Brynäs IF

728155 inlägg · 7962 ämnen

Linköpings HC - Brynäs IF 29/1-15

« · 1657861 · » Till forumet

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 29/1-15
Powerfade: håller med. Tyckte honkens mer enkla spel där kändes tryggare
Kommentera

bifhjärta: Jag tycker Starky har en del att jobba på när det gäller passningsspelet när han är ute och "deltar i spelet". 8 gånger av 10 så går hans passningar/rensningar till en motståndare.

Nån mer som tänkt på det?
Kommentera

Brynäsgubbe: Har tänkt en del på den sidledsförflyttningen..Där hade Starky varit. Som den förflyttningen han gjorde nu hemma mot hv i början på machen, helt lugnt och säkert som helst. Tror Starky är sliten/småskskavanker.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Möjligt. Eller ett försök att ge Honken mer självförtroende kanske.
Kommentera

Brynäsgubbe: Undrar jag om Starky är helt kurant? Han har ju stått över en del träningar och sen värvade vi ju Honken också, kanske Bulan sparar Starky till hemmamatcherna där vi har vinstchans?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Honken igen känns ju inte superbra. Domarmiss mot Leksand ja, men jag tror faktiskt Starky tagit 3-2-målet... Honken var långsam i sidledsförflyttningen. Mot Linköping också... Har vi råd med dessa chansningar?
Kommentera

bradberry: Det värsta är att Bulan avslöjar vår taktik också.
Kommentera

Brynäsgubbe: Måste säga att Bulan har en befriande öppenhet. TJ hade aldrig avslöjat något om kedjorna till imorgon.

Glasnost!!!
Kommentera

Enaranger: Rent mentalt är det alltid lättare att jaga än att jagas. Men med Brynäs vet man aldrig. Vi får bara hoppas att Brynäs kan göra det AIK misslyckades med 12/13.
Kommentera

Wesley: ja den Martin menar ja han nätade mot saik nyss
Kommentera

Enaranger: Inte lönt att spekulera så mycket

Kommentera

bradberry:

Jag vet.
Men Rögle kommer att gå in i den korta serien med "bara" 1 bonuspoäng.
Trean och fyran startar med 3 respektive 2 bonuspoäng.
Så visst kan Rögle bli etta i den serien. Men som det ser ut nu så
är de bara det femte starkaste laget i allsvenskan.
Kommentera

Djurgården är nog det enda lag vi har en minimal chans att gå i kapp.
Om de avslutar rejält dåligt.

Tar vi in de 7 poängen, då tar vi nog nästan automatiskt in de 7 mål
vi har i sämre målskillnad också. Men då gäller det att vi undviker fler
storförluster de gånger vi kommer att förlora.

Leksand fick ju 4 poäng i handikapp av domaren i matchen mot oss.
Så med tanke på deras form, och att de nu slipper den värsta mentala
pressen, gör att det är mer eller mindre omöjligt att gå i kapp dem.

Vi skulle behöva en svit på 4-5 raka trepoängare för att komma ur
det prekära läge vi befinner oss i. Sen ta vinster i åtminstone
varannan match efter det. För vi kan nog inte förlita oss på att
Djurgården ska förlora resterande matcher.

Kommentera

Powerfade: så länge det envisas med att spela Djoos i pp kommer det aldrig bli bra min 12 årige son skjuter bättre än honom
Kommentera

Enaranger: Hallå! Det blir ju en slutspelsserie i AS mellan lag 3-8. Trean i den serien får elvan i SHL möta. Inte femman i AS...
Kommentera

Inte bra att Rögle ser ut att förlora i kväll.
De ser inte ut att bli bättre än femma.
Och därmed få möta oss.

Emil Molin platsar t.ex. inte på 4 kedjor i Rögle.

Sen kanske man får äta upp att Björklöven skulle vara
en "drömmotståndare" i ett direktkval. De verkar krossa
Mora på bortaplan i dag. Mats Lavander spelar t.ex. i en
fjärdekedja i Björklöven.

Kommentera

Dallemas:En annan nyckel är att få ordning på PP och BP. Det har lämnat en hel del att önska på sistone. Speciellt PP

Gårdagens match borde ha vunnits i kraft av alla PP vi fick. Det kändes nästan som att vi fick några extra som plåster på såren efter domarmissen i lördags.

