åtta konferenslokaler, toaletter.

Våning 3
Yta: 2 426 m2.
Åskådarplatser: 2 700.
Här finns: Två sportbarer (café eller pub), fem kiosker, toaletter.

Våning 4
Yta: 1 137 m2.
Åskådarplatser: Inga.
Här finns: Tv-studio, pressrum och pressplatser, kameraplats, ljudanläggning, videoredigering, måldomare, en konferenslokal, toalett
Kommentera

DMartinssonBSKV:
Tror det är tvärtom jag, så att ni skall kunna se så många mål på nära håll som möjligt ;-)
Kommentera

DMartinssonBSKV:
Tror det är tvärtom jag, så att ni skall kunna se så många mål på nära håll som möjligt ;-)
Kommentera

Bissett19: Tack ska du ha. Dock så var det inte till så mycket hjälp eftersom det inte finns angivet hur många sitt-, stå- resp. bortaplatser arenan har.
Kommentera

TIKbiff: Vi kan nog hålla på så länge som helst.
Kommentera

DMartinssonBSKV:
åja,,eftersom man lyssnar på webbradion så kan jag hålla på minst en timme till :-)
Kommentera

Dream Team: Fan vad du var kräsen,men jag tror att du får plats:)
Kommentera

Dream Team: 1029 stå sammanlagt(150 bortastå) resten hemmastå.
Kommentera

70 Rodrigues: F-n vad du var vass på matte då! ;-)
Kommentera

Dream Team: Ni kan nog klämma in några till ifall ni lir lite mer ödmjuka :-)
Kommentera

Dream Team:
någonting ska väl en Brynäsare vara bra på oxå ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Haha.. nänä, räkna med i vanlig ordning uppumpade och heltaggade Timråsupportrar som gästar arenan den 21 oktober! ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jag har hört att det ska vara 212st till bortastå.
Kommentera

Dream Team: TIK får ju ett besök i träarenan i helgen som inte går av utav hacker ;-)

Förväntar mig att Tikbiff hänger en gigantisk banderoll på Östarand
"Välkommen 65Selander" ;-)

Kommentera

70 Rodrigues-DMartinssonBSKV: 1029 stå sammanlagt varav 212 till bortastå verkar troligt – minst 200 måste det vara iaf.

Det blir intressant att se var stången hamnar när den väl kommer på plats. Och de planerade 4½ meter mellan klackarna blir bara ett par meter.

Smärtsamt att man under aktuell match i LA inte får reda på texten till en banderoll man (rent fysiskt) står bakom på ståplats utan måste vänta till ett helt annat tillfälle för att få veta dess budskap.
Kommentera

Ni som var på arenan idag. Har dom börjat få till det mesta synliga nu?

Typ fått till fogarna vid shopen, tagit bort muttern från pissoaren?

Kommentera

65selander:
Det återstår en heldel målningsarbete!
Kommentera

65selander: Har dom (på LA) börjat få till det mesta synliga nu?

20 Lindgren: Jodå. Den är snyggare nu när 65selander inte är där.
Spriten ska komma till 1964-baren om någon vecka. Den borde egentligen heta 1988-baren -- med tanke på åldersgränsen för utskänkning...
Den för oss brynäsare så igenkännliga poängtorkan kommer också snart att levereras.

Vad är det för trams att hålla på och skriva på latin? Vad har Vatikanstaten egentligen bidragit med till ishockeyhistorien? :-()
Kommentera

Ang invigingen så är visst alla matplatser utsålda nu. Sicken tur att man fick en på isen iaf ;-) (Avd självskryt)

Kommentera

Just nu ligger publiksnittet i LA på 6711, det är ca 2000 fler än vad det har varit de senaste åren. Jag tycker det är en bra siffra, hoppas att det håller i sig eller ännu bättre, att det ökar innan säsongen är slut.

Mer publik, mer försäljning osv. Är det nån som vet vad det här innebär för klubbens ekonomi? Går allting till att betala räntor på lånet eller? Jag har svårt att tro att det här är pengar som går rakt ner i kassan...
Kommentera

Anemyr: Det är budgeterat snitt på 6000. Lånet för LA har en på förhand uppgjord avbetalningsplan. Då lånet är genom Gävlekommun så är det ingen ränta.
Kommentera

Visst är LA arena bra på många sätt men personalen har en lång väg kvar. Jag besökte 2 av pubarna igår, 1967, och Rolandshov. Det tar för lång tid att få beställa, och man borde vara minst 4 st bakom disken istället för som nu 3. Det handlar om att kränga så mycket dryck som möjligt på 18 minuter till en så bra servic som möjligt. Som det känndes igår så var det precis om ett fullsatt Gavlerinken.
Och varför skryta om att man 186 st toaletter när många av dom är avstängda?
Kommentera

För den som är intresserade så har jag lagt ut lite bilder från lördagens [url=www.65selander.se/061111_invigning_la]invigning[/url]

Tack till dom hjälpfotografer jag hade under kvällen.

Kommentera

65selander: Ungefär halvvägs in i bildspelet började det bli suddigare och suddigare bilder, det verkar ha varit en kul fest ;)
Kommentera

65selander:
Tyckte mig kunna se att farbror selander blev fullare och fullare under fotovisningens gång :)
Kommentera

Gusten: Jodå skitkul faktiskt. Synd att kameran blev lite kajko på slutet ;-)
Kommentera

65selander: men de har du väll inga förklaringar till? hur bilderna blev suddiga ;)
Kommentera

88Lindkvist: Tror jag blev knuffad utav alla runtomkring mig :-))
Kommentera

65selander: okej ;) eller så hitta du nått ragg som klängde på dig hela tiden ;)
Kommentera

65selander: Man undrar ju lite smått vad den [url=www.65selander.se/061111_invigning_la/images/IMG_0612.jpg]här[/url] killen har fått syn på..?
Kommentera

Dream Team: Tomas och jag beundrade Sjöddas dojjer ;-)
Kommentera

« · 753113 · »