Brynäs IF

724829 inlägg · 7958 ämnen

Linköping HC - Brynäs IF

« · 384488 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Fyfan! 0-7!! Hade man en sån dag på jobbet hade man bara haft att plocka ihop prylarna på skrivbordet och leta upp närmsta arbetsförmedling.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Ja det är ironiskt. Hela klubben
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
svedas: Och Dif tog 3 pinnar........pust!!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
svedas: Var tvungen att fråga. Finns ju dom här som menar allvar. Men klubben är det inget större fel på. Däremot ekonomin.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Man skulle få foten samma dag,bli hånad på arbetsförmedlingen,avstängd hos facket.Med nöd och näppe få sälja Situation Stockholm i Tensta T-station.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
sylf: Har man tur har man Huge som chef, får en klapp på axeln, löneförhöjning, tjänstebil och ett "kan hända den bäste"..
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Enligt en kompis (simhudare) så var 1 st Brynässpelare som i alla fall kämpade. Han heter Henrik Malmström. All heder åt Henrik.

Jag orkar snart inte längre, Det är bara att åka och köpa ett starkt rep och leta upp en tjock bjälke.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Irrelevant om dom överträffat sig själva eller inte, och hur vet man det förresten? Jämförelsen gällde årets lag contra fjolårets.
Kupan och Björck kanske inte är några jättestjärnor men gör sitt jobb i det tysta och har tillfört stadga och stabilitet. Korhonen behöver vi väl inte nämna, han talar för sig själv. Cassel gick ju sönder rätt snabbt men visar att han är en tillgång i försvaret, både på och utanför isen.
Lind verkar ha tappat lite sen i höstas, bara en känsla man har.
Generellt sett tycker jag dock vi har en bredare och bättre trupp i år än ifjol. Kruxet är ju att samtliga övriga lag, med några undantag, har förbättrat sina trupper i år...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: :-))
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Alternativet är väl isf att få sylf tll chef: bli utskälld och idiotförklarad i alla lägen. Gör man ett bra jobb så är det bara tur.... :-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Dom har lite att prata om på vägen hem. 40 härliga, mysiga mil.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Huge: Det är inte irrelevant om dom når ordinarie nivå innan säsongen är slut. Lind är bra, men inte så bra som han framstod under årets första 20 matcher. Och blir det kvalspel ska Karhu jämföras med Ram under kvalet -03. Och då var han j-vligt bra. Men visst köpte Brynäs det bästa som gick att få för dom pengar man har. Det betyder bara att klubben har för lite pengar, inte att värvningarna var kanon.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Huge: Närå,ingen risk.Däremot ska man ha ris när man gör ett dåligt jobb och ros när man gjort nåt bra.Turen har man förtjänat.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Det är en sån som Sekeras i ssk som Brynäs skulle ha värvat för en sisådär 20 matcher sen
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Är det inte läge för Sjödda att skita i Kalle Anka cup i globen nu ? En skada på honom till KS kan bli ödesdiger...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Makkan: Kräver att laget har samma sponsorstöd i Gävle som ssk har i s-tälje. Där har du den stora skillnaden mellan Brynäs och andra, värvande lag.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Hur kommer det sig att andra lag hittar spelare då Brynäsledningen och Keb säger att det inte finns några
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Jämför man de spelare vi tappade med de vi fått, så är det enligt min mening en klar förbättring. Lägg därtill att Björne har tagit ett steg framåt i år. Tycker den analysen håller oavsett om man utgår från vad vi trodde innan säsongen, och även hur det sett ut hittills.
Framtidsmässigt tror jag inte det blir ngn skillnad.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
svedas: Har du 100 miljoner kr kan du ge dej f-n på att det finns spelare. Har du 150 spänn är marknaden något begränsad.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Jag har ju svårt att tro att Luleå och Leksand har så mycket pengar
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
svedas: Att starta säsongen med ett underskott på 5 miljoner och en omsättning på drygt 30 miljoner är inte som att börja med två tomma händer. Det är som att börja UTAN händer.
Tro mej, inget annat lag hade ett sånt handikapp inför denna säsong.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
sylf: Jag lider med er,och lider själv med
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Makkan: "Dom har lite att prata om på vägen hem. 40 härliga, mysiga mil."
Jodu. Nu är det läge för nåt i stil med: "Nu tar vi det här från början grabbar... Det här är en puck!"
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Lilljanne: Och med tanke på den press detta innebär både på spelare och ledning, så har man gjort ett bra jobb under omständigheterna.
Snacka om att det är en viktig match mot MoDo på torsdag. Vinner vi där samtidigt som övriga resultat går lite vår väg, då blir det ett getingbo som heter duga...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Brynäs IF behöver:
långsiktighet
ödmjukhet
järvhet, vilja att söka nya vägar.
prestigelöshet, de är inget glamour-jobb att jobba inom Brynäs IF de är ett skitgöra som måste göras.
Lägg ner alla drömmar att Brynäs kan bli lika bra som på 60-70:talet.
Använd rätt måttstock, jag är glad om Brynäs fixar ES-spel via KS med de spelarmatrial som Brynäs förfogar över och dom resurserna som finns.