Kommentera

Powerfade: Ja det kan ligga nått i det men det känns som att Bulan har nått på gång redan i matchen mot Växsjö där jag personligen tyckte att Brynäs spelade riktigt bra men inte orkade i mer än två perioder. Mot leksand sen i matchen dan efter orkade dem bara i tio minuter.... Men nör dem kommer orka i en hel match och börjar få lite stolpe in istället för ut då tror jag vi kan slå de flesta lagen👍 förutom Saik då dem är en annan division.
Kommentera

Dallemas:Ännu ett bevis på att TJ inte kunde ta ut ett lag ;-)
Kommentera

Dallemas: Har för mig att nån skrev här i tråden att Mattias Johansson var en sämre kopia av Sweatt, då har vi ju minst ett mål per match i minst tio matcher att se fram emot från #23😄

Är det Martin Johansson i Örebro du menar?

Kommentera

Dallemas: Om Sweatt spelat i ett bättre lag som Örebro så hade han säkert gjort ännu fler mål.
Kommentera

Har för mig att nån skrev här i tråden att Mattias Johansson var en sämre kopia av Sweatt, då har vi ju minst ett mål per match i minst tio matcher att se fram emot från #23😄
Kommentera

Peja: Jag är inte säker på att det går så mycket bättre i Malmö. Det är ett fotbollslag som funkar.

Men det ryms sex Gävleborg i ett Skåne, befolkningsmässigt. Lägg ihop alla potentiella supportrar, åskådare och sponsorer, så blir det ett hyfsat underlag för en satsning.

Kommentera

dags för lite poäng nu tack. 0,11 hittills med ny tränare lämnar en del att önska
Kommentera

Jajjen:

Nu pratar du om Leksand ju...!

Klart det finns tillfällen då överordnade beordrar/beslutar om frågor där underställda kan vara av annan uppfattning...utan att för den delen säga upp sig direkt...en styrelse (och årsmöte) har en egen uppfattning vettu...

Vill du bestämma allt själv (som SC, VD) får du skaffa en egen förening/företag

Rätt/fel så har väl Brynäs styrelse beslutat att tränarfrågan är av sådan vikt att den delegeras inte (jag tycker det e tveksamt)...Bz för garanterat fatta 1000-tals andra beslut...

Kommentera

Peja: jo fast underlaget är större så det finns fler som har det bra men också fler som har det dåligt ..
Kommentera

Jajjen: mm du har flera poänger i det du skrev..
Kommentera

Jajjen: Du vet säkert mer än mig, men varför går det så mycket bättre i t.ex Malmö då? De har väl hög arbetslöshet, låg utbildningsnivå och kommunen går hur mycket som helst minus om året?
Kommentera

Peja: Gävle och Gävleborg är i tillväxtens bakvatten. Alla siffror som avgör vilket underlag som finns för en ekonomisk satsning visar illrött. Förvärvsarbetande, befolkningsökning, bruttoregionprodukt, ekonomisk utveckling, medianinkomst, eftergymnasial utbildning, skuldsättning, nyföretagande, arbetslöshet osv. Gävleborg är Sveriges Afrika.

Det finns inga förutsättningar för en elitsatsning i någon av de mest kapitalintensiva lagsporterna. Att stan faktiskt hankar sej kvar inom fotbollens och hockeyns högsta serier är j-vligt fantastiskt. Så länge det varar.

Kommentera

Jajjen: Ja det kan man undra.
Kommentera

tjugo8: Går styrelsen mot VD:s rekommendation slutar VD med omedelbar verkan.

Vad ska man med en sportsligt ansvarig om styrelsen är bättre lämpad att göra bedömningar om sporten?

Kommentera

Träffar folk som titulerar sig Brynäsare frekvent , men inte sett en match ens på tv på hela säsongen .. Är man då verkligen Brynäsare ? Det är frågan . Bor själv inte i Gävle men detta syndrom har jag stött på landet runt tyvärr
Kommentera

bradberry:läs igen,det var ju det jag skrev.
Kommentera

Jajjen:

Garanterat, men nödvändigtvis inte följa dennes rekommendation, styrelsen har sportslig kompetens också vettu

I detta fall är det styrelsen som har bestämt när TJ ska lämna

Kommentera

Peja: Bor man i Gävle så är det säsongskort som gäller. Det är fan en medborgerlig plikt ;)
Kommentera

