Brynäs IF

727632 inlägg · 7962 ämnen

Lars Jonsson

« · 1527268 · » Till forumet

Sv: Lars Jonsson
Roger Ramkvist:

Amen!
Kommentera

Roger Ramkvist: Tycker framförallt att utgångspunkten för kritiken (att han inte platsar) är felaktig.
LJ tillför ändå så pass mkt att han är minst sjätteback i dagsläget, trots förmodad hämning pga operationerna.
Han är dessutom ett sparkapital som vi måste få igång, säsongen är lång.
(ursäkta det oavsiktliga rimmet....)
:-/
Kommentera

Jonsson har varit under isen sen hans vadskada mer eller mindre. Visst han har gjort en del bra matcher men den jämna standarden som han hade före skadan är som bortblåst.

Skulle tro att det sitter i psyket och inget annat hans självförtroende och självbild har fått sig en ordentlig smäll.

Det finns två sätt att göra. 1 låta han få förtroende och hoppas att han levererar så småning om 2 att ge upp sätta han på bänken alternativt låna ut han. Jag har inte en aning om vad som är bäst och hoppas att Jonsson vet vad han gör, jag har ingen anledning att tvivla på honom.

Men dom flesta här känns det som att den enda idrottsliga framgågen kom i knattelaget. För maken till korkade inlägg får man leta efter. fast det  är klart där okunskapen kommer in kommer personangreppen  ut :)

Kommentera

Anders Berg:

"Jobbigt för förstebacken!"

Förste, andre, tredje,fjärde, femte, sjätte, sjundeback är ingenting som brynäs har det uppdelat i. Här körs det på och det kan ändras från match till match vilja som spelar på vilken position. Sist LJ spelade så var han ju sjundeback det men kanske du missade......?

Eller kanske vi ständigt ska kalla Djoos för sjundebacke? Han togs ju in ursprungligen för att spela som sjundeback när Persson blev skadat.

Du fattar nog men du är helt enkelt en ond människa som myser av att småmobbas lite misstänker jag.

Kommentera

foppa78:

Väntar på operation för samma åkomma. Jo förbannat smärtsamt som sagt. Med skridskor på måste det ha varit ett helvete.
Kommentera

Jag tycker själv att LJ har varit kass en längre tid och tycker tålamodet måste vara slut MEN hallux valgus är inget skönt kan jag säga jag är själv opererad för detta och det är inget skönt någon mer här inne som har/haft detta?
Kommentera

Johan Norrström: Ja, alltså så fort han blir kvitt en skada så åker han på en ny. Knäckande, givetvis.
Kommentera

Anders Berg:

Ja visst är det tråkigt?
Kommentera

Slajsarn:

Tsssss jag gör aldrig bort mig. Är rena bildoktorn. :)
Kommentera

arnio: Är det fötterna han har ont i nu? Det var väl axel och arm han opererade senast? Nya krämpor alltså. Jobbigt för förstebacken!
Kommentera

Slajsarn:

Blir lite lustigt att någon som är precis lika nerkörd i samma hjulspår, och är precis lika tjatig ställer den frågan. Att du råkar vara av en annan åsikt i diskussionerna förändrar ju inte den saken vet du.

Du vill ju gärna poängtera att detta är ett forum för hockeynördar, och att man kallt får räkna med en och annan extremist. Det är Lite av ditt mantra skulle man kunna säga. :D Jag håller med dig där, men rätten till att ifrågasätta måste väl ändå alla få ha? Blir ju en underlig diskussion annars.
Kommentera

Johan Norrström:Haha, tja har du gjort bort dig så kanske vederbörande tycker att han betalat dyra pengar och vill ha resultat, inte bortförklaringar ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja tur att man inte har den typen av gaphalsar som står och skriker åt en på bilverkstan. ;)
Kommentera

Johan Norrström:OK, du har du fått klargöra det. BRA

Men du tycker att det är tjatigt och pekar på något du skrev igår men samtidigt så kör du ditt (huges) mantra flera gånger om dagen...

Har du inte redovisat din ståndpunkt även där? 

