Brynäs IF

723591 inlägg · 7956 ämnen

Leksand-Brynäs 5/11

611550 · » Till forumet


Sv: Leksand-Brynäs 5/11
sylf: Jag håller med dig. Såg verkligen ut som en budgetvariant.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
sylf: Äh du är bara sur för att dom serverade ljummen öl i plastflaska ;-)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Lunkan: Matchen var urkass.Hade kunnat sluta hur som helst,men ett av lagen vek ner sig......igen!

Ytterligare på minuskontot: ejendals arena! Överreklamerad nåt vansinnigt.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Danne66: Kul med så mycket brynäsare i hallen men matchen hade mer att önska.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Huge: Håller med, Leksand såg rätt starka ut och kommer att jävlas med flera lag, var så säker.

Därmed inte sagt att vi ska förlora en sån match. Brynäs saknar målskyttar nåt enormt. Man skapar jättelägen i massor för engångs skull men slarar bort alla.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: "Så Mora är sämre än Leksand, snälla, förklara det för mig du stor hockeygud???"

Ja, jag anser att Leksand i grunden är ett bättre lag än Mora.
Känns som om Mora har spelat lite över sin förmåga så här långt.
Dom verkar spela ostrukturerat och utan linjer i spelet. Det mesta går lite på chans och entusiasm och det håller inte i längden.
Har märkts speciellt i deras senaste matcher. Kan ju vara tillfälligt men jag tror inte det.
Leksand däremot tycker jag har spelat lite under sin egentliga förmåga.
Den tunga starten har satt sig i huvudet på spelarna och det går fort när det börjar djävlas.
Det är lätt att stirra sig blind på tabelläget när man skall ge en analys i denna fråga.
Att dessutom ge betyget "absolut sämst i ES" baserat på 17 matcher av 50 tycker jag är att dra förhastade slutsatser.
Kom igen efter 50 omgångar istället.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Nån som såg veteranmatchen?
Kommer dit lagom till att Liljebjörn försvinner bort från isen...
3-3 slutade matchen iaf. BIF kviterade visst i slutet.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
GävleLasse:
Meijer gjorde flera sådana där psykbrytgrejer när han spelade i VIK.

Tycker ändå att Brynäs gjorde en rätt bra match igår även om Leksand inte är ett bra lag. Petiga utvisningar förstörde i första.
Och Honken i sista.., tror inte han trivs med att dela spaden såsom han får göra nu.

Ryktena om att han går till Frölunda så fort Salo slutar vägrar att dö ut...

Brynäs spelar bra fram till mål där det blir för tamma avslut. Bäckis hade flera bra prestationer men aldeles för tama avslut. Känns som att han är den fw som har mest puck undrar om det stämmer?

Öhrstedt var bra igår. Lavins märkte jag inte alls, bra eller dåligt?
Spetsen slet väldigt bra igår, karln blir bara bättre...
När hade vi såhär bra nyförvärv senast?
Bortsett från en viss HV back dårå...

Kul att se med vilket självförtroende Daniel Johansson spelar med nu.

Gillade att deras hall påminner om den gamla ladan med öppna väggar vid stå. får väl hoppas att våran också kommer att ha drag av gamla arenan..
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Väldigt tungt med förlust i går. Det är inte kul att förlora och specielt inte mot Leksand som bara mäktat med en ända trepoängare. Blev en tung hemresa. Tråkigt att inte Brynäs kunde spela bättre när det kom så många Brynässupportrar dit som sjöng och hejade fram dom. Tycker att alla vi som var där gjorde en riktigt bra insats på läktaren, det var ju nästan så att läktaren gungade när alla hoppade och sjöng.

I första perioden spelade dom ändå ganska bra och innan målet så missade dom många kanonlägen. Leksand hade väll i och för sig några bra chanser dom också innan första målet men Brynäs chanser var faligare och fler. Sen när ettan kom så trodde i alla fall jag att det skulle kännas välldigt tungt för Leksingarna och att Brynäs skulle kunna utöka ledningen och vinna ganska stort till slut.


