Brynäs IF

728161 inlägg · 7962 ämnen

Läktarcoach

« · 396672 Till forumet

Läktarcoach
Trodde först jag hade hamnat på Modos sida, det var mest om dom...!
Det är ju lite kul att läsa alla förslag på femmor, här kommer mitt!
Backpar: Sjödin/Casselstål
Sulko/Kupan
Karlsson/Johansson
Andersson/Björk

1:a femman Viitakoski Lind Miettinen
2:a B.Danielsson Molin Dackell
3:e Malmström Wahlberg Soling
4:e Louvi Johansson N. Danielsson

Hmm... TJ kan nog det där bättre än mig, men det är ju lite kul! Tja, jag funderar också på det här med NHL strejken. Det blir ju skoj att se alla stjärnor i elitserien, men det känns som det blir lite orättvist om vissa lag får hem hur många spelare som helst...fast ekonomin borde ju inte tillåta det för något lag egentligen!
Kommentera

Sv: Läktarcoach
GävleAnna: Bra förslag, visst.

Men, måste säga att det känns ostabilt, det här snacket med Molin som center...
Tänkter mest på hur ofta han brukar vara borta pga migrän, skador osv. så kommer vi inte få ha intakta femmor särskilt ofta...
Låt ta dina formationer som utgångspunkt. Molin skadad/migrän. Lind får gå in på Molins plats, Miettinen får ta center positionen i sin kedja, och slänga in nån ytterforward bredvid Miettinen-Viitakoski, förslagsvis Rönnqvist för att slippa göra om alla kedjor...

Jag anser att det skulle kännas säkrare att köra de naturliga centrarna som just centrar, inklusive Miettinen, och låta Ove ta rollen vid behov.
Miettinen är en bra center, med rätt omgivning...
Men, i slutändan är det ju ändå TJ som bestämmer detta...
Kommentera

p j davydjoos: Håller med dig till 100%, dvs det om att köra de naturliga centrarna just som - centrar. Miettinen-Lind-Wahlberg-J.Johansson är våra naturliga centrar. Molin som center är ingen bra lösning, det är en nödlösning. Då ser jag hellre Sjödda som centerforward om man är tvungen...
Kommentera

micke: Har bara för mig att Miettinen trivdes bättre som forward? Och att Molin funkade rätt bra som center, men jag tänkte inte på hans migrän mm mm!

Kan det aldrig bli september!!?
Kommentera

GävleAnna: Det fungerade bättre för Miettinen som ytterforward halva förra säsongen när kedjan - och hela laget, kört fast ja. Men de andra tio säsonger på seniornivå han spelat som center då, b.la 01/02 som center till Viitakoski då de utgjorde SM-liigas absolut bästa anfallspar. Eller alla de säsonger som juniorcenter? Jag anser inte en halvlyckad säsong som ytterforward i BIF i brist på annat gör honom till ett självklart ytterforwardsval.

Detsamma gäller Molin. Att som nödlösning rycka in som center pga skada på Kyrö och lyckas "rätt bra" väger lätt i vågen nu när vi värvade Wahlberg.

Näe, låt centrar vara centrar och ytterforwards vara just det. Åtminstone till början, funkar det inte så går det alltid att pröva sig fram!
Kommentera

micke: Korrekt. Miettinen har väl spelat center i princip hela hockeylivet, och gjort det bra. Varit grym i FM och även varit bra i ES tycker jag. Att sedan laget spelar uselt, och de spelare som Miettinen spelade med inte presterade kan ju ha sin orsak till att det inte blev så bra som det kunnat. När han fick en bra omgivning, så presterade han mer, visserligen som ytter, men jag tror inte att det var positionen som var orsaken till att han presterade mer, utan omgivningen. Så, ge Miettinen en bra omgivning och vi har en grym center... Miettinen har kämpat på i varje match, varje byte, men det kanske inte har synts så tydligt, eftersom omgivningen inte alltid följde hans exempel...

Får ytterforwarden Molin migrän, eller blir skadad, så ändras enbart en position. Får centern Molin något av besvären, så ändras minst 3 positioner(om ingen naturlig center spelar ytter i samma kedja som molin)...
Kommentera

p j davydjoos: SM-liiga menar jag, FM vet jag inte vart jag fick ifrån...
Kommentera

p j davydjoos: Hej pj och Micke, ger mig ni är betydligt kunnigare än mig boys! Vilka vill ni se Dackell med? Ska åka till jobbet nu, suck...!
Kommentera

« · 396672