Brynäs IF

727941 inlägg · 7961 ämnen

Lars Jonsson

« · 1198318 · » Till forumet

Sv: Lars Jonsson
bradberry: Sundlöv Sundlöv!"

Boom, boom, boom, boom!!!!!

Dammar av lite Yardbirds i hopp om att det ska höras ända till mormors faxmaskin...

Länk!
Bifogade länkar:
www.youtube.com/watch?v=-xBAac9h3ng"

Jag drar igång denna och hoppas att Sundlöv lyssnar!
Kommentera

sylf: ... och bara en av dem kan tackla.
Kommentera

Lunkan: Nja blir svaret, lite olika spelartyper. Josef bättre bakåt och inte helt oäven framåt. L.J bra framåt men sämre bakåt.....
Kommentera

Hur många härinne skulle byta LJ mot Boom boom rakt av?
Själv är jag osäker.
Kommentera

65selander: Sundlöv Sundlöv!

Boom, boom, boom, boom!!!!!

Dammar av lite Yardbirds i hopp om att det ska höras ända till mormors faxmaskin...

Länk!
Kommentera

Anders Berg:Ja omöjligt är det inte. Han kontrakt går ju ut efter den här sässen och det finns säkert lag som rycker i honom.
Kommentera

Vad tror ni, har Lars Jonsson spelat sin sista match i Brynäströjan?
Kommentera

Lundström 6: Med facit i hand är det svårt att säga om man borde ha förlängt med Kudroc eller inte. Som Sundlöv säger: Kudroc är ju en helt annan backtyp och var väl tänkt mer som en ersättare till Andersén än Jonsson. Så paradoxalt nog kan beslutet att inte förlänga med Kudroc ha varit det rätta. Hade man ex förlängt med Kudroc för resten av säsongen innan Jonssons skada visade sig bli långvarigare än man först trott så hade vi stått där med en iofs stabil defensiv back men utan några pengar till en spelskicklig ersättare till Jonsson.
Men som man brukar säga: den enes död, den andres bröd.
Finns det ekonomiska möjligheter så vore ju BomBom en drömförstärkning i det här läget. Han har ju också rutin från Brynäs och vet att han kommer att få massor av istid.

Kommentera

”Tufft att hitta någon lämplig ersättare”

Det har vi ju aldrig hört förut!!!!!
Kommentera

Huge: Sundlöv: ”Tufft att hitta någon lämplig ersättare”

Vi skulle ha haft kvar Kudroc
Kommentera

Huge: Sundlöv har börjat agera på pappret i alla fall ang en ersättare. Kanske "Bommen" kan bli aktuell om han nu vill spela i ES.
Kommentera

Självfallet så ska man slänga in en center i förstafemman som är ringrostig och som bara kört rehab. Låter som en toppenidé tycker jag.
Resultatet blir att motståndarna förlorar respekten för den femma som ska leda vårt lag och risken är dessutom stor att Nordan i överambition och pga den press som förtroendet ger, kommer att göra femman ännu sämre. Lägg till att skaderisken också ökar om man matchas tufft efter ett så pass långt speluppehåll.
Vilken läktarcoach som helst inser att mjukstart i nån av de lägre femmorna är ett korrekt beslut av tränarna.
Visar det sig att han funkar bra och känner sig pigg så är det ju inget som hindrar att han matchas lite annorlunda senare i matchen, om läget tillåter.

Kommentera

Anders Berg: Sen hörde jag att Jamie Rahm var ledig ifall Läcks ljumskar fortsätter att krångla ;)
Kommentera

MarcusElving: SSK lär rycka i "Bommen" också om det blir aktuellt med spel i ES.
Kommentera

Skitstöveln: Ja, Schweiz ligger säkert närmast till hand! Det är bara att hoppas som sagt :D
Kommentera

MarcusElving: Det tror jag han redan har gjort - men samtidigt lockar nog pengarna i Schweiz.

Men hoppas kan man alltid :D
Kommentera

Skitstöveln: Han säger ju att han kan tänka sig elitserien, Sundlöv borde vara på honom och visa intresse i alla fall. Det skadar ju inte..
Kommentera

Ola Svanberg kanske går att få loss, eventuellt att Kyle Wanvig går att omskola till back? Förvänta er inget.... ;-)
Kommentera

Angående ersättare till Jonsson så kommer jag direkt att tänka på Josef Boumedienne. Vet dock inte om han är tillgänglig?

Han är offensivt skicklig och skulle kunna spela mycket PP, sedan får man lite fysiskt spel på köpet.

