Brynäs IF

727071 inlägg · 7960 ämnen

Luleå - Brynäs 3/10

« · 757958 · » Till forumet

Luleå - Brynäs 3/10
Nu ser vi framåt när vi återigen skall spela en svår bortamatch mot Skoterraggarna uppe i Luleå...

Jag hoppas verkligen att Boork tar tag i saker och ting och tränar extra på Powerplay. Helst vill jag se att han rör om lite i formationerna en smula. Man kanske skulle prova nåt nytt för att få liv i det hela.

Låt Dackell, Lind och Hansen, Molin fokusera på boxplay och kör PP med de andra spelarna...
Kommentera

Sv: Luleå - Brynäs 3/10
GävleLasse: Ni får akta er i PP.Luleå gjorde två mål i BP idag samt ett i torsdags.Där i mot bör ni inte vara så oroliga när vi får PP.Det suger.
Kommentera

Portello: Det känns som att vi har en bra chans att sno nån pinne på tisdag. Luleå har blandat bra och dåliga insatser så här långt. Två mål i BP är bra gjort men kan väl snarare sägas klantigt gjort av Linköping...
Kommentera

GävleLasse: Eller HV......:)
Kommentera

Bissett19: Same shit diffrent name
Kommentera

GävleLasse: Visst har ni chans på poäng på tisdag.Men jag hoppas självklart på att ni får åka hem poänglösa.

Tror på en otroligt tuff batalj och förhoppnings vis bra hockey.
Kommentera

Portello: Ja det finns ju en stor risk att det blir så. Det var många år sedan Brynäs var ett starkt bortalag. Hemma är det annorlunda.. ;)
Kommentera

GävleLasse: Tyckte brynäs gjorde en bra match !!! Man får tänka på att det va Timrå IK dom mötte ...............
Kommentera

Springsteen:
Känner en kille som heter zeeboss och längtar till New Jersey ... ;)

Välkomna till Luleå och "Craparena" på tisadg 061003 (f.ö samma dag jag ska få min enda rotfyllning åtgärdad efter en månads provisorisk fyllning ;)

Hoppas på bra spel och 3 hemma-pinnar men anar redan dj**ligt mycket becerel i köttet, vilket inte bådar gott för en hälsosam norrbottning!

Må bästa lag vinna!

Hälsningar från Luleå
Kommentera

Vi ska inte dra några allt för stora slutsatser om att vi är ett dåligt borta lag.
Idag var det så att Timrå IK var bättre än Brynäs IF.
Thats the shit!
Kommentera

lillovechkin: Kan inte riktigt fatta erat strategiska tänkande,
När man i tredje perioden i 13 minuten tar ut målisen och sedan i 16 när Timrå får utvisning, så återgår han i målet.
Varför inte i det läget spela 6 mot 4??

Men det kanske har med sannolikhet att göra..?
Kommentera

RödVit: Varför skulle vi köra sex mot fyra.? Det tog oss 15 sekunder att få in pucken i det powerplayet... Fem mot fyra räckte ju gott.

Nej Brynäs saknade tydligen skärpan idag och timrå var det bättre laget...
Kommentera

GävleLasse:
Så var de ju inte.
Ni körde ju på i tre minuter med sex mot fem, sedan fick Timrå en utvisning och då Klev Brynäs målis tillbaka, alltså fyra mot fem i det läget.
Kommentera

RödVit: precis som jag skrev.
Kommentera

GävleLasse: Ja oki..
Fattar stoltheten..
Nästa gång är det vår tur...Kanske...
Kommentera

RödVit:
Förmodligen att dom har tränat mera på 5 mot 4 istället för 6 mot 4
Kommentera

GävleLasse: Boork ger själv svar på varför han valde att göra som han nu gjorde:

"Boork om sitt beslut:
- Vi flyttade om lite i laget inför tredje och så gör de mål på en gång och då blir det pannkaka i tio minuter. Då valde jag att ta ut målvakten för att vi skulle få mer energi.
Och visst tycktes det ge resultat. Brynäs tog tag i taktpinnen och reducerade även till 3-1 i ett powerplay, men då var Kristan på plats i kassen.
- Det blir ju ingen icing om Timrå slår upp puckar när vi har powerplay och jag ville inte att de skulle få den chansen."
Kommentera

