Brynäs IF

724912 inlägg · 7958 ämnen

Lule-BIF

« · 48500 Till forumet


Sv: Lule-BIF
Jadu, det känns som dom knappt har vunnit nån match alls... men hoppet lever fortfarande kvar...
Kommentera

Sv: Lule-BIF
En äkta supporter skämms inte för sitt lag.............
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Jag är brynäsare å aldrig ger jag upp! Snart är det september igen och ny säsong. Då har vi glömt detta helvete. Vad kan VI bidra med för att slippa uppleva en liknande skitsäsong? Vart skickar jag pengarna? Ta tag i det här nu! NÅ`N?
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Jag förstår egentligen INTE att ni kan vara så förvånade.
Man spelar med fem backar och vilka backar sen. Undantaget
Olsson är det ju inga superbackar precis. Adam kan ju bli så småningom - övriga är inget att ha.
Det är bara att konstatera att sportledningen i Brynäs är en riktig
FLOPP - dom MÅSTE BYTAS UT. Hoppet är ute. I den ledningen
finns ingen med stora kunskaper och kontakter. Det är bara att se
på de senaste årens värvningar. Om man tittar på de tre som har egna "spelarmeriter" - Bäckström, Kock och Eriksson, Peter - så
var det ju sarg-ut spelare, att tro att dom ska kunna utveckla ett elitlag är, minst sagt, FÖRVÅNANDE.

Parollen låter: BYT UT SPORTKOMMITEN
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Fråga nr 1 för mej är hur så många spelare i Brynäs kunnat bli så in i helsicke dåliga på 1 1/2 år... Sent på hösten 2000 såg spelare som Tom Bissett, Ove Molin och Christer Olsson fortfarande landslagsmässiga ut, Daniel Rudslätt och nye Tony Mårtensson var mycket intressanta. I dag finns det i-n-g-e-n av dem som kan lyfta laget... Ofattbart är ordet!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Det är ju ett förslag, Hugin, men så enkelt är det inte. Jag tror att det Brynäs måste satsa all kraft på inför nästa säsong är att skaka fram pengar, mycket pengar. Brynäs är ett korpgäng när man jämför spelarlönerna och då menar jag inte Larssons och Molins löner. Dom tjänar säkert elitseriemässigt. Sist jag kollade (några år se´n) låg Brynäs i botten tillsammans med nykomlingarna när det gäller löneläget. Tror fan att det är svårt att få hit toppspelarna. Se´n är det i.o.f.s viktigt med duktigt folk i ledningen också, men finns pengarna då kan t.o.m. en som Rickard Fagerlund leda en organisation.
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Ja, Lilljanne du har helt rätt. Ledningen i Brynäs har ju t ex i år
helt misslyckats med att få reklam på dräkterna. Felet är att man väljer in samma sorts människor i styrelsen - sådana som är glad att få vara med. Var finns dom som har visioner , förutom hallbygget, och rikstäckande kontakter. Ja, dom lyser helt med sin frånvaro. Dessa herrar duger helt enkelt inte till att få fram de nödvändiga pengarna. MEN jag påstår fortfarande att sport-
kommitten INTE löser sina uppgifter heller och att det där sitter
fel människor. Du får ju inte pengar "från ovan" - nån måste se till att skaffa fram dom, eller hur? Men man måste ge motprestation t ex att lova att satsa - köpa in nya spelare av landslagsklass - då
