1150x200-brynasbanner.jpg

Läkerol Arena byggs om.

« · 1261923 Till forumet

Sv: Läkerol Arena byggs om.

Jajjen: "Aftonbladets ES-rankning idag stämmer nog ganska bra med verkligheten."

Ähh, skärp dig nu Jajjen, för fan!!   ;-)

Man behöver inte vara nån Einstein för att genomskåda "experternas" tvärsäkra påståenden inför stundande säsong.
Har du redan glömt hur experterna tippade Djurgården i höstas?
Nu har dom helt plötsligt ES 3:e bästa trupp, och det utan att ha förstärkt nämnvärt.
Dessutom verkar deras egen Markström (Wesslau) försvinna.
Djurgårdens finalplats visar att experterna hade tokfel angående Djurgården.
Det går uppenbarligen att gå till final trots att "experterna" sagt nåt helt annat innan säsongen startar.
Dom kommer att ha lika mkt fel den här gången, men nu gäller det Brynäs.

Helt otroligt att dessa "experter" sitter på sina redaktioner och analyserar sig halvt fördärvade, och aldrig lyckas ha ett rätt.
När dom dessutom säkerligen har minst 30.000 i månaden för att delge oss sina expertutlåtanden så blir man ännu mer förbannad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Jag menade att du vill höja den kokta grillkorven till 200 spänn:-)
Kommentera

Huge: "När dom dessutom säkerligen har minst 30.000 i månaden för att delge oss sina expertutlåtanden så blir man ännu mer förbannad."

Sett till vad du delger oss här för 0 tusen i månaden tycker jag dom är lågavlönade:-)
Kommentera

Huge: Min analys gjorde jag långt innan Aftonbladet.

Men visst, man kan hålla för ögon, öron och mun och hoppas att slumpen slår lika vilt som senaste säsongen när DIF hade sina 15 minuter. Men på sikt behöver slumpen hjälp av något långsiktigt, hållbart och konkret. Som t.ex. resurser, konkurrenskraftig spelarbudget, landslagsspelare. Annars är slutet på den här historien given. Jag ger oss fem år till.
Kommentera

sylf: Ja, egentligen skulle JAG har 30 papp i månaden för det jobb jag lägger ner härinne.
Finns det nåt mer otacksamt än att försöka banka in lite hockeyvett i obildbara träskallar som du?
Snacka om att man kastar pärlor för svin...    ;-))
Kommentera

Jajjen: Håller med dig.
Jag reflekterade bara över hur ologiskt Aftonbladet verkar ha resonerat angående resp lags trupper, i förlängningen resp lags möjlighetet att hävda sig nästa säsong.
Alltså inte hur det ser ut i ett längre perspektiv.
Tycker att man borde lärt sig av Djurgårdens insats, att allt inte handlar om hur truppen ser ut på papperet (läs: hur många kända namn den innehåller)
Djurgården fick i stort behålla samma lag som man hade från året innan.
Nu är vi i ungefär samma situation. Sånt betyder mer än man tror.
Hade jag varit Aftonbladets expert så hade jag hävdat att Brynäs situation inför nästa säsong påminner om hur Djurgårdens situation såg ut innan den senaste säsongen.
Och följaktligen hade jag rankat Brynäs trupp betydligt högre upp, vis av erfarenheten från Djurgårdens insats.
Och mitt expertutlåtande hade jag dessutom avgett utan att ta betalt öht...
Kommentera

Huge: Brynäs situation påminner inte bara om DIF:s inför förra säsongen. Den påminner om Rögles också. Liksom en massa andra lag som spelat kvalserie.

Man kan inte lura verkligheten varje år med en lågbudgettrupp och hoppas att alla presterar 100% varje match och att lagdynamiken funkar till 110%. Händer inget dramatiskt med ekonomin kommer Sundlöv snart ha magproblem. Jag lider med honom. Han hoppas verkligen att laget kan vinna SM nästa år.

Ungefär som när man spelar på trav. Varje vecka är man övertygad om att man har hittat kusarna. Det kan inte gå fel. Och varje gång undrar man vad fan som hände.
Kommentera

Huge: Något säger mig att du hade varit nöjd med artikeln om de varit "snällare" mot Brynäs...

Du gnäller lite på dessa "experter" som dömde ut DIF innan säsongen. Detta gjordes av många "tunga" namn i hckeysverige. Det hette att de tappat "Hörna" och "Linkan" så det skulle få det jobbigt.

