1150x200-brynasbanner.jpg

Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28

« · 2017690 · » Till forumet

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Vet inte om någon av er kollat på Leksands matcher? Dom har spelat överlägset bättre än oss men haft mer motstuts tyvärr förlorar vi mot ett bättre lag just nu, det svider i hjärtat att se detta men som fågel Fenix kommer vi resa oss ur askan igen.
Kommentera

Davey85: Hoppas på det brynäsbroder, skål!!!
Kommentera

Zappaholic:
Brynäsledningen har satt sig själva i denna situation, genom att värva spelare från en lägre division. Backar behövs fortfarande i dagens hockey. Verkar inte vara något ledningen begriper..
Hur många matcher blir det för Sigalet??
Hur många matcher håller ljumskarna på Andersen?
Marcus Ersson vad hände med honom i matchen mot Oskarshamn..
Såg ni LIndelöf?? Han tacklade och ramlade bakåt?? Då leksandsspelaren endast stod kvar på grillorna..Lindelöf är i klass med Porseland..
Ett fall framåt för Ölund, Brodecki, Sallinen..

FAN vad trött man blir på dessa färgade reportrar från C-moore, vilka djävla spymedel, men många lider väl fortfarande av BRYNÄS STORHETS TID, och önskar av hela sina hjärtan att BRYNÄS ÅKER UR HÖGSTA SERIEN.
Kommentera

Davey85: Inte under min livstid iaf...
Kommentera

Nu ska man inte bara stirra sig blind på EN sorts statistik som säger att vi dumpar puck 75% samt att vi är helt överlägsna där.
Sen ska man inte stirra sig blind på dagens förlust.

Men tar man och tittar tillbaka på säsongen i stort. Tittar hur ALLA delar av spelet ser ut så kan jag bara gå tillbaka till mitt inlägg efter matchen mot Oskarshamn i torsdags.
Vi har helt enkelt inte ett eget spel. Det kommer bli en exakt likadan säsong iår som ifjol.
För mig är det helt solklart att vi måste byta HC. Det handlar inte bara om att HC ska bort, utan vi måste titta på hur vårt eget spel ser ut - vart vi vill vara. Och frågan är om det då är HCs fel att vårt spel ser ut så här eller ej. Men jag är ganska övertygad om att allt handlar om HUR vi tränar och vad vi tränar på. För vi spelar en otroligt tråkigt hockey som inte kommer leda någonstans.
Kommentera

Skönt att vi har treårsplanen en kväll som den här.
Kommentera

Blixt1980: Leksand är inte speciellt bra hur du än vrider och vänder på det. Så mycket motstuds kan man inte ha. Tabellen ljuger inte för dem heller
Kommentera

7981: Håller med! In med Wallson. Tyvärr är det ju så att svaga sportchefer trivs bäst med svaga tränare.
Kommentera

bradberry: Det finns ingen plan B jag lovar- BIF jobbar inte så som du kanske märkt...
Kanske man borde överväga att lämna hela ” en bra start” verkar ta alldeles för mycket kraft och energi.
Bra syfte javisst - men inte ger det några segrar...
Kommentera

MS såg svettig likt en skurmopp i fejan i C mores intervju. Lika bra att att styra av den mannen nu och erkänna sitt misstag snarast!!
Kommentera

SWEATT: jag gillar treårsplanen, SM-Guld nästa säsong👍😊
Kommentera

Sigalet visade iaf att han kan kliva fram och avgöra en match på egen hand ikväll, tråkigt bara att det var till Brynäs nackdel...
Kommentera

Zappaholic: Sur torsk i en förväntat jämn match där det är små marginaler som avgör. Tappet av Sigalet bidrar förstås en matchen avgörs när vi inte målar i 5 mot 3 och sen tar en tvåa för ”too Manny players on ice”
Bra analyser av både MS och studion efter matchen.
Nya tag mot Malmö hemma, förhoppningsvis med Sigalet tillbaka utan avstängning.
Kommentera

