Brynäs IF

723688 inlägg · 7956 ämnen

Leksand-Brynäs 5/11

« · 590200 Till forumet


Leksand-Brynäs 5/11
Satt och läste i matchprogrammet i torsdags och Brynäs veteranerna ska ju möta Leksand som förmatch. framgick inte om Veteranerna skulle möta A-laget eller Veteranlaget...

Fn det blir kul hoppas gamle hjälten Kenneth Andersson är med i år med.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Utser denna som matchtråd.

Det var någon i går som frågade om biljettpriset.

Biljettpriset för ståplats blir 120kr för oss som reser med någon utav supporterklubbarna Brooklyntigers, BSKV eller Brynäs Stockholm.

Vi blir totalt ca 470st. Från början ville LIF ha 205kr!! per person men Brynäs går in med 85kr per biljett. Skulle tro att det dyrare priset beror på att LIF får ta bort stolar på sittplats för att bereda plats för oss alla.



Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander: Dom skulle ha gjort en större bortastå direkt istället så slapp dom ta bort massa stolar. Och varför ens ta bort dom? (Masar i ett nötskal)Man kan ju stå på såna också..

Och med andra ord blir det 100kr (om man e medlem) + 120 kr för biljetten om man åker med i bussarna?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues, inte för att vara kingik vad var det för fel på denna tråd om Leksandsmatchen?

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander: Klart som fan att du är kinkig, du är ju tvungen att påpeka :-)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: hehe, är lite lättare att följa snacket om och i samt efter när allt ligger i en och samma tråd.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander: Om jag ska vara riktigt ärlig så trodde jag inte att det fanns en LIF-BIF tråd, hade jag vetat det så hade jag självklart använt den. Sen tog jag mig inte tid o leta efter någon heller :-) Skitsamma nu kör vi!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: Nån som vet om bussen till Leksand från Stockholm är full (av passagerare) i morgon? Att passagerarna är fulla är väl inte helt otänkbart :)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Lunkan: Har för mig att Westerlind sa att den var fullbokad förra veckan men är du intresserad så maila till [email protected] det kan ju ha blivit någon avbokning.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander: har mailat men inte fått nått svar än!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Lunkan: Då är det nog Westerlind som är full :-)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander: borde man inte ha förtur om man är HS snackare ;) finns väl nån medlem dom kan kasta av!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Lunkan: Har pratat med Westerlind nu på tfn och det finns plats och du är bokad nu. Kontakta han på HS också för säkerhetsskull
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander: Mäktigt !
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Vore ju roligt att se vilka spelare som finns i Allsvenskan med en klausul för Elitserien i sitt kontrakt.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander: Ursäkta en dum fråga, men hur många tar de in i Ejendahls Arena ? Hoppas på fullsatt i morgon när Brynäs kommer på besök. Även om Leksand inte har imponerat hitills tror jag på en mycket tuff uppgift för Brynäs.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
brynästigern: Ja Leksand borta är ingen lek. De har spelat jämnt med flera topplag och de har sålt sig dyrt. Det går inte att stirra sig blind på tabellen och tro att det bara är att åka och hämta poäng.

Vi bröt bortamatchtrenden igår, vi bröt även förlustnollan i LMM Arena igår.
Jag tror vi måste vara ännu bättre än igår om vi skall vinna mot Leksand borta.

Mitt tips är dock 2-4
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
GävleLasse:Visst, det kommer att bli en tuff uppgift. Har dock tippat 1-3 i Brynäs favör. Ingen som vet hur mycket publik Ejendahls tar in?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
brynästigern: 7.650 (varav 6.344 sittande) allt enl Leksands hemsida
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander: Tackar för de uppgifterna! Då får vi hoppas på fullsatt då. Läkerol Arena blir väl ungefär lika stor när det gäller publikkapacitet?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
brynästigern: Större. Den ska väl ta runt 8300-8400.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Falken: Ok, som Uppsalabo hoppas jag att även Almtuna och kommun gör verklighet av sina planer och bygger en ny hall. Den vi har nu är inte mycket och skryta över.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
brynästigern: Enl Ticnet så är det fullsatt i morgon. Bäddad för hockeyfest och förhoppningsvis oss som segrare.  Dom lär sälja sig dyrt iaf.

Kan vi få två snabba mål så kan det gå vägen eller att Brynäs startar offensivt för att trycka ner deras spelare i knäet på den som står.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander: Mmm, du har säkert rätt. Jag har som sagt tippat 1-3, skulle inte förvåna mig om vi sätter 3:e i tom kasse på slutet. (förhoppningsvis)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Nån som vet när veteranmatchen börjar så man vet när man ska åka?
Leksands hemsida funkar inte så jag hittar inget telenummer att ringa.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Brynäs, seriens sjätte bästa bortalag tar och ska spöa Elitseriens absolut sämsta hemmalag. Hur kan det slut? ;)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Tror även vi har fyra raka matcher utan förlust mot Leksand i Elitserien. Skönt att vi har en (dock är den liten) vinnarrad mot ett lag i Elitserien.

Om jag kommer ihåg rätt så vann vi senast Leksand var i Elitserien tre av fyra möten (3-1,3-1,5-1) och förlorade det första den säsongen rätt så stort. Nu vann ju vi även det i år med 4-1. Alltså har vi bara släppt in fyra mål på dom fyra senaste mötena med Leksand i Elitserien samt att vi gjort 15. Ganska hyggligt facit.