Jag skulle inte klaga...
Kommentera

65selander: Jävla spekulerande här, kort sammanfattat: Full lön 14 dagar, sen succesivt avtagande fram till 3 månader. Pensionsavsättningar i tre månader. Efter tre månader är kostnaden 0kr för klubben. Läs mer i länken om ni orkar.
Kommentera

73Sjöbba: När den träder i kraft vet jag inte, skrev bara som Spud att som vanlig anställd (privatperson) så betalar arbetsgivaren upp till 14 dagar.
Kommentera

65selander: Se där, ett nytt avtal. Jag vill minnas att tidigare var det iaf 3 månader.
Kommentera

tjugo8: Tror att man betalar lön de första 14 dagarna av spelarens skadeperiod därefter blir spelarna sjukskriva som alla andra.
Oftast har de själva tecknat försäkringar som täcker upp eventuellt inkomstbortfall.
Kommentera

73Sjöbba: Den sjukförsäkringen som träder in har de iaf ju tecknat med Folksam

Arbetsgivaren betalar väl upp till 14 dagar för privatpersoner innan FK träder in. Har vi ingen som kan ge oss svart på vitt?

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Jag tror att försäkringen träder in efter 3 månader. I så fall kan det bli kostsamt.
Kommentera

Ang hans skada och finansiering av ersättare;
Träder inte försäkring in?

...om nu inte detta redan är sagt i denna sörja till forum...
Kommentera

65selander: "Huge: "När tomtar typ Wennerholm eller Ros brer på, så blir det oftast bara löjligt. DÄR kan du tala om mediahoror..."

Ehh de är anställda utav tidningen och det är deras jobb"

Precis.
Dom är anställda för att agera tomtar.
Året runt och inte bara vid jul...
Kommentera

65selander: Vill ni få er egen fråga till Tomas Ros besvarad ikväll, maila den till [email protected]
Kommentera

moreten: härligt o läsa intervjun med Lasse! =) Det närmar sig!!
Nej jag hoppas vi ses i LA ikväll alla brynäsare, och att vi kan ge vårt brynäs
den hjälp dom behöver för att ta hem första matchen!
(Snart på väg till Gävle) HUJ så länge =)
Kommentera

Huge: "När tomtar typ Wennerholm eller Ros brer på, så blir det oftast bara löjligt. DÄR kan du tala om mediahoror..."

Ehh de är anställda utav tidningen och det är deras jobb
Kommentera

Hoppas iaf att vi får se den inställnigen som Lasse har i intervjun på Brynäs hemsida från hela laget ikväll!
Kommentera

GävleLasse: "Å just den värvningen var ju inte ett dugg kontroversiell och fick massor av utrymme i tidningarna.. Så du får nog hitta ett bättre exempel.."

Det påstods att Boork skulle hata lirare och bara vara intresserad av grovjobbande gråsuggor.
Jag tycker att Brendl är ett utmärkt exempel på motsatsen, vilket skulle bevisas.
Men du kan gärna försöka hitta nåt bättre exempel om du vill....

"Bara det faktum att Boork är ute i tidningarna och "tycker" bevissar ju att han vill sybnas i media.. Ju fetare rubriker desto bättre...Han e en mediahora"

Boork är en kunnig och initierad skribent och därför också anlitad som expert.
Han vet vad han talar om eftersom han jobbat i branschen.
Att han sen kanske brer på lite grann är sånt man får ta med det goda, sas.
När tomtar typ Wennerholm eller Ros brer på, så blir det oftast bara löjligt.
DÄR kan du tala om mediahoror...
Kommentera

Huge: "Ja, det var väl därför han tog hit Brendl"

Å just den värvningen var ju inte ett dugg kontroversiell och fick massor av utrymme i tidningarna.. Så du får nog hitta ett bättre exempel..

Bara det faktum att Boork är ute i tidningarna och "tycker" bevissar ju att han vill sybnas i media.. Ju fetare rubriker desto bättre...Han e en mediahora
Kommentera

arnio: "Kreativa spelare har aldrig stått högt hos Boork. Däremot medelmåttor som kämpade som djur utan resultat.
Rubrikfiskande."

Ja, det var väl därför han tog hit Brendl....

Allvarligt talat: Boork har ju helt rätt i sin kritik mot Jonsson, även om den till viss del är lite överdriven.
Hans säger ju bara att Jonsson måste upp ett par snäpp i slutspelet och att det som främst brister är markeringsspelet och närkampsspelet.
En klockren analys, som jag ser det.