Men visst är de förjävligt att bli krossade av ett lag som Linköping inget snack om de!

Natt-träning för spelarna i Gavlerinken och löne-avdrag tycker jag.

Stå upp för den favorit-klubb Brynäsare: gå alla matcher som du kan, köp souvenier i massor och sänk pengar till Jompes Brynäsinsamling!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Ford Prefect: Låter nästan som om dom hade MoDomatchen i huvudet redan idag. Samtidigt som LHC verkade vara på humör idag så blir det ingen bra kombination direkt... :-)
Nu blir det taggtråd till frukost och lunch på torsdag...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Larry: Dom flesta av oss här har nog inga drömmar tillbaka till 60-70 tal.Om vi svävar iväg kan vi drömma om en uddamålsseger i nästa match mot nån bottenkonkurrent.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Huge: och skölja ner med ammoniak.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Undrar hur sportkommiten och styrelsen resonerar.
"Vi tar ett kval även i år,för inte har vi väl pengar att förstärka laget med,finns det några spelare"?Är det försent?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Om ledningen nu går i värvartankar men är tveksamma, kanske dagens insats kan avgöra deras ambivalens. Inget ont som inte har ngt gott med sig. Dessutom brukar rejäla bottennapp oftast följas upp med en bra insats.
Se där, det går att hitta ngt glädjande i det mest nattsvarta....
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Huge: Niclas Wallin gånger tre plus en center räcker långt
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Westerlind påstår att man inte ska sparka på dem som ligger, så därför rekommenderar jag er alla att göra som honom och bli MoDoit i stället. Om ni ändå beslutar er för att fortsätta pinas som BIF-supporters, så önskar jag er lycka till i alla matcher efter SHG-uppehållet. Jag ska heja på er då, jag lovar!

PS. Jompe, 96 Artisten, HF, 20 Lindgren, Lothar, 65Selander, Makkan och Huss - om ni vill bidra till att rädda klubbens ekonomi tycker jag att det är fegt att lova pengar för varje mål de gör... ;)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
knaskamilla: Med tanke på att de gjorde nio (om jag minns rätt) mål på de två senaste matcherna var det inget tomt löfte. Med det är ju en tröst att veta att insamlingens konto är öppna vare sig vi vinner eller förlorar.

Modoit--I don't think so. Fast tack för stödet. Vi lär behöva det.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
svedas: Äh vad f-n nu har man totalt tappat greppet, vi vinner på torsdag samtidigt som LHF loosar hemma mot DIF, genast så blir det mycket jämnare. Problemet är att vi möter DIF efter uppehållet!

SSK har LIF borta på torsdag och efter uppehållet möter dom LHF hemma.

