1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733213 inlägg · 7962 ämnen

Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Asterix: Det stämmer inte, spelare och ledare kan höjas till skyarna här inne, även om det oftast sker efter att de lämnat. Bulan är fortfarande en husgud hos många.

Mattson:
”Brynäs problem är större än en enskild sportchef eller klubbdirektör.”

Både ja och nej.

Tex åh ena sidan så är tex Sundlöv inne på sin 12de säsong som GM i Brynäs under 2000-talet.
Oh andra sidan är det många fler som kanske inte varit 100%iga under sin tid i klubben. Rekryteringsrutinen borde kanske tex ses över?

Peja: Problemet är att aldrig någon spelare någonsin dugt till. Alla är värdelösa inkl tränare och ledning. Det konstiga är att sedan lyckas de sk värdelösa personerna när de kommer till andra föreningar, ex vis Bengtzen. Då är det väl bara att slå igen butiken och lägga ned?

Asterix: Att diskutera laget här är väl en sak, det är syftet med sidan, men att vråla ut aggressioner är en annan sak, särskilt på sociala medier när det riktas direkt mot spelarna. Det är bara fult. Att ingen skriver pep talks här kan jag köpa i och med att det ändå skulle ha noll effekt, det är ju inte så att någon sitter och läser upp hockeysnacks inlägg i Brynäs omklädningsrum.

xxx BIF xxx: Sorry, bara allmänt leds och förbannad.

Asterix: Fast det är väl det du har MÅLsamtalet till.

Asterix: Tycker att kritiken mer riktar in sig mot de som byggt ett undermåligt lag. Så länge de i laget gör sitt bästa och får rätt ledning så kan man kanske inte kan förvänta sig mer men att ett vinglöst plan skall lyfta via peptalk tror jag är att hoppas på för mycket. Problemet är inte bara mentalt.
Men du pekar på en punkt som är intressant, var är Brynäs mentale coach i det här läget? Finns hen? agerar hen? Behöver hen bytas ut?
Sen läser de personer berörs av kritiken inte här...

JanT: Det är ju inte bara de fyra senaste säsongerna. Det här har varit ett återkommande scenario i årtionden nu. Vi har blivit 10:a eller sämre 9 gånger de senaste 20 säsongerna, kryddat med 3 kvalspel. Brynäs problem är större än en enskild sportchef eller klubbdirektör.

Mattson: Nej, men det är väl aldrig fel att sprida positiva vibbar? Man behöver inte knallhårt såga folk till höger och vänster? Tänk om du hade ett jobb där du gjorde ett misstag och genast skulle folk skrika att du borde sluta att du var värdelös osv.

Chanzone: Jodå, och betydligt mer än så..

xxx BIF xxx: Vi förstår att du gått en ledarskapskurs. Tagga ner nu. Eller sök jobbet kanske? Du är säkert en bra chef.

Asterix: Och du menar att det är vi härinne som ska leda det arbetet?

Mattson: Det är väl fantastiskt bra, men kom ihåg att alla är människor. Sågas man dras självförtroendet ner och man agerar sämre än man kan. I detta läge måste man nog försöka bygga laget mentalt än att riva och sänka dem än mer. De enda som vinner på det är motståndarna.

{8846}: Visst är det så - för vilken gång i ordningen? Visst är det 4:e säsongen på raken som spelsystemet totalhavererar vid den här tiden på året.

Kommer PA få ordning på detta haveri till lag?

Jag är skeptisk och tror vi är cementerade i botten resten av säsongen tillsammans med våra olycksbröder från Skåne....

Läst vad Berra sa. Lyssnade på pk.n. Det känns uppgivet redan från början. Nu måste väl för tusan Rödda, Bulan Berra och de andra äldre ta tag i det. Det ser ut som de inte tror på detta överhuvudtaget. Varför är det så fruktansvärt tyst från Sundlöv / Campese?

Peja:
såg, eftersom du nu tog det privat så antar jag du vill hålla det där.

Men jag känner tyvärr inte att jag blev motbevisad om jag säger så.

{8846}: Håller med. Tillbak till igelkotten... Sen om vi håller oss kvar så kan vi återgå till ursprungliga plan när vi kanske kan få spelare som mer kan hantera det. Just nu är vi inte i närheten att ha de.