7981: Hugg på Wallson. Kan väl knappast bli sämre?
Kommentera

Brynäsgubbe: Efter första perioden så kunde man se vart det barkade hän trots 1-0 ledning. Vi saknar ett eget spel och har svårt att transportera puck ut ur egen zon, så fort man är under press så dumpas pucken. Bedrövligt är bara förnamnet, det lär ramla in en och annan vinst framöver och jag tror inte vi åker ur. Men hur i hela världen tänkte man när långtidskontrakt skrevs med Sundqvist????????
Kommentera

vi borde låta det kosta, bort med Magnus, kör Wallson som huvudcoach och Stefan Nyman som backcoach

låt Molin vara utvecklare och var med på träningarna, men i båset klarar vi oss med dem 2
Kommentera

Kamrater
Med en dåres envishet hävdar jag;
Spelarna håller för kvartsfinal.
Båset håller INTE för kvartsfinal.
May the force be with us and our beloved Brynäs
Gonatt
Kommentera

Huge: Brynäs ligger under med 1 mål med 10 kvar. Man etablerar tryck först med 2-3 minuter kvar. Innan det inte ETT organiserat anfall, inte en målchans... Syns ju lång väg att man inte tror på det. Det är så många signaler som pekar på att ledarskapet sviktar... Din ”analys” är jävligt snäll måste jag säga. Synd att ett felaktigt matchstraff, en femma med sent mål i PP som följd präglade matchbilden. Men ett lag måste ha nycklar att låsa upp olika matchbilder och oförutsedda händelser... Det finns inget sånt i Brynäs. Man glider över röda o dumpar....en jagar medan resten byter... Så ser de flesta ”anfallen” ut. Tro fan det låser sig när de ska kraftsamla för att jaga ikapp. Det sitter inte i ryggmärgen. De vet inte hur de ska agera...

Tydligt ledarproblem. Har hävdat sedan i somras att detta beslut kan komma att stå oss dyrt. Ser ingen anledning att ta tillbaka det påståendet...
Kommentera

JanT: Jag minns i början på säsongen, jag var så glad att vi inte gav bort puckarna frivilligt utan att backarna försökte vara konstruktiva och göra någonting vettigt med pucken. Visst resultaten kom inte men det var inte någon riktig kris när igelkotten återinfördes, varför vågade inte Magnus och co stå upp för det nya? Pinsamt.

Kunde inte Dacke och Sundlöv och Campese gänget ha skaffat förstärkning i båset istället? Detta är helt otroligt.

Vad kan VI göra? Elda på. Sociala media?
Kommentera

Vik inte er Brynäsbröder. Allt suger nu, men vi har vart där förr och nått toppen igen. Vi behöver hitta stabilitet nu.
Kommentera

Davey85: Stabilitet med detta ledarskap? Menar du en tät igelkott?
Kommentera

Davey85: Din optimism är fantastisk. Respekt! Tror dock att något måste hända för att vi ska ta oss till toppen igen👍😊
Kommentera

#33: hihi, visst är det härligt att vara full
Kommentera

Back: Jag är inte full.....inte än. Bara uppgiven😢
Vill se förändring men kommer nog tyvärr att bli besviken🖤💛❤️
Kommentera

#33: Vill du se en förändring byt lag för i kompis IF lär inte ett skit hända....
Kommentera

Huge: När du skriver så, vet man att du inte kan ha sett samma match som alla andra...

Skönt det måste vara i ditt universum. Inga problem..
" Nästa gång går det bättre"
Kommentera

Forsberg 1978: Vill inte byta lag, älskar Brynäs, har gjort det sedan 1979. Vill dock ha en ny röst i båset. Molin kan vara kvar som spelarutvecklare, men Sundqvist och Holmkvist har tyvärr gjort sitt enligt min mening. Ser inget spelsystem någonstans, bara dumpa å jaga, krävs inte mycket hockeykunnande för det systemet, det kan till och med jag genomföra i båset. Tänkt tillbaka två år, Bulan, spelidé, coaching, varje spelare med en uppgift. Det är ett bås mina damer och herrar, LEDNING.
Må gött i solen
Kommentera

Huge: Sitter du och lördagsmyser med finalserien från 2012 och refererar därifrån?
Kommentera

