Brynäs IF

728113 inlägg · 7962 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF 26/10-09

« · 1192275 · » Till forumet

Luleå HF-Brynäs IF 26/10-09
Laget mot Lulä imorrn.

Målvakt:
Jacob Markström (Eddie Läck)

Kedjor:
Andreas Dackell, Stephen Dixon, Sebastian Lauritzen
Eero Somervuori, Mads Hansen, Magnus Kahnberg
Ove Molin, Jonathan Granström, Daniel Hermansson
Anton Rödin, Alexander Sundström, Jakob Silfverberg
Extra forward: Sebastian Wennström

Backar:
Niclas Andersén, Juuso Hietanen
Jörgen Sundqvist, Simon Löf
Peter Nolander, Kristian Kudroc

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 26/10-09
Bissett19: Rödin och Silfverberg misshandlas, lite tråkigt. Fast kanske ska man "skynda långsamt" med dem.
Kommentera

Anders Berg:

De får väl börja producera.

Dacke tillbaka. Alltid något.
Kommentera

rackham: "Producera" - det är ett exklusivt ord inom Brynäs IF - inte många som gör det överhuvudtaget. (Med ishockeymått mätt, alltså.)
Kommentera

Anders Berg:

En junior som inte etablerat sig behöver producera, it´s that simple.
Kommentera

Bissett19: Sebastian Wennström är jag riktigt nyfiken på! Han har väl gjort massor med mål i J20 och verkar vara en riktig sniper. Skulle va kul om han fick några byten..
Kommentera

rackham: Aha, det förklarar varför Kahnberg inte gör några mål! =)
Kommentera

Varför låter man inte Bertilsson åka med upp till Luleå? Det finns ju en chans att han får spela, är det för att spara pengar månne?
Kommentera

Lunkan: Oavsett om han är avstängd eller inte så tillhör han ju LAGET och borde således följa med...
Kommentera

Lunkan: Saxat ur dagens GD:

"Dessutom får inte backen Simon Bertilsson spela i kväll heller. Förbundets disciplinnämnd har redan konstaterat att han ska vara avstängd i ytterligare en match efter sitt matchstraff mot Rögle i torsdags.

Beslut om vidare straff, eller om det räcker med två matchers avstängning, tas troligen i dag."
Kommentera

Kom igen, hermansson i tredje och Rödin i fjärde, varför?

Herman kommer aldrig bli någon stospelare, Rödin kan. Ge honom förtroende, ge honom istid, ge honom chansen att ta ett stort kliv framåt.
Kommentera

Huge: Det var en ren olyckshändelse, så matchen mot LHC hade räckt tycker jag. Det är tydligen skillnad på vem det är som gör förseelsen?
Kommentera

Venom: Jag hörde nånstans att de anser att Rödins plus/minus är för dåligt och han skall således petas ner i fjärde.
Kommentera

Huge: En jävla skandal att han stängs av mer än en match. Hade inte Rbk grinat i media så hade han fan inte fått något mera straff.
Har tittat på den sk knätacklingen 100 ggr nu och han står med båda skridskorna i isen. Så han söker inte upp han på något vis, hade han mött med en axel istället för att försöka smita förbi Bertilsson så hade inte detta skett alls.

Tror det blir torsk idag 2-1 nollan ryker för Kahnberg ivf.
Kommentera

GävleLasse: hm, verkar konstig att flytta ner Rödin pga av +/-. Rödin är heltklart nya favoriten nu när jag tycker att Granström har vart lite blek. Rödin har ett grymt skönt driv i skridskoåkningen och trampar hela tiden på. Han måste va den i Brynäs som har fått med sig flest utvisningar?
Kommentera

Venom: Om det nu finns någon substans i det med plus/minuys så borde ju i så fall Granström flyttas ner han med.. Han har ju -4 och. Sämst i laget är Andersén med sina -6
Kommentera

Huge: ok
Kommentera

Bissett19: Hade hellre sett följande:

Målvakt: Läck(Markström) Dax för Läck att få chansen på riktigt.

