Brynäs IF

727783 inlägg · 7961 ämnen

Leksands uttåg

« · 699800 Till forumet

Leksands uttåg
Så har tåget gått igen. Hur mkt förlorar Brynäs, med ökat publikkapacitet, på att Leksand är i Allsvenskan? Kan det vara runt en miljon?
Kommentera

Sv: Leksands uttåg
Huss: Illavarslande att Brynäs skall hålla melodifestival i LA. Vi vet hur det gick för Leksand efter att ha haft det i nybyggd arena... :-)
Kommentera

Huss:
Tolkar jag dig rätt, om jag säger att du tycker att rent ekonomiskt skulle det vara bättre för Brynäs att lira i Allsvenskan 2006/07?

Kommentera

Huss: Om bara Gävlefolket,vore mera intresserad av ishockeyn(Brynäs),skulle vi det vara slutsålt till varje match,men tyvärr vaknar de endast när det drar ihop sig slutspel,och då minst semi.Ejendals Arena:3900 biljetter sålda till matchen mot Rögle,1800 kom,sviker även publiken,rasar nog drömmen om ett nytt(hur många återtåg)elitseriekontrakt.
Kommentera

Huss: Pengar är inte allt. Kärlek och hat är större. Skönt att Leksand åker ur.
Kommentera

85E-Martinsson: Förlorar kosing gör vi men i detta fall så håller jag med om att det är "fett nice" som ungdomarna säger idag ;-)
Kommentera

65selander: Det är väl klart att Brynäs går miste om publikintäkter nu när Leksand åker ner.. dock inget jag lider av direkt. Hoppas att "Masken" gör det däremot.
Kommentera

65selander: Vi förlorar förhållandevis lite kosing jämfört med Leksand...

Det är ju alltid en tröst :)
Kommentera

Huss:
Tror inte att vi förlorar speciellt mycket, ska vara dom 20 kr per biljett som är påslag när vi möter Leksand. Första året i Läkerol Arena lär det vara fullsatt rätt ofta ändå.
Kommentera

96 Artisten: Illavarslande att Brynäs skall hålla melodifestival i LA. Vi vet hur det gick för Leksand efter att ha haft det i nybyggd arena... :-)

20 Lindgren: Nu ska vi inte jämföra oss med Leksand. Som jag minns det arrangerade Löfbergs Lila Arena delfinal i melodifestivalen innan SM-guldert 2002.

20 Lindgren: Vad är det som gör att det med självklarhet är Stockholm Globe Arena som hostar finalen? Mitt förslag är att hemmahallen till regerande svenska mästaren i herrhockey står som värd för eventet som utser vår representant i Eurovision Song Contest. La-la-la-la-la-la...

20 Lindgren: Växjö Lakers fick på fläbben av Los Angeles för namnstöld. Risken är överhängande att vi får en liknande stämningsansökan om vi använder förkortningen LA för ofta.
Kommentera

« · 699800