Brynäs IF

446082 inlägg · 7961 ämnen

Luleå - Brynäs

« · 624879 · » Till forumet

Sv: Luleå - Brynäs
Huge: Eller hur :-)
Kommentera

Joshua_Tree:
Svårt att vara sämre än Leinonen denna match!
Kommentera

WarhawK: När man ligger under med ett par mål i 3:e perioden så är det framåt man ska för att försöka kvittera inte fortsätta nöta defensivt, inte så konstigt!!
Kommentera

70 Rodrigues: "Undrar verkligen vad Boorken menar med att det var ett fall framåt, blir lite fundersam över ett sådant uttalande, tror inte att grabbarna håller med honom!!"

Varför skulle dom inte hålla med?
Resultatet är ju surt men det är en annan femma.
Intensiteten och inställningen var på topp och vi möter att djävligt giftigt och tungt motstånd idag. Trots att Luleå förmodligen gör en bättre match idag än i Gävle så torskar vi ändå med flaggan i topp.
Nu tar vi Modo borta på lördag istället. Dom har ju iaf bara Salomonsson som det gäller att hålla reda på... :-)
Kommentera

Huge: För att dom flesta av Luleås skott kom i slottet och du skrev att vi trök ut dom i sargerna.
Kommentera

Mycket klagande på att Korhonen förlorade matchen åt oss. Korhonen var inte det minsta sämre än Leinonen i lulekassen. Även i den kampen var det alltså ganska jämnt skägg.
Kommentera

70 Rodrigues:
Jag har inte läst det du skrivit under kvällen utan det du skrikit om den senaste borta turnen vi hade när det var mot alla top 4 lagen och det enda man hörde från dig då var full fart frammåt

Orskaen inte orkat läsa nått från idag är efter förlust vimlar hela gbn av dagis inlägg
Kommentera

Busen: " Har du sett matchen Huge. Såg du varifrån Luleå hade sina skott."

Ja, såg du den själv?
Två av målen kom från slottet efter att dom haft lite press på oss en stund.
Varför undrar du det?
Kommentera

Bissett19: En bra förlorare kan ALDRIG bli en RIKTIG VINNARE!!
Kommentera

70 Rodrigues: Bra idag var Dackell,Lind,Almtorp o Letten!!

Katastrof idag:Sunken o Korhonen!!
Kommentera

WarhawK: Om du läser mina inlägg från tidigare under kvällen så kanske du fattar vad jag menar lille man, jag skrev att dom skulle köra full fart framåt efter Luleås 4:e mål, inför 3:e så skrev jag att dom skulle fortsätta o spela smart som i den 2:a perioden fast med lite mer offensiv så att dom inte skulle gå ner alltför djupt i egen zon, vilket dom gjorde på både kvitterinsmålet o ledningspucken. Jag vet att vissa matcher är svårare än 2:a men för brynäs är tydligen alla matcher svåra, så snälla, förolämpa inte din egen intelligens genom att skriva ytterligare ett sådant korkat inlägg!!
Kommentera

70 Rodrigues: Från vad 2-6 skulle ha varit ett fall framåt har jag svårare att se. Från senaste träningen kanske? ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Sen blir man ju inte gladare o höra Ankan sitta o säga att Brynäsarna är nog ganska nöjda ialla fall!!

Kvack kvack!!
Kommentera

Joshua_Tree: Enligt Boorken så var den matchen också ett fall framåt o dom gjorde en bra match!!
Kommentera

70 Rodrigues:
Undrar vem fan som ska kamma till sig jag , du som tror det går köra full fart frammåt mot alla lag hur som helst eller jag som har lite mer distans till vissa matcher är svårare än andra
Kommentera

Två spelare som avgjorde varsin match idag var Hynning och Lotvonen. Har för mej att en viss krisklubb under mellansäsongerna sammanförts med båda dessa spelare utan att det blivit verklighet av det hela...
Kommentera

70 Rodrigues: Från 2-6 hemma mot samma lag kanske?
Kommentera

Huge: Undrar verkligen vad Boorken menar med att det var ett fall framåt, blir lite fundersam över ett sådant uttalande, tror inte att grabbarna håller med honom!!
Kommentera

Huge: Har du sett matchen Huge. Såg du varifrån Luleå hade sina skott.
Kommentera

70 Rodrigues: ja det e så jävla typiskt brynäs så har det varit den senaste tiden ialla fall
Kommentera

Falken: Ja 3-3 målet är ju pissdåligt att han släpper,Kupan gör ett kanonjobb framför kassen o tar bort en Luleforward så att Korhonen har fritt synfäl,men ändå släpper han in den loppan!!

