Brynäs IF

724837 inlägg · 7958 ämnen

Linköping HC - Brynäs IF

« · 384366 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lesky: Ekonomi hit eller dit.Kvalserien i lag med (troliga lag)Leksand,Mora,Skellefteå,Hammarby och AIK .Vem vill uppleva det.Nä då tar jag hellre semester tidigare i år.Inte hjälpte ekonomin till så mycket förra säsongen,fast Brynäs spelade i kvalserien.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
sylf: Tjae. Det känns så nu. Men vi skall ha i åtanke att om vi bara kunde ha tagit poäng i några av de mycket tajta matcherna(BIF - TIK 2-3, TIK-BIF 3-2, BIF - FRÖ 1-2, BIF-DIF 3-4, BIF-SÖD 3-4, BIF-MODO 2-0, MODO-BIF 2-0, mfl) så hade läget varit totalt förändrat.
Många av dessa matcher har förlorats med slumpen som främsta anledning, visst det är ingen anledning, men att brynäsarna har tungt nu kan jag delvis förstå, eftersom det måste vara så tugnt psykiskt att bära alla nederlag från förr, som kunde generat i en säkrare tabellplacering. Om vi behåller rätt spelare och kan värva en 2-3 st kan allt hända!

65Selander: Förstår ditt resonemang, men kvalserien måste ända bistå med en hel del välbehövliga slantar? Någon som vet ungefär hur mycket pengar kvalserien skulle inbringa?
Självklart är det en risk att behöva spela där, men det kan eventuellt bli mer eller mindre tvunget om ekonomin inte går ihop? Fast det borde jue kunna undvikas!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lesky: Slumpen ???????? Det var länge sen jag trodde det var slumpen som gkorde att Brynäs torskade.Likaså alla uddamålsförluster,som vissa här tror är till godo.Det är inte otur eller att pucken studsar snett.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lesky: Jag gillar den optimistiska klangen i det Du skriver. Men det är något lurt med att vi förlorar nästan alla jämna matcher (det finns undantag, tex Luleå borta härförleden).

Man kan bara bli riktigt bekymrad. Vi har många hemmamatcher i slutet av serien men svåra matcher med topplag som vill positionera sig inför slutspelet. Bortamatcherna ser inte heller lätta ut.

Allt är bättre an KS. Allt. Inga intäkter i världen motsvarar det lidandet.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
70 Rodrigues: Hoppas MIF och LIF vinner,det är Brynäs värda.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
sylf: Så där ja, då är väl SSK förbi med bättre målskillnad.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lesky: Glöm inte dessa... SSK-BIF 4-5, BIF-FBK 4-3, BIF-LHF 1-0, BIF-HV 71 2-1 MIF- BIF 2-3, MODO-BIF 2-3, BIF-LHF 2-1, BIF-LHC 3-2, LHF-BIF 2-3....
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lesky: Bara inte poängen Sören stal i matchen mot lhc i Gavlerinken blir avgörande.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lesky: Slumpar och en jävla massa OM!!! Den rötan BIF hade förra året i KS har vi inte iår. Kommer att gå in i den nertryckta i skorna jämfört med förra året då BIF blev bättre men hade jäkligt med tur.Tänk på AIKmatchen på Hovet när målisen nickade in segermålet tex.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
aphac: Undrar om det blir norra eller södra ?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
sylf: Jag är inte beredd att hålla med, klyschan som säger att tur jämnar ut sig stämmer inte, Brynäs lyckas alltid få slumpmålen emot sig i viktiga matcher. Matchen mot Modo innan juluppehållet är ett bra exempel, Brynäs låg minst 5 poäng före Modo inför den matchen, och därför var Modo ruskigt pressade att vinna, för annars skulle de vara tvungna att spela med en våldsam press på sig efter jul! Och vad händer, det är jämt och Brynäs skapar väl så många chanser som Modo, sedan får Modo iväg ett slumpskott med mindre än 10 min kvar och vinner. De får därmed andrum och arbetsro. Detta scenario har upprepats gång på gång vad gäller Modo. Alla talar dessutom om Modos otur med skador, jag håller inte med. Efter skadorna började Modo spela defensivt och trots att laget blivit utspelade efter noter de första matcherna efter skadorna vann de - detta pga av T U R. FBK, LHC, FRÖ gjorde alla botten matcher mot Modo, därmed inte sagt att Modo var värda segern, både Frölunda och FBK kunde lett mot Modo efter halva matchen med kanske 5-0, Modo klarar sig på tur, och får sedan ett slummål i tredje vilket gör motståndaren osäker, spelet är därefter jämnt men Modo drar det längsta strået! Vad jag försöker säga är att Brynäs absolut inte haft något flyt i jämförelse med sina konkurenter!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lesky: Tur förtjänar man.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Citerar GP från hemsidan: "Det är inget att fundera på. Vi ska åka ner och vinna, hur vi sedan gör det spelar ingen roll!"

