Brynäs IF

446082 inlägg · 7961 ämnen

LHC-Brynäs IF 16/2-08 18.30

« · 985630 Till forumet

Sv: LHC-Brynäs IF 16/2-08 18.30
Huge: Man betonade att budgeten skulle bli tuff att fixa, i efterhand så var den alltså övermodig. Man kan inte kalla den annat utan att helt idotförklara de som knåpat ihop den.

gjordes en riktig marknadsanalys eller tänkte man kort. "vi snittade 6600 förra säsongen, det borde vi nå upp till i år med..."

Detta utan att ta med i beräkningarna att nyhetens behag över Arenan försvunnit och att det stora dragplåstret Bäckis försvunnit.
Kommentera

GävleLasse: Den gjorde jag med.

Formellt godkänns budgeten på årsmötet men det är väl ingen som tror att närvarande medlemmar kan bedöma om den är realistisk eller inte. Det måste vi ju lita på att det finns duktiga, ansvarstagande ekonomer med inblick i verksamheten som gör den bedömningen. Annars kunde vi ju skippa hela organisationen så råddar vi själva hela paketet. Vi kunde köra handuppräckning om vilka som ska anställas, hur träningen ska läggas upp samtidigt som vi fixar budgeten.

Jag tänker inte försöka byta ut alla medlemmar. Däremot ska så många som möjligt bort av dom som är direkt inblandade i årets fiasko.
Kommentera

Jajjen: I agree...

Baserat på att man endast i egenskap av medlem besitter kompetens att godkänna en budget efter att ha ögnat igenom den lite snabbt innan årsmötet så borde man besitta kompetens för det mesta.

Brynäs hade ju en ekonomigrupp. Något Reander hoppade av i samband att det uppdagades att man gått över deras huvuden och överskridit budgeten för spelare.
Kommentera

GävleLasse: "Detta utan att ta med i beräkningarna att nyhetens behag över Arenan försvunnit och att det stora dragplåstret Bäckis försvunnit."

Jaså?
Hur vet du att man inte tagit dessa faktorer med i beräkningarna?
Tror du på fullaste allvar att budgetansvariga har suttit och resonerat i termer som:

"Ähh, nyhetens behag och Bäckis flytt tror vi inte har nån som helst inverkan på publiksnittet..."

Det är väl rätt så självklart att dom tagit detta med i beräkningarna.
Och samtidigt räknat med ett något ökande snitt med hjälp av nyförvärven (med Brendl som grädde på moset) samt ett attraktivare, offensivare och vägvinnande lag.

Med tanke på just ovanstående förutsättningar som man hade, så tycker jag inte att budgeten var speciellt övermodig.
Att nu i efterhand sitta och konstatera att man borde ha lagt ribban lite lägre är totalt ointressant när det gäller att bedöma om man gjorde rätt eller inte i våras.
Kommentera

Hade det inte varit så allvarligt hade det gått att garva åt Aftonbladets kommentar:
"Spelarna hade lika gärna kunnat slänga på sig utrustningen i Läkerol Arena i går eftermiddag, käkat popcorn i bussen i fyra timmar och sedan klivit direkt in på isen och mött Linköping.

Så pinsamt dåligt var Brynäs."

Och så om ekonomin:
"Känslan är att Brynäs styrelse beordrade totalt köpstopp när de – någon gång före jul – insåg hur illa ställt det verkligen var."

Om ledningen inte haft koll på ett stort underskott i budgeten förrän i december då är det en stor jävla skandal. Huvuden måste rulla. Är det KÅ som försummat sin huvuduppgift (en budget i balans) då måste det gå att stoppa utbetalningarna till snubben. Vad gör styrelsen? Ut på plan nu, för fan!
Kommentera

Huge: "Att nu i efterhand sitta och konstatera att man borde ha lagt ribban lite lägre är totalt ointressant när det gäller att bedöma om man gjorde rätt eller inte i våras."

Jaså?
Kommentera

Erwin Apizch idrottspsykolog söker ett elitserielag som han kan studera kollektiv kollaps på, undra om jag ska vidarebefodra detta till BIF....
Kommentera

Izah: Observant av dig Izah. Jaa, vad menar han med att han "söker" ett elitserielag. Det är väl bara att titta på tabellen och dess historik så är ju valet givet. SKicka det till BIF, alltid kan det generera någon krona eller någon form av publicitet. Och, eventuell publicitet kan omöjligen vara sämre än den dom själva genererar.
Kommentera

AVGÅ: Sådär jag nu har jag mejlat den gode psykologen och lämnat BIF som förslag!!
Kommentera

« · 985630