1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733225 inlägg · 7962 ämnen

Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Forsberg 1978: Nu behöver vi ett mål för att få lite energi

Davey85: Jag själv håller helt med att truppen ser bra ut och tycker 10a är lågt räknat. Men dom jag har lyssnat på trodde målvakterna var en chansning. Och där sitter mycket av problemet nu eftersom allt spel är i en katastrof låsning och ingen törs spela ut.

Brynäsgubbe: inkompetens?

ellis: Laguppställningen (med Scott) är mitt enkla svar.
Om PA byter till cyniska the trap, vässar bp/pp och bänkar långsammaste spelarna till förmån för juniorerna för att få upp fart då bör vi slå dem i bäst av 7. Men kommer det hända? Tveksamt va?

Det som är obegripligt i den här matchen är PAs agerande i andra perioden. Varför tar han inte en time out där?

När man tittar på laget så är det inte för att man hoppas de ska vinna. Det är att man ska känna att de gjort en bra insats och varit nära i alla fall. Det är en seger för Brynäs 2020.

Alla ska med tänk.

Varför gör de allt så JÄVLA svårt? Håller i, håller i, håller i och sedan rinner det ut i sanden.

Chanzone: Det är lite Conny Strömberg över Emil Molin. Grym i powerplay och skicklig med pucken, men har inte SHL-tempo i kroppen. När Sundlöv förlängde pratade han väl om eventuellt landslagsspel för Molin så vi kan räkna med att han inte är billig.

Rödin1912: jag tar inget förgivet är rädd för att åka på 10 raka torsk varje match. att vårt lag är uselt förrutom första kedjan är bara fel. om det va sannt skulle ni ha vunnit idag eftersom det hade varit så lätt att göra mål.

Två stolpskott hjälper inte..

Två stolpar redan... Deras skott går på klubba och i mål.

Herregud .. tråkiga är ju att man blivit helt likgiltig.

Trodde faktiskt på seger idag. Men vi har det otroligt tufft när motståndarna inleder målskyttet. Många matcher har varit helt jämna fram till vi släpper in första målet.

Hank81: ”Vi supportrar har rätt att ställa krav på spelarna”.

Att ställa krav är ju inte samma sak som att håna.
Supportrar kan förstås ställa krav och se till att det blir någon form av konsekvens vid dåligt spel, inte gå på match, inte vara privatpartner osv.
Eller som medlem påverka på årsmötet men att håna är inte en rättighet överhuvudtaget och som en konsekvens av dåligt spel så blir det ju bara tokigt.
Supporterskap handlar om att stötta och det är ju det det handlar om, att stötta i med och motgång.
Forza Brynäs!.

Jaedon visar en härlig karaktär och fart. Kanske idé att köra in honom med Rödin samt en ny center (Sallinen eller Molin)? Rödin är trots allt en spelare som vi alla vet kan göra det där lilla extra och avgöra matcher.

Brynäsgubbe: Nja, de försöker väl få tittarna att stanna kvar till varje pris. Kan inte vara lätt när det står 3-0, 4-0 i några matcher.

Rödin1912: Blaj blaj...

Jalapeno: du verkar ta för givet att ni inte kommer åka ur? Endast en tredjedel av serien är spelad å känner man leksand rätt så, ja, behövs något mer sägas? Ni har en forwards lina å sen bakom det är det inte en enda spelare som hade kunnat gå in i t.o.m. brynäs fullständigt usla trupp. Vi får väl se när säsongen summeras...

{2064}: Varför tror du att Brynäs egentligen är bättre än Oskarshamn och Malmö? Tycker du något tyder på det? Den där överskattningen är ohälsosam...

{8975}: undra om erp monitor är nöjda.. man skäms ju över lagets prestationer.

{2064}:
Du glömmer vem som har renast blöjor efter bäst av 7 matcher... där står striden. Nerverna.

{2064}:
oldeen lirade i Brynäs J20, men fick inte plats i representationslaget

Lakim1912: Fast nog fan trodde de flesta att denna trupp höll för att komma 10a?

Gud vad jag avskyr hur mjäkig studion är. Säg som det är istället, de försöker alltid hitta positiva vinklar som inte finns.

Jalapeno: Egentligen har vi ett bättre lag än både Malmö och OIK. Men en kvalmatch kommer handla om två saker, kamp och special teams. Två delmoment vi är obegripligt usla på. Att de momenten inte ser bättre ut är främst PAs fel.

Davey85: Nästan inga som trodde på oss innan säsongen och den analysen är ju 5av5. Men vi får offra denna serie och försöka toppa formen till kvalet istället. Lider med alla men kommer alltid vara Brynäs trogen.

Ökenvandringen fortsätter, känns helt uppgivet i laget och tror tyvärr inte att vi kommer lämna jumboplatsen.