Men Leksingarna hade väll lite turen på sin sida också. Tillexempel så hade ju Sundqvist (tror jag det var) ett friläga ganska kort tid efter Leksands kvitering som han var välldigt nära att sätta och hade han fått in den hade det nog blivit ganska tufft för Leksingarna. Sen så när sista perioden startade och Brynäs jagar en kvitering så klantar ju Honken till det och släpper in 3-1 på ett välldigt billigt sätt. Det kändes som att det avgjordes där för när det bara var ett mål upp för Leksand så kändes det som att vi hade goda möjligheter till att vända matchen. Hade det fortfarande stått 2-1 när fem-minutaren kom så hade nog Leksingarna blivit ordentligt nervösa och Brynäs kasnke kunnat trycka in en kvitering och sedan fått fortsätta i powerplay och kanske avgöra.

Jaja, vi kommer igen efter uppehållet och nog fan ska i kunna ta oss till slutspel. HEJA BRYNÄS!!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
51 Roger: Nej, Leksand var mindre dåliga...dit kan jag sträcka mig. Meijers mindre rutinerade ingripande på Aarnio är ganska signfikativ för Leksand.

Ett lag som hade varit mer på tå än gårdagens Brynäs hade utnyttjat femminutaren på ett bättre sätt och då hade nog nervositeten och "here we go again" känslan infunnit sig hos Leksand. Å då hade matchen kunnat sluta hur som helst.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
GävleLasse: Håller med dig,verkligen intressant.Dryga masar överallt,snackades stort och brett,men det bjuder vi på.Måste erkänna att Leksand var bättre igår, men var hade spelet Brynäs hade mot Mora tagit vägen,vilken förändring på bara några dagar.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
et är ändå ganska intressant att många anser att en målskytt skulle vara någon slags generalösning på våra problem. Problemet ligger inte där, hade vi dominerat matcherna, bott i offensiv zon, skjutit å skjutit utan resultat. DÅ hade jag hållt med... Nej vi behöver nåt annat. Jag har funderat på o det inte är ett korsdrag bland våra centrar som behövs.

Wahlberg: Blandar och ger, ibland briljanta passningar men lika ofta nonchalant spel och felpassningar som är helt åt helvete. Knappt en medelmåttig tekare.

Almtorp: Oftast osynlig på plan, absolut ingen playmaker. En klar besvikelse.

Bäckström, blixtrar till ibland men oftast så blir det inte mycket gjort SÄMST i Brynäs +/-

Den enda som jag ger godkänt är Lind.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Huge: Nja, Leksands tur? När är ju inte idrott demokratisk i den bemärkelsen. Honken gör en dålig match. Även fast du tycker att han hade otur. Han är en landslagsmålvakt och jag tycker att han skall agera som en sådan i dessa prestigederbyn. Inför dagens match så fanns det inte nåt som hette tabellplaceringar. Det var 0-0 frn start i alla bemärkelser.

Motivation slår klass brukar det heta. Och frågan är verkligen hur det var med motivationen hos våra gubbar. Boork gick ut med nåt i stil med " Vi har två tuffa matcher mot två dalalag nu och vi får anse oss nöjda om vi kan ta tre poäng" Sedan tillade han visserligen, "Men vi vill ju helst vinna båda" Tillägget kändes lite mer som "parfym"

Nej, med sådana signaler så viker Brynäs ner sig. Det verkar som att man inte kan ge dem en lugn stund för då faller de tillbaka till nåt slags underpresterande komatillstånd.

