Brynäs IF

730591 inlägg · 7961 ämnen

Lite att fundera över...

« · 653446 · » Till forumet

Sv: Lite att fundera över...
westerlind: ja det gör dom säkert men det e väl inga som vill spela för tälje hehe
Kommentera

65selander: Har för mig att dom budgeterade med ett snitt på 4400 pers/match. Publiktillströmningen verkar dock vara lika usel som i gamla Scaniarinken. Ekvationen Södertälje SK går inte ihop, varken ekonomiskt eller på isen.
Kommentera

JanT: ne men när det ligger under 3000 per match det e ju under all kritik det håller inte elitserie klass
Kommentera

bif 90: Jag har för mig att Brynäs sämsta siffra den här säsongen var i matchen mot TIK, då kom det 4026 personer. Det är lite skillnad.
Kommentera

JanT: Jag skulle dock tro att det finns lite dödsryckningar kvar i det gamla mästarlaget från 1985. Man ger säkert inte slaget förlorat, trots allsvensk klass på publiktillströmningen, och trots poängförlusten den här kvällen. Melin förklarade det väl hela som att LHC inte var direkt på tå. Har man hört den förut. Dock så slår väl motivation klass som oftast. ja, inte så länge Timrå spelar, förstås, men det är en annan sak.
Kommentera

Dream Team:
Håller med, men byt ut ordet Timrå mot Brynäs!
Kommentera

GävleLasse: ja det kan man säga ssk håller ju allsvenskt snitt när det gäller publik
Kommentera

claesw: Äh, men knip nu, ni vann väl en sådan match igår, true or false? Det var ett perfekt exempel på en match där Brynäs hade god anledning att vara mer motiverade än sin motståndare.
Kommentera

Godnatt på er era statusjagande individer. Nu skall jag gå och drömma om framtida segrar för Brynäs.

Kommentera

GävleLasse: Det har varit under 4000 några gånger, bland annat mot Luleå (3897) och mot Modo (3979).
Kommentera

HF: Inga snygga publiksiffror. Klubben brukar väl räkna på ett snitt på 4500 i budgeten. Fast då räknar de å andra sidan inte med slutspel ;-)
Kommentera

Jompe: Just nu enl Swehockey så har Brynäs 4699 i medel på sina hemmamatcher.
Kommentera

Jompe: Nä, men vardagsmatcher mot t ex Luleå är inga publiksuccéer direkt. Snittet ligger dock runt 4700 så det är helt klart över budget (tror den ligger på 4300 i år).
Kommentera

En intressant spelare i Skellefteå, egentligen den enda av intresse är denna kaxiga tonåring... se länk!
Kommentera

rackham: Ni som har Viasat kan se matchen i kväll med start 1845.
Kommentera

65selander: vicken match???
Kommentera

65selander: Löven-AIK........jaha!!!
Kommentera

Bissett19: Skoterrace inget annat
Kommentera

GävleLasse: Det ä väl inget att glejma på,blir säkert pärskmatch:-)
Kommentera

GävleLasse: Brukar vara ett jävla drag på dessa matcher och det blir nog inget undantag i kväll.
Kommentera

65selander: Nej det är sant. Jag såg förra derbyt på TV, bra match i brist på annat...
Kommentera

rackham: Annars dök det upp en spelare på Montreals träning,han var inte så välkommen:-)

Kanske vore nåt för Brynäs,rightskytt är han oxå!!Tror det vattnas kring Sundlövs mun när han få se videon:-)

Se länk!!
Kommentera

65selander:
Gäsp.
Jag har sett båda lagen i år. Det räcker för ett tag...
Kommentera

65selander: För att ge HS-folket ännu mer att fundera över bifogar jag en tabell över de 10 senaste omgångarna;

1 Frölunda HC 8 6 1 1 27 : 19 19p
2 Luleå HF 10 4 5 1 26 : 24 19p
3 HV 71 9 5 2 2 31 : 22 18p
4 Djurgårdens IF 9 5 1 3 26 : 22 17p
5 Mora IK 10 3 4 3 24 : 22 14p
6 Färjestads BK 10 3 2 5 25 : 26 13p
7 Brynäs IF 10 2 5 3 22 : 31 13p
8 Leksands IF 10 2 4 4 24 : 30 12p
9 Linköpings HC 9 2 5 2 27 : 24 11p
10 MODO Hockey 9 3 2 4 26 : 23 11p
11 Södertälje SK 10 2 3 5 28 : 36 9p
12 Timrå IK 10 2 2 6 20 : 27 8p