4-1 (h)
5-1 (h)
3-1 (b)
3-1 (h)

Totalt: 12/12 poäng och 15-4 i målskillnad.

Nu fortsätter vi den här trenden!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Falken: har för mig att Leksand vann en match med 6-2 säsongen 2003/04,senast dom var uppe i elitserien. Men det spelar ingen roll.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Laget imorgon:

Målvakter: Johan Holmqvist (Markus Korhonen)



Första femman: Mikko Kuparinen , Jörgen Sundqvist, Tommi Miettinen, Mikael Wahlberg, Henrik Malmström



Andra femman: Daniel Johansson, Daniel Casselståhl, Björn Danielsson, Mikael Lind, Andreas Dackell



Tredje femman: Tommy Sjödin, Martin Öhrstedt, Mathias Månsson, Nicklas Bäckström, Lars-Erik Spets



Fjärde kedjan: Niklas Andersson, Rodrigo Lavins, Antti Arnio, Jonas Almtorp, Kim Sunna



Noterbart ingen Ove Molin imorrn,lättare muskelskada,beräknas i träning i nästa vercka.

Bra av Leffe o ge Lappen Sunna chansen så vi får fyra fulla kedjor!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Bissett19: Och Skoog nämns inte ens, fan vad underbart, vilken fiasko spelare :-)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: Ja Skoogen är försatt i kylboxen,konstigt:-o
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Bissett19: Skicka han till Clemensnäs eller nåt, där lär han väl ändå ta en plats!!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: Lite gratis tändvätska till Brynäsarna utdelas i Mora Tidning:

- Det ska bli skönt med tre poäng mot Brynäs i morgon och sedan uppehåll, avslutar Jimmie Ericsson.


Hoppas inte på för mycket Jimmie!!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Bissett19: Va fan ska karln säga när dom är klara för KVALSERIEN :-)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Bissett19: Har UPC så den ingår väl i grundutbudet där. Är faktiskt kul att se AS också
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander:
Jag undrade om några souvenirer för Brynäs IF skulle säljas i Leksand, därför kontaktade jag Håkan på Brynäs-shoppen. Nej, ingen försäljning var planerad i morgon. Jag kom då överens med honom att han packar ner ett urval av souvenirer som han packar ner i en kartong och skickar med hans medarbetare som följer med i Brooklyn-bussen. Framme i Leksand kommer jag att så länge jag orkar sälja dessa dessa artiklar:
Luva 1 5 st
Luva 2 5 st
Keps 5 st
Halsduk 10 st
Matchtröja large 3 st
Matchtröja Xlarge 2 st
Piketröja 1 L + XL 2 st
Pikétröja 2 L + XL 2 st

På så sätt finns lite supporterprylar för er som vill komplettera.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Hockeysupportrar i Sverige, samt eventuellt smygläsande modoiter:

Ååh, vilken härlig dag. Klockan 9:00 avreser vi från Cityterminalen för att krossa Masken och hans träsko-prinsessor. Där var jag klar.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
westerlind: 1100 avreser ca 240st från Gävle i en härlig karavan med bussar. Samtidigt som detta värdelösa inlägg så åker 3 bussar från det mörkaste södra sverige uppåt landet med förväntansfulla supportrar tillhörande BSKV.

Väl mött i Ejendals Arena Brynäs supportrar.

ps/ somna inte i soffan med en full öl.....
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander: visst är det påstigning vid busstation idag med och ingen upphämting vid gavlerinken?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander:

Det lär bli en tung resa hem för er idag :-)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
mattias - 74: Jo bussen väger ju lite. Men det är nog ni i vanlig ordning som svär över erat dyra bygge till hockeylag
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
65selander:

jaja vi får se :-)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
mattias - 74: Japp Resecentrum som gäller
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
1-4 blir det idag...och Aarnio gör ett ass...

Leffe Boork, Leffe Boork olé olé olé

Brynäs upp i toppen glimmar
Leksand ner i skiten simmar
Brynäs, Brynäs, Brynäs.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
mattias - 74: OM det skulle bli så att ni vinner så beror det på glesbygdsbidraget. Då har förbundet avkrävt Brynäs att lägga sig. Nåt annat skulle det inte kunna vara. ;)

Man kanske skulle åka upp till Leksand nångång när det inte är match. Jag har aldrig sett en Ryss/Tjeck/Slovak/Engelsman/Finne i knätofsar nångång..
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Vilket debacle, blir tufft att hinna till veteranmatchen...

Skitsamma nu får ju grabbarna chansen att spela ut!
Kul att Kim Sunna är tillbaka i laget.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
mattias - 74:
Skönt att du tippar Leksand som segrare, då är Brynässeger i princip 100 % säker!!   ; )
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
GävleLasse:

vad jag trodde vi gick under epitetet Svenska Leksand.. Nää mot ejendals...

Krossa Brynäs :-)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
79 Andersson: Men shit, t.om en Timrå:it i Gävle vet att alla påstigningar sker i år vid busstationen i Gävle, och inte vid Gavlerinken på grund av ombyggnationen. Så var de med det ;) Nog borde du ha bättre koll än mig, www.brooklyntigers.se står där ;)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
5min kvar .. mitt tips: 1 - 4 !
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
FORZA Brynäs!!!
Kommentera

« · 590200