1150x200-brynasbanner.jpg

Linköping kan - men inte Brynäs...

« · 252291 Till forumet

Sv: Linköping kan - men inte Brynäs...
Lilljanne: I hastigheten fick jag för mig att SSK:s andretränare
(Hemlin) gått till Rögle, men det var ju helt fel. Gick han till Hv?

Men håll isf med om att utmaningen blir intressant med dessa förutsättningar. Vi får väl göra en "Timrå" nästa säsong... :-)
Kommentera

Huge: Andretränare bakom Melin.

Ett rent lotteri. Ingen ska ju tro att Timrås modell upprepas varje år. Kanske en gång på hundra år. Jag föredrar Linköpingsmodellen: du kan vara hur klantig som helst men bara fortsätter köpa och studsar tillbaka till Elitserien varje gång ändå.
Kommentera

gordo: Skönt att se att knäppgökarnas chefsideolog har varvat upp igen. Jag var lite orolig ett tag...:-)
Kommentera

Huge: Så ja, så ja... Roland Henning får gärna fortsätta som Brynäs-ordförande. Det primära jag, och säkert andra, begär är att han framöver företräder den framåtsträvande, hårdsatsande linje vi vill se Brynäs IF kännetecknas av och inte den här defensiva, anonyma stilen som präglat klubben och dess ledning så länge nu. Och jag upprepar mej en gång till: Jag känner inte till Roland Hennings bakgrund idrottsligt sett, men har han de kvalifikationer du tydligen borgar för så jättebra!
Kommentera

Ett stalltips... som diskuteras är... Flygis som en av juniortränarna... samt... håll i dig ! Wikegård... som sportchef... Lägg märke till den tidigare tidsplaneringen...*ler*
den passade mot SM-slutspelet..... Men undrar var en sådan lösning slutar med.
Kommentera

keriks: Har sagt det förr och säger det igen.Sportchefen som kommer att presenteras heter Tommy Sjödin.
Kommentera

oki... kan vara så...
Mmen trodde inte att Sjödda hade dom egenskaperna.. utan att han skulle spela även nästa år. Men kan man ta en f.d. målvakt utan tränarutb enligt hockeyförbundets steg utb, till andretränare och stöd till Gunnar P i analysen av det taktiska arbetet i båset. Så är väl detta bara en fortsättning på den fantastiska förmågan till kreativa lösningar som präglat klubben det senaste året. Nu fattas det bara att klubben skall tacka av Håkan Berg i Gavlerinken innan den sista mars. Eller varför inte hissa upp honom i taket bredvid Janne Larsson tröja när den nu hissas upp bredvid klubbens hjältar.
Kommentera

gojoh:
Allt för att glädja dig, Håkan.
Hur går det förresten med det nya jobbet i Stockholm?
Kommentera

keriks: Är det på gång att hissa upp Jannes tröja? Det är han i så fall värd. Fin trio i taket då med Lundström, Huss och Larsson.
Kommentera

« · 252291