{2064}: "Nja, jag hade tippat oss som 11a i år (LHC, OIK och Malmö bakom oss). Men jag tror tyvärr att vi efter flera år av misskötsel får tacka för oss i hockeyns finrum.
Något vi förmodligen samlat ihop till."

Amen broder - jag är helt enig med dig om detta.

Kommer definitivt inte som en överraskning för mig. Just nu finns det ingenting som pekar på att vi skall lycka kravla oss över strecket och ånyo landa i ingenmansland.

JanT: Tror att det Wikegård sa om Brynäs på slutet av sändningen, är vad som krävs för att kunna börja ta poäng. Mer defensivt, mindre aggressiv forecheck och gå för kontringar.

Känns som att Brynäs behöver rätta munnen(spelidén) efter matsäcken (spelartruppen).

Jag har inte givit upp hoppet än, och tänker inte göra det heller.
Det är inte kört, men någon form av ändring i spelet behövs nog göras väldigt snart.

Länge leve hedgehoge'n

Asterix: Det är ingen förmildrande omständighet att man slantar in 10-12 tusen per år till föreningen?

Forsberg 1978:
"Blå grottan: Förklara jag tror inte ett skvatt på detta!"

Ska jag förklara? Du tror inte ett skvatt på det alltså?

Ok,
För det första så får man en ganska rejäl fallskärm när man ramlar ur. (6 miljoner?)
Vidare så har Brynäs en ganska bra sponsorintäkt.
Samt man har en publikintäkt som slår konkurrenterna.
Slutligen så har Brynäs ett underlag med fans (du och jag Forsberg) som har visat att man kan samla in miljoner om det behövs.

DÄRFÖR - tror jag att man har bättre möjligheter än de allsvenska lagen att ta sig tillbaka till SHL. Och jag ska se Brynäs möta Almtuna i deras plåtarena om det krävs.

Brynäs forever!

Enaranger: Jag är uppriktigt förvånad att Brynäs öht spelar i högsta ligan. Vilka ledare och spelare Brynäs än har ska de alltid sågas av vid fotknölarna. Skulle världens bästa tränare och spelare spela i Brynäs skulle samtliga idiotförklaras omgående av alla tyckare. Med inställningen att allt är skit och alla ska sparkas och/eller avgå finns inget syre och inget utrymme för någon. Aldrig har jag läst något stöttande eller positivt i dessa forum. Supportstödet som ges borde räcka till sista plats i korpserien. Men grattis, snart kanske ni kan fortsätta klaga och gnälla ned laget i ännu lägre serier på väg ned i seriesystemet. Med sådana vänner behövs inga fiender.

Blå grottan: Intressant att se hur Sanny nästan mår fysiskt dåligt när han skall kommentera Brynäs insats efter andra perioden, lika intressant är att se hans förbehållslösa hyllning efter första perioden. Han har investerat mycket cred i PA....."en av SHL´s bästa tränare". Wikegård ser mer nyktert på det hela och ordinerar grishockey. PA verkar helt paralyserad när hans spelsystem krackelerar ännu en gång.

Igelkotten nästa!

Mattson: Nu laddar vi om till Skellefteå borta ☹️

Blå grottan: Det är klart att på några år sikt skulle Brynäs dominera HA rent ekonomiskt, men 21/22 skulle kunna bli en väldigt tuff säsong. Det är också väldigt svårt att säga vilka publiksiffror laget skulle kunna ha i Allsvenskan i och med att vi aldrig har spelat där.

bradberry: Mmm en förändring illa kvickt måste ske (helst för ett par veckor sedan)! Ledarskapet är horribelt jävla illa!

Peja: Ja, men det finns ett engagemang för Brynäs som saknar motstycke. Vilka klubbar i HA kan samla in miljoner från fansen?

bradberry: Bertilsson själv har ju också alla möjligheter i världen att inte sitta som ett lik i båset. De äldre spelarna måste snacka ihop sig nu, särskilt de som inte längre håller måttet på isen måste börja ta ansvar i båset och omklädningsrummet, där kan man fortfarande vara stora tillgångar även när man inte hänger med i SHL-tempot. Jag struntar fullständigt i vem som är lagkapten på pappret, alla äldre spelare bör agera som lagkaptener, förutom i den bemärkelsen att endast kaptenen får gnälla på domarna.

bradberry: Fy fan vad dåligt.. Är det inte då rutinerade spelare som Rödin, Berglund, Danielsson, Bertilsson, Sigalet, Andersén och såna ska låta käften gå i 180?

