EskilstunaLasse:
Du kan väl smyga iväg en kommentar då du sett en match där alla frilägen sitter.... den matchen blir nog omnämnd i rekordböckerna tror jag.
EskilstunaLasse:
"När LHC var "ensamma" med målvakten ringde det"
Bill Sweet spelar väl med Brynäs? Lite Silfverkänsla över det avslutet :-)
Huge:Misstag sker, oavsett filtar eller världsspelare på isen. Det signifikativa är effektiviteten. När LHC var "ensamma" med målvakten ringde det. Brynäs hade sina chanser men då brände man lägena. Spontant så känns det som att brynäs måste joobb hårdare för att få utdelning. Något som aldrig kan vara bra med tanke på att matcherna pågår i 60 minuter och serien i 55 omgångar. Sånt tär på truppen i stort och extra mycket på nyckelspelare.
Fast jag låter det gå några omgångar till innan jag bildar mig en uppfattning om något av lagen.
EskilstunaLasse: Nu har det spelats sex omgångar och vissa tendenser blir tydliga, även om jag är en av de som förespråkat att man bör vänta 10-12 omgångar innan tydliga slutsatser kan göras.
Jag är dock positivt överraskad av det jag sett hittills.
bradberry: Bra skrivet där rakt igenom. När det gäller Svedberg så har nog Sundlöv koll där.
Rahm ja, han är ganska stabil runt 85% han tyvärr, inga grodor igår men lete väl mycket returer rakt ut och jag saknar de "omöjliga" räddningarna. Han måste upp och ligga stabilt på 90% om vi ska ha en duglig målvaktssituation.
Huge:Murvlar bryr sig inte ett skit om matchbilder, varför? Då måste de ju se hela matcher för att kunna motivera sin text. Nej de kollar på highlights och "känner av temperaturen" hos mer insatta på nätet. Ett forum som detta tex.
Jag kan inte låta bli att le lite när jag läser inläggen från efter matchen igår.
Vad hände med att spela 10-12 omgångar innan man uttlar sig om laget och hur bra det är?
Så här långt har de presterat över min förväntan. Men många av de förväntade topplagen har inte trampat igång på allvar. Jag menar HV71 lär inte bli kvar i tabelbotten (även om jag skulle må prima om de stnnade därnere) Men det känns som att serien är väldig svårtippad så här tidigt. Där alla slår alla typ. Därför känns detnför tidigt att sia om nånting.
Även om att det givetvis är jävligt positivt av det vi sett hittills.
Johan Norrström: Exakt precis så!
Resultaten räknas I SLUTÄNDAN. Alltså efter 55 omgångar då?
Efter 6 omgångar kanske man snarare måste gå på tendenser i matchbilder och spel då skillnaden mellan en vinst och en förlust så här tidigt på säsongen kan skilja flera placeringar i tabellen. Spelmässigt har det sett bra ut. Spelet i gen zon: Skall man prata RESULTAT så har vi 5 lag som släppt in färre mål än BIF. Detta TROTS att vi släppte in 5 igår. Framåt har vi tre lag som gjort fler mål. Resultatmässigt ok sett till gjorda respektive insläppta mål. När då spelet har visat på en frapperande ineffektivitet och vi trots detta ligger fyra i ligan vad gäller gjorda mål så säger jag bara: Bäva månde bliva!!!!...när vi får igång målskyttet ordentligt.
Även om det stundtals verkat virrigt i egen zon så har vi större kompetens på backsidan i år vilket gör att känslan är att stabiliteten kommer att infinna sig mer och mer.
Ser två orosmoln:
1. Ineffektiviteten som faktiskt finns där och bäddat för att vi faktiskt förlorat matcher (om än efter ot) istället för vunnit dem, leder till att man börjar misströsta och tålamodet tryter. Man börjar tvivla på sig själv och spelet påverkas i negativ riktning.
2. Målvaktssidan. Här är vi svaga. Rahm godkänd igår trots 84,84%. Dock behöver Honken en som kan ge honom en match om förstaspaden. Laget behöver dessutom en trygg backup då nämnde Honk tenderar att ha relativt hög frånvaro över en säsong.
Ps. Svedberg i AHL. Lön ner till dryga 400 000 om året. Kan inte Brynäs låna honom och krydda hans inkomst lite...?
Precis sett reprisen av matchen...
1. Brynäs förtjänade alla tre poäng.
2. Så hade också varit fallet om det inte vore för denna patetiska domarkår som utan konkurrens måste vara den yrkeskår i Sverige som missköter sitt jobb allra mest.
3. Visst, Rahm gjorde ett par fina räddningar, men hans ständiga returer och darriga intryck håller inte i längden. Har sagt det förr och säger det igen – in med en riktig jävla målvakt i truppen – har föreslagit om Hudacek.
mk:
Sent hemkommen och har sett matchen i efterhand, LHC blandar ger. Förstafemman är väldigt bra men resten går ju att resonera med.... domarna blandar o ger, kan inte va lätt för spelarna att hitta en rimlig nivå..... undrar hur många som skulle protesterat om Scott fått straff i slutminuten?
Brynäs gör en mycket bra kämpainsats på bortaplan mot ett av seriens topplag, det ser alla som har ögon att se med och inte skrivit spelaromdömena innan matchen började. Det kan ju se lite billigt ut försvarsmässigt vid ett par av målen, men betänk att Arlbrant, Hjalmarsson o Magnus Johansson är grymma när dom får så månnga PP att bolla in sig på. Strongt att komma igen fyra gånger och inte ge upp.... bra moral i gänget.
Sen har vi det här med Robin Rahm.... han gör en fullt godkänd insats, i synnerhet med tanke på omständigheterna.... det tycker jag framgår av TVbilderna om man tittar på dom o inte bara skriver nervärderande inlägg på HS under matchen.
Tack för en oväntad men mycket välförtjänt bortapoäng.... vi kan vänta några omgångar med att kasta yxan i sjön.
bradberry: Tyckte Nokelainen såg lite hämad ut redan mot AIK, han undvek flera gånger att gå först in i sargdueller. Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt.
Jävligt tung förlust idag trots en i stort bra insats. Endast en förlust på som sex inledande matcherna är bra mycket bättre än vad jag vågat hoppas på innan säsong. Nu gäller det bara att få med sig alla poängen i matcher som mot HV och AIK så kan det här bli riktigt bra.
Pigalle:
Yes, såg precis det. Kloka killar ibland det där. ;)
foppa78: Varför ska Sundlöv svara på det? Om det är en bra utförd match. så har han väl gjort rätt i spelartruppen. Det kanske är så enkelt att Linköping är bättre?
Du har ju skrikit hela året, att Brynäs är så jävla ihåliga överallt. Så det är ju bara som du föutspådde.
För det kan ju inte vara så att man med tanke på förutsättningarna gjorde en riktigt bra match. Det kanske tar emot att berömma laget. Nä, vi slänger lite skit på Sundlöv istället.. Pateiskt i min bok.
99Bäckis:
Samtidigt, Jacobsson inleder tacklingen när Bäckman ser honom komma, hur lätt tror du det är att avbryta då?