Brynäs IF

723332 inlägg · 7956 ämnen

Leksand - Brynäs

« · 530234 · » Till forumet


Sv: Leksand - Brynäs
Frestande att gå igenom alla individuella misstag idag. Risken är att vi sitter här hela natten då. Jag väljer ett guldkorn: Bergerons "passning" på egen blå som tog rakt på en ensam Niklas Persson som spelade fram Ollas och 4-2. Jag utnämner Bergeron till den mest nonchalanta envägsspelare spelare som nå´nsin spelat i Brynäs IF (och då är det ganska bra konkurrens om det priset).
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Namtrac: Spelar ingen roll vem som står på fredag.Lämna WO och spar pengarna till nya puckar nästa år,det lär behövas.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
sylf: Ja, Wahlberg är en gåta, indirekt var det hans misstag i anfallszon som bäddade för dom två första Leksandsmålen. Han ser så fruktansvärt oengagerad ut att visste man inte bättre skulle man tro han är mutad/ hotad. Tappade teckningar klockrent i försvarzon. Hoppas han har någon form av klausul som gör att han kan bryta kontraktet vid degradering. Annars finns ju alltid tjära och fjädrar.....
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rafalski: Skitsnack. Honken har släppt in så många skitmål i viktiga matcher den här säsongen så han borde skämmas. Såg på Tv alldeles nyss,tre skitmål släppte han in igen precis som mot Nyköping. Har han ingen målvaktstränare som kan tala om för honom att ge fan att gå ner på varenda skott.
Korhonen har jag kritiserat tidigare men inte fan kan han vara sämre än Honken.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne:
Får ej ge upp ännu. Så länge inget är klart så får man hoppas att det finns någon däruppe som vill något annat. Litar mer på honom än laget just nu.
Nu börjar det dock komma in nerver i det hela o vad Leksand samt SAIK tidigare har presterat, känner alla till.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Namtrac: Ja Korhonens säsong i Ryssland är slut sen en tid. Dock har han sagt i en rysk tidning att Brynäs inte handlat respektfullt mot honom.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
stefan Bskv: "vad Leksand samt SAIK tidigare har presterat, känner alla till."

Sant,men vi vet också vad Brynäs presterat tidigare.Därför!! Lägg ner!!
Dom har inget i ES att göra!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
miiiken: Jämfört med de andra i laget så har Honken definitivt tillhört dom bättre. Byt plats mellan Honken och Henke och jag tror lagens placering i elitserien skulle vara oförändrade.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
stefan Bskv: LIF och SAIK har redan nerver så det räcker men är ändå hästlängder bättre än Brynäs, förresten så lär MIF segla ifrån ordentligt om 2 dar...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: Klockren analys. En fullkomlig gåta att Bergeron matchas så hårt. Han var sämst på plan även mot Nyköping och Saik.
Bort.
Bort.
Bort.
Åsså Wahlberg dårå...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Dags att leverera försvarstalet. Ska bli intressant att läsa...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
prosten: Spelar ingen roll va det står i försvarstalen,vi får facit varje säsongslut.Den här gången sämsta bokslutet sen -61,vissa förstår,vissa inte.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Makkan: ett av scenariorna vid allsvenskt spel är ju att halva laget ska försvinna men å andra sidan med tanke på denna säsong vilka av dagens spelare VILL man se i Brynäströjan igen? de som borde ha mest hjärta för föreningen (Lind, Dackell, Wahlberg tex) är som sämst när det gäller medan importerna Phillips & Sachl visar hjärta... Något för rubrikmakarna "Hemvändarna spelar ner Brynäs i allsvenskan.."
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
miiiken: Skitsnack. Även om han kanske kunde ha tagit något av målen så var det inte mkt att säga om målen idag.
Leksand kändes lite mer konstruktivt och kunde spela på ledning hela tiden och vinner, om inte välförtjänt så iaf ganska rättvist.
Halva serien spelad och vi är 3 pinnar från serieledning. Långt ifrån avgjort, även om alla gnällspikar redan kastat yxan i sjön.
Annars små marginaler idag då båda lagen uppträdde nervöst.
Vid 2-2 fick vi lite mer tryck och det såg lovande ut ett tag.
Ett dåligt byte gör att Witehall kan komma fri och sätta 3-2.
Kan inte vara annat än anspänningen som gör att det ser segt och oinspirerat ut mellan varven.
Kan bli en nyckelomgång på fredag då vi möter Malmö samtidigt som Skellefteå möter Leksand.
Kom igen Brynäs, kom igen....
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
sylf:
Vi måste spela om det i vart fall. Vi får alla sätta oss ner i lugn o ro efter avslutad säsong o se över vad som har skett. Vi har i år haft 3 tränare, men jag anser att ingen spelare har blivit bättre utav det. Vi har inte bättre lag än vad vi har, så¨just nu kan vi inget göra.