Annars tycker man dem hade bra kontroll på läget fram tills dess,men men men..........

Kommentera

70 Rodrigues: " Fortfarande 0 p. Dom gör en bra match i 47 min som sagt, sen slarvar dom bort det och går ner alltför djupt i egen zon, kan bero på trötthet, dock inte så konstigt när vi knappt har något lag kvar, som Boorken sa- Vi hade ingen kraft att vända tillbaka!!"

Bra analyserat.
Som du säger, svårt att säga om det berodde på trötthet eller inte då vi verkade bli lite för passiva i sista. Tycker vi ändå gör rätt som Calle J var inne på: försöker trycka ut dom mot kanterna så att dom tvingas ta sig in den vägen. Då kommer mesta skotten utifrån kanterna och dom skall Markus bara ta.
Sen har vi faktiskt lite ofly på deras kvittering. Backen skjuter och vår kille slänger sig och lyckas blockera skottet. Puckfan kommer tillbaka rätt på bladet på samma kille som nyss skjutit och han får ett ännu bättre läge att ladda mitt i slottet. Ser sedan ut som om puckan toucher på ngt innan den går in.
Men va fan gör Casselståhl i mittzon vid deras 4-3?
Stirrar på pucken istf att plocka bort Hynning som enkelt kan vicka puckern förbi sen komma ren med Markus.
Summa summarum är trots allt ändå som Boorken säger: även om det är surt för killarna i det korta perspektivet så är det här ändå ett fall framåt för vår del....
Kommentera

WarhawK: Kamma till dig nu för fan, spelar väl ingen roll vilka man torskar emot, en tors är en torsk och 0 p!!!!!!!!!!!!
Kommentera

WarhawK: Det som känns surt är att vi var med så länge......Den här typen av förluster är de värsta att smälta.
Kommentera

70 Rodrigues: Plockpotatis är det enda de får till framåt. Sen är det det där viktiga med att ha några kvalitetsspelare som avgör såna här matcher. Det visade Luleå och inte Brynäs att man har. Bartecko är ett sådant exempel.
Kommentera

Bissett19:
Det är ju bara 1 poäng upp till slutspels plats ju .. så det ser väll inte så dåligt ut .. det folk inte verkar bry sig om är vi torskar mot ligans förnärvande mest formstarka lag , men sånt skiter ju folk fullständigt i
Kommentera

JanT: Spelare, lag ofan och hans moster har ju en jävla ovana att bryta sina dåliga trender mot just Brynäs, fan vad arg o besviken jag är att dom viker ner sig fullständigt efter 47 min och sätter sig i knät på Korhonen!!
Kommentera

Bra spel, nästan hela matchen. Men likt förbannat förlorar vi, SUCK! Korhonen borde nog ha tagit två av målen, men men.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag blir tokig bara jag tänker på det, karljäveln gör ju aldrig något väsen av sig. Självklart ska han avvika från sitt normala beteende just idag!
Kommentera

JanT: Visste att jag skulle få äta upp d där gällande Sandström, skrev tidigare under dagen att man sällan märker honom men att han säkert hänger 2 mot oss bara för det, typiskt!!
Kommentera

Bissett19: I all bedrövelse får vi skänka en liten ros till Kimmo Lotvonen som sänkte Mora så att vi fortfarande har kontakt. Även glädjande att DIF torskade i Globen.
Kommentera

70 Rodrigues: Tomhet, tomhet, tomhet............Vi får bita ihop och komma igen på lördag mot MoDo. Eftersom hoppet är det sista som överger mig tror jag på Brynäsvinst (jag vet inte för vilken gång i ordningen)......