ser sponsorerna att det satsas och då vill man vara med. Utan att bli tjatig så är det inte möjligt med nuvarande ledning, så tyvärr lilljanne - ledningen HAR BETYDELSE
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Till Lilljanne (ditt namn väcker härliga minnen från storhetstidens nr 24 Eriksson!) och andra: De där desperata tankarna om att samla in pengar till Brynäs är enbart löjeväckande. Om en elitklubb med 12 SM-guld skulle sjunka så lågt i egen proffsighet att den skulle behöva gå ut med bössan och skramla bland fans och allmänhet, då skulle inte den klubben vara elitmässig längre utan förlora anseendet totalt och få elaka hånflin från alla håll. Nej, kära Brynäs IF, se nu till att starta en genomgripande attitydförändring - om ni vill fortsätta tillhöra elitklassen i svensk ishockey. Häng med i konkurrenternas dans - eller lämna den fina salen!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Det är fan en styrelses jävla skyldighet att se till att det finns pengar i föreningen,namnet Brynäs säljer sig inte själv längre,utan det måste in personer som kan marknadsföring.Det ska även finnas öronmärkta pengar för spelarköp och då menar jag för duktiga spelare,klubben skötts ju för fan som ett korpgäng.När man lyssnar på folk runt omkring så har Brynäs tappat anseendet redan,dom hånskrattar åt den tafathet Brynäs styrelse samt sportkommite har visat under hela säsongen.Jag har kompisar som håller på Skansen och HV 71 m.m och dom undrar varför inte Brynäs gör någonting åt skadesituationen,dom orkar ju för fan inte en hel match,det var ju inte första gången ikväll som Brynäs tappar en match i 3:e.Det måste in nytt folk,skitsamma om 2-3 spelare får sitta på bänken när skadesituationen ljusnar,det är proffs för fan och dom vet vad som gäller,det är ju för fan ingen social lekstuga dom håller på med. Jag är så förbannad!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Det blev ju inga nya skador ialla fall,nåt positivt ändå!
NOOOOOOOOOOOOOOOT!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Hur kommer det sig att Luleå hittade Toporowski och Modo Richard Lintner och SSK Panteljejevs mitt under säsongen medans Brynäs fick tag på Williams, Brynäs största värvningsfiasko i mannaminne,det kan fan inte bara vara otur?
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Håller med dig, Bright. Helt klart. Vad är det som händer med vårt kära Brynäs?! Har bara sett laget "live" två gånger den här säsongen, men båda gångerna har jag varit djupt besviken och riktigt förbannad. I en av matcherna, mot Luleå i Gavlerinken, blev till och med laget avblåst för passivt spel. Passivt spel! Vad har hänt med Brynässpelet som brukade symboliseras av fart, fläkt och kvicka spelare. Nu stod Olsson bakom buren och hade inga passningsalternativ, och tillslut blåste domaren av spelet. Jag har även sett några matcher på TV, och blivit lika förvånad och besviken varje gång jag sett laget spela.