Det börjar allt röra på sig en smula.
Kommentera

JanT: Du ser allt är inte mörkt ändå som vissa påstår...
Kommentera

JanT: Fanken ligger Frölunda så högt där dom som inte ens vart bra :)
Kommentera

65selander: Ännu mera att fundera över, "Pucken" inför J-VM;

"Nicklas Bäckström är lysande. Brynäs får under inga omständigheter släppa honom till JVM. Brynäs spelar fem viktiga matcher när juniorernas VM pågår borta i Kanada. Brynäs kan tvingas spela matcherna utan den 18-årige talangen. Det får inte ske! Bäckström ska stanna hemma i Gävle. Boork är skyldig att ta ett snack med Torgny Bendelin. "Bäckis" överglänste klart underbarnet Dragan Umicevic som Bengt-Åke Gustafsson tagit ut i Tre Kronor till Rosno Cup. En viktig skillnad dock, Umicevic gör poäng, det har Nicklas problem med även om han gjorde ett assist i går."

Speciellt intressant är den sista meningen om "Bäckis" problem att göra poäng. Hade vi vunnit mot LHC/FHC/HV med Bäckström i laget? - knappast. Hade vi slagit TIK? - möjligen. Hade Bäckström presterat så pass bra mot LHF/MoDo utan den tändning som J-VM innebar? - jag är skeptisk.

En sak vet jag dock med säkerhet, "jättepaddan" Pucken har slagit till igen.
Kommentera

JanT: Tänk vad lätt det är att klanka med facit i hand... ;)

Det som kan ses som poängförlust i de matcher som Bäckström spelade JVM är hemmamatchen mot Timrå. Men jag tycker att Brynäs skall kunna vinna mot sånt motstånd UTAN våran "Goldenboy".

Men det var som vanligt, taskig skärpa alt. okunnighet i avsluten
Kommentera

GävleLasse: När det gäller pucken klankar jag gärna i efterhand med facit i hand! ;-))

Nu gäller det att vinna 2 av de kommande 4 matcherna, 45 poäng inför seriens sista 10 omgångar är i alla fall en hygglig utgångspunkt i jakten på en slutspelsplats.
Kommentera

JanT: Ja han har inte många rätt vår käre lokale krönikör och bloggare. Men han har blivit lugnare på slutet. Kanske hade redaktionen ett snack efter höstens skriverier om kris samt uthängning av enskilda spelare när de råkat göra ett misstag.

För min del så är jag glad att ledningen i Brynäs har trott på det de har startat upp - bygga nytt lag och organisation från grunden - under den mest turbulenta tiden. De är på rätt väg. Troligtvis blir det tufft att nå slutspelet, men en förbättring av förra årets placering ligger nära till hands - vilket också var målet.

Och fortsätter utvecklingen så blir ju nästa år ännu roligare! Men för att nå det krävs ännu mer hårt jobb.
Kommentera

JanT: Ja det gäller att bibehålla skärpan i fortsättningen. Boork har uppenbarligen haft ett allvarligt snack med killarna angående defensiven.

Honken verkar vara på uppgång med så det har ju bidragit. Man kan undra varför Brynäs alltid verkar spela upp sig precis innan uppehållen för att sedan börja om ganska trögt. Nu har vi oifs två matcher på oss att "komma igång", att vinna hemma mot HV och Linköping, tja omöjligt är det ju inte. Det bevisar vårat 5-2 senast Linköping var på besök. Det är bara att hoppas att deras "problem" att inte kunna vinna matcher håller i sig. HV, tja vi brukar ju spela bra mot dem av tradition.

