Brynäs IF

728137 inlägg · 7962 ämnen

Lars Jonsson

« · 1523371 · » Till forumet

Sv: Lars Jonsson
arnio: I sin nuvarande form skulle inte Lasse dominera i Allsvenskan. Absolut inte. Han är ju helt ur form, men det är en naturlig konsekvens av flera långa skadefrånvaroperioder. Jag tycker att Brynäs ska låta honom spela J20-matcher för att få matchträning.
Kommentera

arnio:
Belfour var anställd av P-O Ejendal som stog för ALLA kostnader i den affären och sen lånade han ut honom till Leksands IF , och att använda Ed som reklampelare var en av P-Os bästa affärer genom åren , han ökade sin försäljning i Nordamerika enormt .
Kommentera

mattias - 74: jag skulle nog tro att han var anställd av Leksand
Kommentera

arnio:

Behöver inte då jag vet, dessutom snackade jag precis med en vän som har mer koll på leksands ekonomi än nån annan jag känner.

Kommentera

mattias - 74: källa på det
Kommentera

arnio:

Leksand betalar " inte " för Belfour och har aldrig gjort.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic:

* asg *

Blir bara så trött på alla som skriver typisk leksandsvärvning, Sedan Salo tog över rodret har klubben hittat en grund att stå på och tar in spelare som han tror kan tillföra nånting istället för vad som står på ryggen och bara öser pengar över honom, man kan säga vad man vill om SALO men det bär frukt i år

Värvningen av Timander är den bästa som gjorts på Backsidan sedan Boullion var här tycker jag ! 

Kommentera

mattias - 74: Han var väl ändå anställd av Leksand även om de fick tigga ihop till lönen?
Kommentera

mattias - 74: Haha, LJ kommer garanterat spela i allsvenskan (läs Leksand) nästa år. Ni kommer betala bra lön till honom också;-)
Kommentera

Bissett_19:

Om jag är rätt underättad så var det väl Ejendal som betalade hans lön och jag tror " inte " Leksands IF betalade nånting för honom, kan ju iof ha fel det har hänt förut ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: "Lasse Jonsson kommer inte spela i Leksand..."

Möjligt att du får rätt, men du kan inte veta säkert eller är du möjlligen sportchef i Leksand?

Sen kanske det inte passar sig att du ber en brynäsare att hålla käften i vårt eget forum ;-)

Kommentera

mattias - 74

Ed Belfour betalar väl ni på fortfarande?

Kommentera

arnio:

Lasse Jonsson kommer inte spela i Leksand, skulle SALO ens vilja ha honom. SVAR NEJ !

Kommentera

mattias - 74:Lasse Jonsson usel? I er division så skulle han nog dominera fett. När och i så fall vem har ni någonsin värvat som varit bra? Mattias Timander är väl den bästa jag kan komma ipå men han avslutade sin elitserietid med en usel säsong i Modo för att sedan vara riktigt bra i Allsvenskan. Betänk bara att en sådan brynäsdoldis som Ollas var en riktig superstar i Leksand när han spelade i den divisionen. Må vara att det börjar sina i er kassa efter alla idiotvärvningar ni kommer nog att erbjuda honom så mycket ni bara kan skramla ihop.
Kommentera

arnio:

Typisk Leksandsvärvning? Nu får du förklara, det var längesedan Leksand värvade en spelare som är så usel som Lasse Jonsson och för så hög lön, under Salos tid har det inte förekommit sådant sysslade kåtmasken med, läs på eller håll käften.

Kommentera

Slajsarn: Jag skulle tippa att han hamnar i Leksand nästa säsong för 165 00 :- i månaden. En typisk Leksandsvärvning. Väldigt trisst att han gått ned sig spelmässigt som han gjort den gode Lars men vi får hoppas att han rycker upp sig.
Kommentera

tjugo8: som han spelar nu kan han glömma ' i sitt kontrakt. Så det blir 250:-
Kommentera

Blir det en säsong som förra är det bedrägeri...

