Brynäs IF

723314 inlägg · 7955 ämnen

Leksand - Brynäs

« · 530271 · » Till forumet


Sv: Leksand - Brynäs
sylf: Är det nå´n som INTE ska på årsmötet. Hedin & co - brace yourselves!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Får hoppas att det kommer att avgöras i sista omgången och Miettinen avgör ännu än gång i slutsekunderna.
Jag skulle i alla fall gilla det senariot.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Är det helt omöjligt att vinna SM-guld i år?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
stefan Bskv: Det VET jag att det kommer att göra,men inte fan blir jag gladare för det.Dom har kört ner oss i skiten,thats it.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
sylf:
Vi måste spela om det i vart fall. Vi får alla sätta oss ner i lugn o ro efter avslutad säsong o se över vad som har skett. Vi har i år haft 3 tränare, men jag anser att ingen spelare har blivit bättre utav det. Vi har inte bättre lag än vad vi har, så¨just nu kan vi inget göra.

Dock kan jag garantera dig att det kommer att hända saker efter avslutad säsong, oavsett hur det går.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
miiiken: Skitsnack. Även om han kanske kunde ha tagit något av målen så var det inte mkt att säga om målen idag.
Leksand kändes lite mer konstruktivt och kunde spela på ledning hela tiden och vinner, om inte välförtjänt så iaf ganska rättvist.
Halva serien spelad och vi är 3 pinnar från serieledning. Långt ifrån avgjort, även om alla gnällspikar redan kastat yxan i sjön.
Annars små marginaler idag då båda lagen uppträdde nervöst.
Vid 2-2 fick vi lite mer tryck och det såg lovande ut ett tag.
Ett dåligt byte gör att Witehall kan komma fri och sätta 3-2.
Kan inte vara annat än anspänningen som gör att det ser segt och oinspirerat ut mellan varven.
Kan bli en nyckelomgång på fredag då vi möter Malmö samtidigt som Skellefteå möter Leksand.
Kom igen Brynäs, kom igen....
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Makkan: ett av scenariorna vid allsvenskt spel är ju att halva laget ska försvinna men å andra sidan med tanke på denna säsong vilka av dagens spelare VILL man se i Brynäströjan igen? de som borde ha mest hjärta för föreningen (Lind, Dackell, Wahlberg tex) är som sämst när det gäller medan importerna Phillips & Sachl visar hjärta... Något för rubrikmakarna "Hemvändarna spelar ner Brynäs i allsvenskan.."
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
prosten: Spelar ingen roll va det står i försvarstalen,vi får facit varje säsongslut.Den här gången sämsta bokslutet sen -61,vissa förstår,vissa inte.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Dags att leverera försvarstalet. Ska bli intressant att läsa...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: Klockren analys. En fullkomlig gåta att Bergeron matchas så hårt. Han var sämst på plan även mot Nyköping och Saik.
Bort.
Bort.
Bort.
Åsså Wahlberg dårå...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
stefan Bskv: LIF och SAIK har redan nerver så det räcker men är ändå hästlängder bättre än Brynäs, förresten så lär MIF segla ifrån ordentligt om 2 dar...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
miiiken: Jämfört med de andra i laget så har Honken definitivt tillhört dom bättre. Byt plats mellan Honken och Henke och jag tror lagens placering i elitserien skulle vara oförändrade.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
stefan Bskv: "vad Leksand samt SAIK tidigare har presterat, känner alla till."

Sant,men vi vet också vad Brynäs presterat tidigare.Därför!! Lägg ner!!
Dom har inget i ES att göra!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Namtrac: Ja Korhonens säsong i Ryssland är slut sen en tid. Dock har han sagt i en rysk tidning att Brynäs inte handlat respektfullt mot honom.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne:
Får ej ge upp ännu. Så länge inget är klart så får man hoppas att det finns någon däruppe som vill något annat. Litar mer på honom än laget just nu.
Nu börjar det dock komma in nerver i det hela o vad Leksand samt SAIK tidigare har presterat, känner alla till.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rafalski: Skitsnack. Honken har släppt in så många skitmål i viktiga matcher den här säsongen så han borde skämmas. Såg på Tv alldeles nyss,tre skitmål släppte han in igen precis som mot Nyköping. Har han ingen målvaktstränare som kan tala om för honom att ge fan att gå ner på varenda skott.
Korhonen har jag kritiserat tidigare men inte fan kan han vara sämre än Honken.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
sylf: Ja, Wahlberg är en gåta, indirekt var det hans misstag i anfallszon som bäddade för dom två första Leksandsmålen. Han ser så fruktansvärt oengagerad ut att visste man inte bättre skulle man tro han är mutad/ hotad. Tappade teckningar klockrent i försvarzon. Hoppas han har någon form av klausul som gör att han kan bryta kontraktet vid degradering. Annars finns ju alltid tjära och fjädrar.....
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Namtrac: Spelar ingen roll vem som står på fredag.Lämna WO och spar pengarna till nya puckar nästa år,det lär behövas.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Frestande att gå igenom alla individuella misstag idag. Risken är att vi sitter här hela natten då. Jag väljer ett guldkorn: Bergerons "passning" på egen blå som tog rakt på en ensam Niklas Persson som spelade fram Ollas och 4-2. Jag utnämner Bergeron till den mest nonchalanta envägsspelare spelare som nå´nsin spelat i Brynäs IF (och då är det ganska bra konkurrens om det priset).
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
miiiken:

Tycker snarare Honken har varit en av de allra bästa spelarna i BIF den här säsongen. Dipparna har dock varit för många, några riktigt usla matcher har han gjort. Och nu när vi är i KS så spelar han (och resten av laget) som sämst (85% idag på Honken förresten).