Sedan väntar ju Leksand borta vilket kommer att bli hur tuff som helst, tabelljumbo till trots. Men som du säger, 2 vinster av de fyra kommande, svårt men inte omöjligt. Jag tippar att vi får ihop 4 pinnar på dessa, eller kanske 5 på sin höjd..
Kommentera

Jonas: För att nästa år ska bli roligare så behövs det 6-7 nya spelare av klass!!
Kommentera

70 Rodrigues: Välkommen tillbaka...

Ja det skulle behövas en radda spelare. 3-4 backar av klass skulle göra mycket. Sedan vill jag ha in några forwards med, BRA killar å inga Norrmän som slirar runt på lädret och har klubban som stöd istället för att dribbla-passa-skjuta med. Sen är det det där med målvakt. Blir Honken kvar? Korhonen?
Kommentera

70 Rodrigues: Instämmer; 3 backar och 3 forwards av klass behövs!
Kommentera

GävleLasse: Man tackar!! Vi får hoppas att dom inte förlänger med Boork samt att det rullar in lite mer deg i föreningen så att Sjödin kan göra ett bättre jobb än Sundlöv, vilket inte lär vara så svårt!!
Kommentera

JanT: JanT och Rodrigues överens? Nu frös helvetet ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Nej Sjödda lär inte fortsätta nästa säsong. Jag tror han ville avsluta sin karriär på ett bättre sätt än förra årets generalfadäs till säsong.

Vi får se om de förlänger med Boork eller om de vill testa med nån annan.
Kommentera

70 Rodrigues: Visst några speltyper saknas. Spelande backar finns det inte många av (och den bäste hitills börjar ju komma lite till åren) + 1-2 med riktig spetskompetens framåt. Då tror jag 5-5 spelet o PP-spelet också blir giftigare.

Det är nog inte heller ngn vågad gissning att Spets ej får förlängt kontrakt (tar för givet att han hade ett år).

Men basen i truppen finns där anser jag. Det är absolut ngt att bygga på.

Tror nog att Honken blir kvar om han inte gör en fenomenal avslutning på säsongen och får ett anbud från andra sidan pölen (mindre troligt). Lite för tidigt för honom att åka till Schweiz o tjäna pengar. Korhonen blir nog ej kvar.
Kommentera

Jonas: Spets har ett 2-års kontrakt!!
Kommentera

70 Rodrigues: "Vi får hoppas att dom inte förlänger med Boork"

Kan inte låta bli: Varför då? Han har ju sett till att vi nu är på rätt väg. Ge han nåt år till (1) så försvinner skiten från väggarna. Sen kommer det in en riktigt driven tränare och tar upp föreningen till toppen.
Kommentera

70 Rodrigues: Det var ej bra. Men han kan kanske bytas mot nån!
Kommentera

Jonas: Tillskillnad från dig så anser inte jag att vi är på rätt väg!!
Kommentera

Jag tror att Spets kan utvecklas till en stabil elitseriespelare. Om inte så är han nog lätt att låna ut/sälja.
Kommentera

Det känns som att Boork måste stanna nu när han har fått forma laget som han vill. Om hans lagbygge spricker blir det halvdant gjort. Lika bra att helrenovera medan man håller på.

Tre backar och en kedja låter vettigt.
Kommentera

70 Rodrigues: "Tillskillnad från dig så anser inte jag att vi är på rätt väg!!"

jag har förstått det och skulle lite ödmjukt vilja veta varför. Det är ju en hel del som har klagat lite. Jag kanske har missat ngt väsentligt (säkert).
Kommentera

Jonas: Skickar en bubbla!!
Kommentera

Jonas: Jag håller med dig, jag tycker att Boorken borde vara kvar ett år till.
Kommentera

70 Rodrigues: Av de backar som har kontrakt som går ut vill jag behålla Lavins och Morin. Sundqvist/Casselståhl/Andersson har 2-års kontrakt vilket innebär att 3 backar behöver införskaffas om vi skall ha 8 i truppen. Helt klart behövs ett nytt 1:a backpar samt ytterligare 1 back av god kvalité.

På centersidan har Bäckström och Lind gällande kontrakt. Almtorp kan få nytt förtroende som 4:e center. Här behövs en 1/2 center. Dvs en klasspelare.

Bland forwards vill jag behålla Molin/Hermansson/Månsson. Detta innebär att det finns 2 platser lediga om vi skall ha 8 forwards. En inte alltför vågad gissning är att Widing blir ett av dessa nyförvärv. Återstår gör då en riktig målspruta!!!

Sjödin får en tuff uppgift då idel klasspelare måste köpas in om skutan skall vändas på rätt köl!!!
Kommentera

JanT: varför 2 platser lediga? hänger inte riktigt med nu?
Kommentera

Bissett19: Varför inte??? Bra skott i alla fall...*L*
Kommentera

« · 653446 · »