Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09

« · 1121880 · » Till forumet

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
En sak i all bedrövelse som man funderar på:
Nämligen hur fan kunde detta lag vara serieledare i vad var det 8 omgångar?
Var det Linds skada som raserade allt? Vad har hänt ?'
Det är ju samma lag på isen nu som då jag fattar ingenting.
Det ända jag fattar är att det måste vända snart om inte avgrunden skall sluka oss.

Nu hoppas vi på vändning mor LHC hemma. Lite konstigt att vi inte kallade upp någon av de utlånade spelarna från allsvenskan men det kanske funkar fint att gå på tre femmor.
Kommentera

Storhonken: Precis! Finns det någon som kan lägga ut en sida där man kan fylla i? Sedan är det väl bara att skriva ut och trycka upp i ansiktet på styrelsen!
Kommentera

För Brynäs del är det inte heller aktuellt med någon ytterligare värvning till laget.
– Vi håller hela tiden koll på spelarmarknaden, och vet vad som finns tillgängligt. Det kan ju hända saker som gör att vi trots allt lär ompröva vårt beslut. För att man ska göra en värvning så är det tre saker som behövs. För det första så måste man titta på vad vi har för lag, hur gruppen fungerar och vad det i så fall skulle vara som vi behöver. För det andra så måste man ha en plånbok som är värd att öppna för de speciella spelarna. För det tredje så måste man hitta de spelare som är intressanta för oss, och som också är intresserade av oss.
– I nuläget är inte marknaden jättestor, fortsätter Sundlöv. Vi har redan från början av den här säsongen arbetat hårt för att få laget till en grupp som arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål. Ledarna och spelarna har slitit ihop sedan i maj, och de ska få slutföra detta. Jag tror benhårt på laget vi har, där finns det inte minsta tvivel.
Brynäs coach Niklas Czarnecki håller helt med Micke Sundlöv.
– Kan man det minsta lilla om grupp-psykologi så vet man att det händer något med gruppen när det kommer in en ny person. Det kan göra mer skada än nytta, och det kan man aldrig veta på förhand, säger Niklas Czarnecki. Vi har jobbat stenhårt med gruppen och laget hela säsongen, och att ta in en ny spelare nu är lite av en chansning.
Kommentera

MarcusElving:

Tryck på länken så kanske Mickes nuna dyker upp på skärmen.

atdhe.net/live-tv-2.php?i=730
Kommentera

Bissett19: Det hopps jag inte att jag gör! Tål inte se Karln! =D
Kommentera

MarcusElving: Hoppas jag inte att den gör ska det vara :)
Kommentera

Bissett19: I nuläget finns det bara en räddningsplanka kvar; Rögle BK

Övriga lag i botten kan uppenbarligen prestera på en helt annan nivå när det krävs.

Nu gäller det att för CZ att hitta den magiska formeln under uppehållet.

Är jag skeptisk? JA
Kommentera

MarcusElving: Det är bara till att start en namninsamling här
Kommentera

Fanns ju visst en insamling redan, som jag själv redan hade skrivit på! Hur senil får man bli? :P haha

www.namninsamling.com/site/list.asp?id=2650

Den är lite klen just nu, nu fyller vi i skiten ordentligt!
Kommentera

arnio: Om vi åker ner en division ser det mindre bra ut....

Det saknas ekonomiska muskler i Gävleborg!

SSK, LIF, RBK, AIK har sponsorer som är beredda att betala för elithockey, det saknas i Brynäs.

4 kvalserier på 8 försök tror jag inte vi klarar.......
Kommentera

Såg att insamlingen inte gick att fylla i längre! skumt. Starta en ny någon, jag är så dålig på att hålla i saker och ting!
Kommentera

JanT: Helt riktigt, vi klarar inte en kvalserie till. Varför? Vi har inget offensivt spel över huvud taget. Leksand och Tälje kommer köra över oss garanterat.

Bara som kuriosa har Daniel Johansson gjort 3+15 i Rögle denna säsong. Spelar han i ett bättre eller sämre lag nu?
Kommentera

Huss: Å andra sidan så öser Lauritzen in poäng hos oss i jämförelse mot vad han gjorde i LHC ... där ställer jag inte ens frågan :)
Kommentera

Djurgårn kan gott hamna därnere tror jag. Brynäs klarar nog ingemansland tack vare hemmaspelet. Sundlöv sjukskriver sig sista veckan pga. pressen och fortsätter sedan bygget som aldrig blir
Kommentera

Linköping gör sin plikt mot Modo i alla fall. 4-1 2 minuter in i sista :D
Kommentera

MarcusElving: Härligt, hoppas Modo åker ur. Foppa i allsvenskan :-)
Kommentera

MarcusElving: Och med Jämtins 5-1 mål så klättrar vi tillbaka över slutspelsstrecket.
Kommentera

arnio: Ja, det skulle vara något! numera står det 5-1. Plus att LHC spelar 5 mot 3 just nu,
Kommentera