1:a Somervuori-Dixon-Kannberg

2:a Dackell-Hansen-Lauritzen

3:e Molin-Granström-Rödin

4:e Hermansson-Järnkrok-Silvferberg

Extra: Sundström

Backar:

Andersen-Hietanen

Sundqvist-Berglind

Nolander-Kudroc

Extra: Löf
Kommentera

70 Rodrigues: håller med i allt förutom att järnkrok ska spela istället för Sundström. men Läck kommer att få stå nån match den här veckan eftersom det är 4 matcher den här veckan. jag gissar att han kommer få stå på torsdag mot DIF hemma.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja de skulle inte alls vara dumt. Men jag tycker Markström ska stå idag. Jag skulle kunna tänka mig att prova Silfverberg i tredje och Ove i fjärde.
Kommentera

70 Rodrigues: Järnkrok är sjuk och därmed indisponibel....
Kommentera

Venom: Molin ska alltid ha massivt med istid, annars torskar Brynäs garanterat.
Kommentera

Peja: Förklara det gärna? Ska inte dom som är heta och på G ha tid?
Kommentera

70 Rodrigues:

Eller så här:

Målvakt: Läck (Huge)

1:a Ny-Ny-Ny

2:a Dackell-Ny-Ny

3:e Ny-Dixon-Rödin

4:e Ny-Ny-Ny

Extra: Ny

Backar:

Ny-Ny

Ny-Ny

Ny-NY

Extra: Sunken
Kommentera

Lindström: Haha, jag bara skojade.
Kommentera

sylf: Lite nya fans vore inte heller så tokigt.
Kommentera

Peja: Vart orolig där ett tag!! :)
Kommentera

Peja:" Lite nya fans vore inte heller så tokigt."

Hur är sådana?
Kommentera

70 Rodrigues: "Hur är sådana?"

Såna som tycker att Brynäs är bäst i världen, oavsett hur det ser ut. Osthyvlar!
Kommentera

Heja Brynäs!!!
Kommentera

Ikväll vill jag se en 3:a! Kom igen nu gubbar! :D
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med om det vore bra med Läck i målet ikväll.
Kommentera

sylf: "Såna som tycker att Brynäs är bäst i världen, oavsett hur det ser ut. Osthyvlar!"

Nyanserade fans menar du ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs behöver inte vara bäst, det viktiga är att alla kämpar och sliter och gör sitt bästa. Jag ser hellre det än ett Brynäs som badar i pengar och värvar sig till SM-guld på Sm-guld.
Kommentera

arnio: I övrigt är du fullt frisk?
Kommentera

arnio: Finns ett uttryck gällande vassaste kniven ;-)
Kommentera

Peja: "Lite nya fans vore inte heller så tokigt"

Så här menar du?

Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Selander Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Bissett Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny Ny
Kommentera

GävleLasse: Japp. Fast med några tusen nya fans (alltså fans som går på hemmamatcherna) skulle ju Brynäs få fullsatt varje match. Då skulle mycket lösa sig. Men Sundlöv skulle bestå.
Kommentera

Peja: Inte om dessa tusen nya fans var medlemmar och skanderade att han skulle bytas ut varje match...

Jag tror att det skulle vara det bästa för brynäs. Det behövs ibland att man får in lite nytänkande, precis som när man byter ut en tränare efter några år. Lite nya röster på kansliet. Laget har stått och trampat väldigt många år, Pendlat mellan åka ut i kvarten till att få kvala sig kvar. Det är ett klart tecken på att något radikalt måste ske.

Ett steg framåt, två steg bakåt...
Kommentera

Bissett19: Fyfan vad lågt att sätta böter på en sådan tackling! Det är fan lägre än Glocalnet..
Kommentera

Luuuuleå vinner relativt enkelt ikväll med 3-0.
Kommentera

Nu har Ros uttalat sig om Bertilssons tackling också...
Kommentera

Säg den lycka som varar...
Kommentera

Davey_22: Ingen som får ut pucken...
Kommentera

We shall overcome!
Kommentera

Finns inge värre än utvisningar i offensiv zon - fan va onööödigt kanis!
Kommentera

65selander: Tidiga ledningar verkar inte vara våran melodi. Hur ser det ut därute, blir vi överösta ?
Kommentera

65selander: Kahnberg tar en mongoutv...
Kommentera

Kan någon insatt beskriva matchbilden så här i inledningen?
Kommentera

« · 1192275 · »