Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Leksand-Brynäs 28/10

« · 1636105 · » Till forumet

Sv: Leksand-Brynäs 28/10
Form m.m kan man alltid diskutera. Men idag tycker jag det ser ut som att Leksand jobbar hårdare än oss. Det är inte försvarbart. 
Kommentera

Huge: Det är nästan omöjligt att få med sig poäng i SHL om man förlorar perioder med 3-0. Det var nog ingen tillfällighet att Ryno backcheckade bra samtidigt som Brynässpelare inte gjorde detsamma. Så många skott som Leksand hade i 2:a perioden ska man ju knappt få på en hel match. 
Kommentera

Huge: Försöker du provocera med dina inlägg eller vad är grejen? Värda poäng, va?
Kommentera

Peja: Ja, där avgjordes det nog till slut.
Synd, vi var värda en pinne efter slutforceringen och det var ändå ett fall framåt försvarsmässigt. Dom jobbade hårdare fram till 3-0 samtidigt som vårt fokus bakåt säkert bidrog till att dom hade mer puck och skapade mer.
Som du säger: lite avgörande när Ryno gör ett bra hemjobb och snuvar Sweatt på friläget. Istf 1-1 så vänder spelet och dom gör 2-0. Blomqvists onödiga tvåa på Alsenfelt hade vi också klarat oss utan i jakten på reducering.
Vi tar med oss slutforceringen och att vi inte ger upp vid 0-3.
Kommentera

en ny center måste in! En riktig general som är bra både offensivt och defensivt. Sen skicka iväg Lindgren och Ponthus så långt det går, dessa herrar håller inte SHL nivå!! Kan även sälja Blomqvist som inte gör någon nytta alls. Trodde han var en hårt arbetande spelare men han ser mest ointresserad ut av alla. 

Scott NY Sweatt

Rödin Pathrik Ollas

Brodin Enterfeldt Olden

Lööke/Lindlbom Nordan Brodecki

Kommentera

Jag var tvungen att stänga av efter 3-0. Tänkte det skulle gå bättre om man inte kollade. Nåt måste hända nu. 

Andersén och Eklund är de godkända värvningarna såhär långt. Blomqvist och Westerholms...där har vi problem.

Kommentera

Lindström: Vad sa han?
Kommentera

Lunkan: Jag missade att det är först i nästa match revanschen kommer. Trist att sumpa ytterligare en kväll i onödan. Brynäs spelar pissdåligt och Jonsson är besviken. Ingenting nytt under solen.
Kommentera

Domarna missade matchens klaraste utvisning när Scott blev nedriven när Leksand erövrade pucken och Ryno därefter missade öppet mål. Riktigt surt. Hade behövt vinna någon tekning där i slutet... 
Kommentera

rafalski: TJ briljerar i intervjun nu..
40 min innan han vaskar om och det fortfarande ser lika illa ut.
Kommentera

Lindström:Vet inte vad som är värst, att vi torskar mot fusk IF eller att man inte orkar bry sig.

Kommentera

Zappaholic: Varför i helvete blir det inte utvisning på Ryno... tyckte domaren synd om honom...
Kommentera

6mot3 kontring i slutet. OCH MAN STÄLLER UPP OCH VÄNTAR 15 SEK INNAN ETT SKOTT KOMMER.. BRA DÄR
Kommentera

Ryno...HAHAHAHAHAHAHA.. han kan inte göra mål.

Synd att vi inte tar chansen när vi håller på att få en poäng gratis av Leksand.

Kommentera

Löjligt bedrövlig match av Bif.
TJ har en del att förklara.
Kommentera

rafalski: Tacka ärke sopan Subdlöv för det samt allt annat skit han lyckades ställa till med innan han försvann.
Kommentera

Lindström: Håller inte att spela hockey i 5 min. Dagens höjdare är ändå Rynos kollaps i friläget!
Kommentera

rafalski: Ta halmstråt nu då tack..
Kommentera

Ove Myling: kolla nu när dalmasarna snart skiter på sig.
Kommentera

munkas: det finns inget svårare än att hitta motivationen än efter tre raka förluster. Att dessutom ha domarna ständigt mot sig gör inte saken bättre.
Kommentera

Lindström: Liket lever!!! Bra där!!
Kommentera

TJ "Vad tror ni om motståndet imorgon då?
– Det kommer att bli jättetight. Derby och två lag som kommer att kriga om viktiga poäng. Det kommer att bli en riktig match."

