Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Lars Jonsson

« · 1201368 · » Till forumet

Sv: Lars Jonsson

Bissett19: Det är precis det jag menar. Är han helt kurant för det första och om han endast spelat 12 av 20 matcher och varit petad så lär han knappast vara en back som skall spela 20 minuter i Brynäs

Som dessutom tillbringar större delen av matcherna i egen zon

Kommentera

GävleLasse:
Angående Kokko.
De Timråiter man "bubblat" med säger att han var deras bäste back sista säsongen han spelade i Timrå,men det var ju ett par säsonger sedan.
Det känns som en riktig rövare av Sundlöv med tanke på att han verkar ha haft en riktig tung höst.
Det jag ställer mej frågande till är varför han endast spelat 12 av 20 matcher med Blues?Petad?skadad?
Mina varningsklockor ringer redan där..

Kommentera

GävleLasse: Min "hockeyexpertis" i det här fallet säger mig att Sundlöv verkar ha hittat en bra ersättare i ett läge där spelande bra backar knappast växer på träd, och det grundar jag mest på hans insatser i Timrå när han spelade där. Märkvärdigare än så är inte min "analys", dvs jag tror mer på honom än vad vissa gör.
Och DU har som vanligt en uppsjö av bortförklaringar på lager om det nu visar sig att det går bättre än vad du själv trott?
Kommentera

Huge: Jag ska väl tillägga att jag GIVETVIS hoppas att det blir en lyckad lösning.
Kommentera

Huge: Så med din "hockeyexpertis" så kan man nu helt plöstligt göra en analys? Du har somvanligt en uppsjö med bortförklaringar på lager om det inte skulle gå så bra som du HOPPAS
Kommentera

arnio: Kan bli bra men knappast den förstärkningen man hade hoppats på. Luktar budget lösning lååååång väg tyvärr.
Kommentera

70 Rodrigues: " Ja, Kokko känns mer som en breddspelare än spets, då kan vi lika gärna låta Berglind växa in i ES kostymen istället."

Jag är övertygad om att Kokko tillför otroligt mycket mer än vad Berglind kan tillföra. Vi behöver rutin och någon som har offensiva kvaliteér och det har Kokko.

Krossa Modo!
Kommentera

arnio: "Svårt att hitta/har råd med klassförvärv just nu så en rutinerad herre som spelar i förstaligan i Finland låter bra. Ger i alla fall lite bredd i backuppsättningen men jag tvivlar på att han är speciellt bra.

Bra jobbat Sundlöv"

Låter djävligt bra om det går i lås. Kokko gjorde det riktigt bra i Timrå vad jag vill minnas och det känns inte som nån större chansning direkt. Att han gått lite trögt i Finland den här säsongen behöver inte betyda så mkt eftersom det är ett helt annat spel i därborta än i ES.
Han kommer att höja offensiven i både PP men även rent generellt och det är ju den biten alla härinne har gnällt över nu i ett par veckor. Lite lustigt att det då gnälls när vi äntligen verkar ha hittat en offensivt spelande back som ersättare till Jonsson.
Och gnälls det inte över det så gnälls det över att mormor inte hittat nån bättre. Ger mig fan på att det hade gnällts härinne om så Lidström hade varit klar mot Modo...

Kommentera

70 Rodrigues: Ja, Kokko var en gång i tiden ett riktigt bra pp-vapen men nu känns han lite tveksam. Speciellt då defensiven inte är hans styrka.
Vi skulle ha behållt Kudroc och låtit Nolander härja mer offensivt.

Bra att NC vaskat om i kedjorna. Kul att Rödin är tillbaka också.

Foppa lär dra publik, hoppas på många spontanbesökare i Läkerolen ikväll.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja har man inte folk på mål i PP så kommer inte Kokko att göra några mål han heller.

Det som kan kännas lovande är att han är duktig på att bygga spel från egen zon. Men där har säkert Cz nåt motmedel att sätta in. Han har ju varit väldigt duktig på att "kväva" kreativa spelare.

Kommentera

GävleLasse: Ja, Kokko känns mer som en breddspelare än spets, då kan vi lika gärna låta Berglind växa in i ES kostymen istället.
Kommentera

arnio: Men "bredd" var ju inte vad Sundlöv skulle fixa. Det var "spets" och det betvivlar jag på att han har. Därför tror jag att Sundlöv chansar lite väl mycket OM nu den här värvningen blir av.

Det finns ju mer beprövade chanser att få igång ett PP än att värva en back. Exempelvis så kan man sluta rulla på formationerna och köra två toppade formationer i PP.

Kommentera

GävleLasse: Svårt att hitta/har råd med klassförvärv just nu så en rutinerad herre som spelar i förstaligan i Finland låter bra. Ger i alla fall lite bredd i backuppsättningen men jag tvivlar på att han är speciellt bra.

Bra jobbat Sundlöv
Kommentera

Bissett19: Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig. Ännu en spelare som haft det "lite tungt" i sin klubb. Vad säger det om spelaren? Han sticker med svansen mellan benen efter 12 matcher. Det känns lite som att det är väl tidigt att ge upp liksom. Fast det är klart, det är ju bättre med Kokko på blå i PP än Hansen... :/

Man får hålla tummarna att det blir bra även fast man av erfarenhet vet att det sällan blir det med spelare som Sundlöv letat fram under säsongen.

Kommentera

Lasses ersättare kan bli Petri Kokko.

"Medan nyopererade Lasse Jonsson stod vid spelaringången och tittade på träningen i går med kryckorna i högsta hugg fanns hans tilltänkte ersättare några trappsteg högre upp i Läkerol Arena.
Brynäs hade tidigare i går hämtat 34-årige backen Petri Kokko – som för närvarande spelar i finska ligalaget Esbo Blues – på Arlanda."