GävleLasse: Tror att det är rätt så låga odds på att vi får se Sperrle i kassen mot Luleå imorgon. PP spelet måste förbättras avsevärt, första passningen måste komma mycket snabbare samt att det måste skjutas mer.
Kommentera

70 Rodrigues: Nja, Sperrle övertygade inte i J20 matchen i fredags så jag tippar att Kristan får fortsatt förtroende.
Kommentera

GävleLasse: OK, vi får väl se vad som händer!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det var ju inte helt otippat att Frölunda skulle skaffa en ny målis i alla fall...
Kommentera

GävleLasse: Nä, det ska bli kul och se vad han går för Jere Myllyniemi, av det man har sett så verkar det vara en riktigt bra målvakt.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, det lilla man såg av honom förra säsongen så verkar han vara en ganska OK målvakt. Men vi får se. Det verkar vara lite paniklösning över det hela ändå...
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror att det är dags för Boork att våga lite och prova lite nya formationer till morgondagens match. Månsson tycker jag har varit en liten besvikelse så här långt. Kanske ett platsbyte skulle göra susen.

Dackell - Lind - Månsson
Almtorp - Bäckström - Malmström
Danielsson - Hansen - Molin
Salmonsson - Karlsson - Hermansson
Kommentera

GävleLasse: Ja, varför inte, det är några spelare som har mycket kvar att bevisa:

Dackell-Lind-Månsson

Salmonsson-Bäckström-Molin

Danielsson-Hansen-Malmström

Almtorp-Karlsson-Hermansson
Kommentera

GävleLasse: Opps, undrar varför vi inte tog med Spets :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jag har viserligen ändrat uppfattning om honom en smula men samtidigt så fick han inte plats i mina tankegångar. Jag kollade ditt förslag och jag tror att ett byte av tredjelänk i Hansen/Molin kedjan skulle göra mycket. Danielssom är en väldigt intressant lösning där tycker jag.
Kommentera

GävleLasse: Fast om man känner Boork rätt så lär nog Spets få fortsatt förtroende och man istället bänkar Salmonsson.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det är så sant. Och jag är benägen att hålla med Boork i det valet faktiskt. Vi vet vad vi får av Spets v a r j e byte. Medans Salle är det lite lotteri med. Han har bränt lite för många målchanser för att man skall vara nöjd.
Kommentera

70 Rodrigues: Gillar att du sammafogat förra årets succéduo Bäckis och Molin. Även Dackell-Lind-Månsson lirade väl tillsammans förra säsongen. Den säsongen vi hade ett bra PP....Back to basic Boork!
Kommentera

Bäckis, Molin. Almtorp tjo ho det blir bra.
Kommentera

Mattias månssons komposit Klubba från kvartsfinal nr 4 mot frölunda finns på tradera

www.tradera.com/auction/aid_33700537
Kommentera

Hatation: Inte mycket att ha säger jag.
Kommentera

70 Rodrigues: Så här ett halvt dygn i efterhand undrar jag om Boorken verkligen gör några större omvaskningar. Tror inte på det. Spets lär inte bli petad i första momangen, snarare lär Salmonsson ryka när Leffes favoritspelare Almtorp gör entré.

Dackell-Lind-Danielsson

Månsson-Bäckström-Hermansson

Molin-Hansen-Spets

Almtorp-Karlsson-Malmström

Äntligen har vi en bred trupp med konkurrens om de sista back/forward-platserna!!!
Kommentera

Statistiken sen 2000 mot Luleå däruppe är väl inte någon rolig läsning för oss Brynäsare:)
18 matcher:15 torskar-0 Oavgjorda-3 Vinster.

31.01.2006 Luleå - Brynäs 2 - 1
24.11.2005 Luleå - Brynäs 4 - 3
08.10.2005 Luleå - Brynäs 2 - 0
22.01.2005 Luleå - Brynäs 3 - 2
25.10.2004 Luleå - Brynäs 3 - 4
27.09.2004 Luleå - Brynäs 4 - 2
24.01.2004 Luleå - Brynäs 6 - 4
15.01.2004 Luleå - Brynäs 2 - 3
27.11.2003 Luleå - Brynäs 1 - 0
20.02.2003 Luleå - Brynäs 5 - 2
28.11.2002 Luleå - Brynäs 5 - 2
31.10.2002 Luleå - Brynäs 2 - 1
22.01.2002 Luleå - Brynäs 5 - 1
29.12.2001 Luleå - Brynäs 6 - 2
25.10.2001 Luleå - Brynäs 4 - 1
13.02.2001 Luleå - Brynäs 6 - 2
31.10.2000 Luleå - Brynäs 0 - 3
08.01.2000 Luleå - Brynäs 4 - 1

Fan nu vet jag hur det känns att vara en riktig statsrun***e:)
Kommentera

Ström gör debut ikväll. Hulken får mer istid och Almtorp är en favorit hos Boork. Vilka blir petade ikväll? Går vi på 3 eller 4 backpar...frågorna är många inför kvällens drabbning.