Sporten fick ingen kontakt med Sportdirektör Andreas Dackell på lördagskvällen och Micke Sundlöv ville inte heller svara på direkta frågor hur eller om Brynäs nu kommer agera på något vis, efter de tunga poängtappen de två senaste dagarna.
Haha såklart dom gömmer sig
Kommentera

Joel123: Usch! Tycker synd om Sundqvist. Han gör vad han kan... Han håller inte och måste bytas ut men jag känner ändå för honom...
Kommentera

Joel123: Så man kastar fram Magnus till vargarna i hopp om att man ska klara sitt eget skinn.
Kommentera

bradberry: kan bara hålla med! Speciellt när han verkar vara en ärlig trevlig prick!
Kommentera

Joel123: ryktet går att Sundlöv och Dacke ska ha möte imorgon. Dock oklart om vad.

Om det är sant så glädjer de mig... långt kvar av säsongen men händer inget kan de bli en jävligt lång vinter men kort vår....
Kommentera

Spajderman: Möte om hur de skall försvara sitt misslyckande utan att lasta MS har jag hört.
Det handlar om att slipa på ett försvarstal 2,0
Kommentera

bradberry: Matchstraffet är ju sanslöst!!!, liksom att målet blir bortdömt...

Hur fan kan man döma bort målet.

Det finns INGEN kontakt. Typ en decimeter av ena skridskon är kvar i målområdet, som dessutom är på väg ut därifrån.

Ändå??? med repriserna till hjälp döms målet bort ???????????????
Generellt sett tycker jag att domarnivån DEGENERERAT Totalt!!!!!!!

Det finns numera INGET att gå efter när zebrorna tar sina ibland till synes Obegripliga beslut !.....

Det Måste bara vara spelfusk eller Mutning m.m i någon form, med i bilden, annars skulle det ALDRIG se ut som det gör!

Varenda omgång ser man i vissa 'utvalda' ??... matcher samma OFATTBART Irrationellt Obegripliga domarbedömning!!!!!!!!!

Man blir bara SÅ JÄVLA TRÖTT på INKONSEKVENSEN, och Bristen på OBJEKTIVITET !!!!!!!!!!!!
Kommentera

Simon Karlsson: Ja detta var yckwt märkligt, Leksand skulle bara vinna kändes det som.
Kommentera

Simon Karlsson: Då är du kanske inte hundra påläst? Reglerna säger att om man befinner sig i målgården, även i luften över linjen, och på något vis stör målvakten skall ev. mål dömas bort. Skymning är detsamma som att störa. Det gör att det var solklart rätt enligt regelboken att döma bort målet. Problemet är att de detaljrika videobilderna gör att sånt som var solklart mål förr i tiden numera döms bort. Tröttsamt..,
Kommentera

bradberry: Tyvärr rätt, ligan gör allt för att döda intresset, som om inte Brynäs klarar det bra på egen hand.... M🤮
Kommentera

Vi är värdelösa, vi pissar på vår enda hyfsade supporterskara. Vi har en tränare som platsar i pojkar 15 och vi vägrar att sparka honom. Brynäs IF gör allting fel och allt är som vanligt. Gör om gör rätt på alla plan.
Kommentera

8356:
Tränaren kan inte göra underverk med detta back-material.............
Gävle har inte råd med ett hockeylag i högsta ligan och får därför nöja sig med Allsvenskan nästa säsong. Ryktas om en satsning på bandyn, där många spelare ska värvas från bandyns västerås.
Bandylaget sägs ska klara av att sponsra SDHL.
Kommentera

8356: Har tittat lite på Sundqvist stats som coach;
Sen tillträdet den 13/11-2018 har vi spelat in 82 poäng på 64 matcher vilket ger ett poängsnitt på 1,28 poäng/match (i detta snitt ligger dock en rejäl formtopp under 2/4-delen av fjolårets SHL).
Om vi tittar på 2019 när Sundqvists spelsystem så att säga fått "sätta sig" landar vi på 56 poäng på 50 matcher. Detta ger ett snitt på 1,12 poäng/match - om vi fortsätter längs med den vägen kan det mycket väl leda till negativt kval.
Kommentera

JanT: Mer relevant att titta på Sundqvist stats sen han förlängde kontraktet. Alla lag får en positiv effekt när en tränare tar över efter en sparkad tränare som Magnus fick när Sjödda fick gå. Sundqvist stats sen hans förlängde är 44 poäng på 41 matcher. Vi kommer givetvis få kvala om Magnus är kvar.
Kommentera

8356: Som sagt; under 2019 snittar vi 1,12 poäng/match med Sundqvist, det indikerar en slutpoäng strax över 60 poäng framme i mars.

