Herregud. Bara för att Johansson gör en dålig match i sin debut betyder inte det att han inte håller måttet. Så himla lätt att sitta och säga nu att det var ett dåligt beslut dessutom. Skulle Johansson göra en kanonperiod nu och rädda 50 skott och vinna matchen åt Brynäs skulle folk säga att han är nästa stormålvakt. Det svänger snabbt.
Huge:
T.o.m Bertillson ser ju mer än lovligt seg ut !
Nått är fel med den killen. Hoppas Brynäs hjälper honom på bästa sätt !
Huge: Ja,vi kommer inte ifrån det faktum att JJ har gjort en riktig skitmatch och kanske dödat matchen..
Timingen på hans debut känns lite konstig,Luleå borta i ett läge där vi slåss för top 6 ?
Å andra sidan ska man ju debutera nån jävla gång, jag vet inte...Längtar till uppehållet.
munkas: "Vad gäller Brynäs spel för övrigt så är jag faktiskt ganska nöjd. Vi har trots mängder av skador lyckats knipa en fjärdeplats vid juluppehållet"
Så här skrev du dan före dopparedagen...du var nöjd med en fjärdeplats trots mängder med skador. En femteplats med kanske ännu fler skador tycker du är katastrofalt ;-)
Redigerad kommentar
Jajjen:
Nu har vi i alla fall fått svaret på varför man hårdnackat kört på med Rahm och Honken. Johansson håller inte måttet , och kommer troligen aldrig att göra det heller
Redigerad kommentar
Jag säger inte att det var fel att testa Johansson idag, men jag vidhåller att han inte är redo. Billiga mål och flertalet skott i ramen.
Dock ska man säga till hans försvar att han har SHL's sämsta defensiv framför sig.
bradberry: Sicket jävla flytmål...där måste JJ stänga femte hålet.
Avskyr den där Klasen.
Redigerad kommentar
Lätt att sitta såhär i efterhand och säga att det var fel att ställa Johansson i mål den här matchen. Men man kan väl aldrig veta om någon är riktigt redo eller inte? Bra att testa honom redan denna säsong oavsett. Nästa säsong kan det ju bli så att han rentav får jobbet som backup och då är det ju ändå rätt skönt att låta honom testa på den här nivån redan nu.
Tycker fortfarande det var rätt att låta honom stå och det tyckte jag även innan matchen.
Det komiska är ju att utan JJ:s pojklagsagerande så hade det stått 0-1 nu, med god chans på vinst.
Så nog fan är det befogat att klaga på vår målvakt idag, och inget annat.
Missarna är ju så osedvanligt grova att det inte går att bortse från det uppenbara.