Brynäs IF

727851 inlägg · 7961 ämnen

Lars Jonsson

« · 1198925 · » Till forumet

Sv: Lars Jonsson
sylf: Mmm men vi lämnar inte skeppet förrän vi lämnar in för gott.
Kommentera

Lunkan: Vi fans följer alltid skeppet till botten, lider hela vägen ner. Dom som borrat hål i skrovet däremot, hoppar i livbåtarna så fort vattnet börjar bubbla in.
Kommentera

arnio: Ove är ung glöm inte det! (han är ju född samma år som mig)
Kommentera

Lunkan: Vi ska alla lämna in kepsen nån gång, när det är dags vet vi inte. Mormor lever nog till år 2432, men efter det, då jävlar!!

More to come!
Kommentera

GävleLasse: Det var Sylf som inte skulle kepsa in, att Sundlöf gör det vet vi ju redan.
Kommentera

Storhonken: Jag tror att Roger Moore har lagt av, han är ju 82 år för sjutton och det är t o m äldre än Ove.

Jag tror mer på John då men den som lever får se..
Kommentera

Wesley: Kanske Simon Skoog gift sig, tagit sin mans efternamn, Simon More alltså!!
Kommentera

arnio: Ja el Roger Moore...007
Kommentera

Wesley: John More kanske??
Kommentera

sylf: More är en ledtråd....
Kommentera

Lunkan:Det lär inte hända. Han smet ju senaste det var trångmål och kom tilbaka så sanrt ES kontraktet var fixat...
Kommentera

arnio: Yes! Härligt, jag väntar ivrigt
Kommentera

Hitman: Jag kan bekräfta att det är klart, vad som är klart kommer att presenteras inom en viss tid från en viss källa.

More to come..
Kommentera

sylf: Lögnare, inte en chans att du kepsar in. Detta skepp följer man med till botten så är det!
Kommentera

sylf: Ha ha, nu ser jag. Jag glömde visst att skriva att det var mina förhoppningar.... Då hade det varit "lätt" ironiskt
Kommentera

Hitman: Ironisk?? Var då?
Kommentera

AVGÅ: Sportschäfern blir kvar, men även han kommer ju att precis som vi andra, lämna in kepsen.

More to come!

ps.
Jag vet även vilka som tar SM-guldet den här säsongen.More to come!!
ds
Kommentera

AVGÅ: Ja, allt tyder på det. Verkar som han blir erbjuden ett livstidskontrakt som tack för hans utomordentliga framgångar hitills.

Kanske passar man på att förlånga Super-Mads kontrakt också eftersom han är så duktig. I bästa fall förlänger man även med "tuffe" Babyface Nolander och Inte-bra-på-något Hermansson.

Just ja, glömde jag skriva att jag var en snutt ironisk?
Kommentera

sylf: Häpp! Se där ja. Ja, det har man ju väntat ett tag på, så det var väl ingen överraskning. Sport-schäfern blir kvar va?

:-D
Kommentera

65selander: Såja, då var det klart med ett gäng nyförvärv till säsongen 2010/2011, Även klart att det blir ny tränare sen nån gång.

More to come!
Kommentera

65selander: Undrar när vi vanliga "dödliga" får reda på vem det är?
Kommentera

Wesley: Då är det bara att sitta still i båten men du kan väl skriva om det är en back som-

1: mer än 50% gillar han
x: mer än 50% dissar honom
2: alla spyr galla.
:-)

Kommentera

Huss: absolut så länge du låsas som att de kommer från en hemlig källa. ;)
Kommentera

Venom: Fasen, får jag också respektpoäng om jag citerar dagens GD där Sundlöv hoppas det skall lösa sig de närmaste dagarna? More to come alltså.
Kommentera

Wesley: Okej då förstår jag, då ber jag om ursäkt. Jag uppfattade det som något det inte var.

Hoppas du skriver om du får veta nått mer då. ;)
Kommentera

Venom: Du ville bara berätta att du vet nått som ingen annan vet och på så vis samla in lite repsektpoäng?

Om vi säger så här, jag har skrivit att det är klart, men jag har inte skrivit att jag vet vem backen är, därför skrev jag "more to come"
Kommentera

Wesley: Du ville bara berätta att du vet nått som ingen annan vet och på så vis samla in lite repsektpoäng?

Om du vet vem det är men inte vill avslöja man kan du väl i all fall berätta lite vad det är för typ av spelare vi kan förvänta oss?
Kommentera

Lunkan: LJ kostar Brynäs ingenting om man läser Sundlöv i GD, så det handlar väl om att flytta lönen?
Kommentera

Wesley: Den här backen finansieras väl med pengar från LJs kappsäck?
Kommentera

Wesley: Om det är klart varför inte gå ut med namn?
Kommentera

arnio: När Davidsson gick dåligt så bänkades han av HV förra säsongen.
Vi har sett motsvarande bänkningar av nyckelspelare även i andra lag.
Det spelar ingen roll att Dackell inte var sämst mot Rögle, det handlar om att sända signaler.
Kommentera

Lunkan: Trovärdig!!?? Vem avslöjade om övergången till VF för Kudroc, vem har sagt att det fanns pengar för en ny back förut!

Vill du inte tror mig som varsegod..
Kommentera

Wesley: Prata ur skägget nån gång om du vill vara trovärdig!
Kommentera

Då var det klart med den nya backen...more to come!
Kommentera

Venom: "Matchningen" och sammansättningen av femmorna är det stora problemet. Istället för att t.ex. ha två producerande, offensiva femmor, en gediget arbetande, defensivt smart femma samt en gnuggande checkingline så väljer Niklas att koka ihop fyra jämngråa kedjor där samtliga verkar ha samma roller.

USELT CZARNECKI!