Det skall räcka för att undvika kval.

Jag instämmer således inte i din slutsats.
Kommentera

Forsberg 1978: " Vakna upp!"

Vad ska jag vakna upp från? Jag ser att vi inte räcker till, jag ser vad tabellen säger. Jag vet också att man kan ta sig därifrån med rätt insatser. Inte idag, kanske inte ens nästa säsong, vem vet, men jag stödjer Brynäs oavsett. Vi ska tillbaka till toppen.
Kommentera

Davey85: Monitorpengarna borde innebära högre spelarbudget och just ökad spelarbudget är nog den ända vägen att gå.
Kolla Rögle, Örebro och Luleå som fått feta sponsorintäkter och se vad som skett. Allt (nästan) handlar om pengar när det kommer till att vara ett stabilt SHL lag.
Lag som Brynäs och LHC som har en nedåtgående trend över tid och tufft ekonomiskt har det fruktansvärt svårt att vända skutan. Vi får hoppas att en stor del av treårsplanen handlar om ökade intäkter och ökad spekarbudget och det behövs.
En liten stilla undran är dock om Dackes tjänst behövs eller om hans lön skulle göra mer nytta i spelartruppen?
Kommentera

8399:
Vi har också en hållbarhetsdirektör med VD-lön.
Kommentera

Auchinleck: Släpp fokuset på En bra start och Cahling, är knappast där problemet ligger. Finns väl ingenting som säger att Brynäs skulle ha högre spelarbudget, eller göra ett bättre jobb på den sportsliga sidan om En bra start lades ner eller Cahling fick gå. Alla indikationer är väl snarare att Brynäs har högre sponsorintäkter pga av det arbetet. Det är väl dessutom jättebra att Cahling är anställd för att sköta den biten istället för att Campese, Dacke o Sundlöv har en massa fokus på det. Skulle väl snarare vara i det fallet som vi skulle kunna kritisera dem för att inte ha rätt fokus.
Kommentera

Zappaholic: jämför man med det spelet vi har spelar dom bättre.och roligare hockey det måste du hålla med om?
Kommentera

8399:
Nu ska vi väl inte vara ogina mot trotjänarna i klubben, klart att dessa ska få avsluta sina "karriärer" med fina lönevillkor/titlar på gamla dar. Och handen på hjärtat, Bif är en så pass anrik klubba att bara namnet det historiska ska räcka långt i dagens SHL, vi behöver därför inte köpa in "dyra namnkunniga spelare" från andra klubbar.
Dackell, Sundlöv, och deras närmaste i den lilla klubben för inbördes beundran, bör få handla precis som de själva vill...
So och VD har också total handlingsfrihet, herregud de har ju sina karriärer att tänka på...VD vill så småningom vandra vidare i sin karriär, kanske till någon stor fotbollsklubb ute i Europa. VD kan bli VD för Manchester United, där bror Lindelöf spelar back.
Vi måste förstå detta med de enskilda föreningsmedlemmarnas egna karriärer och bortse det rent sportsliga i Brynäs. Klubben fungerar som en språngbräda för karriärister dit hör inte fotfolket...och vilken klubb är intresserade av spelare som spelat i strykföreningen Brynäs ........Vilka namnkunniga är beredda att offra sig för att hjälpa Bif över ytan, men som uttrycket "ingen ko på isen så länge svansen ligger på land". Mot alla odds, kanske de styrande börjar inse att skutan brynäs är på väg ner i djupet............vi kan hoppas att de tar sitt förnuft tillfånga och lånar pengar till spelarköp från KHL/NHL..........Högst upp på minönskelista två stora "stygga" backar,
Leksand har många stygga backar..
Kommentera

« · 2017690 · »