1150x200-brynasbanner.jpg

Luleå HF - Brynäs IF 20/2-15

« · 1663616 Till forumet

Luleå HF - Brynäs IF 20/2-15
Vågar man tro på poäng imorgon?

Tips: 5-2
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 20/2-15

70 Rodrigues: MAn kan ju hoppas på en reaktion och att Bulan fårr killarna att äta taggtråd. Fast jag tycker vi skall vara väldigt nöjda om vi får med oss en poäng.

Mitt tips 3-2 (full tid 2-2)

Kommentera

70 Rodrigues: Jag vågar inte tro på poäng men spelar vi som mot SAIK så finns chansen. Sen match mot ett utvilat FBK på Lördag, hua.....6 poäng i helgen vore mumma.
Kommentera

2 - 4.

Kommentera

Honken i kassen, annars samma lag som i förra förlusten.
Kommentera

Jaha grabbar GAMEDAY!

Ikväll tror jag vi vinner (ja ni läste rätt) trots bortamatch!

Tippar: Vinst 3-1 Slovak, Sweatt och Brodecki står för målen!

Kommentera

Forsberg 1978: Alltid nån som ska jinxa resultatet...
Kommentera

Brynäsgubbe: Jinxa resultatet?? Vad jag vet så tippas det före varje match här inne, var det för att jag tippade vinst? ;-)
Kommentera

Forsberg 1978: Ja.

The jinx is real, people.
Kommentera

Brynäsgubbe: 4-2 till Luleå blir det.
Kommentera

70 Rodrigues: Bulan kan Luleås hockey så vi får hoppas att det kan vara till vår fördel. 2-4 tippar jag, Sweatt, Rödin, Andersén och en tvilling gör målen.
Kommentera

Carl Lejonkräk: frågan är om det är dags att bryta upp förstalinan. Rödin har 0+3 -3 på de 10 senaste matcherna.
Kommentera

Powerfade: Jo det skulle nog behövas en ändring, skifta Sweatt och Brodin? Tycker även det är obalans i pp1 med fyra leftare...
Kommentera

SH: jag skulle nog hellre skifta mellan Rödin och Wallace. Firma Sweatt och Scott skulle ha nytta av en som kan gå på kassen...
Kommentera

Powerfade: Ja Kanske Rödin fått för mycket speltid under Bulans ledning.
Kommentera

Carl Lejonkräk: personligen tror jag det är klokt att fortsätta ge Rödin förtroende med Scott och Sweatt. Men det är bara en känsla.
Kommentera

bra känsla idag. Tror revanschlusten gör att vi är taggade från start idag. Honken i mål känns rätt. Idag är det förstakedjan som dominerar
Kommentera

krobbe: bara de inte levererar en kass förstaperiod. Är vi med efter första har vi goda chanser. Tycker också det är bra med Honken, att han avlastar Starky.
Kommentera

Zappaholic: Scott-Sweatt-Rödin bör fortsätta men kanske Rödin borde få hoppa över nåt byte ibland på prov. Han verkar inte klara den ökade speltiden lika bra om Scott och framförallt Sweatt (obs, endast en känsla).

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Starky såg uppriktigt ledsen ut när han byttes ut i onsdags. En proffsig kille som gör allt han kan, shit happens, skönt med Honken som bra avlastning.
Kommentera

bifhjärta: Hoppas nu bara att Honken tar chansen nu ikväll och att Starky mäktar med att finna ny energi i båset. Vi behöver dessa två i gott slag under slutspurten.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Lite rädd för honken i målet faktiskt, men han får gärna motbevisa... 

Tycker tavlorna duggat mer och mer tätt på senare år. Han kan vara ganska stabil men sen kommer det en målvaktstavla som från ingenstans.

Mål som Mål men tror en målvaktstavla påverkar laget mer negativt än mål som inte målvakten kan lastas för. Sprider en osäkerhet i försvaret, ser man ofta att försvar spelar bättre under en stabil målvakt eftersom dom känner den tryggheten.

Kommentera

Helvete vad nervös jag är inför matchen ikväll. Inte kunnat tänka på annat sedan lunch. Måtte de bara visa lite attityd från start. Då tror (hoppas?) jag vi har chans på 3 bortapoäng. Om vi väl gör det så kan själförtroendet i gruppen få sig en rejäl skjuts.

