Brynäs IF

725906 inlägg · 7958 ämnen

Linköping - Brynäs 25/10

« · 602028 · » Till forumet


Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Läser i Dagbladet att om Kupan känner sig ok så skall han spela med J20 i kväll. Blir nog synd för den stackarn som ställer sig i vägen för en tänd Kupan ;-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Kolla in Mora! Mycket skott, få går in!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Det viktiga är att komma till avslut. Att skjuta mycket brukar belönas i långa loppet förutsatt att man är het in på mål för att ta eventuella returer. I kvällens match så tror jag dock att för många enkla skott i en jämn ström endast ger Norrena mer att göra som gör att han är inne i matchen. Att stå och dundra från blå mot en oskymd Norrena ger nog inte mycket. Skott med folk på mål som styr är att föredra.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Lunkan: Vi har ingen Janne Larsson i dagens Brynäs,han serverade ofta Bissett riktiga "Räkmackor"!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Lunkan: Bara man vågar ta skotten så kommer puckarna att ramla in!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: och som han sköt frågan är vem i dagens Brynäs som hen en bossa som Bissetts?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19: Håller med dig, kolla på våran hjälte Tom Bissett, han sköt från alla håll o kanter och vad det resulterade i vet vi ju alla!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
svennis: Där tycker jag du har helt fel,som det är nu så skjuter Brynäs bara i klara lägen,det gäller att lägga in pucken på mål konstant,det är oftast då det blir mål.
Har man bara trafik framför målisen så är ju chansen större att man gör mål än som det är nu när man bara spelar runt runt,o väntar på det klara läget!!
Nej mitt förslag är,in med ett par gubbar framför kassen och sedan lägg in pucken på mål då kommer målen!!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Vi får väl hoppas att Soling fortsätter visa samma goda målform som han gjort så här långt......
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19: Även om vi skjuter för lite så är kvaliteten på våra skott bättre än många andras.Bättre att skjuta lite mindre och bättre skott.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: Sant, men trender är till för att brytas...Tror att vi kan ha en bra chans i kväll. Med tätt försvar och vasst kontringsspel ska vi kunna vinna. Vi måste dock sätta våra målchanser.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Vi skjuter ju allt för lite,det är ju helt klart kolla på denna tabell från Swehockey nedan!!
Ma Må sko pro
1 Frölunda HC 13 57 411 13,87
2 HV 71 13 42 373 11,26
3 Brynäs IF 12 25 243 10,29
4 Färjestads 13 36 368 9,78
5 Djurgårdens 12 26 278 9,35
6 MODO 13 27 304 8,88
7 Linköpings 12 32 397 8,06
8 Luleå HF 12 30 378 7,94
9 Timrå IK 13 28 380 7,37
10 Mora IK 13 25 372 6,72
11 Leksand 12 18 331 5,44
12 Södertälje 12 15 360 4,17
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Sen skulle jag vilja se Molin i en mer offensiv roll igen, tror att det skulle bli jävligt bra, han verkar piggare än på länge och skulle behöva ett mål för och växa ytterligare!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19: I kväll krävs vilja, skärpa och massor med flyt. Domaren brukar vi inte ha med oss i Linköping, inte heller resultaten för den delen, känns som en evighet sedan vi vann här nere, glömmer inte 0-7 för 2 år sedan brr....
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Som sagt, full fart och mycket skott!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Nej det är långt kvar till det som skulle göra en nöjd. Men problemet är i alla fall noterat och det tränas på att göra det hela bättre. Det är ett stort steg i rätt riktning men Brynäsmått mätt...
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Vi hade ju enligt rapporterna bra kontringsspel i Jönköping i Torsdags mot Hv,men där saknades skärpan som sagt,men den kommer förhoppningsvis ikväll!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Mycket mer skärpa i kontringsspelet, men jag har tyvärr inte sett något som gör att det skulle ändra sig så drastiskt, tyvärr!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: LHC:s förstalina med finnarna är ju riktigt bra,sen har man väl Söderström,Eriksson o Emwall i andra som oxå producerar.
Soling hoppas jag att nån smäller på ordentligt,han ska tydligen spela med Mårtensson o Samuelsson ikväll!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: De tränade på kontringar i går, jag ska ta mig upp till rinken idag trots en fet förkylning för att se vad de kör idag. Men jag är rädd att det kommer att bli det vanliga grisandet i två matcher nu. Fast med mer skärpa i kontringsspelet så kan det bli en vinst. Och det är ju det som är viktigast. I synnerhet nu när jag inte ska se matchen ;)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Ikväll vill jag se full fart från början och så vill jag se skott från alla håll o kanter!!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19: Ja det får visa sig. Jag antar att Boork kommer att göra ett försök i början av matchen med fyra femmor. Den nya kedjan med Bäckström, Molin och Danielsson ser intressant ut.

