Brynäs IF

727659 inlägg · 7962 ämnen

Linköpings HC-Brynäs IF

« · 221106 · » Till forumet

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Sylf: Men man kan väl få vara glad för stunden. Bara tanken på KS gör ont i magen...
Kommentera

westerlind: Dom var bäst på försäsongen och bäst nu ? när det gällde var dom sämst.Ger mig rysningar inför KS.
Kommentera

Sylf: Man är så strykvan så jag blir inte förbannad ens om dom tappar det här. Kul att dom gör tre mål. Det var inte igår, vid full tid.
Kommentera

Jompe: Har Berka gjort mål? Laitinen enligt swehockey. Backcentern som spelar back.
Kommentera

Laitinen målskytt enliogt swehockey, många sjuka idag eller laget enligt samma sida

18. NYLANDER, Peter 2. PETRÉ, Henrik
4th Line

32. BERGQVIST, Kenneth 28. WÅGSTRÖM, Daniel 12. FLOBERG, Jonas
3rd Line 8. REHNBERG, Henrik 5. PEKKALA, Jussi

13. KARJALAINEN, Kyösti 38. LARSSON, Jan 21. MOLIN, Ove
2nd Line 33. LAITINEN, Veli-pekka 3. JOHANSSON, Daniel

11. DANIELSSON, Nicklas 24. MIETTINEN, Tommi 9. JOBS, Kristoffer
1st Line 14. ANDERSSON, Adam 7. SJÖDIN, Tommy
Kommentera

VPL gjorde målet, inte Berka som radiosporten först sade.

3-1 är en livsfarlig ledning, som alla här vet. Jag tror de håller det här, men som Sylf säger så är det ju det här spelet man vill se i KS men med tanke på hur mycket de matcherna gäller så finns det risk att det knyter sig igen.
Kommentera

Sylf:

Lite oroande det här - tänk om Brynäs hittat en formtopp och vinner alla matcher som är kvar? Då kommer vi ju gräma oss oerhört att de inte kom igång tidigare. Usch, låt det inte få ske...
Kommentera

westerlind: Om man ska se det positivt, så kanske de kan hitta spelat igen och ta med sig det till KS och inte sin ångest. det är väl ändå bra att få känna att man kan vinna innan KS drar igång, må vara att det inte gäller något...
Kommentera

westerlind: En brynässeger är alltid bra. Spelar vi med ett b-lag och vinner så är det ett styrkebesked. Som jag sagt hela tiden - i kvalserien blir det åka av.
Kommentera

westerlind: Jag grämer mig oerhört oavsett hur det går på slutet.Säsongen är ett bajsfiasko hur dom än beter sig.Klarar dom KS så återställer dom i alla fall ordningen,det minsta man kan begära.
Kommentera

Sylf: Rehnberg utvisad i slutet av perioden. Jaha, då blir det väl ett sånt där psykologiskt mål i arslet dá...
Kommentera

boldten: Näe,det är paus nu,dom klarade det.
Kommentera

Sylf: Skönt. Jag har fortfarande chansen att få in mitt tips 5-2!
Kommentera

boldten: 5-2 lär bli tufft att få in,2-5 blir lättare :-))
Kommentera

Sylf: Ja, ja. Det ät väl klart att jag tippat 5-2 till Brynäs och inget annat, orkade bara inte skriva dit det. Det var liksom underförstått....
Kommentera

boldten: Rodriques har satt en större summa på 4-2 till Brynäs!
Kommentera

Vad säger dom på radion? Brynäs dominerar stort?
Kommentera

65 Selander: PP nu,då kanske 4:an kommer.Då är han nära.
Kommentera

Lilljanne: Radion säger att det är en riktig skitmatch men att båda lagen sakta börjar spänna musklerna.
Kommentera

Sylf: jo men tänk på att det är Tony vi talar om ;)
Kommentera

65 Selander: Han lär aldrig komma mer än nära :-)
Kommentera

Sylf: Äh, jag tror frölunda och färjestad kan va jäkligt lyckliga att Brynäs inte gick till slutspel.
Kommentera

Lilljanne: Ja,i ett slutspel där dom har noll att förlora skulle dom säkert kunna skrämma slag på många lag,men nu vart det ju inte riktigt så.
Kommentera

Sylf: verkar som avgörande matchen på tisdag avgör vilka som går till slutspelet.

MIF kör över SSK och FBK leder med 3-2 över LIF borta
Kommentera

65 Selander: Verkar så,hoppas på SSK
Kommentera

Sylf: ssk är ett köpelag. leksand ett vanligt bonngäng. Jag hoppas på lif.

