Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Linköpings HC-Brynäs IF

« · 331448 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
65Selander:

Men det är lite konstigt, för jag är mer förtjust i de där russinen än i den där glöggen, och jag har aldrig blivit knasig av det.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Makkan: Det är för övrigt jäkligt intressant inlägg eftersom du verkar ha stenkoll på LHC klacken i år.

Synd bara att du avslöjar i din profil att du inte sett en enda match.
Däremot var det smålustigt att få reda på att du sett Leksand - Brynäs på canal digital. Kanske var det också på tv du hörde nåt om att linköpingsklacken var elaka och hade simhud. Eller kanske du bara hittat på allting...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
knaskamilla:
Min studie i dom mörkaste skogarna har gett ett resultat utav att det går lika bra utan russin ;-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
knaskamilla: Selander är redan både yr och surrig så ett par russin till eller från skadar nog inte. ;-))
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
65Selander:

Kom ihåg att akta dig för russinen när du dricker glöggen - jag har hört att man blir sådär yr i huvudet och får talproblem och sådär av för mycket russin.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Lunkan: Är det nån som bryr sej? Det är som att bli förbannad på en tvååring som ropar "sitgubbe" efter dej.

Makkan: Linköping känns lika lockande som Ulan Bator. Din anekdot är nog den djupaste analys om stan som jag kommer att läsa. Tack för informationen.

Imorrn skinnar vi Simhudarna. 5-1 till dom rättrogna! KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
65Selander: Nej mer Söderifrån. Mer säger jag inte. Dock är det ej Hammarby.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Frisco: Veda IK?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues, 65Selander: Man vet aldrig vad det blir. Har en ny tröja på ingång denna veckan.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
65Selander: Hade gärna sett honom som powerforward, tycker att han ska vara så långt ifrån det egna målet som möjligt :-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
65Selander: Jag vet väl det mesta, det borde du veta vid det här laget :-) Närå, det stod hos hockeyligan, vi får väl hoppas att det stämmer!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues: Hur vet du det och har du någon hum om han används i anfallet?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues: Är det bekräftat????
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
65Selander: P3 är med i truppen i morgon!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
65Selander:

Jag ser fram emot det. Skall ladda upp med ett fem minuter långt övertygande tal som kommer slå knock på dig. Om inte glöggen gjort det redan vill säga...:)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Poffa: Bullarna kan vi ge till Westerlind så kan jag ta hans glögg istället!

Sedan så skall du få 5min på dig att förklara tjusningen med NHL efter det så bjuder jag på mitt Kaffe ;-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Ford Prefect: Blev lite orolig där ett tag.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
maria29: Han HAR bytt. Han hade 24 ursprungligen, men har haft 21 sen han återvände från Finland.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
65Selander:

Hörru du? Vad menar du med det va?? Det är väl inte mitt fel att du inte insett storheten med NHL.

Lucia, då skall du få se på andra bullar. Lussebullar. Och Poffas hemgjorda glögg som kan få även den störste att dra efter andan.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Lunkan: det var tal om att Ove hade bytt nummer men jag hade väl fel. Vore synd nu när jag har 21 på tröjan.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
maria29: Ove har 21. 24 är Tommi Miettinen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Lunkan: Vem har nr 21 nu då?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Var åter igen inne på LHCs sida och tror knappt mina ögon men vi blir försvarade av just det en Leksing vid namn Daladans ;). Stakt jobbat av honom. Idrott förbrödrar hoppas LHCs fans inser detta också (vet att vissa redan gör det).