Sedan kan man alltid skylla på skador i all oändlighet, när sanningen är den att spelet är bara för j-vla dåligt! Laget rasar ihop, släpper in massor med mål och har otroligt svårt att skapa chanser. Och varför står M.Pettersson? Har ALDRIG tyckt karln varit en fullgod Elitseriemålvakt. Vad göra? Tja... de rutinerade, äldre spelarna som det trots allt finns gott om i laget MÅSTE ta ansvar och dra med sig de övriga. Det var länge sedan jag var så besviken på klubben, laget och föreningen som den här säsongen! SKÄRPNING, Brynäs! Ni har fortfarande 27 poäng kvar att ta hem. Men då måste man KRIGA, KÄMPA och STÅ UPP!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Radiosporten tippade att Brynäs kommer att missa slutspelet pga alla skador och att kanske styrelsen skulle ha agerat annorlunda i ett tidigare skede,men ni som anser att Styrelsen inte har något med det usla resultatet tycker väl att dom också är ute och snurrar?
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Se till att komma till GV och stöja de våra nästa match!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Och så var det samma gamla vanliga visa igen när Brynäs förlorat.
Ett evigt klagande på spelare,styrelse,kommitteer och fan och hans
mormor. Att det skall vara så svårt att inse att den absolut största
orsaken till vårt läge helt enkelt är:
read my lips: S-K-A-D-O-R. Med 5 backar och en forward i försvaret
mot ett fysiskt starkt Luleå med nästan intakt lag blir det jobbigt
i längden att stå emot. Matchbilden i 1:a var väl den att Brynäs
dominerade, men det gäller att ha lite flyt i sådana här matcher,
tex få första målet och slippa jaga hela tiden. Såna småsaker kan ofta avgöra en hel match. Undrar om vi legat där vi ligger med
Larsson, Djoos, Kyrö, Rehnberg, Pekkala samt idag avstängde
Sjödin på plan i alla matcher? Nu gäller det att ta nya tag i kommande matcher. När vi väl klarat av att undvika kvalspel kanske det släpper lite grann och grabbarna kan spela lite mer
avslappnat och ta oss till slutspel där vi definitivt hör hemma.
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Fan Huge, är det så jävla enkelt som att det bara är skadornas fel att det gått åt helvete,så styrelsen har inget med dom fiaskoartade resultaten att göra,vad hade du gjort om du hade haft möjlighet att påverka när skadesituationen var som värst,skulle du kört samma race som Berg och Bäckström?
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Måste hålla med Hussen här, det är jävligt länge sedan jag var så här besviken på Brynäs, det funkar inte att gömma sig bakom skador, oflyt, otur och fan vet allt, blir man som mot Luleå i Gavlerinken, till å med avblåst för passivt spel, då åker man inte 40 mil för att se skiten.Har sett en hel del matcher den här säsongen och bara sett dom kämpa riktigt en gång,DIF på hovet.Andra matcher har varit direkt pinsamma.Att skadorna spelar en stor roll är ju helt klart, men då kommer ju sportkommitens handlingsförlamning in i bilden, det är ju dom som ska se till att vi har ett dugligt lag.Som det ser ut i dagsläget så är det ju bara en handfull spelare som skulle platsa i nåt annat elitserielag än Brynäs.Fortsätter man så här så kommer inte en enda spelare av klass att komma till klubben i framtiden i och med att man inte ens kan locka med pengar.Det känns tråkigt nog som om klubben är på väg utför, inte ens varumärket Brynäs verkar ju särskilt gångbart ens.Som en parentes värvade Skellefteå idag en tjeckisk världsmästare till superallsvenskan......men dom kanske har lite ambitioner.
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Ja man blir ju riktigt däsen efter ännu en förlust. Hur i helvete kan man ställa sållet Petterson i mål???? Han är ju en sopa utan dess like. Ja, så skadorna också. Dem gör ju sitt. Den jag saknar mest nu förutom Janne är Kyrö för han vet hur det är att kämpa till sista blodsdroppen. Han hade varit nytig nu! Jag tycker ta mej fan att vi supportrar ska få veta lite mer hur det ser ut på skadefronten.
Hur länge är Kyrö borta? Nästa match MÅSTE vi vinna annars ser det mycket mycket mycket mycket mörkt ut.........
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Tack Sylf för ett mycket bra inlägg,jag håller med dig fullständigt!