Dock kan jag garantera dig att det kommer att hända saker efter avslutad säsong, oavsett hur det går.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
stefan Bskv: Det VET jag att det kommer att göra,men inte fan blir jag gladare för det.Dom har kört ner oss i skiten,thats it.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Är det helt omöjligt att vinna SM-guld i år?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Får hoppas att det kommer att avgöras i sista omgången och Miettinen avgör ännu än gång i slutsekunderna.
Jag skulle i alla fall gilla det senariot.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
sylf: Är det nå´n som INTE ska på årsmötet. Hedin & co - brace yourselves!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
sylf: Nä, Frölunda gör det.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: ok
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
sylf: "Huge: Är det helt omöjligt att vinna SM-guld i år?"

Nej, men man måste tro på att det är fullt möjligt att vinna KS.
Om man inte är dödgrävare, vill säga....
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: styrelsen är ju en sak som går att påverka, men är det någon som vet vad personalen har för form av anställningar, marknadsansvarig, klubbdirektör osv.- är det tills vidare mao svåra att byta ut eller? Annars kan man ju rekrytera folk med rätt utbildning till dessa poster som andra föreningar gör, jmf med länken från AMS.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Tro får frimicklarna pyssla med.Vi VET att det inte är möjligt.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
sylf: När ska nya arenan stå klar, hoppas lagom till det heta derbyt mot Almtuna, mmmm, vilken publikmatch.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
lindberg: Och det berättar du först nu. Det här tipset hade styrelsen behövt i september 2004 :-)

Huge: Du måste lära dej skilja på vad du tror och vad du hoppas. Jag har tränat i tre år och har ganska bra koll på läget nu. Typ, jag hoppas jag är ledig imorron men jag vet att jag inte är det. Capisce?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rafalski: När den har blåsts upp.det nya tältet över Brynäsvallen,så spelar vi derbyn mot Måsbergets IF år 2009,när dom förhandlat och tänkt klart.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
lindberg: "Mille" har ett rödvitt hjärta. Det är en gammal regel.
Men lite glad bör ni väl ändå vara eftersom han vinner poängligan åt er både här och där. Dock inte i Kvalserien i år då.....
Tycker att en hel drös brynässpelare inte direkt rosar marknaden.

Men skämt å sido. Tror dock att ni klarar er kvar. Vinst mot Mif så grejar ni det här.

Vem fan vill ha upp masarna?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
prosten: "Huge: Dags att leverera försvarstalet. Ska bli intressant att läsa..."

Förstår det.
Efter alla ointressanta angreppstal från de sedvanliga skitkastarna, kan det ju vara skönt med lite omväxling....
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: "Huge: Du måste lära dej skilja på vad du tror och vad du hoppas. Jag har tränat i tre år och har ganska bra koll på läget nu. Typ, jag hoppas jag är ledig imorron men jag vet att jag inte är det. Capisce?"

Och du måste lära dig skilja på vad som är omöjligt och vad som är möjligt.
Jag tror att det är fullt möjligt att bli minst tvåa i KS. Trots dagens förlust.
Förstått?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Ja, tvåa i kvalserien känns faktiskt som en stor vinstlott just nu. Tyvärr, och då menar jag verkligen tyvärr så ser det mest ut som ett drömscenario just nu. Det ni kallar otur m.m. och som jag kallar brist på förmåga är fortfarande det mest framträdande draget. Helt ärligt så skäms jag för Brynäs spel just nu. Är det verkligen meningen att man ska vara helt förvånad och glad över att Brynäs faktiskt vinner mot AS-lag?