Se länk
Kommentera

Gusten: Är väl inget nytt sedan igår. Vi får hoppas att Almtorp kommer i form. Det behövs lite mer skärpa framåt.

PP spelet är något som måste bli bättre samtidigt man får hoppas att Brynäs inte bjuder på första målet. Man får faktiskt inget ass om man passar motspelaren.
Kommentera

JanT: "Så här ett halvt dygn i efterhand undrar jag om Boorken verkligen gör några större omvaskningar. Tror inte på det"

Tro på du, jag vet att det kommer att ske en del omvaskningar :-)
Kommentera

JanT: malmström va inte med i tidningens uppställning har ja för mig! själv så tycker jag han är bra mkt bätre än spets, salle, karlsson mfl! så om malmis blir bänkad kommre jag bli väldigt förvånad!
Kommentera

88Lindkvist: Nja, Malmen har blandat och gett tycker jag. Visst har han jobbat hårt men när han får tag på pucken i offensiv zon så passar han inte vilket gör det ganska svårt att få ut nånting av det.
Kommentera

GävleLasse: Äh han vet ju att han inte får tillbaka pucken om han passar ;) Vi hade en fungerande enhet med Molin-Bäckis-Malmen...då kom han till sin rätt. Resursslöseri med Malmen i fjärdekedjan...Megaresursslöseri + skandal om han blir årets Miettinen/Snickar´n.
Kommentera

88Lindkvist: Får väl hoppas att det är en "anka" eller att han är småskadad. Vill se Malmen i en bra omgivning framöver.
Kommentera

Gusten: det var full fart på honom igåt på träningen så småskadad tror jag inte att han är. Nej, Malmström är återigen den som "drabbas" av Boorkens numera "jämlika" Brynäs, där inga spelare höjs över någon annan... ;)

Om man bortser från några som får hur många chanser som helst... ;)
Kommentera

GävleLasse: Fattar iaf inte! om han får lira i en 4e line så borde han byta lag! alltså han skulle lätt kunna spela i vilket es lag som helst! okej han är lite ego men om de skulle va malmen, herman och nån till så skulle dom kunna snurra i evigheter i offensiv zon! malmen är inte en spelare som passar i en 4e! där kan dom ha "spets-karlsson-salle"
Kommentera

88Lindkvist: Jag tillhör även jag den skara som anser att Malmen borde få chansen att spela i en bättre omgivning. Malmen, Karlsson och Hermansson funkade kanonbra under försäsongen och det mest logiska vore ju att återförena dessa spelare och slänga in Almtorp på Hermans plats.

Nu vet jag att det inte blir så men så hade JAG gjort i alla fall.
Kommentera

Ska bli intressant att höra vad Boorken har för motivering till petningen av Malmström ikväll,blir det samma motivering som när Miettinen blev åsidosatt förra säsongen, typ att han spelar för lite för laget,då kanske vi vet vad vi har att vänta oss??
Kommentera

Bissett19:
Det kanske är Malmen som offras för att kunna hålla Spetsen kvar på isen...
Har redan gett upp hoppet att Spetsen nånsin kommer att få nöta bänk i Brynäs sålänge Boorken bestämmer. Inte ens Bicek lär ändra på det...
Kommentera

Clubsport: Ingen malmström med i laguppställningen på swehockey
Kommentera

lindberg: Och enl Hockeyligan så verkar det vara på bekostnad utav Almtorp eftersom det inte står något om sjukdom eller skada.

Vi får se om vi får någon närmare förklaring utav laguttagningen efter matchen.
Kommentera

65selander: Märkligt att Malmström inte platsar......Spets ned till 4:e linan i vilket fall som helst...;-))
Kommentera

« · 757958 · »