Huge: "Svider dessutom lite extra när man vet att vi vunnit med 1-0 med antingen Starky, Honken eller Rahm i kassen..."
Svårt att veta vad man ska kommentera när du byter åsikt en gång i timmen.
Har suttit och funderat på varför inte Brynäs kan göra som Luleå- Asplöven. Där de ger lovande juniorer ett seniorkontrakt och sedan låter de få matcherfarenhet genom att gå på lån... Hade ju varit bra för JJ till exempel! Blir ju billigare för den andra klubben också.
Tror alla parter hade tjänat på ett sådant uppplägg.
Nej trevlig Lördag pojkar och hoppas på en acceptabel insats från spalrna idag ( Tror dock inte på vinst, tyvärr)
Huge:" Svider dessutom lite extra när man vet att vi vunnit med 1-0 med antingen Starky, Honken eller Rahm i kassen... :-/"
Jag vet inte om det där var ironiskt eller inte, orkar inte läsa hela historiken. Men så är det ju naturligtvis inte. Ingen kan säga hur matchen utvecklats om Luleå inte fått sina mål.
Jag tycker vi forkuserar för mycket på JJ. Han är 18år och svar säkert övertaggad och skitnervös. Han får en tuff start och släpper tre mål som är hans. Men han står upp och spelar klart matchen och stabiliserar sig ju längre matchen går. Nu tappar vi tre poöng som ingen räknat att vi skulle ta. Hur många poäng har Honken, 35år med en vansinnigt hög lön klantat bort, är vi uppe i 10 poäng kanske?
Spela JJ mot Skellefteå också, en tuff match mot serieledarna och fullsatt hall. Han är säkerligen riktigt revanch sugen och nu är debuten avklarad så släpper nog nervositeten också. Ge honom förtroende och peppa honom ordentligt. Alla är överens om att killen har kapacitet, låt honom visa det. Så jävla uselt som laget spelat efter jul kan han bli en injektion så länge Starkbaum är borta.
Huge: Förstår hur du menar och håller till viss del med. Försvarsarbetet och hjälpen för Honken var som du säger obefintlig och under all kritik senaste matchen mot Växjö. Men jag känner ändå att för att vara en "bättre" målvakt så måste man kunna göra det lilla extra, utan en värld med en defensiv i perfektion för att därav endast prestera godkänt. Med det menar jag att jag tycker det känns som att honken, tyvärr, alltför sällan lyckas stå på tå en match utan mest bara gör vad som "krävs". Även om det är en grov jämförelse, men som exempelvis med Rahm's uttalande om Brynäs avsaknande av täckta skott, ungefär som att för att han skulle spela bra så krävdes det att backarna "gjorde jobbet" åt honom. Självklart skulle Honken som sagt fått mycket mer hjälp framför mål osv, och finns väll ingt riktigt något facit på målvaktsfrågan denna match antar jag. Känner bara att jag ändå tycker att JJ gjorde det helt okej och med allt som allt erhöll ett godkänt betyg.
Och ja, vi saknade verkligen inte chanser och jag tycker att ett rättvit resultat hade åtminstonne varit ett kryss och med vetskapen att det förodligen hade blivit så med Starky eller kanske Honken i mål svider givetvis en aning i detta tabellkrig:/
Har inte läst igenom kommentarfältet så noga utan mest ögnat igenom. Men jag måste ändå säga att jag stod helt bakom TJ's beslut att matcha Johansson igår. Bortaplan uppe i Luleå, delvis lång resa mot ett lag som trots allt är en möjlig guldkandidat (även om inte jag har dem som det), formsvacka och en konstant starkt skadebenägen trupp så kunde man inte, i ärlighetens namn, gå in med någon annan intsällning att vi hade allt att vinna. Johansson har följt med ett par matcher nu vid sidan om och fått se och lära från bänken, kliver in och släpper dock in 3 mål som vilken annan rutinerad målvakt som helst (läs; Starkbaum) skulle ha räddat men gör sedan enligt mig en mycket stabil insats. Han stiger sedermera av isen med i mitt tycke en imponerande räddningsprocent på 90,63% www.shl.se/statistics/goalkeepers/stats/GAA/2013/Elitserien/All/BIF/All/All/All/dec
Då får man inte glömma bort att de 3 målen var enkla "fjösare" så de har garanterat mycket med nerver att göra, så vad har vi för målvakt när dessa premiärnerver är borta?! SAMT forsätter han i den här stilen som igår så är han (räddningsprocentmässigt) redan en bättre målvakt än både Rahm och Honken.
