1150x200-brynasbanner.jpg

Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03

« · 2107555 Till forumet

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
spolaisen: över 20 min istid och mest av alla forwards är inte dåligt för en spelare i "4e kedjan"..
Låst ämne

HitTheLights:
om du menar Desceheneau,

Desceheneau hade kanske kunnat sätta nån puck med rätt miljö runt omkring sig och det hade inte hindrat Alcén från att göra sitt jobb i fjärdekedjan.
Låst ämne

bradberry: Campese säger det han kan säga. Varken mer eller mindre. Tycker inte nåt av det han skriver är uppseendeväckande. Vad man jobbar med konkret berättar han givetvis inte.

Svårt, det där med information. Många har ju undrat ”var ledningen är”. När de visar sej blir de ifrågasatta för det.
Låst ämne

En halvfilosofisk fråga så här på fredagskvällen. Hur många skulle rösta ja på att vi byter samtliga spelare med Leksand rakt av för resten av säsongen?

Åker vi hellre ur med det lag vi har?
Låst ämne

Lunkan:
Jag svarar nej på båda frågor.
Låst ämne

Lunkan: Leksands lagbygge är betydligt mer balanserat och genomtänkt än vårat klipp-o-klistra-lagbygge, så rent sportsligt skulle jag byta alla dagar i veckan.
Låst ämne

Lunkan: Jag röstar för att inte byta ;)
Låst ämne

Sigalet åter till Fiskrens....?

Hört på stan...
Låst ämne

bradberry: Frölunda? Ett byte?
Låst ämne

mattiask: att björk får fortsätta spela är en gåta för mig. Offensiv back med 2 ass och minus 14 inför Leksands matchen. Visst han har ett bra skott men ingen i bif skjuter ju.
Låst ämne

Alfred : Ja mot Jens Olsson :) Nej men man hade inte tackat nej till Stefan Elliot
Låst ämne

Alfred : Inga byten i världen (rimliga) kan rädda Brynäs. Befintlig trupp måste lösa det här.
Låst ämne

Mattson: Jo det förstår jag också men om sigge blir satt i frysboxen så blir det ju win-win för både sigge och oss. Sigalet får speltid och vi får eventuellt en back som får spela
Låst ämne

Ticko : Björk har -10 men du måste tänka på att han har mycket istid och Brynäs har -22 i målskillnad.
Corsimässigt ligger Björk sjua i Brynäs.
En av våra bästa backar helt klart.
Låst ämne

8399: Ja, att Björk är vår offensive härförare säger det mesta om den här truppen. Starka papper Sundlöv...
Låst ämne

munkas: Offensiv vet jag inte om han är, snarare all round
Låst ämne

Alfred : Vet ej. Men frigör ju enorma lönekostnader... Beroende på ev. uppgörelse...

Mormor har nog nå lurt i faxen....
Låst ämne

bradberry: Sigalet mot Mustonen kanske
Låst ämne

8399: dröm vidare sundlöv skickar oss rakt , ner i allsvenskan blir inga värvningar alls
Låst ämne

8399:
Det ska väl i sånna fall vara någon spelare i samma prisklass. Tror knappast att Mustonen har liknande lön som Sigalet.

Vet inte om Frölunda skulle släppa en spelare som Mursak. Men där har vi liknande lön. Alldeles för ologiskt med Elliott, Hjalmarsson eller Sundström.
Låst ämne

Mattson: Lider med er!
Låst ämne

9179: Det blir inga värvningar, eller byten sundlöv skickar oss rakt ner i allsvenskan
Låst ämne

9179: Det behöver ju inte vara samma lön, om lagen behåller nuvarande lönekostnad men byter spelare. Det gäller att vara kreativ.
Låst ämne

8399: Stor risk att man byter ett problem mot ett annat om man försöker byta Sigalet mot någon annan överbetald spelare. Fattar inte varför ni är så besatta av trades? Det vore mycket bättre att köpa ut Sigalet för 80% av återstående lön och lägga de frigörande 20% på en annan spelare i och med att dagens marknad erbjuder många prisvärda spelare.
Låst ämne

Peja: Jag är absolut inte besatt och inte så sugen på en trade heller men jag trodde att det är det som det snackades om och jag tror inte att FBK släpper Blum.
Risken med en trade är annars att det är de sämsta karraktärerns som släpps.
I det stora hela så är jag emot sparkningar men är det ett gemensamt beslut du visst kan utköp eller trade vara bra.
Game day förresten !!
Låst ämne

« · 2107555