250'/mån kan Jonsson glömma var han än hamnar när hans kontrakt äntligen löper ut nästa år

Kommentera

Peja:
Länk?
Kommentera

Macahan: Oj, fel tråd! Ursäkta mig.
Kommentera

Bissett19:Trevligt att vara i LA tillsammans med 8000 övriga.
Undrar just om Hansen har blivit rädd efter sin skada? Han går ju inte in i närkamper.
Rödin gjorde en del efterslängar igår, som mycket väl kunde gett utvisningar.
Tycker Sundström har varit ruskigt bra sista matcherna.
Kommentera

Bissett19: Haha, synd för lagledningen att Jonsson berättade om skadan i tidningen då.
Kommentera

Bissett19:
Ok, tack...

Aj då...!
Risk för axlar, armar, generellt överkropp....
Backar kan ju lätt bli åtsatta där om motståndarna har kännedom...minns Andersén..
Kommentera

tjugo8:

Skadad,dock ville inte lagledningen berätta vad det var för slags skada..
Kommentera

Bissett19:

Redde vi ut igår varför han inte spelade mot Djurgården...?
Kommentera

Anders Berg: Precis!!Halverar han lönen så kan han väll få vara kvar.
Kommentera

Jompe: Ja, exakt de backarna skulle vara kanon till nästa säsong, med Berglind Löf som backup. Frågan är bara vilken serie vi spelar i då.............
Kommentera

... ser vi aldrig mer i Brynäströjan. Lite trist, men å andra sidan var han alldeles för dyr.
Kommentera

Per HApps:

Den där nivån får jag skäll för på Västkusten, lustigkurrarnas Mecka.

Kan du förstå? = )

Bara för att då...

Du får skicka frågan Fw: Obama...

Kommentera

henke1: Bara att åka över och kidnappa Mike Green.
Kommentera

henke1: Kanske Back Obama är ledig ;)
Kommentera

Partyjack: har inte sundlöv några kontakter i Washington så han kan låna över :) ?
Kommentera

Enaranger: "Då kan man säga att vi är en långtidsskada på Hietanen, Sundqvist,
eller Nolander från allsvenskt spel nästa säsong."

Du tycker inte att du går händelserna *LITE* i förväg här? :)

Visst är det förjävligt med våra tilltänkta förstabackar, och vi får verkligen hoppas att man hittar en ny klippa där.

Men att gå ut sådär hårt är ju inget annat än en förolämpning mot resten av laget.
En spelare är aldrig skillnad mellan slutspel och kvalserien eller som du skriver allsvenskan.. Knappt Markström.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jompe: Har inte Kudroc kontrakt bara till Nyår?, kan man hoppas på att de vill ha en finne istället? ;-)
Kommentera

Jompe: Svårt att hitta något positivt i detta elände (förutom att det är jul snart..). Det kändes som att när laget äntligen började fungera och vi hade chansen att börja plocka poäng så slog Ole Dolyckan till igen...
Kommentera

Huss: Om man trots allt skulle försöka se något positivt i detta så är det väl att det blir alltmer upplagt för förnyat kontrakt med Lasse Jonsson. I princip hela den andra säsongen av hans kontrakt försvann ju på grund av skadan. Till nästa säsong skule jag vilja se Jonsson, Kokko och Hietanen som tre offensiva backar och Sunken och Andersén och kanske också Bertil som defensiva backar. Kudden hade varit kanon men jag antar att indianerna inte släpper honom.
Kommentera

rackham: Dags att fundera över att spela hockey i riddarrustningar?
Kommentera

Enaranger:

Vadmuskeln känns rätt viktig för skridskoåkningen.

Dags att reflektera över medicin-stabens organisation alt kompletterande nätverk?

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Kommentera

Då kan man säga att vi är en långtidsskada på Hietanen, Sundqvist,
eller Nolander från allsvenskt spel nästa säsong.

Ska man nu chansa på att snabbt få fram en back (som kan bli ett
fiasko) för att försöka undvika kvalserien, eller vänta för att få bästa
möjliga back till en kvalserie?

Den där läkaren på Gävle sjukhus, som missade hur allvarlig
skadan var, kan kosta oss elitserieplatsen. Kanske Gävle sjukhus
kan betala för ersättaren?

Kan i värsta fall bli en ny Sulku (felbehandling som leder till avslutat spel).

Sen kan man fråga sig varför man inte gipsade direkt.
Som lekman känns det mer troligt att man blir frisk snabbare
om man inte belastar en skada. Men vad vet jag. I och för
sig kanske inte så mycket mindre än läkarkåren i gävleregionen.
Kommentera

FAN, FAN, FAN !!!
Kommentera

Gurra88:
Vare sej du vill eller inte.