Detta tror jag kommer att hända.
Om 3 matcher (som vi kommer att förlora) då lämnar PA självmant.
Men ursäkten att han inte lyckats få fram sin spelidé till dom äldre spelarna.
In istället kommer Ove och han ändrar spelet till ett mer avvaktande spel.
Resultat att vi kommer komma 3 från botten.
Oscarshamn,Malmö efter oss.(önsketänkande)
Sundlövs uttalande om Ove.
Han finns i föreningen och kan klubben.

Viktigt att det var undvika jumboplatsen inför stundade play-out eller vad det nu heter. Vi är ju fruktansvärt dåliga borta. Inte mycket bättre hemma heller iofs. Men ändå.

Vi kommer få kvala. Det slår jag fast redan nu. Finns inte på kartan att vi kommer ta ikapp lagen ovanför.

Jalapeno: Jag hoppas att ni åker ur faktiskt

mattias - 74: Är det en merit att vara mogen? Om ja tycker jag du piper härifrån och visar lite respekt. Jag skulle inte hänga i ett lif forum om läget hade varit det omvända, för att vara ärlig inte i något annat läge heller. Det var ett skämt det där med att alla är släkt i Leksand vilket vilken mogen person som helst fattar.

{8399}: isf kämpar de dåligt. Vi supportrar har rätt att ställa krav på spelarna.
Jag som trodde att vi skulle bli ett bra lag den här säsongen men som vanligt värvar vi överhyppade spelare

Vinner Linköping och HV.
Ja det är det med 99% säkerhet att vi kommer få spela kval.
För jag kan inte komma ihåg att vi lyckats slippa kval någon
av de säsonger, som vi legat på kvalplats, och haft 6 poäng
eller mer upp till kvalstrecket.

Ska bli intressant att höra Peters analys inför tredje!

Ok.. dags att nåt händer nu. Jag vet inte vad som är nyckeln dock. Har vi inte material för top 10 på papper? Kan man så jävla lite hockey?

Pigalle:

Jag har inte varit otrevlig men visst

Men att skriva att alla är släkt i leksand är ju inget annat än okunskap och därför svarade jag

Men nu skriver jag inte mer här idag

Ha en fin kväll

{2064}: jag hoppas för både min och din skull att det är malmö som ryker då jag anser att dem inte har nåt i shl att göra

Vill se styrelsen, Campese och Sundlöv avgå efter den här säsongen. Oavsett utgång i ett troligt kval. Behövs nytt ledarskap, Peter Andersson är inte problemet, Ersson är inte problemet. Detta har varit på gång i flera år och nu sker det.

Gillade verkligen Campese, har kan snacka men besluten som tagits har varit dåliga och satt oss i den här sitsen. Vi är nya Modo, varje match förstärker det.

Ingen person som är ansvarig för detta kan tycka den ska vara kvar på sin position.

Forsberg 1978: Pisset står vissa supportrar för, tråkigt att se

Davey85: Jämn första, fullständigt utskåpade i andra.

{9179}: ”Campese och Sundlöv lär ta sitt jävla ansvar!!!”

Campese lär ju inte ens ha en utbildning som ger CSN-bidrag i bagaget.
Han fattar inte hur han ska agera. Han drar därför i svångremmen allt han kan.

Sundlöv blir då utan kulor att rulla in spelare med.
Men samtidigt, utifrån de han värvat funderar man ju på om vi ens ska låta honom värva mer nu. Jag vill inte att han köper loss en spelare som S Wennström heller bara för sundlöv råkat se stor utvecklingspotential i honom.

Davey85: Totalt mosade i andra. Vi orkade hålla uppe spelet i 14 min. Efter 2-0 checkade hela laget ut.

{8399}: Men lilla vän vakna för helvete, hela den här jävla pajasföreningen pissar på klubbmärket....

Davey85: Närmare 6-0 än 3-1...

Zzz: Knappast, Sundlöv klarar inte av att förvalta detta. Vi värvar folk som ingen annan vill ha alt gamla gubbar där bäst före datum passerat. Kanske bättre att sponsra laget till en återkomst till SHL.

Hur illa är det? Blir vi mosade? Följer bara målservice på jobbet.

Jag trodde restriktionerna om max 8 personer i publiken
gällde över hela landet. Men tydligen inte i Leksand.
Märkligt.

{9179}: Pissa på klubbmärket? Spelarna och ledarna är ju de som kämpar för klubbmäret, pisset står vissa så kallade supportrar för (ingen nämnd ingen glömd) som tror att de är så duktiga på allt som har med hockey att göra och ständigt gnäller vid motgång.

mattias - 74: Läge att undvika vårt forum ett par timmar månne?

Lunkan:

Herregud vad omogen du är. Jag är lågstadielärare och har elever i årskurs 1 som är mognare

sluta va bitter och fokusera på nästa match 😘

Jalapeno: Nja, jag hade tippat oss som 11a i år (LHC, OIK och Malmö bakom oss). Men jag tror tyvärr att vi efter flera år av misskötsel får tacka för oss i hockeyns finrum.
Något vi förmodligen samlat ihop till.

« · 2107109 · »