Eliteprospect om honom:
"Modern spelande back som har sin styrka i det offensiva spelet. Kokko är bra i powerplay, har välriktade passningar och är utmärkt i uppspelsfasen. Bra spelsinne och ledaregenskaper. Hyfsad skridskoåkare, men inte allt för snabb. Bristerna ligger i defensiven och i närkampspelet."

Redigerad kommentar

Kommentera

Världens bästa sjukvård?
(Eller vad får jag för den dryga hälft av min lön som går till "det allmänna"?)
(Eller vems tur är det att vara doktor nästa gång?)
(Eller varför internet är pålitligare än landstinget.)
Kommentera

GävleLasse: Den här säsongen har Karlsson hållit toppklass i AHL och även varit fullt godkänd i NHL. Jag tror att han har utvecklats till en toppback med ES-mått mätt.
Kommentera

GävleLasse: Håll era klåfingriga fingrar borta från vår lille Karlsson. Han ska hit om inte Lehtonen lirar mer i ES i år.:-)
Kommentera

Gurra88: Men Erik Karlsson är inte en ledande back. SKa det va så ska det.. annars kan vi lika gärna spara de pengarna...
Kommentera

Jajjen: haha nä.. men karlsson är väl ganska långt ifrån landslagsklass?..nonchalans har vi väl tillräckligt av..men han kanske mognat efter 15 matcher i nhl..vad vet jag..
Kommentera

Gurra88: Nä, han platsar inte. Den som ersätter Jonsson måste vara landslagsklass eller åtminstone bra nära. Det blir inte enkelt för Sundlöv.
Kommentera

Jajjen: Mm ja nu tycker jag väl inte att Karlsson är så pass bra heller. Alldeles för nonchalant.. men visst, han får gärna prova
Kommentera

Gurra88: Säg inte det. Jonsson hade väl 250 tusen i månaden. Det är rätt mycket t.o.m. med frölundamått.
Kommentera

Hence: Känns väl inte så troligt att han går till nått annat än fröluna. Om det inte handlar om pengar, och det har vi ändå inte särskilt mycket.
Kommentera

Finns Erik Karlsson på Sundlövs radar? Han säger nu att det finns en möjlighet att det blir elitserien i vinter.

"Har du varit i kontakt med några svenska klubbar?
- Det vill jag inte diskutera helst. Vi får se vad som händer ... "
Kommentera

Anders Berg: Kan säga med 99,9 % säkerhet att det inte kommer spela någon vid namn Andy Delmore i Brynäs tröja i år.
Kommentera

Ja, den här Andy Delmore var bra i Tyska ligan... Hur kom hans namn upp? =)
Kommentera

Nä nu lämnar jag in...

Vi får hoppas att GD´s pappersblaska har något att berätta om mormors faxtrafik imorgon bitti.

G´natt!
Kommentera

Hence:

Så långt kom vi inte,då hans faxmaskin pep ideligen;)
Kommentera

Bissett19: nämnde han något om sitt kontrakt med Brynäs?
Kommentera

sylf:

Tandemsket med Andy Delmore.
Kommentera

sylf: Man har väl alltid en del mer att ge...
Kommentera

Bissett19: Skitit klart? Eller more to come?
Kommentera

Anders Berg: ...och Timonen... ;-)
Kommentera

Ja, vem är den här nye backen egentligen? Antingen säger man A och B, eller så säger man ingenting.

En finsk back skulle kanske vara att föredra, eller skulle det? Kuparinen, Pekkala, Laitinen, Sulku, Hulkkonen, Kankaanperä - nej, ingen av dem hade någon direkt lysande karriär i Brynäs... Men det gick ju bra för Tuulola! =)
Kommentera

FAXA MORMOR! FAXA MORMOR! FAXA MORMOR! FAXA MORMOR! FAXA MORMOR! FAXA MORMOR! FAXA MORMOR! FAXA MORMOR!
Kommentera

Bissett19: Nu ska ja å hämta pizza.... More to come.
Kommentera

Bissett19: Nu ska ja å hämta pizza.... More to come.
Kommentera

Nu ska jag gå på skithuset....More to come.
Kommentera

sylf: Jompes julsaga är snart färdigskriven. More to come!
Kommentera

sylf: menar han inte 3e raka segern på de 3 senaste matcherna då?
Kommentera

Lunkan: Challe inför torsdagen!

- Magnus Åkerlund spelade återigen väldigt bra i mål och det är en förutsättning för att vi ska fortsätta vinna och ta vår tredje raka seger mot Brynäs-

Blev det inte 1-1 i premiären???
Kommentera

sylf: Ja sämre kan den nog knappast vara iaf. Jag kom ihåg att vi körde den i lumpen när det snackades om pizza men det är en annan historia.
Kommentera

Lunkan: Fast den är bättre med Aerosmith!
Kommentera

sylf: Jerka har en låt om sånt där. - Dream on heter den :)
Kommentera

sylf:Men du har ju dina "ups and downs" Det har jag sett bildbevis på inne på FaceBook
Kommentera

Lunkan: Hmm, jag skulle nog kunna leva med det i nåra deccenium, sen KANSKE jag kan ta ett oavgjort resultat, våndas lite, åsså kör vi 10 år till:-)
Kommentera

sylf: Jomen hur kul skulle det vara att hålla på ett lag som vinner hela tiden. Tänk dig själv att gå och lägga sig på kvällen utan ångest och hemska kval nä fy fan fruktansvärda tanke försvinn....
Kommentera

Lunkan: Nix!
Kommentera

« · 1201368 · »