Kommentera

Slajsarn:

Jag har flertalet gånger redogjort för min ståndpunkt vad det gäller Lars Jonsson. Att du som annars verkar ha sådan fantastisk koll på forumet har missat det förvånar mig. Du har ju koll på vad Huge skrev för 6 år sedan.

Diskuterade vi inte dessutom detta igår?

Min åsikt är att man ska ha tålamod med Lars Jonsson. Han behöver tid för att träna ikapp och jag tycker att han ska matchas in försiktigt för att förhoppningsvis komma i form. Hur mycket han ska spela och när har jag ingen åsikt om däremot. Det lämnar jag till de som har bättre insyn och kunskaper om form, och fysisk status. Skulle det visa sig att Tommy och Gunnar inte tycker att Lars håller måttet och bänkar honom så stödjer jag och accepterar jag det också.
Kommentera

sniper:Jag håller med dig till viss del. Speciellt det där med att stå och skrika på spelare under match.
Kommentera

sniper: It comes with the job, på både gott o ont.
Kommentera

Slajsarn: Det handlar inte bara om detta forum utan i stort, på matcher, när vi pratar Brynäs på jobbet etc.

Spelare läser här, spelare hör på matcher hur vissa supportrar skriker åt dem ner i båset hur odugliga de är. Jag har svårt att tro att någon människa blir bättre av det. För mig är det helt ofattbart hur man kan göra så som Brynsäsare.

Kommentera

sylf: birdie nam nam, birdie nam nam
Kommentera

sniper:Så Brynäs spelar bättre om vi är positiva här menar du? Det funkar väl tvärt om med va?  ;-)
Kommentera

sylf: *asg*
Kommentera

arnio: En brynäsara? En svart/gul/röd papegoja?
Kommentera

sniper: fantastiskt inlägg, så tänker en riktig brynäsara.
Kommentera

Johan Norrström:att påminna dig menar du?

vad tycker du att vi ska diskutera här? Endast empiriska saker? I så fall vad?

Att brynäs spelar i svarta tröjor på hemmais...

VI VET att det är TJ och de andra som tar ut laget. VI VET att de sitter på den bästa informationen och förutsättningarna för att ta ut laget. VI VEET att de har full koll på skadeläget i truppen.

Fan vore väl annars.

Men detta är ett forum för hockeyintresserade människor som spekulerar osv.

Folk kommer med en åsikt. välmotiverad eller ej så är det fortfarande en åsikt. Du kontrar med att TJ och ledningen vet bäst.

Men vad är DIN åsikt? Hur tycker du att brynäs skall göra med exempelvis Lasse jonsson.. 

Kommentera

Slajsarn:

Ja och du kan inte heller låta bli märker jag.
Kommentera

Vi leder Elitserien, vi vinner match efter match. Laget verkar fungera fantastisk tillsammans. Det kommer alltid att vara någon som är sämst i laget, och en del människor har behov av att utse en syndabock. Tidigare var det Daniel Johansson, när han slutade blev det Sebastian Lauritzen, sen Lars Jonsson. Det har säkert varit flera och det kommer säkert att utses någon ny när Lars Jonsson slutat.

För mig påminner det väldigt mycket hur mobbare fungerar, de som har ett svagt jag, och har behov av att trycka ner andra för att man själv ska må bra.

Jag är en stolt Brynäsare och tror på att berömma och ge människor positiv feedback skapar välmående och högre prestation.

Kommentera

Johan Norrström: Nu var du där igen.... ;-)
Kommentera

Johan Norrström: Skarpt läge i MIN värld är slutspelsmatcher, matcher med kniven på strupen etc. I den typen av matcher har jag svårt att minnas några större succeinsatser från den gode Lars. Men vem vet, Boorken kanske menar att skarpt läge innefattar 2 säsonger?
Kommentera

arnio: Nä, troligtvis har han nån känning. 
Kommentera

Brynäs_89:

Nu är det ju inte du eller jag som avgör om det finns bättre spelare. Vad vi anser är en annan femma. Det är ju Tommy som tar ut laget, men du kanske anser dig kunna det jobbet bättre än honom?
Kommentera

munkas: Kanske det är bra rent fysiskt för Lasses fötter att vila, det är tätt mellan matcherna nu. Han kan ju ha klivit av efter två perioder senast på grund av fötterna, för dålig var han inte i matchen. Som vanligt vet vi just ingenting.
Kommentera

Jag tycker fortfarande att frågan varför LJ inte spelade ikväll är berättigad. När vi tidigare har diskuterat LJ:s matchprestationer här inne har samtliga "Lasse lovers" hävdat att vi måste ha tålamod med honom efter hans operation m.m. Men när han sen inte spelar alls, i en match som alla vet inte betyder lika mycket som serien, då är det plötsligt ett självklart val. Hur tänker ni?
Kommentera

Johan Norrström: det är galet att sämre spelare får spela när det finns bättre spelare som är redo.... men heller döv än blind vilket du tydligen är som inte ser att LJ inte platsar!
Kommentera

Brynäs_89:

Verkar vara mest du som står för galenskapen. :) Fast är det galet att stötta Brynäs i både med och motgång, så okej jag erkänner mig skyldig.
Kommentera

Johan Norrström: Du får helt enkelt mejla boork och fråga.. Istället för tt be Sylf spekulera i vad han menar. Du har ju så svårt att tro skribenter här när det gäller annat. Men nu ör det alltså fritt att spekulera?
Kommentera

sylf:

Han levererade ju i två säsonger för att sedan få förra säsongen förstörd av skador. Blir ju lite svårt att leverera när man är skadad. Förstår inte riktigt vad han menar. Var inte säsong 1 och 2 skarpt läge?
Kommentera

sylf: Du får ju inte säga något dåligt om LJ folk här inne blir ju TOKIGA då....
LJ är ju bästa backen vi någonsin har haft...... 
Kommentera

Johan Norrström: Boork skriver ju att LJ har svårt att leverera i skarpa lägen, finns ju inte mycket som tyder på att han har fel.
Kommentera

Anders Berg:

Skulle ju vara intressant om Boork vidareutvecklat det där med aldrig. Lars Jonsson bidrog ju bland annat med 41 poäng de första två säsongerna. Förra hösten började han dessutom mycket bra och ledde plus/ minus statistiken i elitserien. Sedan förstördes säsongen av skador. Så med det i åtanke skulle det vara intressant att veta hur Boorken egentligen menar faktiskt.
Kommentera

Anders Berg: Det blev inte helt perfekt inklistrat/redigerat....
Kommentera

Anders Berg:

Nä men!? Det är du och Boorken nu? :)
Kommentera

Richard :  
Vad ska Brynäs göra med Lasse Jonsson! Lika dålig sist mot ett bra Skellefteå! Där hade Brynäs mycket tur som vann!
måndag 15 oktober, 2012 15:19 
Leif Boork: 
Brynäs skulle aldrig ha värvat Lasse Jonsson. Det är för dyrt. Lasse J är begåvad men har svårt att leverera i skarpa lägen. Plus att han nu haft skador. Nej, Lasse J blir nog aldrig en skillnad i positiv del för Brynäs.

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8:

Åh fan aspirerar herrn på sportchefsjobbet?
Kommentera

mattias - 74: Rahm har kontrakt över nästa säsong också. Honkens går i och för sig ut, men han bör ju bli kvar. Så Hanses går nog till annan ES-klubb istället...
Kommentera

tjugo8:

Mitt tips är att Leksand missar elitserien och ni snor Delarose och Hanses. Hemska tanke ;)

Kommentera

LJ är slut i Brynäs, slutsnackat!

Blir intressant att se var han hamnar nästa år och vilka 2 habila spelare vi får för hans lön...

Kommentera

KL_BT: Grym förstakedja...
Kommentera

J18 Brynäs - Västerås kan ses på länken
Kommentera

Pettisbif: Du inser väl att div1 är bättre än J20-serien?
Kommentera

Peja:Om ens de.. låna ut han eller ge han till Valbo(om dom vill ha han)!!!
Kommentera

« · 1527268 · »