Brynäs IF

730592 inlägg · 7961 ämnen

LHC-Brynäs IF 15/10-09

« · 1187779 · » Till forumet

Sv: LHC-Brynäs IF 15/10-09
Anders Berg: Billigare i Burma, tar man dessutom en siames så är det tag 2 betala för 1.......
Kommentera

sylf: Det där med att Bylund lägger till en nolla och säger 240 år, var faktiskt fruktansvärt roligt! =)
Kommentera

sylf: Precis, ingenting är omöjligt i Brynäs, fantastiskt! =)

Fast Burma... det finns ju bra spelare från Ungern, eller hur det nu var?
Kommentera

Huge:

Håller med i vad du skriver till 100%.
Såg redan efter min att Btynäs så otoligt impotenta osh sade till en föga intresserad flickvän att vi inte kommer att göra mål denna match.
Inte EN farlig målchans orkade Brynäs skapa vad jag kunde se....
Nu knäcker vi FBK´s svit nästa.
Kommentera

Anders Berg:

Har du hakat upp dej?
Kommentera

Anders Berg: Inget, som vanligt. Sundlöv sjukskriver sig i KS, kommer tillbaka om vi klarar den, polacken skyller på gruppdynamiken, Bylund lägger till en nolla och säger 240 år....Samtliga inom föreningen fortsätter att sprätta runt i LA och slå sig för bröstet, Bössan går runt bland medlemmarna för att ta hem ett siamesiskt tvillingpar från Burma som Masken scoutat.... Typ!
Kommentera

Huge: Kahna & Eero då, när ska de börja betala av?
Kommentera

rafalski: "vilka Jävla skitmål vi bjuder på. Orkar vi vända på detta så är det starkt. Bertilsson en kommande storback."

Håller med.
Det jobbiga är att LHC egentligen inte är så mkt bättre.
Dom var en aning hetare i första och får ett skitmål.
Sen lyfter vi oss helt klart i andra och det känns som jämnt skägg mellan lagen.
Men återigen har vi inget vidare flyt med rättsskiparna men nu är det linjemännen som avgör.
Först släpper linjemannen en icing för LHC, pucken går vidare bakom vårt mål där en av våra killar skickar pucken vidare genom mittzon där en LHC:are släpper kan stoppa pucken men låtsas som att det regnar varvid linjemannen blåser för icing.
En icing som är upphovet till 2-0 och som förmodligen sänker oss.
Det roliga är att linjemännen i sista perioden släpper i stort sett alla liknande situationer och vägrar att blåsa för icing.

Sammantaget är dom ändå det lite bättre laget och vinner väl inte helt oförtjänt om man ser till chanserna och spelet.
Alla utvisningar gör att det blir uppförsbacke i försöken att vända matchen och vi gör ändå ett bra försök i sista men det räcker tyvärr inte idag.
Synd, eftersom LHC inte heller kändes sådär jättebra.
Markan har dessutom lite oflyt på tvåan och Jämtin kan utnyttja det han är bäst på: att grisa in puckar i spelarhögarna som bildas framför målvakterna.
En spelartyp som vi själva skulle ha behövt i en sån här match.

Annars håller jag inte med om Bertilsson:
Han är definitivt ingen kommande storback.
Han ÄR redan nu en sådan.
Längesen man såg så moget backspel av en junior.
Imponerande!!
Kommentera

Clarence: Aha, självklart måste det vara så! Det värsta är i så fall att han sa det förra säsongen, å då var det ju 3-5 år, så han menade alltså 35 år. Shit, vi får vänta! =)

------------------------

En annan hemsk tanke: Eero Somervuori & Magnus Kahnberg hoppades jag mycket på - de har inte presterat ett skit hittills, men tänk OM även Jonas Nordquist floppar - vad händer då?
Kommentera

Bissett19: En sak som jag funderar på är att när väl Brynäs kommer in i zon så försöker de dutta in pucken framför mål, varför är det ingen som skjuter slagskott?
Kommentera

Anders Berg: Bindestrecket är nog felaktigt. Bylund menade nog 24 år...
Kommentera

Det är skittråkigt med en förlust, alltid, oavsett motstånd.

MEN, så länge vi inte hamnar i Kvalserien så får man vara nöjd. Det är så det är att hålla på Brynäs. Tråkigt men sant.

Glöm dock inte Bo Bylunds ord: "Brynäs IF ska ta guld inom 2-4 år."

Bosses ord är ljuset i mörkret!
Kommentera

Gusten:

Ta det lugnt med arnio,hans favoritlag Modo förlorade även dem ikväll
Kommentera

arnio: Nu orkar jag inte peppa dig längre. Vill du ha någon annan att prata med så får du trycka på larmknappen.
Kommentera

Anders Berg: Betydligt sämre för gruppen...