Fyra bp utan insläppt mål. Stort!
Kommentera

Sylf: Vet inte vilket lag man vill se eftersom SSK är inget favvo lag samt Leksand känner man ju en hatkärlek till.
Kommentera

Lilljanne: Så LIF skulle inte va ett köpelag ?
Kommentera

Sylf: Hårklyverier! Alla köper men vissa köper mer än andra. Kolla in ssks värvningar dom två senaste åren. Inget lag i Sverige har köpt så många toppspelare. leksand är som Brynäs. Dom får ta det som blir över.
Kommentera

Lilljanne: Dom har ju tagit halva Brynäs !!??
Kommentera

2-3 nu.
Kommentera

Lilljanne: 2-3 och en halvminut kvar - det luktar seger. Härligt.
Kommentera

Lilljanne: Matchen ska väl vara klar vilken sekund som helt nu. Underbart med en seger, låt vara att det är mot seriejumbon och att matchen är betydelselös. Alla segrar är viktiga, som någon skrev här tidigare.

Ha det gott, gubbar och gummor.
Kommentera

Satan, 2-3 just som jag skrev mitt senaste, 1.10 kvar. Inget trams i slutsekunderna nu!
Kommentera

Sylf: Vem av leksandsbrynäsarna vill du jämföra med Virta, Peter Larsson, Törmänen, Juha Lind, Zetterberg, Gahn för att nämna några.
Kommentera

Bara 45 sek kvar, så det ska väl klara sig.
Kommentera

Lilljanne: Ingen,men dom är lik förbannat inte bättre än andra lag.Handlar bara om hur stor plånbok man har.
Kommentera

Sylf: Det är väl just det jag menar. leksand är ett fattigmans-ssk.
Kommentera

2-3 slut.Alltid bra med en seger,särskilt som dom ska mötas i första omg i KS.

Trevlig lördag alla Brynäsare.
Kommentera

Sylf: Detsamma

Hannes "målgörare" Hyvönen slog spiken i kistan i Leksand 4-2
tänk om vi kunde gjöra en sån värvning!
Kommentera

Sylf: Fick avstå sista perioden via HS för att dottern skulle spela på datorn. Gissa om man blev förvånad när det stod 3-3 på text-tv:n, och det fanns inget 2-3-mål rapporterat. Som tur var hade Text-Tv halkat snett med fingrarna.

Fick åtminstonde rätt på antalet Linköpingsmål.

Skönt att grabbarna tog en seger idag!
Kommentera

Grattis till segern i dag, men tyvärr så är DET FÖR SENT att börja vinna NU! Kan inte hålla mig för skratt när jag tänker på att Brynäs aldrig hamnat i denna situation som ni gjort. Räcker i "gammel gubbarna" till? Tydligen inte!! Oj Oj vad det måste kännas att vara BIF fan,,,Själv är man en stolt TIK fan!!

Timrå IK!!
Kommentera

Tack för ditt grattis, TIK Supporter.

Aldrig hamnat i denna situation? Brynäs spelade kval säsongen 95/96. Alltid lika trevligt med kunniga och ödmjuka supportrar.
Kommentera

westerlind: Har du hört nåt om hur spelet såg ut?
Kommentera

Det är väldans vad fort det svänger i den här gästboken.
Kommentera

TIK Supporter: Hur det känns borde du ju ha i färskt minne! Och hur det känns att hamna där gång efter gång också. Något som sådana människor som du har lärt mig till en annan gång är att jag alltid ska möta andra supportrar i samma läge med stor ödmjukhet! Och stolt det är vi ändå. Hur många guld har TIK att stoltsera med? Vi kommer igen.
Kommentera

Albert Hall: Min inställning till Brynäs har inte svängt...
Men det är väl tillåtet att få vara besviken ibland.
Fast en del går kanske till överdrift genom att kasta skit på laget.
Kommentera

westerlind: Ja men de kommer ju att hamna i allsvenskan. Det är ju redan klart,,,,Kvalserien är inte lätt att spela och så som Brynäs spela denna säsong så går det inte vägen,,,TYVÄRR!
Kommentera

TIK Supporter: Dom kanske ska spela om det först, eller?!?
Själv är jag övertygad om att det kommer att gå vägen.
Kommentera

Anneli S: Men inte tycker jag att du ska vara stolt över denna situation som ni nu hamnat i,,,,,Jag blickar aldrig bakåt utan alltid famåt!
Det är bara att erkänna att Timrå har varit bättre i år, titta i tabellen så ser du,,,,
Kommentera

« · 221106 · »