OM nu dessa exeperter var så jävla fel ute. Varför reagerade du inte då utan först nu när du har facit i hand?

Du blir inte miljonär om du lämnar in rätt lottorad en vecka försent...

Kommentera

65selander:
" avslutar med 2 bortamatcher, HV o FBK. De kan vara skillnad på slutspel - ingenmansland - kvalserien "
Precis!!
Perfekt att möta de förväntade topplagen i slutet av serien, då är dom ju ofta lite loja o väntar på att slutspelet skall börja.
Kommentera

Jajjen: Som du själv är inne på: ge Sundlöv (och föreningen) minst 5 år för att stärka ekonomin så att vi får en plattform att stå på. Och det är ändå inte säkert att det räcker för att LÅNGSIKTIGT kunna ta upp kampen med de stora lagen.
När Sundlöv talar om guld redan nästa år så handlar det ju mer om att vi inte har sämre möjligheter än andra lag att nåt enstaka år kunna knipa ett guld, vilket Djurgården visade den här säsongen.

Kommentera

Huge:Hur skall man stärka ekonomin?

- Man fortsätter att devalvera värdet på huvudprodukten..(A-laget)

- Man saknar fortfarande en huvudsponsor

- Man marknadsför sig fortfarande väldigt dåligt hemma i Gävle

Kommentera

GävleLasse: "OM nu dessa exeperter var så jävla fel ute. Varför reagerade du inte då utan först nu när du har facit i hand?"

Jag reagerade inte DÅ därför att jag vet hur svårt det är att förutsäga saker och ting, enbart genom att titta på resp lags spelarnamn och hur det ser ut på papperet.
Att jag reagerar NU är väl inte så konstigt?
Med facit i hand har Djurgården visat dina "tunga experter" hur fel dom hade.
Nu är Brynäs i ungefär samma situation som Djurgården var inför senaste säsong, och ÄNDÅ verkar inte experterna i media ha lärt sig ngt av detta.
Det är DET jag tycker är så konstigt, om man nu verkligen anser sig vara "experter" i media och således borde ha åtminstone ett minimum av logisk tankeförmåga.

Det har ingenting med att jag är missnöjd med att dom inte varit tillräckligt snälla mot Brynäs att göra.
Isf mer att dom inte varit tillräckligt logiska och konsekventa i jämförelsen mellan oss och Djurgården.
Dom borde mao ha rankat Brynäs närmare Djurgården.
Antingen genom att ranka ner Djurgården och bedöma deras finalplats mer som ett undantag sas, eller ranka upp Brynäs genom att peka på just Djurgårdens insats.
Poängen är den ologiska skillnaden i ranking mellan två lag som haft ungefär samma förutsättningar inför resp stundande säsong.

Kommentera

GävleLasse: Genom att jobba konsekvent med det man påbörjat: satsning på egna produkter och att på så sätt långsamt men säkert försöka stärka ekonomin.
Egna spelare är trots allt billigare i drift, iaf i början av deras karriärer.
Kombinera det med smarta klassvärvningar utifrån, ngt Sundlöv hittills i stort varit bra på.
Med hjälp av alla unga talanger ska man försöka utveckla offensiven ytterligare så att det blir ÄNNU mer attraktivt att se Brynäs.
Tror inte att det går att göra så mkt mer på det sportsliga området.
Gäller även din käpphäst: marknadsföringen i Gävle.
Vore väl fan om man inte år 2010 vet att Brynäs spelar hockey i ES.
Typ...

Vad gäller huvudsponsor så ser jag det inte som nåt självändamål att man bör ha en (1) uttalad sådan, eftersom jag antar att det är det du syftar på.
Spelar det nån roll om samma pengar flyter in från flera mindre sponsorer än att dom kommer från ett och samma håll?
Huvudsaken är väl att man får ett maximalt utbyte med sponsorn/sponsorerna i fråga.
Känns dessutom som att de flesta lag idagens läge inte har nån sån där jätteuttalad huvudsponsor, typ Gevalia som mer eller mindre varit synonymt med Brynäs under deras tid som mecenat i Gävle.
Jag kan på rak arm ex inte säga vilken huvudsponsor många andra lag har?
Är väl isf Kinnarps i HV och Löfbergs Lila i Färjestad som jag gissar på, men vad gäller övriga lag blir det svårare.
Kommentera

« · 1261923