EDIT: Tycker för övrigt att det är smått skamligt att denna barnlådediskussion har svärtat ner forumet i över ett dygn.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bratwursten: Helt klart Starky som är vår etta men Honken får gärna hoppa in och briljera i en match.
Kommentera

bifhjärta: Inte konstigt om Starky är sliten med alla kniven på strupen matcher han spelat och gjort det riktigt bra för den delen men har han behöver nog vila ett par matcher nu skulle jag tro? Honken blir bra som avlastning! 

Kommentera

Forsberg 1978: Fuck this shit, nu tar jag en bira, har ju sportlov god damn it😂😂😂
Kommentera

Carl Lejonkräk: Mm Honken är ingen "etta" på denna nivå längre. Förhoppningsvis fungerar han bättre som given tvåa och hoppa in någon match då och då
Kommentera

70 Rodrigues: Sportlov!? det saknar man...

Är redan på min tredje jag :)

Kommentera

70 Rodrigues: sportlov, är du lärare?
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Missar min första match på mycket länge ikväll. Det blir kajskjul 8 och Made in China för mig och sambon.
Jag hoppas jag missar årets match så här långt och att tre poäng följer med hem till Gävle. Tips 2-4.
Kommentera

Vuollerim: kajskjul 8, Made in China? Kinakrog? Rockkonsert? Bio? Porslinmuseum?
Kommentera

Örebro ställer upp med Johannes Jönsson och Daniel Marmenlind som målvakter mot Leksand i kväll. Ska dom bjuda på tre poäng den här gången också?

Kommentera

Vuollerim: intressant - känner till 69:an och Venus Butterfly men inte dessa två... Låter spännande! lycka till med en skön kväll och som grädde på moset en brynäsvinst. :-)
Kommentera

Vuollerim: Kajsjul 8, va sjutton!
Kommentera

Jajjen: Om dom som du uttrycker det ställer upp med båda dessa målvakter är det väl precis tvärtom - säkrar upp egna kassen med dubbla målvakter!

Visst ja, det var ju förbjudet göra sig lite lustig här inne på Brynäs HS...

Kommentera

70 Rodrigues: Skål! Nu är det dags för tre poäng.
Kommentera

Clarence: Nä, är det roligt är det nog ok. När blir det kul?
Kommentera

rafalski: Inte en chans! Årets mest givna torsk.
Kommentera

Örebro saknar Hudacek, Viksten, Krejcik, Löwdahl och Vopelka och har inte tagit en poäng på hela säsongen mot Leksand. Liknande statistik förra säsongen. Lovande.

Kommentera

Jajjen: Hade varit skönt om vi kunde dela upp målen från 7-2-krossen... Hade behövts. Bara varit hemmasegrar lagen emellan i år tror jag. 
Kommentera

Tror på en rätt målsnål match. hoppas pp är spetsat å djoos träffar som senast
Kommentera

Efter dagens omgång är BIF under strecket och endast 3poäng före Modo.
Kommentera

stream?

Kommentera

Rädd för att man kastat ut teven efter 1a perren... Lojt, viljelöst & skitnödigt som sist med 3-0 på tavlan.
Alt en hedersam 4-2 torsk (sist i tom kasse), för utopin med seger på bortaplan är väl bara en dröm...
Kommentera

Jajjen: Samtidigt har Örebro fått in Zamorsky och Lehtonen som båda börjat röra på sig. En Antilla som vaknat kan läggas till det. Plus Derek Ryan och Martin Johansson.

Örebro har inga ursäkter.

Kommentera

Davey_22: Det sjuka är Örebros statistik mot Statens IF..sjukt svårt för dom..

Lite som Brynäs statistik i Scandinavium:)
Kommentera

bifhjärta: Hoppas därför dom tar sig lite extra i kragen ikväll. Vore skämmigt för vem som helst att inte slå Leksand en enda gång.
Kommentera

Känns som att Harju eller Granström kommer att göra mål inom 5 min😠
Kommentera

Man kan nog räkna med att Harju sätter en balja...
Kommentera

« · 1663616