Hoppas Ove är tillbaka i morgon trots att han var dålig mot FBK kan han om han är på rätt humör själv avgöra matcher. Tycker att 24 imponerat på slutet kämpar och sliter och åker skridskor som få andra. Tycker även att 27 sett piggare ut sen landslagsuppdraget möjligtvis lite puckkåt emellan åt. Vore mycket trevligt om 10 började producera som vi vet att han kan. Gärna redan i morgon. Tips 3-4
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues: Då har du inte träffat resten av "The Muppet Show"

Skämt åsido så är dom trevliga förutom Poffa som tjatar om NHL hela tiden ;-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues: Ja det var trevliga grabbar, det skall bli trevligt att träffa dom den 13.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
64Waern: Jag brukar försöka att göra min omgivning lycklig, det var inte så svårt att vara trevlig mot killar som Lumber Jack och NuMo, vilka kungar :-))
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Frisco: Jag har redan en Brynäströja :-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Frisco: Du kommer väl inte dragandes med någon gammal Foppa tröja då eller?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues: Jag vet att du bara ställde upp för att göra omgivningen lycklig.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues: Lucia..... lucia, luciiiia. Då ska du få prova en RIKTIG tröja.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Ford Prefect: 1:a o sista gången jag har ett annat lags matchtröja på mig, eller inte :-))
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Ford Prefect: Undrar jag om Brynäs orkar med en 9p vecka. Svåraste matchen blir nog LHC i morgon!

MIF borta tror jag går utav farten, LIF hemma hänger på hur pass vaken försvaret är men det skall inte vara något problem enligt mina ögon. ;-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues: De har ju nåt att skylla på om de halkar in på brottets bana i vuxna år. ;)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
65Selander: Usch vilken hemsk bild, inte undra på att mina ungar ser livrädda ut, pappa i Modotröja *snyft*
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
bobbe: Håller med dig, det är bättre med bärs :-))
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues: Jag förnekar på intet sätt att det finns bråkmakare i LHC:s supporterled. Bara för att förtydliga, menar jag. Men det ska heller inte förnekas att det finns i alla läger, tro det eller ej.

Personligen skulle jag aldrig få för mig nåt så idiotiskt som att slåss pga hockey. Tvärtom tycker jag att det är mycket trevligt att lära känna nytt folk, utan knytnävar. ;)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Lunkan: Förra året i kvalserien när vi mötte LHC i Gavlerinken så var det 5 st LHC fans som sprang till Brynäsklacken för att göra upp med mig pga en incident som inträffade i Linköping, jag är där med min 7-åriga dotter som blir puttad av en av deras fans, vilket gör att jag blir vansinnig och sopar till vederbörande i bröstet så att han lättar en 30 cm från backen, han åker ut men gapar o skriker att dom ska hämnas. Det finns en klick av bråkmakare bland LHC supportrarna, vilket är jävligt synd för det förstör bara för dom riktiga LHC fansen..
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Makkan: Är din attityd så värst mycket bättre, med glåpord och fördomar, generaliseringar och "förtal"?

Nej du, jag tror nog det finns rötägg överallt. En god vän till mig befann sig häromveckan i Gävle på en pub och höll på att åka på stryk enbart för att han höll på LHC och ville diskutera ishockey med ett gäng (överförfriskade?) gävlebor på en pub.

Det är farligt att generalisera för mycket och kasta obefogad dynga omkring sig, speciellt om ens omgivning stundtals inte är mycket bättre själv. Bua åt sitt eget lag, det får man minsann göra, men inte åt motståndarlaget?

Jag känner inget särskilt negativt gällande Brynäs, tvärtom håller min flickvän på kaffegänget och jag har träffat på många trevliga Brynäsare, t.ex. Huge på Johanneshov och ett gäng av er som var i Strömsund tidigare i höstas. Mycket av irritationen här nere kommer nog från SAIK-matchen i Kvalserien i våras, ganska förståeligt i mitt tycke.

Men, nu ser vi fram mot en välspelad match i morgon med "rätt" utgång... ;) Välkomna till Linköping, ni som tar er hit.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Makkan: Skapligt bitter över att komma från världens ände?