Finns en anledning att vi inte ville förlänga med en kille som gör 25- 30 pinnar per säsong...
Kommentera

Anders Berg: förstod att ironin skulle gå fram....:-D
Kommentera

Tommy: Okej! Blir en banderoll med sju meter höga bokstäver på läktarplats på lördag - jag köper bägge långsidorna - det är det värt! =)

"JOBBA ERA ÖVERBETALDA JÄVLA PRIMADONNOR!", ska det stå.
Kommentera

Gusten: Förstår att du vill vara som mig men det går inte, jag beklagar. Du får helt enkelt fortsätta drömma.
Kommentera

bradberry: Äh, dom är ju hyggliga och minskar trycket på Norrena genom att bjussa honom på en nolla i a f. Jaha nu är vi tillbaka i samma spel som 98% av matcherna dom senaste 10 säsongerna, känns tryggt. Ska bli skönt att få läsa en värmande hyllning till våra kämpar från Huge.

Förresten, är det någon som vet om man kan reklamera en felutsänding från CanalPlus? Jag beställde matchen mellan Linköping och Brynäs, men fick se en sparringmatch mellan Linköpings B-lag och nåt rinkbandylag som lånat Brynäs bortatröjor.
Kommentera

bradberry: Han är ju inte sämre än Kahnberg...
Kommentera

sylf: "signa Månsson"

*spyr*
Kommentera

Anders Berg: Jag tror du vågar....Gör det du :-D
Kommentera

Huge: Hur mycket mer tålamod ska vi ha med Somervuori & Kahnberg, tycker du?

Mitt tålamod är slut - nu är det dags att tala om för de herrarna vilka krav som ställs på dem! Vet dock inte vem som ska säga det - Czzzarnecki vågar nog inte i alla fall...
Kommentera

GävleLasse: Nördarna nollade, inte en vettig målchans på en hel match. Fy fan!
Skicka hem Kahnberg till skithålet igen och signa Månsson!!
Kommentera

Inte en kvalificerad på hela matchen, Jävla innebandymatch.
Kommentera

Anders Berg: Dags att byta omgivning för Kahnberg... Saftflaskorna kanske?

In med Rödin på Kahnbergs plats
Kommentera

sylf: Jag valde rätt match att inte titta på känns det som! Bara att ladda om till nästa match.
Kommentera

En av de sämsta ES-matcher jag sett på mycket länge. Två usla lag idag!
Kommentera

Gusten:

Hade vi en enda riktigt vass målchans i matchen??
Kommentera

sylf: Nej då, du ska få höra att fanskapet Czarnecki kommer vara nöjd efter den här matchen! "Så här ska vi fortsätta!"
Kommentera

Anders Berg: Nu får bärplockaren fan göra nåt till på lördag, det här är skrämmande!!
Kommentera

bradberry: Om det vore så väl! Det är mer "dump and change".

Snabbaste matchen i världshistorien förresten? Om dom skyndar sig nu så hinner dom in i duschen före 21:00.

Kommentera

bradberry: Fast som Larionov sa: Jag har aldrig förstått varför man ska slänga ifrån sig pucken, om man redan har den, för att sen åka och jaga efter den?
Kommentera

sylf:

Klockren analys,mer behövs inte sägas.
Kommentera

DUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASEDUMPANDCHASE....
Kommentera

Okej, jag orkar inte vänta på något svar, å jag är dessutom ganska van med att folk blir arga på det jag skriver (fast att jag alltid har rätt... ), så nu konstaterar jag att: Eero Somervuori & Magnus Kahnberg är skitdåliga som inte gör fler mål (1 mål sammanlagt hittills).

De får kämpa hur jäkla mycket de vill - de två är inte värvade för att böka runt i sarghörnen!

(Rätta mig gärna om jag har fel, vilket jag ju inte har. För de är väl "målskyttar"?)
Kommentera

AVGÅ: Tappar pucken hela tiden i mittzon. Och på lördag blir det ytterligare pisk
Kommentera

AVGÅ: Fy fan vilken slätstruken insats, så jävla uddlöst, viljelöst....
Kommentera

Anders Berg: De underpresterar - förstås. Och sällar sig till den långa rad av spelare som gjort de när de kommer till Brynäs från annat lag...
Kommentera

Återigen - VARFÖR är inte Janne Larsson ombytt till matchen? Den förmodligen bästa spelaren i Brynäs i dag. Jag fattar ingenting. Är det någon som har läst om han är skadad eller?
Kommentera

arnio: Som sagt, var inte så hård mot dig själv. Jag tycker du kämpar på bra med tanke på omständigheterna. Ingenting är omöjligt grabben!
Kommentera

Jag tycker att man borde få ställa högre krav på Eero Somervuori & Magnus Kahnberg nu? Är det okej?
Kommentera

Anders Berg: Nä jag har märkt det :-)
Kommentera

Tommy: Här bevisas inget! =)
Kommentera

Men när grisen ramlar är det helt plötsligt hakning...
Kommentera

Anders Berg: Fy fan va dålig Rådbjer är....Sjukt!!
Kommentera

Gusten: arnio: "idiot"

"Var inte så hård mot dig själv nu ..."

Det var dig jag kallade idiot.
Kommentera

Anders Berg: Klart vi inte är nöjda med en ev. förlust....Vad har du bevisat?
Kommentera

Linköping "ska" ju vara bättre än Brynäs... Men jag kan ändå inte vara nöjd med en förlust. Nöjd med en eventuell förlust, någon? Nej, jag tänkte väl det!
Kommentera

Anders Berg: Återigen ett helt värdelöst PP.
Kommentera

« · 1187779 · »