Det verkar princip vara klart med Kokko.
Bjuder på ett klipp från Tuben med Kokko i Timrå-tröjan där han agerar fint på blå.
Kommentera

sylf: Neeej , inte kokko .. Måste finnas bättre sätt att bränna pengarna på.. suck
Kommentera

Huge: Undrar också var siffran 200k kommer ifrån. Inte ens Sunklöv är väl så jävla dum att han ger en föredetting som fått sparken en sån lön.
Kommentera

arnio: Min poäng är att i båda fallen så är ordet "flopp" väldigt överdrivet.
Ok, ser man till vilka förväntningar många haft på just målskyttet så kan jag hålla med om att båda är ngt av en besvikelse hittills vad gäller just målskyttet. Men sånt kan ju ändra sig väldigt snabbt, om nu bara Nordan kommer igång och Kokko får på sig Brynäsdressen...
Kommentera

Huge: Eero har floppat han med men inte lika mycket.
Kommentera

arnio: Som sagt: var kommer siffran 200.000/mån ifrån?
Nån eller några härinne verkar ha suttit med när kontraktet skrevs på...

Tycker i övrigt att ordet "flopp" är ett relativt begrepp i det här fallet.
Kahnbergs senaste säsong (och egentligen den enda) där han producerade var väl i Frölunda i den s.k dragkedjan. Däremellan har han en misslyckad proffssejour och även ett mindre lyckat år i Frölunda efter hemkomsten på sitt konto.
I det läget tycker jag att många har haft alldeles för stora och en aning felaktiga förväntningar på honom.
Speciellt när man jämför med en spelare som Somervuori, som producerade förra säsongen i FBK och som iår i stort sett inte producerat mer än vad Kahnberg gjort.
Ändå är det Kahnberg som får floppstämpel på sig men inte Eero.
Vill absolut inte ta ifrån Eero det han gjort hittills i Brynäs, utan det är bara en jämförelse mellan två likvärdiga prestationer som dock bedöms helt olika.
Med tanke på Eeros färskare meriter sas, så borde det väl vara HAN som isf är en större flopp än Kahnberg, om man nu ska se det objektivt och någosånär logiskt?

Kommentera

Huge: Klart att Kahnberg måste göra poäng för att han ska få godkänt. Jag tror knappast att han kommer att erbjudas 200 lax i månaden när det är dax att förnya hans kontrakt om han inte börjar producera poäng. Jag tror tom. att han hänger så löst att om någon vill ta över hans kontrakt så kommer nog Sundlöv att lyssna intresserat.
Men visst Kahnberg är riktigt bra stundtals men än så länge så är han en kandidat till utmärkelsen årets flopp.

Vi får hoppas att Nordqvists närvaro kan göra underverk.

Krossa Modo!
Kommentera

GävleLasse: Och du vet att Kahna tjänar 200 K i månaden..?
Kommentera

GävleLasse: "Men som jag har sagt så följer det ett ansvar med en så hög lön. Man måste producera. Just nu har ju flertalet spelare med  80-85% lägre lön producerat mer och med Brynäs ekonomi så MÅSTE man omsätta de stora posterna på spelare som levererar tillbaka. Så enkelt är det."

Visst ska man ställa högre krav på spelare med högre lön men kraven medför också en högre press på spelaren ifråga vilket inte alltid är så bra för självförtroendet om det av olika anledningar börjar gå troll i producerandet. Tycker dessutom att ett bra spel i övrigt (förutom målskyttet) som bidrar till offensiven ska räknas in i begreppet "producera".
Allt är tyvärr inte så enkelt som att en spelare med högre lön automatiskt också producerar mer.
Som tur är, kanske man ska tillägga....

Kommentera

Huge: Visst beror det på vilka förväntningar man haft, eller snarare förhoppningar. Hade Sundlöv inte haft förhoppningar om att det skulle lossna för Kahnberg så hade han aldrig gett honom 200k i månaden.

Men som jag har sagt så följer det ett ansvar med en så hög lön. Man måste producera. Just nu har ju flertalet spelare med  80-85% lägre lön producerat mer och med Brynäs ekonomi så MÅSTE man omsätta de stora posterna på spelare som levererar tillbaka. Så enkelt är det.

Kommentera

« · 1523371 · »