Synd att det bara var ett lag som ville kriga och ett som tittade på.

Redigerad kommentar

Kommentera

munkas: Byt om Molin!
Kommentera

Starky och virket räddar oss från 3-4 mål till.
Kommentera

Blomqvist är en riktig usel spelare.
Kommentera

rafalski: Härligt blomman! Vilket avtryck du har gjort mot gamla laget.
Kommentera

Zappaholic: Slafsspelet fortsätter, tyvärr.
Kommentera

Peja: nu vänder det för Brynäs och tvillingarna!!!

Härligt!!!!!
Kommentera

Peja: Jag sa ju de! Westerholmarna är ett (två) fynd.
Kommentera

3-1-reducering Pathrik W efter 04.40 in i perioden. Bra!
Kommentera

rafalski: Kyle!
Kommentera

Nästan så man saknar Wanvig.....
Kommentera

Ja jävlar nu vänder det!! 41:25 tog det innan Nordan tog 3 skär i rad i ETT & SAMMA BYTE!!!!
Kommentera

Jajjen: bortsett från den matchen då, om du måste vara så petig. Du förstod min poäng :-)
Kommentera

Zappaholic: hur svårt kan det vara? 😜
Kommentera

Brynäs är enda laget utan mål ikväll. Inget talar för att det ska bli ändring på det. Leksand stänger igen nu på samma sätt som förra året. Fan jag vill bara gömma mig... 
Kommentera

Zappaholic: Gjorde det verkligen det? Jag minns en match mot Modo i den matchsviten...
Kommentera

Jajjen: Mm, jag menade att det finns ett strukturellt problem i centerspelet. De försöker vara för kreativa och prioriterar offensiven för mycket i relation till defensiven. Kan tänka mig att det delvis beror på tränarens direktiv. Tyckte personligen att Scott var bättre som ytter än center. Nämnde Hansen eftersom han personifierar motsatsen till att spela för kreativt och prioritera offensiven för mycket... Han spelade alltid säkert och prioriterade defensiven. Och duktig tekare. Brynäs behöver mer av Hansens tänk på centerspelet.
Kommentera

Jajjen: det är bara att konstatera. Vi är rent ut sagt för jävla dåliga!!

Men vad hände? Vi vann fem av sex, det såg stabilt och bra ut...

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Tycker inte problemet är på individnivå. Alla spelare gör ju samma typ av misstag. Saknar nåt som liknar struktur, framförallt i egen zon. T.o.m. LIF ser ut att ha ordning på defensiven. Brynäs har samma problem för fjärde året i rad.
Kommentera

Gå in och tokör på en gång! Inget att förlora!!!!
Kommentera

Ove Myling: Jo, men egentligen är det inte mot lag som Leksand vi ska ta säkra poäng, det är ju mot bottenlagen..
Kommentera

bradberry: Jag tycker att centrarna har gjort bort sig rejält i många matcher. Missar markeringar, är överdrivet optimistiska i spelet och kastar bort puckar i mittzon. En center som Mads Hansen hade varit en stor tillgång i det här laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

munkas: man får inte glömma att Leksand är ett riktigt bra lag som har haft en stor portion otur. Brynäs har riktig otur som möter dom just idag när dom är som mest taggade. Återigen grinar oturen Brynäs i ansiktet.
Kommentera

Bifbiffen: Efter att ha sett situationen i en långsammare repris är jag beredd att hålla med Sanny Lindström om att det inte var utvisning. Jävligt surt... Det var bra gjort av Ryno. 
Kommentera

Tommy Jonsson story- Volym 3.

Efter 2012 är detta tredje säsongen i rad med EXAKT SAMMA tendenser. Bra och sevärda framåt, bedrövligt försvarsspel utan linjer. Glimtar till i några omgångar på hösten innan den sedvanliga svackan. Vi hade ju ett försvarsspel i några omgångar men likt tidigare säsonger faller man igenom fullständigt.
Kommentera

Jag tycker det ser bra ut. Detta vänder vi.
Kommentera

Bifbiffen: Nä med det här spelet är det nog skit samma vem som står...Fan att vi är så bleka
Kommentera

Jajjen: Gärna det, men jag skulle nästan hellre se nytt spelarmaterial. Det är spelarna som ska prestera på isen. Bort med Westerholmarna och låna ut Djoos. In med något mer rejält. 

Skott: 34-21. Ord kan inte beskriva hur fruktansvärt urusla Brynäs är just nu.

Kommentera

« · 1636105 · »