Brynäs IF

446483 inlägg · 7961 ämnen

Linköpings HC-Brynäs IF den 26/1-13

« · 1554019 Till forumet

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 26/1-13
faceoff: Det kan bli mindre är fem också och sen ska ju vi göra nåt också. Vi gör nog 1-3 mål och Linköping 1-5 mål och då kan vi ju konstatera att chanserna till poäng är ungefär 40% och det är inte så illa.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Å det är Inge negativt,att släppa 5mål!
Kommentera

Anders Berg: Kom igen, Linköping har tre raka torsk i serien och tre raka torsk mot oss så vi ska nog inte vara så negativa. Jag tror vi släpper in max fem mål i eftermiddag.
Kommentera

Hoppas Honken håller åtminstone 10:an i eftermiddag. 

[Låga krav] [Hopplöshet]

Kommentera

HappyX3: Exakt håller helt med!
Kommentera

HappyX3: Ja, Axman och Ljunggren kom ju etta respektive tvåa i hela seriens poängliga i J20 SuperElit Norra, så visst känns det märkligt att de inte har fått chansen i elitserien när varenda Brynäslegends son har fått det...
Kommentera

Seriöst, Spelare som Axman och Ljunggren går riktigt bra i u20, ljuggren har tillochmed fått en plats i U19 landslaget. Varför får inte dessa chansen nån match i A-laget??

Axman värvades ju från valbo till denna säs, han är född-93 så detta är ju sista säs. i U20.. Tanken borde väl vara A-laget sen?? I så fall borde han ju få speltid också för att visa vad han kan. Säger inte att dom ska starta alla matcher som är kvar, men ge dom chansen nån match, låt dom försöka visa vad dom kan.. Går ju så jälva dåligt ändå för oss, kan väl lika gärna testa????

Kommentera

Thuresson, Hansen och sedan tidigare Persson(hjärnskakning) Jonsson o Bertilsson saknas imorgon.
Kommentera

brynäs08: Klart att vi är mästare, regerande mästare fram tills nya koras så det blir givetvis vinst. 2-3 efter straffar!

Dax för våra hjältar att varva upp inför slutspelet och sen är det ju bra om den nya backen kommer till ett vinnande lag.

Kommentera

HappyX3: MMM bra hej, med denna form vi har nu så räcker det med att det andra laget ställer ut skridskorna!
Kommentera

Har vi denna form i ett slutspel är det klart att dom vi möter är dunderfavoriter.. MEN det som talar för BIF är väl i såfall att vi inte har något att förlora så vi kanske bara kör medan motståndarna blir nervösa.. Får vi in första pucken i första matchen i slutspelet kan det bli SM-Guld igen! ;)
Kommentera

Heja Brynäs friskt humör! Tippar 2-5.  Inte en chans att vi förlorar en enda match till. Vi är ju svenska mästare! Eller just det, var det förra säsongen?
Kommentera

Vi har nu hamnat i ett läge där man egentligen inte har några förväntningar alls, det kan passa laget ganska bra. Dom kan spela hockey, det har dom bevisat förut i vinter.

Inte bra att Thuresson gick av igår.... han behövs. Men om alla är friska från magsjuka och fått hämta sig så kan ju vad som helst hända.

Det är lätt att döma insatsen igår efter resultat och hur det såg ut, otroligt olyckligt att Honken bjuder på 1-3 på det sättet, Frölunda stärks och Brynäs får en väldig uppförsbacke...en mental käftsmäll helt enkelt. Om inte..... nej jag vet, det är alltid en massa om som avgör matcher.

Jag brukar normalt hålla mig för god för att lockas med i några simpla drev..... men, Widing..... har han gjort nåt rätt sen han satte 3 i samma match? Märkligt.

Kommentera

Zappaholic: Förlåt, det är Nyström som knaprar ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Kan man knapra på naglarna?
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tippar med båda!!

Vi har ju idel segrar mot LHC...

Inget knaprande... ;-)

Kommentera

Zappaholic: Tippar du med hjärtat eller hjärnan nu, eller kan det vara så att du sitter o knaprar på någonting rolig, isf vad ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Vi vinner med 3-2. Efter full tid. Ingen förlängning.
Kommentera

70 Rodrigues: 7-1, Harju tröstmålar. Rahm vaktar kassen och släpper in 3 mål på 10 minuter. Efter matchen är Jonsson besviken. Så, nu behöver ni inte kolla på eländet. 
Kommentera

70 Rodrigues: Mitt tips: 4-2 till Linköping.
Kommentera

Linköpings HC-Brynäs IF den 26/1-13

Vad tror ni om morgondagens match? Jag tippar torsk, så får vi hoppas att vi vinner :-)

Tips: 6-2

Kommentera

« · 1554019