Det är så j-a typiskt att JAN SANDSTRÖM skall göra sina 2 första mål för säsongen. Sånt händer bara Brynäs IF.
Kommentera

Bissett19: Hemsk läsning o värre kommer det att bli, tyvärr!!! Modo borta nästa match!!
Kommentera

70 Rodrigues: Tabellen!!

1 HV 71    23 16  5  2  2    78- 39  55 
  2 Frölunda 24 15  4  5  2   89- 58  51 
  3 Linköpin 22 13  6  3  2    64- 44  47 
  4 Färjesta 23 12  4  7  0    59- 46  40 
  5 Luleå    23 12  2  9  1      68- 55  39 
  6 Modo     23  9  4 10  0     49- 50  31 
  7 Timrå    23  8  4 11  1     44- 55  29 
  8 Mora     23  8  2 13  0     47- 65  26  
------------------------------------------
  9 Brynäs   23  6  6 11  1   45- 59  25 
10 Djurgård 23  4  7 12  4  50- 71  23  
------------------------------------------
 11 Södertäl 23  6  3 14  0  45- 68  21 
12 Leksand  23  3  5 15  1  37- 65  15 
Kommentera

Idag loosar vi på ett dommarmisstag. Före Luleås 3-3 mål så är det en sån jävla SOLKLAR holding-the-stick på Jörgen Sundqvists klubba. Han skulle skicka iväg pucken men klubban hölls fast. Det är HEL SANSLÖST att domaren missade den. han stod i linje och borde ha sett den. Skandal skandal skandal !!
Kommentera

Clarence: Fölusten ska absolut inte skyllas på Korhonen, Leinonen däremot var riktigt dålig, men eftersom Brynäs inte har kylan i dom avgörande lägena så kan dom sällan utnyttja sådant, tyvärr!!
Kommentera

Fn vad surt att tappa 3-2 ledning!
Vi behöver verkligen Honken just nu. Korhonen helt ur form.
Dackell-Månsson-Bäckström mycket bra. Lavins duktig.

Där satt man framför tvn och mös över 3 pinnar, 1 pinne, ingen pinne...
Kommentera

The play maker: Wahlberg kanske till TIK vad tycks??
Kommentera

Orkar inte mer snart vi måste värva en ny Bisset ingen allsvensk pöjk vi måste ha en som är bra och som kämpar i varje närkamp!!!
Kommentera

Falken: I vår kanske du slipper för lång tid framöver!
Kommentera

miiiken: Korhonen gör ju en ganska bra match ju. Det är bara det att laget som sådant inte räcker till i 60 minuter, det fick man ett tydligt exempel på ikväll. Rätt hyfsad kampmoral - men det hjälper inte. Brynäs har inget eget spel, skapar nästan inget framåt i någon match. Då går det inte att vinna. Nä, gott folk vi har nog ett nytt kval att vänta fram i mars-april.
Kommentera

Joshua_Tree: Dom var slutkörda både fysiskt o sedan tidigare psykiskt!!
Kommentera

rafalski: Var det inte han som var trött på att spela bra när laget ändå förlorade?
Kommentera

KingCobra: Orkar du faan hålla käften när du faan inte har nåt vettigt att säga då faan?
Kommentera

Är trött. Tycker Brynäs gott kunde fortsatt sitt spel från den andra perioden, men nej. Inte det då.

Nej, ska bli skönt att slippa den här skiten i två veckor från och med nästa vecka.
Kommentera

orkar faan inte stava
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Så surt, när dom äntligen får några skitmål så släpper Korhonen två höstlöv från blå, surt.
Kommentera

KingCobra: Vad är du för en dyslektisk kratta då?
Kommentera

sylf: japp dom e förbi oss om fyra matcher men men
Kommentera

70 Rodrigues: Javisst. Fortfarande 0 poäng. Tro inte att inte jag också är besviken och less. Och jag tror också att det beror på trötthet, men att det skulle bero på att vi inte har nåt lag kvar är jag inte säker på; den där tröttheten i slutet av matcher har funnits tidigare i år, och flera år tidigare också. Varför? Den som det visste...
Kommentera

« · 624879 · »