Det Boork ev har missat är isf att Jonsson aldrig varit och sannolikt aldrig kommer att bli ngn ledartyp som drar fram sitt lag, typ Davidsson i HV.
Och att Brynäs sannolikt heller inte har värvat honom som ngn sådan.
Kommentera

Att Boork är en bitter gammal gubbe är väl inte precis en nyhet.
Kommentera

70 Rodrigues: Visst är det lustigt?
Kommentera

JanT: Att du ens har haft respekt??
Kommentera

tjugo8: Boork tappar allt mer av min respekt för varje krönika han skriver...

Så här i efterhand förstår man orsaken till att Dackell & Molin blommat ut innevarande säsong...

Inte lätt att lira hockey med tvångströja....

Leif var rätt man de 2 första säsongern, men drabbades av hybris med satsningen på den överstora truppen.

Klart som fan att CZ's framgång sticker i ögat på den gode Boorken, hans filosofi är ju en 180 graders helomvändning jämfört med Leffes pekande med hela handen.
Kommentera

tjugo8: Äh Jonsson är riktigt bra ju. Att han inte är en världsspelare är helt klart men han är riktigt duktig ju och att säga att han är lat är absurt. Han har enormt mycket speltioch med tanke på det så kanske man kan förstå att han ser lite loj ut. I Boorks lag hde han säkert suttit i frysboxen, men hans byggen slutade alltid i katastrof. Kreativa spelare har aldrig stått högt hos Boork. Däremot medelmåttor som kämpade som djur utan resultat.
Rubrikfiskande.
Kommentera

tjugo8: Näe, med all rätt!
Kommentera

Boork skräder inte orden...

"Lasse Jonsson har tillhört de där spelarna jag aldrig haft någon större respekt för. Begåvad men lat. Spelar gärna i sin 80-procentiga bubbla.
Där är allt tryggt.
Du har så många verktyg i din låda som andra spelare bara kan önska sig. Händerna, skridskoåkningen, skottet, speluppfattningen.
Men markeringen i defensiven är för dålig. Att gå först in i närkamperna är inte Din grej.
Och de små marginalerna, som ser ut som nonchalans, verkar aldrig försvinna.
Du har fått stort förtroende av Niklas Czarnecki i år. Du har gjort många poäng. Men med Din begåvning och Din förmodade lön, så är kraven i slutspelet att förbättra de egenskaperna jag just räknat upp. Om Brynäs ska ha en chans.
Det är de kraven man ska ha på en ledande spelare."
Kommentera

Riktigt kul match att titta på.. Vad ska man säga, Granström var ruggigt bra idag, slet som ett djur, spelade fysiskt och satte 2 pytts.
Jonsson helt klart bäste back på plan (båda lagen), få misstag i försvarszon och bra uppspel. 1 mål i pp också :D

Sandin och Hermansson var bra också.

Det märks att Cz har tryckt på att laget ska spela fysiskt, jädrar vad det smällde överallt.. De som oroat sig över att Brynäs kommer vika ner sig i det fysiska spelet i höst har garanterat fel. Riktigt kul att se.

Vas var helt lost ikväll enligt min uppfattning, han behöver antagligen bättre omgivning.. Inte får han mycket uträttat med Hansen & Hermansson. I den kedjan var det Hermansson som skapade det mesta själv. Dixon & Vas vill jag se ihop. Visserligen syntes det att han verkligen ville och han smällde på ganska bra, men kom inte till några lägen tyvärr. Får han bara lägen så tror jag puckarna sitter, men det var trögt ikväll.

Rolig match, kul att nyförvärven producerar, Kul med vinst framförallt :D
Kommentera

Peja: Klasspelare,nej.
Han va väll ok i pp men alldeles för
nonchalant i egen zon.Vilket det iof
fanns fler av(11).Hoppas att han växer ut till
den back vi behöver men idag va han inget extra.
Kommentera

Peja: Amen!!
Kommentera

Storhonken: Jonsson styrde upp i spel fem mot fem, BP och PP när han var inne, vad mer kan man begära? Det märktes att han är en klasspelare.
Kommentera

Peja: Jonsson bra....?
Då är du nöjd med ganska lite!?
Nej vi behöver verkligen förstärka försvaret.
Kommentera

Mycket bra match av Jonsson idag. Brynäs klart bästa back. Idag slapp han spela med Hassel också. (Hassel hade enorma problem mot AIK).
Kommentera

Peja:

Ass som i ass eller Ass som i assisterande Kapten...?
Kommentera

tjugo8: Skönt att rädda spelare som Molin och Danielsson inte får vara Ass.
Kommentera

« · 1198318 · »