Det är Lasse Jonsson-varning på Lauritzen idag.
sylf:Ja att inte Tommy såg att efter 2 bjudningar och 7775 dåliga beslut på 2 perioder av han att han behövde ställas åt sidan gör att man kommer att tänka på NC....
4è linan som vart bra ställs istället åt sidan.
Å nu ska han dutta i 6-5 oxå S U C K
Bif förlorar idag pga dåligt PP och en spelares dåliga beslut.
God jävla förlust jul fan va tungt! TOMTEN FINNS INTE!!!
När köpelagen handlat klart spelar FBK och LHC final frampå vårkanten. Spännande!
Qvarre:Tycker jag oxå, men när EN spelare anser sig vara större än laget så blir det N O L L P I N N A R tyvärr.
foppa78: Brynäs gör vad de kan. Idag hade man inte margnialerna med sig. Detta kombinerat med att man skänker bort det så viktiga 2-1 målet när man hade LHC i gungning. Klantigt? Ja kanske. Otur? Ja kanske.
Jag tycker att det är konstigt att Sundlöv inte har förstärkt laget. Dackell har varit borta forever. Nordan är en sjukstuga. Sedan nu silfverberg som kommer att vara borta länge. Och Johan Larsson på JVM
Jag tycker att det finns en farlig nöjdhet och det skulle inte förvåna mig om det kommer att bli fler skador på nyckelspelare nu när de dår slita hund.
Anders Berg: "Söderberg gick ut och lovade vinst ikväll, han fick rätt. Bra inställning!"
Och vad hade du väntat dig?
Att han skulle lova förlust?
Goddag yxskaft....
Linköpingsprodukten Söderberg på TV. Intressant...
Huge: Ja, jag hoppades!
Nej, menade väl mest att jag inte hörde något liknande från någon av Brynässpelarna före matchen.
Redigerad kommentar
rafalski: "Vi torskar pga att vi saknar en drös spelare och att de som måste kliva fram (Widing, Lauritzen) inte gör det. Annars en stark insats med tanke på förutsättningarna med extra plus för Hansen."
Bra analys.
Molin/Lindholm/Wännström för en otacksam uppgift pga mkt BP och PP-spel där dom blir bortplockade. Gör det bra i övrigt mot tufft motstånd, dom kunde ju ha fått debutera mot lite enklare motstånd än ett uppåtgående LHC på sin hemmaplan.
Som du säger: Widing känns som en större gåta än LJ, händer inte mkt där.
Lauritzen både slarvig och har otur ett par gånger idag.
Blir för ivrig när försöker ta tillbaka pucken efter en misslyckad dragning och drar på sig en tvåa som ärligt talat såg lite halvbillig ut.
Särskilt med tanke på de high sticking domarna missade i parti och minut ett tag.
Med lite flyt hade ett par av stolp/ribbträffarna resulterat, vi hade fått med oss nån pinne hem och alla hade varit nöjda.
Större är inte marginalerna trots allt, även om LHC vinner rättvist idag.
Har svårt för den där pajasfinnen i målet, nästan jobbigare att tugga hans flyträddningar och sköldpaddeutflykter än det är att svälja Jämtins upptåg.
Nä, lite julvila på Nordan, Dackell och Silfverberg nu och sen är vi tillbaka med fullt manskap den 30:e...
Bissett_19: Håller med, nu om inte förr ska han kliva fram.
Hansen överlägset bäst i Brynäs!
Jag upprepar det jag sagt tidigare. Även den här BIF-upplagan kommer visa sig vara alldeles för begränsad i kvalité för att vara med i nån guldstrid framåt våren. Det kan komma att bli en jämn och tuff kvartsfinalserie mot det lag de får, men de ryker nog till slut på ett alltför tunt material, som Sundlöv inte valt/velat/kunnat förstärka i motsats till de andra sportcheferna. Det är vad jag tror och en uppfattning jag inte kommer ändra på.
Clarence:
Jag tycker Sundlöv gör rätt som avvaktar, ska man förstärka så skall det va en spelare som verkligen gör skillnad. Jag tror knappast vi har råd med både offensiv o defensiv spets så vänta o analysera behovet.
Visst, en stark, defensiv back har vi väl alla önskat oss..... men när värvningsfönstret börjar stängas kanske det är en målgörare som saknas mest.
Förra säsongen försvann ju profilerna lagom till slutspelet börjat..... kan vi be om att dom istället alla är i form fram på vårkanten?
Jag tror absolut att det kostar mer än det smakar att gardera med ALLT som vi tror oss behöva framöver.
70 Rodrigues: Brynäs vila och LHCs matchande och lite hetare vilja tror jag avgjorde det här. Visst bjuder vi på ett par kassar men billiga utvisningar påverkade också. Lauritzens misstag blev dyrbara men samtidigt så gjorde vi bara ett framåt och det håller inte och hade stolpar, ribba och domaren varit på vår sida så hade vi tagit poäng trots att fyra av våra bästa spelare saknades.
Med Honken i målet, Dacke, Nordan, Larsson och Silverberg så hade vi givetvis vunnit med en klackspark. Dacke behövs i PP och de andra i offensiven. Bittert i alla fall att förlora men jag är inte orolig för fem öre. Det här blir nog bra tillslut.
Vi skulle behöva vaska om lite, vill gärna se följande formationer till nästa match:
Ekholm, Sundqvist, Ollas, Järnkrok, Wännström
Gunderson, Bertilsson, Widing, Granström, Lauritzen
Andersén, Carlsson, Johansson, Hansen, Lavander
Rohdin, Lindholm, Molin
Burken: Ja det kan bli en mycket tuff tid nu framöver! :-(
'En stabil back hade varit mumma och även någon ny forward också!
Vi ligger bra till i serien det än ingen kris ännu. Klart bättre att spara pengarna tills om någon blir långtidsskadad osv..
Tänk istället efter jul när Dackell, Silfverberg, Larsson, nordquist och Honken är tillbax och juniorkedjan Molin, Lindholm och Wännström tagit för sig. Vart ska vi då stoppa in nyförvärvet? Bättre att matcha dom spelarna vi har hårt nu och låta juniorer känna på hetluften och sen lägga på arsenalet när skadorna är borta och åter sikta mot första platsen.
Dackell - Larsson - Granström
Silfverberg - Järnkrok - Johansson
Wännström - Lindholm - Molin
Lauritzen - Nordquist - Ollas
Lavander - Hansen - Rodhin
Widing
Vi har allså 5!! kedjor och en extra forward. skador kommer komma och jag tror ändå vi kommer klara oss igenom detta utan massa dyra nyförvärv. Självklart skulle man landar ett SUPERförvärv al'a Jona Andersson på två år kan det vara läge att tänka om, men en spelare bara för denna säs, nja.
Stende89: Mycket bra inlägg. Ser man mönstret vilka det är som har burit oss till den plats vi är idag och när dessa har fått chansen så är det just under JVM. Spela junisarna och ladda på inför avslutningen med fullkraft och få unga spelare laddade med nödvändig erfarenhet inför nästa säsong.
Skulle det sen visa sig att Dackell, Nordqvist eller Silfverberg blir borta långt in på vårsäsongen får man tänka om. Men just nu finnsi ingen anledning till oro.