"Hur vi sedan gör det spelar ingen roll"... hmm kan det vara så att Gunnar har tänkt dopingtesta Melins hockeyhjältar efter matchen eller?

Nu är vi på 10:e plats. Efter nästa omgång på 11:e. Blir en kvalserieklassiker i år, Brynäs, Leksand, Mora...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lesky: "Inte haft nåt flyt i jämförlese med sina konkurenter"... Jo, jag tackar jag! Alltid ska man ha nåt att skylla på. Inse sanningen i stället: Vi håller på ett lag som helt enkelt är för dåligt!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Jompe: Det är bra om vi kan generera lite positiva tankegångar trots att allt går åt helvete! Tro inte att jag är optimist, jag har skällt ut det här laget efter råge, både vokabulärt och tankemässigt, men när detta inte hjälper måste man försöka gå vidare!

Det jag inte begriper är varför det alltid måste bli den så kallade "ketchup-effekten", så fort man släpper in ett mål kan man förvänta sig några till i baken! Var jue nära att det blev så mot Leksand också, även om Brynäs var bättre i övrigt. Det håller inte! Alla individuella misstag som kostat poäng i slutminuterna av matcher kan inte heller förglömmas när man analyserar eländet!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Blir spännande att se om Keb nån mer gång skriver att Brynäs har en bredare trupp i år. Har han aldrig varit på en hockeymatch?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Han stryker klubben medhårs i alla väder.Bengt Persson är bättre,säger som han tycker och ofta stämmer det bra.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
aphac: Du har fullkomligt rätt, Brynäs gick in kvalserien förra året som nervvrak, de hade tur som vann de första matchern,a då kom föjaktligen självförtorendet och därmed resten av segrarna välförtjänt!

Lilljanne: Indeed. Då brinner jag av!

Sylf: Gäller det i alla sammanhang eller endast i hockey enligt dig?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Clarence: "Vi håller på ett lag som helt enkelt är för dåligt!"

