Brynäslegenden: Tidigare har man ju hört att en sån som Johan Larsson troligen inte kommer att återvända till Brynäs. Elakt rykte? Ingen aning. Givetvis kan det gälla i slutet på karriären och inte så här tidigt efter guldet.
Dessutom låter ju Sundlöv lite off i AB-intervjun kring Lock-outen. Verkar inte vara sugen på särskilt många, men det är väl nu innan man vet omfattningen av förhandlingarna....Problemet är ju att man inte vet hur lång en ev strejk/lock-out skulle kunna hålla på.
Den som lever får se.....
HappyX3: Hujeda mig ja, nä hoppas dom stannar over there jag ser inget positivt till en ev lockout det skulle nog förmodligen skada många trupper för det är alltför många som måste träda åt sidan då!
Någon mer än jag som har hockeyabstinens elle? Det känns som man har en myrstack innanför skinnet det bara kryper i hockeyhjärtat :-))
Ps tur att man har Guldfilmen i skitvädret för det värmer ju trotsallt en heldel:-)
Redigerad kommentar
HappyX3: Bokade just biljetter till lördagen 18/8.....
Sakta men säkert så närmar det sig....
Dream Team verkligen:
Markström Holmqvist
(Rahm)
Gunderson Bertilsson
Ekholm Löf
Jonsson Sundqvist
Persson Berglind
(Djoos Larsson)
Silfverberg Bäckström Järnkrok
Harju Larsson Lauritzen
Thuresson Enterfeldt Ollas
Widing Granström Johansson
Hansen Nordquist Lavander ??
(Molin Lindholm) Överflöd?? aa kanske men va fan, Bäckis, Silver, Markan, Larsson o Ekholm är man ju dum om man inte plockar in om de blir Lockout. Tycker jag ivf!!
Spelare som jag skulle vilja se under en lockout är
Chris Phillips
Nicklas Bäckström
Jacob Markström
Mike Green
samt dom som åkte över Silfverberg m.fl.
På GD står det om att HGK skulle vilja få fram en lösning där man bara får ha 2-3 lockout spelare. Denna lösning skulle jag tycka vara perfekt för Brynäs.
Bäckström
Markström
Silfverberg
Undra om inte Marcus Johansson skulle bli sugen på Brynäs vid lockout? Spelar nu med bäckis och brorsan finns ju redan i Brynäs.
Howay
Ja då är det väl ganska kört med Marcus också han har väl ett år kvar på sitt Rookie kontrakt?
Vilka Brynäsare har envägs i NHL?
Bäckström och Lindbäck endast va?
Kanske inte så långt borta;
-Utematch, Bäckis i brynäströjan, Regerande mästare, 100-års jubileum
Gnugga ögonen
Johnny Rocker:
Z:s nylle mot genomskinlig sarg...Sunken flinandes bakom...;)
foppa78:
Bäckis i Brynäs-tröjan mitt i karriären ser jag som NÅGOT positivt...
Men alla har rätt till sin åsikt...
foppa78:I och med att Brynäs har en stabil ekonomi jämfört med många av de andra lagen så tror jag det är positivt. Fast jag hoppas att man inte dras in i nån karusell som det var vid senaste lockouten.
Men Lindbäck, Bäckström och silfverberg i Brynäs smakar ju mumma. fast jag ser gärna att man satsar på en bra back. Jag är osäker på om våra backar klarar att stå upp mot forwards med NHL rutin. De går ju mer rakt på mål och våra backar är ju inte några tungviktare när det gäller den typen av spel.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Säger som foppa 78.... nackdel för hela ES. En å annan sevärd spelare blir det förstås, även Brynäs skulle väl locka hem några stycken.
Förberedelser som lagen gör..... värvningar /kontra egna produkter.... att med lagets filosofi försöka göra en bra säsong. Det spelet krossas ju totalt när en hop NHLspelare kommer in en kortare period / eller resten av säsongen..... troligtvis en chansartad kapplöpning lagen emellan. Men den tråkigaste följden tycker jag blir det faktum att flera unga talanger får stå tillbaka för de mer namnkunninga spelarna. De flesta lagen har ju så gott som spikat sina trupper.
Men, det är en svår balansgång och frågeställning... på kort sikt kan vissa matcher säkert bli väldigt sevärda.
Redigerad kommentar
atilla:
Vi i Brynäs ska nog heller inte hoppas allt för mycket på att få hem en massa stjärnor, Lockouten gäller vad jag förstår inte AHL och spelare som inte har envägskontrakt kan tvingas spela där. Killar som Silfverberg, Larsson och Ekholm skulle isf inte vara aktuell.
Redigerad kommentar
Peja: Om det nu blir lockout så får man ju hoppas den blir kortsiktig såklart. Skulle det bli aktuellt så tycker jag att det som Hans-Göran Karlsson sa om t.ex. 3 spelare per lag max. Eftersom AHL/tvåvägskontrakt kommer bli kvar i Amerika så skulle jag gärna se Bäckström och Lindbäck i Brynäs. Sen kan man alltid önska sig en back... Timmonen kanske? =)
Hur som haver så är ju det bästa om det inte blir lockout alls.
Peja: Ja såklart den bara är aktuell under en kort period, men den förstör kanske för en längre tid även fast lockouten är över. Varje lag blir ju tvingad att ändra om i sina färdigspikade trupper för att inte bli omsprungen av de som tar in massvis med stjärnor.
Sen får du gärna förklara för mig hur elitserien kommer vara en bättre liga efter lockouten när då våra juniorer får chansen igen?
Satt och funderade lite på vilka spelare vi skulle kunna noppa åt oss ifall det skulle bli lockout?
Silfver,Ekholm,Larsson,Wänna,Svedberg lär väl alla komma tillbaka men vilka mer kan vi hoppas på?
Markan skulle ju gärna vilja komma och Bäckström med några caps lirare kanske? Det skulle ju bli världens kaos iallfall. Hur tror ni i ett eventuellt lockout?