Full fart framåt, otätt bakåt ;-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
knaskamilla: Man kan inte bara få få få och få. Man måste prestera något också. Och presterat hade Brynäs gjort idag om dom hade tagit 3 poäng. Nu så borde spelarna och gå in och betala en tusenlapp/spelare för varje insläppt mål för att dom underpresterade så grymt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
En efterlysning.

Var är Adam Andersson, Daniel Casselståhl, Daniel Johansson, Mikko Kuparinen, Tommy Sjödin, Jesper Björck, Jonas Soling, Jacob Johansson, Peter Nylander, Ove Molin, Björn Danielsson, Tommi Miettinen, Niklas Anger, Mikael Lind och Henrik Malmström. Dom saknades i kvällens match mot lhc ? Är det någon som sett eller hört något om dessa personer, kontakta närmaste polisstation.

OBS. Viktigt ! att dom har kommit tillrätta till torsdag 29 Januari klockan 19:00 då dom ska spela ishockeymatch i Gävle mot modo. All information är viktig information. En viss belöning kan ges vid nyckeltips.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Matchtips torsdag: Brynäs-Modo 0-3 (0-0,0-2,0-1) skottstatistik 9-5 (2-1,5-2,2-2).
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
70Igor:

Jag tror mer på 56-11 i skott...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Keb skriver att Karhu var bäst på plan. Jo ja tackar.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
knaskamilla: nej nej 9-5 i skott blir det blir det och på presskonferensen kommer Gunnar att skylla på oflytet i avsluten men ändå vara stolt över det tydliga spelövertaget som man kan ta med sig, speciellt under matchens enda PP då Brynäs fick iväg ett skott i burgaveln. Pirro å sin sida pratar sig varm om det nya spelsystemet "piggsvinet" som faktiskt nästan är lika roligt att titta på som färg som torkar. De 1287 i publiken går hem i mitten av andra perioden och dricker gravöl över hela skiten...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Makkan: Keb har väl läst på i sitt TT-telegram ;-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Det är med största respekt jag säger detta... men Brynäs sög verkligen ikväll. Jag beklagar sorgen, men så är fakta. Det var bara för bedrövligt... 7-0 smakar jäkligt gott, dock! ;)

Matchrapport och matchbilder, se länk. Om ni nu vill läsa om "eländet".
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
bobbe: Snart är vi lika dåliga som ni brukade vara innan miljonerna.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
70Igor: Avundsjuk? :P~

Nåja, godnatt... 8 omgångar kvar.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
bobbe:

Säga vad man vill om dagens Brynäs-(o)prestation, Gunnar Persson har iaf humorn i behåll, vilket denna kommentar om Linköping under presskonferensen vittnat om:

"Hoppas vi slipper dem i slutspel"
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
scim: Jo, jag var där och du kanske sett att jag skrev det i rapporten också. :) Humor har han i alla fall, den gode GP.

Brynäs sämsta scenario är kanske att komma på plats 9-10? Inga extra publikintäkter från Kvalserien (ev. möte med Leksand), något som skulle behövas för ekonomin?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
Makkan: Äh! Det är bara 33 mil mellan Linkping och Gävle. Jag är glad att jag inte gjorde den trippen igår.

Men om busschaffisen presterade som killarna på isen kanske det blev 40 mil i alla fall...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
fyy f--n va dåligt jag mår idag.

Vad menade GP med mycket folk med ner? Hade han familjen med sig? Han spelade bara runt på tre femmor ändå tydligen. Är brytningen total nu mellan GP och Soling?

Så trött på detta....
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
20 Lindgren: Som det verkar på resultatet igår så var nog busschaffisen med på isen vartannat byte...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF
magoo70: Konstigt att Johnny Emnehult då inte blev bedömd när gavlenyhetsbyra satte poäng.

Kom igen nu! Dags för en seger mot de där 0660:orna! Kliv in i blåstället och in i shg-uppehållet med en seger!

(Lustigt att shg står för två olika saker inom ishockeyn.)
Kommentera

« · 384488 · »