Brynäshälsningar Tony!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Just nu är det jävligt tungt att vara BIF fanatiker vilket jävla mörker. Halva jävla laget på skadelistan och sen vår bäste back avstängd av nån jävla pajasnänmd. 3 otroligt viktga matcher väntar .......


Nu jävlar får TIK sota för detta.
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Ja, dom närmaste 3 matcherna blir nog avgörande för säsongen.Tyvärr så tror jag bara att dom rår på Timrå,och det inte p.g.a att dom är bättre utan att TIK kanske gett upp hoppet.Spelar LHC mot Brynäs som dom gjorde i kväll så kör dom över Brynäs.SSK är ett lag som kämpar, så där blir det inga poäng.
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Vi får väl se. Skulle inte förvåna mig om man gick och förlora mot Tik också men jag tror inte att SSK eller LIF är omöjliga. Går matcherna på canal+?`Måste bänka mig isåfall.....
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Matcherna mot SSK och Linköping går på Canal +!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Det blir redigt gött. sneast jag såg på canal+ och brynäs så fick vi stryk mot malmö och då for kontrollen in i väggen med en jävla fart. Fick köpa ny...
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Sylf: Vad är det för spelare då...som Skellefteå värvat..?
Kommentera

Sv: Lule-BIF
"Tack Sylf ... "Jag kan bara instämma i ditt tack för inlägget, "Brynäs SM GULD", och samtidigt vill jag passa på att tacka dig för flera fina inlägg nedan. TACK! Vi är väldigt överens om att den sk sportkommittén snarast bör bytas ut mot kompetent, handlingskraftigt alternativ som framförallt arbetar för att behålla elitseriestatusen i framtiden. Visst är skadorna en del i förfallet men ännu större del har den smala truppen som inte tål skador och den sk sportkommittén som inte ser verkligheten utan bara vill avvakta till nästa uppehåll och till nästa ...! Skadorna gör att truppen blir "tio små negerpojkar" och förstäkningarna "det bidde bara en tummetott"
Kommentera

Sv: Lule-BIF
tror ni vi får elias abrahamsson eller? Det tror inte jag. sånt kostar väl pengar?
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Hälge: Skellefteå har värvat Petr Hrbek
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Vet inte vad killen heter, Peter nåt, står om det på hockeymagasinet.
Kommentera

Sv: Lule-BIF
vilka patetiska barnrumpor det finns här. ta skelefteås nyförvärv. hade brynäs värvat honom så kan jag ge mig fan på att det stått i massor av inlägg att: hur fan kan man värva en spelare som blev vald till världslaget -92, det är ju för fan 10 år sen.

alla dessa spekulationer om nästa år och vad som ska göras. har ni redan gett upp?? har ni det så blir jag fruktansvärt besviken. då är det inte styrelsen man ska gnälla på, då är det er man ska gnälla på!!! större under har vi skådat!! folk har ju för fan gått på månen!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
lucky luke: Ok..tack..!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Jag vet inte var jag skall bli av snart......Det tar ju för f*n aldrig slut med dessa skador. Brynäs håller ändå tätt bakåt i två perioder...varför kan inte forwardsen göra lite mål?? När gjorde Rudslätt sitt senaste mål??, Kenneth Bergqvist gör inga mål nuförtiden, Det känns som det va evigheter sen Ove Molin avgjorde någon match...På torsdag är det dax för Harder tycker jag!!. Jag skulle bli så lycklig så lycklig om det hade lossnat målmässigt snart........På torsdag är Sjödda tillbaks i alla fall. Hoppas det samma gäller med Asplund. Kom igen nu Brynäs, kravlar ni bara upp er på slutpelsplats så kan allt hända. Om laget har slagläge på slutspel när det är Os-uppehåll så fixar vi det. Då kommer Janne Larsson, Djoos; Pekkala och Kyrö tillbaks förhoppningsvis- då jävlar!!!. Fast ibland känns det bara som man önskar att denna helvetssäsongen ska få ett slut. Tur att Gnaget och Timrå förlorar......
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Brynäshjärta: Det finns faktiskt ganska stora tvivel på att månpromenaden har genomförts, utan att det bara var en gigantisk blåsning, tvivel som "bevisas" på ett ganska trovärdigt sätt!
Varför skall du gnälla på ex.vis mig, jag är medlem i BIF, i supporterklubbar, jag åker på matcher, hejar mig hes - men mitt BRYNÄSHJÄRTA blöder just nu. Barnrumpa? - tja medelålders och löste mitt första medlemskort i Brynäs 1969. Nej nog tycker jag att styrelse och sportkommitté skall gnällas på mer än på mig!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Stödjer dig till 100 procent. Bort med Tyrelsen och hrla rubbet!
Jävla gamla sossevärderingar har dem!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
oj vad många nya poäng vi får om vi fortsätter att gnälla på stytrelsen!!
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Sylf - än en gång -skador gör att de inte orkar hela matcherna.
Kommentera

Sv: Lule-BIF
Brynäshjärta

Det är väl egentliga såna som du de styrande vill ha - personer som köper ALLT som säga av ledningen och inbillar sig att om alla varit friska skulle Brynäs ha slagits om SM-guldet. Man ställer sig häpen till sådant nonens. Kom tillbaka till verkligheten och granska den, så ska du se att den ser annorlunda ut. Brynäs har demonterat ett lag år från år. Vi får fortfarande lita på +30, några
nya namn att bygga laget kring i framtiden, ja, var finns dom.
Kommentera

Sv: Lule-BIF
jo det känns ju så men dom har ju vunnit några matcher iaf...alltså brynäs...kämpa på =)
Kommentera

« · 48500