Och avslutningsvis är jag oerhört imponerad av Brodecki, tycker personligen att det är en ung kopia av Järnkroks kreativt, yviga och pigga "vill mer"- attityd.
Borde inte Brodecki ha fått betydligt mer speltid än vad han fick?
Han var ju en av våra klart bästa spelare i dag.
Då borde man kanske belönas med lite mer speltid än vanligt.
Sen ser man fortfarande ingen förbättring i spelet i numerärt underläge.
Det ser ut som att vi har helt fel positioner.
Varför inte kolla på det lag som är bäst i numerära underlägen.
Och sen försöka kopiera hur de spelar.
När man inte själv kan få till ett fungerande spelsätt i det
momentet. Då finns ingen annan utväg än att ta efter andra.
En OK tredjeperiod.
Vi har ju tre riktigt bra chanser som man måste ta vara på
för att det ska bli en vinst.
Friläget för Scott.
Djoos läge på passningen från Scott.
I såna lägen måste det vara ett direktskott.
Man har inte råd att ta emot pucken först.
Se slutligen 3 mot 1 läget som strulades bort.
Hade vi satt dessa tre lägen i tredje perioden.
Ja då hade vi haft tre poäng.
Sen kanske många glömmer.
Markström var rätt fladdrig även han i sina inledande
matcher i elitserien. Sen blev han ju rätt OK för oss.
Han räddade ju mer eller mindre klubbens existens
senare under samma säsong i kvalserien.
Man såg ju att Johansson blev bättre ju längre matchen led.
Han sa ju själv efter matchen att han kunde ha tagit alla
tre målen. Och då hade vi vunnit med 1-0. Det låter som en
bra inställning. Utan att han för den skull gräver ner sig
totalt och deppar ihop.
70 Rodrigues: Fast det är väl helt rätt av TJ och gå ut och backa upp sin debutkeeper när media ställer frågor. Ska han sänka sin målis inför hockeysverige?
Det räcker väl att JJ blir sågad härinne. Nån måtta får det väl ändå vara...
– Han skötte sig bra. Det är hans debut och jag förstår att han var en aning nervös i början, säger han till Cmore.
70 Rodrigues: Ja, man blir alldeles matt. Johansson skulle ha tagit alla målen men jag tänker inte beskylla honom för den här förlusten, det var idiotiskt av Brynäs ledning att spela honom till att börja med i en sådan viktig match, Honken var ju inte ens särskilt dålig i matchen mot Växjö.
Inte nog med att borta-trenden mot Växjö bröts, nu bröts också varannan-trenden som Brynäs haft i ~10 matcher. Sämsta möjliga resultat alltså.
– Klart att det är nervöst men han gör det riktigt bra, säger tränaren Tommy Jonsson.
Hmm!!!
Huge:
Keep dreamimg mannen !! Med JJ i kassen blir det inga poäng !
När möter vi Örebro eller AIK igen? Längtar.
Zappaholic: Själv ska jag spela på Lotto i helgen.
Alla målvakter gör misstag. Surt för JJ att släppa två billiga (De två första) som han gör även om han sedan spelar upp sig.
Jag hade aldrig sett honom innan matchen så det var en ny bekantskap för mig och jag tycker han imponerar.
Duktig och följsam med en stor framtid för sig. Kommer definitivt vår nye andremålis nästa säsong tillsammans med Starkbaum.
Zappaholic: Du vet ju lika väl som alla andra att så fort Nokelainen,Kilas,Enter och Nordan är tillbaks, då försvinner 5-6 andra spelare.
Det enda jag vill ha nu är ett långt långt jävla upphåll.
Sansad: Tycker vi gör en bra match spelmässigt. Ett klart fall framåt. Får vi tillbaka Starky, Enter, Kilas, Nokke och Nordan kan detta bli bra efter OS.
Jag väljer att vara positiv ;-)
JJ har kommit upp stort några gånger denna perren. Klart bättre andra hälften av matchen. Lite enkla mål bara, kanske ska sättas upp på nervositetskontot.
I det här fallet är det möjligt att jag uttryckte mig lite oklart från början, men med lite intuition och logiskt tänkande borde man ändå ha förstått vad jag menat utan att jag skulle ha behövt förklara mig ytterligare.