Brynäsgubbe: Eller så är bara detta en tillfällig dipp? Eller så talar Brynäs sanning när de säger att den stora skillnaden i jämförelse med förra säsongen beror på färre fribiljetter? Jag har inte superkoll på alla fribiljetter, men jag vet med all säkerhet att det delas ut färre än tidigare. Under alla föregående år på 2000-talet har jag kunna skaffat fribiljett till varje veckomatch, men det går inte längre på samma sätt. Erbjöd för övrigt fribiljetter till en del hockeysnackare som bodde i Gävle vid tidpunkten och de tackade nej. 
Kommentera

Klassiska " man vet inte vad man har innan man förlorat det "
Kommentera

Brynäsgubbe: På lång sikt kanske publikintresset skulle öka om Brynäs gjorde något/ några år i allsvenskan och sen tillbaka till Shl tyvärr.. Ligger nog rätt mycket i när folk säger att Gävleborna är bortskämda och mätta .. Inte svårt att hålla på ett lag i medvind som spelar rolig teknisk hockey , då kommer folket oavsett , nu testas Gävle som stad rejält och blir tyvärr underkända
Kommentera

Peja: Klubben kommer gå samma öde tillmötes som Timrå om inte folk börjar gå på matcher. Hade gått på varje match om jag bott där...
Kommentera

tjugo8: Och styrelsen skulle inte lyssna på den sportsligt ansvarige?
Kommentera

Brynäsgubbe: Känns som att intresset att se Brynäs live är generellt lågt. Hur många hockeysnackare brukar åka till Gavlerinken? 

Gävle som stad växer men hockeyintresset växer verkligen inte, men om man ser över längre tid sticker den här säsongens publiksiffror ut väldigt negativt sedan arenan byggdes om. Därför är det väl egentligen svårt att säga om dippen är tillfällig eller inte. 
Kommentera

Nån AB-skribent som skriver lite om Brynäs. 

"Gävle som stad andas inte någon större framtidstro runt sitt sportsliga flaggskepp. Bara 3 851 åskådare kom för att se Thomas Berglunds hemmadebut som tränare och det säger en del om hur svalt intresset är. Något det för övrigt varit under stora delar av säsongen."

Vad fan är grejen med Gävle? VAD HÅLLER DE PÅ MED?
Kommentera

Jajjen: Mm möjligt men det snackas ju om att subdköv lämnade för att han inte ville ha Tj kvar men att det fanns andra krafter inom klubben som ville det .. Sen vet jag inte hur mycket sanning det är i detta heller .. Men om detta är sant kan BZ:s händer varit bakbundna en längre tid möjligt att han velat se förändring tidigAre.. Mycket spekulation här dock , men inte roligt att få skit och bära ansvaret och samtidigt känna sig bakbunden i sin beslutsfattarroll.. Det som får mig att också fundera kring detta är att BZ verkar vara en mycket handlingskraftig person i övrigt . Generellt sett är det oftast fler som bär ansvar men det är också enklast att peka ut en enskild individ, framförallt utifrån eftersom man sällan har helhetsperspektivet , återigen ursäkta Wall of text men datorn har gått sönder så får hålla mig till telefonen ett tag -.-
Kommentera

Jajjen:

Wake up! Du vet väl att TJ var en styrelsefråga? Misskreditera inte Bz!

Kommentera

Bratwursten: Hade Bulan, eller nån annan, haft 30 matcher på sej att börja om hade vi kanske fixat det här. Bz:s största misstag...
Kommentera

Bratwursten:
Enligt Bulan ställer dom upp såhär,

Holmqvist (Starkbaum)

Andersén Slovak
Bertilsson Djoos
Kilström Eklund
Westlund

Sweatt Scott Rödin
Brodin Nordquist Wallace
Brodecki Blomqvist Lindblom
Westerholm Westerholm Lindgren
Mannberg

Sen hoppas jag PP femmorna är omgjorda. Där jag vill få in Slovak och tvillingarna på nått sätt. Gärna ge Wallace mer istid också!
Kommentera

Framförallt i detta utsatta läge
Kommentera

Kollade lite närmare på spelschemat och vi har tyvärr rätt så många tuffa bortamatcher framför oss i slutskedet av serien .. Men tror bortaspelet är en väldigt stor nyckel , och jag har större förtroende där för bulans sätt att spela än TJ
Kommentera

Lunkan: Nej förloraren i allsvenska finalen får en chans till. Mot vinnaren i allsvenska slutspelsserien. Nu tycker jag oxå vi slutar upp med kvalsnacket. Har bara ett behov att reda ut när folk missförstår...
Kommentera

« · 1657861 · »