Det var ändå i all bedrövelse ganska intressant att se dessa masar gå runt och dryga sig utanför. Man kan lätt tro att de glömde verkligheten för en stund. Är man i position att skandera, häckla och dryga sig i allmänhet när man fått ihop 9 NIO poäng efter 18 omgångar? Vi kallar förra säsongen för katastrof. Då hade vi 18, dubbelt så mycket som Leksands 9 i samma läge av säsongen.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Vi har inte vunnit 2 raka borta segrar sedan i dec 2003, det måste fan vara rekord? Pinsamt jävla skitdåligt är vad d e!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Huge: Så Mora är sämre än Leksand, snälla, förklara det för mig du stor hockeygud???
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
wap.hockeysnack.com
Som lasse skriver. Honken kanke inte tänkte på Finland däremot på näta fruktsallad. Leksand var mer hungrigare och 3-1 målet när Honken fipplar till det var startskottet till Brynäs förlust. En seger som LIF var värda. Ett uppehåll vi behöver nu. Goder afton.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Tabelller 05 kontra 04!!
05/06
1 Frölunda HC 18 13 3 2 73 : 36 44
2 HV 71 17 12 4 1 55 : 24 42
3 Linköpings HC17 11 3 3 45 : 30 37
4 Färjestads BK 17 9 3 5 41 : 29 30
5 MODO Hockey18 8 2 8 42 : 38 26
6 Luleå HF 18 8 1 9 48 : 48 25
7 Brynäs IF 18 6 4 8 37 : 42 23
8. Timrå IK 18 7 2 9 36 : 46 23
----------------------------------------------
9 Djurgården 17 4 3 10 39 : 55 17
10 Mora IK 18 5 2 11 32 : 53 17
-----------------------------------------------
11 Södertälje SK18 5 2 11 31 : 52 17
12 Leksands IF 18 2 3 13 31 : 57 9


04/05

1 Frölunda HC 18 13 2 3 66 : 33 42
2 Timrå IK 18 12 3 3 61 : 35 41
3 Linköpings HC 18 11 1 6 53 : 41 34
4 MODO Hockey 18 7 6 5 58 : 50 28
5 Färjestads BK 18 8 3 7 40 : 42 27
6 Mora IK 18 6 5 7 57 : 58 25
7 HV 71 18 7 3 8 48 : 61 24
8 Djurgårdens IF 18 6 3 9 41 : 50 23
--------------------------------------------
9 Luleå HF 18 7 1 10 54 : 60 22
10 Södertälje SK 18 6 1 11 38 : 48 19
---------------------------------------------
11 Brynäs IF 18 5 3 10 44 : 57 18
12 IF Malmö 18 4 1 13 41 : 66 13
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
GävleLasse: Ja, era intryck på plats stämde ganska väl överens med det jag uppfattade genom webbradion.
Det var väl helt enkelt Leksands tur att vinna denna gång, efter allt slit den senaste tiden. Förr eller senare kommer en vinst och förr eller senare studsar puckarna rätt väg. Och det sker oftast när man är lite hetare än motståndaren.
Angående Honkens tavla så ser det ändå inte ut som ngn jättefadäs när man ser det i repris på teve.
Ett vanligt slagskott från halvdistans som han rutinmässigt försöker styra ut i hörnet med höger benskydd. Ngt som målvakterna gör flera gånger under en match utan att egentligen tänka på vad dom gör.
Nu verkade pucken studsa olyckligt och sedan gå i en en båge över Honken.
På webbkillarna lät det som en jättemiss a la Moramatchen hemma ifjol, och det kan jag inte hålla med om.
Annars ser det väl trots allt läget helt Ok ut, så här när 1/3 är spelad.
Varken bättre eller sämre än väntat, känns det som.
Trodde nog att Leksand och SSK skulle hänga med lite bättre, men i övrigt ungefär som väntat...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Gusten: Du fick med det väsentilga.

Leksand var hungrigare idag.Så enkelt är det. Rodirigues pratar om att motivation inte har med dagens förlust att göra. Det var prcis det som fällde oss. Honken stod å sov, spelade oräkert och får ta på sig tre av målen. Han stod säkert och funderade på om han hade packat allt till finlandsresan. Backlund däremot var taggat och hade ett grymt flyt. Det i kombination med att Brynäs var ineffektiva.

Vi var bra med i matchen fram till 3-1, då gick luften ur oss helt enkelt.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: "Whatever! Vi förlorade mot seriens absolut sämsta lag o fick 0 p, sen kan det skylla på både det ena o andra!!"

Att försöka analysera en match och påpeka faktorer som kanske avgör, är inte att skylla på någonting.
Sen anser jag inte att Leksand är seriens absolut sämsta lag, utan det betyget bör gå till grannarna vid norra Siljans strand.
Därmed inte sagt att dom är ett dåligt lag.
Men dock ES sämsta.
Tycker Leksand har lite mer struktur i sitt spel sett över hela laget.
Ska man skylla på ngt i dagens match så skulle jag tippa på isen i arenan.
Har hört att den inte skall vara bra.
Men å andra sidan så är det lika för alla....
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Db_04: Nej inte idag. Definitivt inte idag.....
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
JanT: är du inte smygleksing längre? :) ne ja hoppas fortfarande på Djurgården och Mora i KS
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Clubsport: Herre Jesus vilken tavla! Han har en osviklig förmåga att blanda och ge den gode "honken"....