Efter att ha haft säsongsbiljett de tre eller fyra senaste säsongerna har jag sett en riktigt oroande trend som verkar slå ut för fullt i år. Kompiskontrakt, kompistränare och en undermålig organisation håller just nu på att driva Brynäs ut ur ES. Hoppas det inte händer men samtidigt skulle det kanske fungera som en väckarklocka.

Förra gången Brynäs spelade KS och klarade sig lyste förändringen efteråt med sin frånvaro och risken är stor för ett liknande scenario detta år. Om Brynäs klarar sig är jag rädd för att "blinda" supportrar och klubbledningen klappar sig själva på axeln och säger att Brynäs minsann är i ES igen och att hela rasket glöms bort inom kort och den välbehövliga förändringen uteblir.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Ahlberg: Uttömmande, bra och precis som jag känner och anser också. Och du, jag tror och vet att många med oss känner och tycker likadant.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
En mental tränare hade ju varit på sin plats, eftersom Brynäs ständigt o jämt spelar med nerverna utanpå tröjorna!! Men nu är det försent!!!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
70 Rodrigues:
Vi skall inte ha några "psykdoktorer" i Brynäs IF, vet du väl...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rackham: Nä just d, dom ska ju alltid lösa allting själva och det har ju gått bra, NOT!!! Korpförening!!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
70 Rodrigues:
Inte ens det. Korpar brukar väl sno åt sig saker som glimmar.
Vi tar det som ingen annan vill ha, eller?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
70 Rodrigues:
Förresten. Är det inte många i dagens trupp som var med och spelade oss till Kvalserie 95/96, eller har jag fel...?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Bergeron o Wahlberg kan bänkas i nästa match, in med Bäckström eller JJ på centern och Karlsson eller DJ på backen, det kan ju knappast gå sämre eller??
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rackham: Det stämmer. Sen stack halva laget och tre år senare vann vi SM-guld. Vad är sens moralen i detta?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rackham: "Vi tar det som ingen annan vill ha, eller?"

Nä, det var ju ingen härinne som ville ha Honken, Dackell och Wahlberg inför denna säsong.
Eller?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Så vad ska BRYNÄS IF som förening göra för att klara sig ur detta??? Jag vill ha ett svar o inte en fråga på en fråga!!!!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe: Sensmoralen är bl.a att det går upp och ned i hockeylivet. :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Varför är det inga spelare eller ledare som går ut i tidningarna o kommenterar läget, inte ens på hemsidan så står det något!! Varför denna pinsamma tystnad???
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
70 Rodrigues: Hört talas om retoriska frågor?
Samma som svar, vettu.... :-)

Som svar på din fråga om vad vi ska göra: komma minst tvåa i KS, till att börja med.
Att åka ur ES blir jobbigt och är aldrig ngn bra lösning, hur man än ser det.
Det försvinner 7-8 mille redan där i bidrag från HL.
Ett steg i taget i nuläget: vinst i morgon mot Malmö till att börja med.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Tack för ett revolutionerande svar :-))
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge:
Ingen härinne?
Vad som försiggår i Huge hjärna har jag ingen aning om...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
70 Rodrigues: Ja, det är oftast det enkla och logiska som är revolutionerande...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe:
Ja, det är bara att konstatera att någon vidare moral finns det inte i laget.
Konstigt nog ser jag bilden av nr 62 (med ett stort A på dräkten) glidande på en skridsko när jag tänker på moral.
Förstår inte varför...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rackham: Till och börja med så kan ju vissa av killarna sluta att gå ut o festa både före o efter match vilket inträffar med jämna mellan rum!!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
rackham: Jag har heller ingen aning om vad som försiggår i en datamaskin.
Men det kan komma mkt vettiga saker ur den... :-)
Kommentera

« · 530234 · »