Då infinner sig genast frågan: Varför isf bli skogstokig när det går dåligt? :-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Det är viktigt att få första målet.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lesky: I samma analys borde man ju i så fall ta med det faktum att vi har vunnit NIO matcher med uddamålet....tror inte ditt argument håller, eller menar du att vi borde ha vunnit dom med 3-4 mål i dom matcherna och motståndarna hade tur och höll ner siffrorna ;)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Ja, det där har han gått på med hela säsongen. Vad är det som är "bredare" med den här truppen? Ifjol hade vi i alla fall landslagsrutin att luta mot typ Larsson och Djoos. F ö blir det som jag trodde. MIF vänder och vinner. Frölunda är urkassa på bortaplan.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Clarence: Nu hade jag inte för avsikt att skylla Brynäs placering endast på otur, men jag blir lite frustrerar när laget får så förbannat mycket ris, och då ville jag bara påpeka att om vi hade haft flyt hade vi inte suttit och häcklat föreningen och laget nu! (Även om somliga givetvis hade varit medvetna om att vi lika gärna kunde ha hamnat i situationen som rådet nu).
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Huge: En sak kan vi väl vara överens om....vi är alla självplågare :)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Clarence: Förutom i Gavlerinken då ;)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Clarence: Skillnaden stavas Korhonen, utan honom hade vi varit avsågade för länge sedan.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Måste nog försvara Keb på denna punkt. Tycker du inte att han har rätt i sak?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
JAAA Frölunda 2-3
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
rafalski: Klockrent,spelmässigt är vi inte ett dugg bättre än förra året.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Huge: Därför att jag ÄLSKAR Brynäs IF. Jag blir "skogstokig" av att år efter år se lagets pinsamma dekadans!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lesky: Flyt och rätt studsande puckar får man om man går in i matcherna med rätt inställning och inte viker ner sig så fort dom får en puck i arslamentet...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Gusten: Håller du på och förlänger pinan :-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Huge: Ha, ha, jag visste att det skulle komma ett inlägg från dig när det gäller Keb :-))
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Gusten: Det kan man tycka, och det är sant som du säger! Som jag ser det har Brynäs fått sina jämna segrar när laget behövt dem minst och åkt på uddamålsförlusterna när de behövt vinster som mest!
Dock är det som jag skrev till Clarence, jag skylle inte på oturen! Försöker bara belysa att Brynäs med mer flyt hade sluppit detta stålbad! Och att vi därför kanske inte skall halshugga folk alldeles för mycket. Finns jue dock vissa som verkligen förtjänat en hurring!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
sylf: Japp...även om man spyr ur sig galla till höger och vänster så finns det där......låååångt inne ett hopp om överlevnad.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
sylf, Huge m fl: Nä, nu känns det oerhört tungt, jag har oerhört svårt att se hur vi ska greja en slutspelsplats.

Men naturligtvis ger jag inte upp, nu vänder jag mig till Tomas di Leva.
Musiktips: "Miraklet"
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Gusten: Ola Skinnarmo släng dig i väggen,det är här överlevdadsexperterna finns
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Vad är det som är bredare när det gäller truppen, någon som verkligen tycker att truppen är bredare kan väl förklara det för mig...Väntar ivrigt på ett svar. Enda skillnaden i årets trupp är att vi har en bättre målvakt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lesky: Instämmer. Det är häcklandet man hänger upp sig på.
Att vi skulle komma i denna situation verkar för de flesta komma som en total överraskning, trots att laget varit nedskrivet från start.
Vi som har varit lite mer optimistiska borde väl isf vara mer upprörda.
Vi har trots dagens debacle bättre slagläge än vid denna tid förra året.
Än är det inte över, som en del tycks tro...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
westerlind: Vi tar de andra lagen på målskillnad
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Huge: Motivera! Kuparinen, Björck, J. Johansson, Malmström, Cassel? Lind och Korhonen har överträffat sig själva. Hur många av dom här hade platsat i frölunda, fbk, hv m.fl.? Eller hur många i dagens trupp hade spelat i Brynäs om vi hade frölundas ekonomi? Det här laget är det sämsta Brynäs nånsin ställt på fötter i högsta serien. På pappret. Sen händer det ibland att lag eller individer trotsar naturlagarna och vinner sånt dom inte borde kunna vinna. Men det händer, typ, vart tionde år. Och i år var det inte dags, tydligen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Huge: Nej,det är inte över än,matcherna ska ju spelas av.Men snart är det över....
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
sylf: Haha japp här är det full fart mot K2 utan syrgas och endast iklädd ett fånigt leende
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Varför kommer inte målskytten för frölunda upp på swehockey? Är det mål eller inte? Magsååååår!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Pekkala, Djoos, Larsson,Luovi,Wågström,Bergqvist, Räcker det som motivering? Ingen av dessa spelare skulle ha platsat i årets Brynäs
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Gusten: Glöm inte Brynäshalsduken och kepsen när du slänger dig ut sen,blir ett snyggt lik :-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Menar du Niklas ANdersson?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
svedas: Ironi?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Gusten: Svaret är frölundas 3-2 målskytt!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Jaaa....Frölunda vann........
Kommentera

« · 384366 · »