Det jag tar med mig idag är att SSK/MIK/TIK förlorade! Med lite flyt torskar även DIF i morgon och vi har fortfarande 6 pinnar ner till träsket.

Leksands IF? Dom måste ju vinna nån gång! KS nästa!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Jadu, Honken 3-1 målet får Salos insats mot Vitryssland i OS att se bra ut..

Och 4-1 ja det är bäst att hålla tyst!

6 mot 4 i fem minuter det har jag aldrig upplevt förut...

Bäckis, Danielsson, Wahlberg bra i Brynäs.
Månson var väl godkänd också.

Fn vi hade dom ju när skitmålen kom.

Fin Arena men väl enkel i gångar och entré.

Hamburgaren var inte god milt sagt!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Brynäs var bäst i första perioden. Fattar inte hur det bara kunde bli ett Brynäsmål, puckjäveln studsade på mållinjen, Backlund räddade utan att veta om det vid ett flertal tillfällen.

Sen steg domaren in i handlingen rejält! (han sög i första också iofs men mer åt båda hållen). Lind, Dackell, Wahlberg bl.a fick nästan spela nonstop i BP första tio i andra. Där tror jag att matchen avgjordes till Leksands fördel trots att de inte uttnyttjade sina numerära överlägen.

Har sett Brynäs spela MYCKET sämre mot t.ex Timrå. Idag var det mycket tillfälligheter, Honken darrig, Backlund hade en idiotmatch, domaren totalt okonsekvent.

Fattar inte att Boorken låter Almtorp teka överhuvudtaget. Han förlorade första 6-7 idag och har en procent på 36. Fan låt Månsson, Spets eller vem fan som helst ta tekningarna, det skapar ju målchans varenda gång...livsfarligt.

Kul med så många Brynäsare på plats, dåligt samspel mellan dom två "grupperingarna" bara.
Mer tryck i puben före match...rösten kanske inte räcker till både bussresa, pubbesök OCH match ;)

Slutligen vill jag bara säga att hamburgaren sög galla bigtime!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Nu är det upphåll. Dags att läka alla sår. Men tack för de tre poängen vi fick ikväll. Det kommer nya matcher och nya poäng för oss alla.
Ha en bra lördagkväll trots att ni blev nollade ikväll.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
wap.hockeysnack.com
honken...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Huge: Whatever! Vi förlorade mot seriens absolut sämsta lag o fick 0 p, sen kan det skylla på både det ena o andra!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Men det här med målskyttet är något jag oroat mig över länge och såväl under dom senaste säsongerna. Att vår just nu bästa målskytt leder med "hela" fyra mål är ju bara helt makalöst. Det första vi behöver är en målskytt som kan göra mål. Svårt att hitta men Sundlöv lär leta fram en sådan, för han behövs.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
munkas: "Men för att inte publik och fans ska gå och känna sig uttråkade av den nya vinstmaskinen gör man ännu ett riktigt bottennapp"

Bottennappet är väl din egen analys.
Utan att ha sett matchen.
Förväntar mig att du får en reprimand från Tony...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: " kom igen nu då, ge oss den enda sanningen o förklaringen till att vi förlorar mot seriens sämsta lag idag???"