Alla litar på att nån annan ska stå för "grädden" framåt så initiativen lyser med sin frånvaro.
Kommentera

arnio: "Finns inte en chans i universum att Brynäs skulle bli bättre av att bänka Dackell och Molin och ersätta dem med tex Rohdin, Järnkrok eller Wännström."

Nej det tror inte jag heller. Junior trion må vara talangfulla men de är inte dem vi behöver för att få igång spelet. Däremot tycker jag som vanligt att NC borde ge de unga spelarna som finns i A-laget idag mer förtroende. Silfverberg och Rödin borde få lite mer speltid i en tredje eller en andra femma ibland.

Framför allt borde NC utnyttja dme bättre i matchcoachingen. Är de heta så låt dem spela. Annars är som sagt Molin och framför allt Dackell viktiga pjäser i Brynäs relativt unga lag.
Kommentera

GävleLasse: Helt rätt Lasse, mer speltid till dom hetaste.
Kommentera

arnio:Framförallt så vill jag ser mer aktiv coachning i stället för detta rullande på femmorna. Har man fått tryck i offensiv zon och man känner att ett mål hänger i luften och man har tex andra kedjan inne, stoppa in förstaedjan igen för att bibehålla tycket. Speciellt på hemmais. VAd som gjorts nu är att man istället kört in tredjelinan som inte ens är i närheten av offensiv spets jämfört med en förstalina.

Kahnberg | Nordan | Somervuori
Dackell | Dixon | Lauritzen

Kommentera

Huss:
"Jag skulle vilja se mer aktiv coaching och vågad laguttagning från NCs sida.
Om han nu erkänner att spelet är under all kritik, varför då inte bänka några av de etablerade namnet som Dackell, Molin osv. till förmån för juniorer som Rohdin, Järnkrok eller Wännström? Andra coacher kan, varför inte vår.
Våga vinn helt enkelt."

Finns inte en chans i universum att Brynäs skulle bli bättre av att bänka Dackell och Molin och ersätta dem med tex Rohdin, Järnkrok eller Wännström.
Dessa juniorer ligger ljusår efter när det gäller hockeykunnande, Molin och Dackell tillhör de absolut bästa i laget och de ska givetvis inte bänkas.

Hermansson, Sundström och Emil Sandin är dom som enligt mig hänger löst.

Det jag vill se från NCs sida är att han satsar allt det lilla offensiva krut som finns i en kedja. Eero-Nordqvist/Dixon-Dackell/Kahnberg...svårt att veta exakt vad som är bäst att sprida ut kompetensen för att få flera jämna femmor tror jag inte ett smack på. Sätt ihop dom "bästa" och låt dem spela tillsamans ett tag så att de blir samspelta...ska det vara så svårt?

De andra femmorna kan gott fortsätta att spela 0-0

Lite mer vilja att vinna och lite mer attityd vore fint om NC kunde få in i laget också.
Kommentera

Huss: Håller helt med, våga och vinn!
Coachningen är obefintlig och laguttagningarna är ett skämt.
Det finns en uppsjö spelare som skulle göra ett bättre jobb än vissa i laget. Järnkrok, Wännström, Rödin är värda RIKTIGA chanser. Rödin har visat att han kan, men får inte!
Kommentera

Venom: Det kommer 3000 kloner av Huge och det kommer att bli den bästa stäningen någonsin. Laget behöver ju inte ens prestera för att de ska bli nöjda. ;)

Dagen till är så kommer HELA laget att finns i fancorner där samtliga kloner kommer att stå i en spikrak kö och vänta. Tysta som möss blir de till och med bjudna på saft och bulle av Sundlöv.

Kommentera

65selander: "Fullsatt... nja nu har du nog sniffat för länge på en gammal ost eller något annat. 5500 möjligtvis."

Matchen går ju även på canal+ så de lär ju inte förbättra publiksiffran.
Kommentera

Bissett19: Får vi tacka för...
Jag skulle vilja se mer aktiv coaching och vågad laguttagning från NCs sida.
Om han nu erkänner att spelet är under all kritik, varför då inte bänka några av de etablerade namnet som Dackell, Molin osv. till förmån för juniorer som Rohdin, Järnkrok eller Wännström? Andra coacher kan, varför inte vår.
Våga vinn helt enkelt.
Kommentera

Huss:

Nyström idag:

"Brynäs snittar 1,94 insläppta mål per match.
Världsklass."

Han nämnde inte vårat taskiga målsnitt framåt dock;)
Kommentera

65selander: Det handlar väl om skattekonsekvenser här från hans tid i KHL också, inte enbart löneskillnader.
Kommentera

sylf: Klart att spelare som fått smak för kosingen väljer andra serier. Det som är bra nu är väl att inte alls spelar i ES om inte Frölunda hostar upp ett gäng sedlar från helikopter rånet.
Kommentera

arnio: Fullsatt... nja nu har du nog sniffat för länge på en gammal ost eller något annat. 5500 möjligtvis.

Kommentera

Säsongens viktigaste match i morgon, poäng ett krav, vinst en stark önskan.
Mål behövs, in med Nordqvist tillsammans med Eero och vete sjutton vem.

Vi behöver en stark förstafemma som också kan producera i PP. Eero är outstanding bland Brynäs forwards och Nordqvist inger hopp, tredjelänk skulle kunna vara Kahnberg för han har ju gått hyffsat tillsamans med Eero.

Markan står givetvis och självklart blir det fullsatt i säsongens match!
Kommentera

Venom: Tråkigt som fan.

Känner jag mormor rätt så kommer Skoog tillbaka, det är ju hans drömspelare!
Kommentera

Josef tacka nej tyvärr. Nu ska de bli intressant att se va Sundlöv har på gång.
Kommentera

« · 1198925 · »