Det viktigaste dock är att få stopp på Linköpings första och andra linor. Det är de som producerar i Linköping.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Vi får hoppas på tre backpar isf blir det denna uppst:
Sunken-Lavins
DJ-Cassel
Sjödda-Öhrstedt

Malmström,Walle,Miettinen
Månsson-Lind-Dackell
Björne-Bäckis-Ove
Vesa-Almtorp-Aarnio

Honken står
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: Ja vi får se hur det blir. De hade en liknande uppställning i Lördags med en fyra. Antagligen så kommer han att köra något slags rotationssystem bland backarna.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Idag verkar Skoog hamna på bänken! Boorken kanske har varit inne och smygläst här på HS? ;-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Beezer: Gör S.S en bra insats så kommer jag att berömma honom... Mer trångsynt än så är jag inte. Problemet är att han inte gjort sig förtjänt av någon beröm än.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: Tycker jag inte, har skrivit många positiva inlägg men ni är ju så vana att jag kritiserar så det är det enda ni märker :-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Kanon om man kan berömma också, men visst hörs väl du mer nu när det går tungt än när det gick bra i början....?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: Men herregud, det är inga pojklagsspelare vi har att göra med, Simon Skoog är en sk elitidrottsman och då får man räkna med att få kritik och ibland jävligt hård kritik.Om han nu läser inläggen här på HS eller får reda på dom via omvägar så är jag övertygad om att han knyter näven i byxorna och kommer att göra allt för att motbevisa kritiken. Gör man bra saker ska man få höra det o detsamma om man gör dåliga saker.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Positivt från säsongen hittils.

Brynäs och Södertälje är som som dom enda två lagen hittills som visar ett bättre publiksnitt än förra säsongen i ES. LHC har ett snitt med drygt 1000 mindre per match.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Apropå S.S.

"Att match efter match gå in och göra ett halvhjärtat jobb räcker inte."

Med bakgrund att S.S skrev på för två år och dessutom ville komma ifrån HV för att få mer speltid skulle gå in och göra ett halvhjärtat jobb tror jag icke på. Han försöker nog så gott han kan även om det inte funkar så bra för honom för tillfället.

"Jag tvivlar starkt på att Skoog sitter här och läser "

Kan så vara, men att så ett frö till allmänt missnöje bland supportrarna kanske gör att han omvägen får höra ett och annat som man kan bespara en spelare med sargat självförtroende. Vi som läser här,de som går på matcherna har hört/är medvetna om S.S standard för tillfället. Lägg inte mer ved på en brasa som inte behövs.

Alla människor växer med uppmuntran, låt oss istället få höra när S.S gör något bra.

Måste ändå passa på att ge dig "GävleLasse" cred för all fin rapportering kring/om laget för oss som bor lite för långt ifrång vårt kära lag.

Ikväll är jag på plats i Linköping och håller tummarna tillsammans med min son!

Mvh
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Falken: Lät lite konstigt. Aja, det är en jämförelse med förra säsongen och den som pågår just nu.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Lite jämförelse efter tolv omgångar jämfört med två år.

2005/2006 (7:a)
Brynäs IF 12 4 4 4 25:27 17p

(12:a)
2004/2005
Brynäs IF 12 2 2 8 22:38 8p
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Fel tråd, ja!

Tror ni man kan kräva att få tillbaka pengarna retroaktivt av spelarna i Brynäs?

Se länk.

Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Vore bra om vi fick tillbaka den skadade S.S. Han var ju grym i fjol innan skadan.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
prosten: Och Örat har väll stänkt dig två baljor också.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
munkas: Även Sunken fixade väl till ett liknande mål som Cassel.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Det skulle vara intressant om brynäs ställde upp med Almtunas backbesättning en match. Jag tror tyvärr inte att det skulle bli någon större skillnad. Backarna i brynäs är helt ok defensivt, man gör sitt jobb, skickar ut puckar till icing när det behövs etc. Vi har dock inte en enda back som tillför speciellt mycket offensivt som typ M. Johansson, Koivisto, Rhodin, Luoma, Sundin, Gustafsson, Obsut, Petrasek eller Lars Jonsson. Det tror jag är en bidragande orsak till att offensiven inte funkar så bra.

Jag har lagt märke till att under matcherna är det väldigt ofta som forwards får pucken felvända vid röda linjen, ofta stillastående vid sargen. Att starta ett anfall från denna position är inte idealiskt och resulterar ofta i att man lätt blir avväpnad eller fastnar i sarghörnet. Det är inte heller speciellt vanligt att backarna följer med upp i anfallen heller, undantaget Casselståhls fina mål i Moramatchen.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: Kan så vara, men jag tycker att man ska kräva att en back som ändå lyter lön från föreningen har skyldigheter. Både mot lagkamrater, fans och organisationen. Att match efter match gå in och göra ett halvhjärtat jobb räcker inte. Jag är helt säker på att Sundlöv hade helt andra förväntningar på vad Skoog levererat på plan hittills. Jag tvivlar starkt på att Skoog sitter här och läser därav kan jag som supporter säga precis vad jag vill inom vissa ramar. Min kritik till honom baseras ENDAST på vad han presterat hittills. Andra saker som jag skriver om här är händelser jag själv bevittnat. till exempel alla tillrättavisningar från Boorks sida.