Ja, det har väl en del andra varit inne på redan: ibland så slår motivation klass.
Vet inte om Leksand var så där mkt mer motiverade, men nog fan hade dom motivation alltid. Bara att titta på tabelläget. Nu fick dom dessutom möta lite lättare motstånd än de 3 senaste matcherna. Vilket förmodligen fick dom att känna lite mer segervittring än i dessa matcher.
Fick dessutom lite psykologiska mål, vilket aldrig är fel.
Verkar annars ha varit en jämn tillställning där Honken tyvärr gör en tavla vid 3-1. Det är väl det som är "charmen" med att vara målvakt:
ena da´n hjälte, nästa dag syndabock. Nu skall väl inte allt skyllas på Honken. Vi var inte tillräckligt effektiva idag samtidigt som Backlund verkar ha gjort en kanonmatch.
När dom får 3-1 så växer ju hela laget och får energi, samtidigt som vi går ner oss lite grann. Vanlig enkel hockeypsykologi som väl du själv borde känna till. Vid 4-1 verkar vi ha gått bort oss i ivern att checka tuffare.
Ngt som Boorken förmodligen försökte inympa i killarna då han tog en timeout strax innan.
Målet verkade dessutom vara ngt av ett flytmål: stenhårt pass i knähöjd från egen zon till medspelare som på ngt sätt får med sig pucken och kan trycka in den efter skott och egen retur.
Trodde faktiskt på lite chans när vi får spela 5 mot 4 i fem minuter.
Men tyvärr så kändes det lite stressigt och dom spelade samtidigt mkt bra i boxen.
Som helhet: kändes som en betydligt jämnare match än vad siffrorna visar.
Vi får väl se vad vår vän Gävlelasse har att säga....
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Falken: Kom igen nu för fan! Det är ju det här som är charmen med brynäs. Man vet aldrig riktigt vart man har dom.
Brynäs kan varva dåliga insatser i en match med ännu sämre nästa match. Sen helt plötsligt, som en blixt från klar himmel, går man och vinner en bortamatch för första gången på ett år!
Men för att inte publik och fans ska gå och känna sig uttråkade av den nya vinstmaskinen gör man ännu ett riktigt bottennapp och plötsligt kommer verkligheten tillbaka till fans och publik, brynäs är ju faktiskt ganska usla...

Tänk vad roligt det kan vara med hockey ibland. I alla fall på många andra ställen i Sverige...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Skitmatch. Nu får väl Sundlöv ut och studera spelarmarknaden. Jag har sagt och vidhåller att vi knappt (om inte alls) har en enda målskytt i laget.

Nu ska jag ut och sura med hunden en sväng, sedan får väl humöret gå upp hoppas jag.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
arnio: pinsamt är det i alla fall...hur kan vi vara så fruktansvärt dåliga på bortaplan? Hemma är vi ju ganska bra...Honken bör inte spelas mot bottenlagen............Hoppas att de hittar en målspruta i allsvenskan...nästa år ska vi vara i toppen....slutspel är en ren bonus i år....boorken bygger för framtiden....god natt..
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Kom igen nu Brynäsare Vi älskar Brynäs!!! Vi älskar Brynäs!!! vi älskar Brynäs!!! Vi älskar bynäs!!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
arnio: Det du sa nu va väll ungefär som att en Toronto fan säger att ´´dom slår Tie Domi´´ ....... Antti Aarnio är en spelar som tacklar på allt å alla .....sen om han får igen nån äre väll inge å snacka om........sen kan ja hålla me om att Meijer gjorde en ganska ful grej...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Db_04: De tacklade ju sönder Aarnio.....Brynäsarna är jag bara besvikna på...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Men vi kan vara lugna. Allsvenskan fyller på vårt lag snart ;)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Tänk om dom kunde ta skott någon gång!!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
arnio: de är väll ändå ditt eget lag du borde va iriterad på i dag?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Joto: Nä, men ska nog göra det snart!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Djävla Leksandsapor hoppas de åker ur och aldrik kommer upp igen...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Haha, "fördelen för Lesand är att de kan slå iväg pucken hur de vill utan att det blir icing"

Nehe. Säkert. Inte i BP väl?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: Har inte du gått och lagt dig?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Hm, kanske en chans ändå. Fan, kan inte lämna...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Mickis: Skitsnack! Varför ska Leksand vara mer motiverade än Brynäs? Som det är idag så har inte Brynäs någon klass, dom blir utspelade o det har ingenting med motivation att göra!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
sista chansen...
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
Bif_FANS: ta klubb jäveln och klappa i huve på han!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
ut me den jäveln!!! Blir så jävla förbannad!!!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 5/11
70 Rodrigues: antingen så kanske Leksand äntlingen får allt å lossna.....eller så slår vilja klass?
Kommentera

611550 · »