Inte har vi någon andramålis att ens prata om heller. Vad skulle man inte ge för att se Korhonen i kassen på fredag?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
miiiken: Tycker inte man ska lasta Honken alltför hårt, bakom Brynäsförsvaret skulle t om Henke Lundqvist bli mänsklig.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
En fiaskovärvning och överskattad tränare är väl ändå Wayne Flemming. vad fan har han gort för att förtjäna två helsidor i största sportidningen. Han ville nog att Leksand skulle vinna eftersom han stod helt passiv i båset under hela matchen, började att toppa laget när Leksand gjorde 5-2. Och Honken måste vara den mest ojämna målvakten i Europa. Fy fan vilken skitsäsong han har gjort.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe: Nu gäller det att försöka hålla Nyköping och Oskarshamn bakom oss, känns som ett lagom svårt mål.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rafalski: Är man bättre än 2 Elitserielag så tycker jag att man är ES-mässiga. Även om dom 2 ES-lagen är historiskt kassa.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: Håller inte med att Leksand skulle vara elitseriemässiga, dock är dagens upplaga av Brynäs av hyfsad allsvensk klass.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe:

Om om hade funnits, så hade vi varit obesgrade :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Min snabbanalys på varför Brynäs spelar Allsvenskt nästa år:
För mycket gamla oangagerade ben (spelare) på isen hela tiden, typ Lind (tänker väl bara på Timrå), Walbergh (är inte rätt tränad, kaske pga skador) Honken (ingen konkurens)
+ ett alldeles för l å n g s a m a uppspel.

Att inte matcha Kohronen mot Honken hårdare är nog det allra största felets som gjorts i vinter.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Falken: faaaaaaaaaaaaaaaaaan
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rafalski: Så här ser tabellen ut.

1 Skelle 5 3 1 1 0 0 22- 9 10
2 Leksan 5 2 3 0 1 0 18- 11 10
3 Malmö 5 2 2 1 0 0 8- 10 8
4 Brynäs 5 2 1 2 0 0 13- 13 7
5 Nyköpi 5 1 1 3 0 1 11- 22 4
6 Oskars 5 1 0 4 0 0 8- 15 3

Tänk om vi haft de tre pinnarna vi fått om vi slagit Nyköping hemma.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Falken:

Dackell var väl halvskaplig idag, men Lind och Wahlberg, huuua.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Chansen finns fortfarande. Den ligger i att vi tar full pott i dom resterande matcherna, samtidigt som SAIK vinner över Malmö och Leksand. Så även att Leksand och Malmö spelar oavgjort. Dom viktigaste matcherna är helt klart den på fredag mot Malmö borta och så hemma mot Leksand i den sista matchen.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Bristerna i Brynäs känner alla till redan. Dom är så många så det finns inget mer att säga.

Leksand är redan Elitseriemässiga. Jag byter fyra Dackell och 18 Wahlberg mot en Ryder. Med 3-4 förstärkningar är dom ett slutspelslag redan nästa år. Jag tror Brynäs hjälper både Saik och Lif till Elitserien genom att vinna mot Mif på fredag.

Vi får ta nya tag i Allsvenskan nästa säsong. Nästa år måste det satsas. Vi måste upp direkt annars blir vi ett nytt Skellefteå eller Timrå. Typ 20 års väntan.

KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe: Vilket jävla pajasgäng, det absolut sämsta jag sett. OM Wahlberg får spela något mer i Brynäströjan river jag medlemskortet.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe: Jag måste då säga att snart så orkar jag fan inte nå mer.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Nu måste vi vinna på fredag! Vinner vi och som jag tror Leksand förlorar på lördag så är vi på samma poäng.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
96 Artisten: Du menar hoppas vi har rätt att bryta kontraktet...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
96 Artisten: Efter vad jag såg mot SAIK så ska Dackell, Wahlberg, Lind bänkas! Ruskigt dåliga.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Makkan: Hoppas verkligen att Wahlberg och Dackell har rätt att bryta kontraktet och gå till en annan klubb nu när vi åker ner...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Falken:

HA HA HA HA HA
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
5-2 nu, fy fan va dåligt!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Det är slut nu för oss. Brynäs och Elitserien kommer att gå skilda vägar...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Fy fan, orkar inte med skiten!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
KÖRT!!!!! 4-2 nu
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe:
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
3-2.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Va fan, 3-2 till Leksand!!!!! Fan...............
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Ni som ser matchen, är det någon coachning? Går Fleming ner på färre gubbar?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: Du har ju rätt, förstås. Det är fånigt att sitta i en kvalserie och beklaga sig. Ungefär som mördaren som klagar över den trånga cellen, den viktiga frågan är hur vi hamnade här. Att det måste ske saker i organisation och i truppen inför nästa säsong är ju skriande uppenbart. Å ena sidan är ett förlängt ES-kontrakt en ekonomisk överlevnadsfråga. Å andra sidan undrar jag om inte en degradering är den chock som behövs för att ruska om i organisationen. Det bästa är förstås att kunna genomföra de förändringarna utan att behöva åka ner i AS.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Tommi kan verkligen göra mål i viktiga lägen. Tänker då på den här matchen och den mot HV71 förra året (det målet som gjorde att vi stannade kvar i ES). Fan va skönt!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Evige optimist, där.. Själv tror jag tyvärr, om du ursäktar, att Brynäs kommer att vara borta och avsågade "i slutomgångarna"... Detta om det inte blir segerikväll, alltså. Stryk ikväll betyder ganska säkert stryk mot Malmö på fredag också. Gissar jag.
Kommentera

« · 530271 · »