Många anser att han måste få chansen att komma in i spelet. Finns det något enklare än att spela enkelt? För det är precis det som Boork har sagt till honom. "Håll dig nära din kille", "Spela fysiskt" och "Spela enkelt under uppspelen" detta är saker Sion Skoog får höra varje träning. Tycker du att det är svåra direktiv för en kille som har över 100 elitseriematcher under bältet?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Känner som du, BIF vinster är viktigt men det finns ingen, absolut ingen människa som kan prestera något om han får höra att han är kass och åter kass.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: Jag förbehåller mig rätten att konstruktivt tycka vad jag vill om vad de olika spelarna presterar. Och enligt de siffror jag har haft tillgång till så kan man inte annat än att ge kritik till S.S så enkelt är det. Ingen vore gladare än jag om han började att bevisa motsatsen för i det stora hela så vill jag bara en sak. Att Brynäs vinner. Å på den pnkten så tror jag att även du håller med mig.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Den pågående hetsjakten på S.S börjar bli osmaklig, har med nöje tagit del av dina intressanta träningsrapporter men nu spyr du nästan lika mycket galla som vissa från 08 området.....
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Jag lovar att plocka fram både rotting och tagelskjorta om vi blir poänglösa kommade vecka.

Mitt utgångstips är dock att vi plockar 3 poäng mot "vilda västern" vars statistiska chanser att vinna 18 raka mot oss borde vara obefintliga!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: En ganska rolig sak är att jag vid ett flertal tillfällen "försvarade" DJ förra säsongen. Han ledde +/- bland Brynäs ordinarie backar. Alltså räknade jag inte med KronWall, Boumedienne och Timmonen som spelade för kort tid.

Du kanske skulle spara lite av rottingen till dig själv. Du kanske skulle behöva randa din bakdel en smula så att du inser att det inte ÄR bra just nu med Brynäs som lag.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Nu kommer jag med rottingen!!!

Nu har du och Lasse sågat Skoog på alla tänkbara vis.

Budskapet har nått fram; Han är fullständigt komplett oduglig.

DJ for president, eller?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse:
Saxat från Hockeyligan:
"Brynäs har förlorat sina två senaste matcher på övertid: 1-2 borta mot HV och 2-3 hemma mot Djurgården. Men Leif Boork ser ändå poängen mot Djurgården som en vunnen poäng.
- Ja, vi lyckades ju vända ett underläge, 0-2 till 2-2, i tredje perioden, understryker Leffe.
Ove Molin, som den här säsongen har en mer defensiv roll i laget, fick en jättechans, helt frispelad av Mikael Wahlberg, när det återstod en minut av ordinarie matchtid - men missade.
Brynäs har, med undantag för målexplosionen mot Mora, 5-4, haft svårt för att sätta pucken i nät på sistone. Det har bara blivit ett eller högst två mål per match. Positivt mot Djurgården var dock att Andreas Dackell äntligen hittade rätt. Det har han inte gjort sedan premiären mot Leksand. Men Brynäs skulle behöva fler målskyttar.
- Vi jobbar vidare med vårt försvarsspel. Om det funkar tror jag också att vi får öppningar framåt, säger Leif Boork."

Boring Boring Brynäs!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
westerlind: Karate Kid hmmm Picture this!

Tre mot ett läge. N.A ställer sig mitt i slottet i trananställning...

spelvändning...1-0 Brynäs *L*
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues:
Ja, Skoog har inte gjort någon lycklig och kanske skulle komma igång i t ex Almtuna.

Är annars inne lite på samma spår som Bissett19 - kanske inte är så dumt att låta Niklas Andersson få se och lära så mycket som möjligt av Ragnarsson i Almtuna? Sen innebär naturligtvis det att Boork och Sundlöv kommer att behöva ha en hel del kontakt med klubben och att Brynäs IF därför har haft ständig kontakt med Almtuna när Marcus ska bestämma sig var han ska spela till våren: Vad jag vet så har han lovat AIS att stanna framtill nyår - Skulle kännas finfint om Marcus Ragnarsson kommer upp med Niklas Andersson några klasser vassare än när han åkte.

Karate Kid, typ.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Inte bara Brynäs.Jag upplever det likadant för Malmö.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
svennis: Lag som är i en dålig trend brukar just bryta densamma mot just Brynäs, varför det är så är svårt att svara på men det har varit mer regel än undantag dom senaste säsongerna!
Kommentera

« · 602028 · »