Din attityd överskrider allt jag hört på "apberget".
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Jompe: Det är väl trevligt att man umgås på det här trevliga sättet för då är det ju bara ännu roligare att åka på bortamatcherna. Det bemötande vi fick i Linköping förra året gör ju att man inte vill sätta sin fot där någon mer gång och det är ju synd för vårat lag.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Lunkan: Bra fråga...

Funderar lite över hur många spelare och ledare som är kvar i respektive lag sen den lilla "fadäsen"... Jag säger som skribenten i Metro idag - kan man hata och älska en tygbit (Klubbmärke) till den milda grad?

Det lär inte vara så mycket hat mellan spelarna så...
Själv tycker jag Bynäs visar upp en härlig hockey i år. Det är argument nog för att jag inte ska hata er utan se fram emot en härlig fight på isen.

Sen att vi kommer sopa mattan med er är en annan sak...! ;)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
65Selander: Selander och Tony o Modoställ, för några dagar sedan var det westerlind. Är jag den ende Brynäsaren på det här chatten??

Samtidigt är bilden den perfekta repliken på uppkastningen från Linköping. Vad ska dom med et hockeylag till när de inte vet hur man för sig som supporter? Deras teori stannar vid sup.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
65Selander: Ja du grabben, man ser ju vilka det är som byter lag efter resultat......
Kommentera


Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Lunkan: Fåntrattar finns det i alla läger. Säger som Liimatainen i "Percys Pågar":

"Ähhh... Ett gäng folkölsdrickande 14-åringar skall inte hålla på med sån´t. Dom skall heja på sitt lag..."
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Lunkan:

Inte nästa säsong om NHL-proffsen kommer hem i alla fall, fuskigt tycker man nere på slätten. Ett hot mot köpelag anser man.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Sorgliga LHC supporters!

Klippt från White Lions forum

"VI HATAR BRYNÄS!! Det räcker att säga så. Nu får jag väl en massa skit igen. Vi ska inte hata, nej älska lhc och alla andra lag. Fan så trött jag blir!! Jag hatar brynäs efter deras läggmatch i kvalserien. Brynäs hatar oss, så va fan ska vi tjafsa om! Det vet jag eftersom att deras finnar har snackat med våra. och dom var tillsagda att det inte gör nåt om dom förlorar matchen mot saik eftersom det sabbar för linköping... så inget skitsnack nu. Jag ska iallafall vara laddad som fan och skrika som aldrig förr på tisdag. Jag har inte glömt. Jag glömmer aldrig! Och jag hoppas att det finns människor som känner likadant. Hjärta för cluben! Allt för cluben helt enkelt. Stå upp och slåss som en man.. B)

Jag förväntar mig tryck utöver det vanliga på tisdag. Vi ska visa att vi inte har glömt kvalserien 02/03...

Usch!!"


När ska dom växa upp?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Larry: Var lille-Daniel ska spela beror väl på om Molin är skadad. Är han skadad tycker jag som Du att ND borde gå in i första-femman. Är Molin däremot spelbar tror jag det är bäst om han går in i första-femman. I vilket fall som helst är det viktigt att lille-Daniel får mycket istid. Han verkar vara ordentligt på G och kan utvecklas mycket om han får GP:s förtroende.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Nicklas Danielsson MÅSTE spela i första kedjan imorgon tycker jag,Brynäs vinner med 3-2 efter straffar mot Linköping,målskyttar:
Lind och Björn Danielsson. Sen avgör Soling på straffarna.


[url=www.svenskafans.com/hockeyallsvenskan/almtuna/gamereport.asp?id=6497]Matchrapport från Jockes debut i Almtuna[/url]


M.V.H Larry!



Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues: Good luck på tisdag - men att säga att seger är ett måste är nog att ta i. Jag anser att ni ska vara glada om ni kan knipa en poäng med er hem. Faktiskt. Linköping är ett riktigt bra lag i år. Akta er.

;)
Kommentera

« · 331448 · »