Peja: Konkar föreningen är det pga Coronan, inte en nedflyttning.

Blå grottan: Förklara jag tror inte ett skvatt på detta!

xxx BIF xxx: Det är lite av en detaljdiskussion men jag skickade i bubbla.

Det här gör mig så jävla förbannad... Vid 0-2 vittnar Bertil om att det blir dött i båset. Va i helvete gör tränarna då? Lagkaptenen? Bulan hade gått bananas...

Detta är inte ok...

Huge: Men han har det yttersta ansvaret över alla de punkter du nämner och därmed ansvaret att alla dessa fungerar.
När ska du fatta det?

Blå grottan: Beror på hur ekonomiskt skuldsatta Brynäs är när man eventuellt åker ner. Det kan bli tufft om vi är konkurrsmässiga efter degradering och corona-effekter.

xxx BIF xxx: Brynäs har goda förutsättningar att gå upp snabbt från HA. Bättre än de andra lagen i den ligan.

munkas: Finns ingen plan, möjligtvis att åka ur....

xxx BIF xxx: Likt en trött rättshaverist så tjatar du om Campese.
Det är inte han som värvar spelare.
Det är inte han som tränar laget.
Det är inte han som spelar på isen.
Undrar när du ska fatta det?

{7885}: Ingen aning vad du pratar om, men glöm inte att ni spelar i SHL på grund av corona... av att döma från bilderna från kvällens läktare skulle man kunna tro att ni Leksingar aldrig har hört talas om corona. Skandalöst.

Peja: vilken formell utbildning?

mattiask: låt rödin slippa kaptensbindeln

Forsberg 1978: Stämplar in och ser att grabbarna återigen levererat. 👍
Vi har hamnat på autobahn rätt ner i Allsvenskan och Processen går åt fel håll. Självförtroendet är kört i botten och det finns inte en enda spelare som tror på det man gör.
Ska detta få rulla på i 35 omgångar till, då kvalet börjar?
Vad är planen??

{7885}: Ja, vi är kassa nu. Men vi har iaf såhär långt inte behövt räddas av tveksamma ekonomiska upplägg och en pandemi. Mycket hockey kvar, vi får sikta på att vinna kvalet nu.

{7885}: Vi har blivit vad ni varit i tjugotalet år...

xxx BIF xxx: Ja, Campese har en formell utbildning och har jobbat inom marketing innan idrottsklubbar.

Mattson:
Men ingen har gått ur shl med ett minusresultat i dessa trakter heller. Oavsett hur man undviker konkav nu och löser det tillfälligt så kommer det surt efter. Ska vi arbeta igen förlorade shl-intäkter i HA?
När räknar du med att vi har de ekonomiska musklerna att sadla om och gå upp? 22/23?

Blå grottan: händer inget och i tredje, blir det några toppningar jag... Nä. Bara sista minuten. Inte ens pa tror på det.

Enaranger: Ja, det är ingen dans på rosor att åka ur. Men föreningarna överlever det också. Känner inte till nån förening som konkat i samma veva som de åkt ur.

Värre för oss supportrar. Men vette fan om inte timråsupportrarna upplever en roligare säsong än vad vi gör. Trots att de supportar en allsvensk förening.

{8399}: det räcker inte med en match var 7 match som är bra. Inte om man ska vara en ledande spelare

Peja: ” Med Michael får vi en klubbdirektör med starkt ledarskap och ett affärssinne som på ett engagerat sätt kan driva föreningens utveckling tillsammans med personalen, säger Jürgen Lorenz”

Vilket ledarskap?
Jag säger det igen:
Campese kommunicerar 3årsplamens mål, Peter sätter sina egna, Campese varken reviderar eller tar Peter i örat.
Det gååååår inte att få tydligare signaler på vilket ledarskap han tillför. Det gååååår inte!

Ett av det absolut första man får lära sig på grundlagande management-kursen är skillnaden på vision och mål - och sen hur man agerar på dem.
Haaaaan kaaaaaaan iiinteeee ett skiiiiit!

Ärligt, vet någon om han över huvudtaget har en formell utbildning i grunden?

« · 2107336 · »