Gusten: Ja det känns bra :D hoppas LHC trycker in ett par kassar till!!
Kommentera

6-1 till Linköping nu! Hlinka gjorde målet på ett friläge, slagskott 2 meter från mål :P
Kommentera

MarcusElving:

Hmmm.
Nu kommer man få höra mupparna Sundlöv/CZ under uppehållet säga:

-Vi ligger fortfarande på slutspelsplats!
Kommentera

Du får inte glömma Vas och Widing.
Kommentera

Pettisbif:

När presenteras Banham o Petriläinen?
Kommentera

Gusten: Spelade in matchen och orkade inte kolla hela.
Snabbspolade efter 3-0, och det såg tamt och orkeslöst ut tyckte jag.
Synd att Sundin(!) gör en juniortavla vid 1-0, inte den start vi ville ha i en sån här match.
I övrigt tyckte jag inte att dom såg speciellt mkt bättre ut än oss fram till
2-0. Sen tar dom över helt och kan via säkert försvarsspel enkelt spela av matchen.
Uppehållet under LG Games är välkommet och gör att vi får återhämta oss och omgruppera inför avgörandet.
Vore fint med nån pinne i Göteborg på tisdag.
Nu är vi i det läget alla hade hoppats på och kanske även räknat med innan säsongen, så varför allt skitkastande och hängande med gamnackarna?
:-)
Kommentera

arnio: Nu ere inget långtidskontrakt Foppa skrivit, denna säsongen ut. Hur länge får ni ha mormor?
Grattis till Slutspels-platsen!
Kommentera

Bissett19: Banham presenteras så fort restaurangen i Läkerol Arena blir helvegetarisk...
Kommentera

Bissett19: Tyvärr så kommer aldrig Sundlöv att avgå självmant. Det krävs degradering för att styrelsen ens ska tänka tanken på att byta ut honom.

Sundlöv har styrt skutan mot grundet och tänker förlja med skepet till botten. Så enkelt är det.
Kommentera

GävleLasse: vi är på botten....
Kommentera

Bissett19: Petriläinen ryktas till Björklöven, vi förlorade väl budgivningen ... tufft att ge sig in i kamp med de stora elefanterna.
Kommentera

Storhonken: Dessvärre så har det int gått fram till ledningen i Brynäs som fortfarande tror att Brynäs är ett topplag i ES...
Kommentera

Gusten: Och nu är Petriläinen klar för Löven.
Kommentera

Gusten: Vad skulle vi med han till? Vi som har en sån bred å vass trupp...
Kommentera

Gusten: Hans spelartyp är ju inte vad vi behöver. Vi behöver MÅLSKYTTAR!
Kommentera

GävleLasse: "Sundlöv har styrt skutan mot grundet och tänker förlja med skepet till botten. Så enkelt är det."

I höstas var en realistisk målsättning att försöka slåss om den sista slutspelsplatsen.
Efter 47 omgångar ligger vi på den sista slutspelsplatsen och ligger tillsammans med 5 andra lag inom ett spann på 6 poäng. Det här kan sluta hur som helst.
Skulle vilja säga att Sundlöv och laget/tränarna har styrt laget till det läge som var mer än förväntat.
Kommentera

GävleLasse: och någon som kan spela fram till målskytten/arna.
Kommentera

Huge: Jag tror nog att den realististiska målsättningen var att undvika kvalserien. Men iom seriens jämnhet och att vi initialt lyckades plocka mycket poäng under hösten genom att överraska motståndarna med ett disciplinerat och uppoffrande spel så har nog förväntningsnivån höjt hos många av oss.
Visst är det jämnt, ett tag var det spännande, nu är det mest plågsamt.
Av de lag som nu försöker undvika kvalplatsen så ligger tyvärr Brynäs sämst till. Av följande skäl skulle jag vilja påstå:
- Svagaste formkurvan
- Tunnaste och trubbigaste truppen
- Elitseriens sämsta power play
- Minst mål gjorda i Elitserien
- Minst skott mot motståndarmålet i Elitserien (ligger inte hellre på övre halvan när det gäller effektivitet)
- Matchvinnare/målskyttar saknas
- Playmaker/förstecenter saknas

Det värsta är att det inte heller finns några som helst tecken på att vår nedåtgående trend är på väg att brytas. Tyvärr tror jag därför på kvalserien och hamnar vi där, ja då åker vi ur.
Kommentera

Huge:
"Efter 47 omgångar ligger vi på den sista slutspelsplatsen och ligger tillsammans med 5 andra lag inom ett spann på 6 poäng."

Nu låter du precis som Sundlöv o CZ.
Dax att inse faran,vi är nära Allsvenskan.

Kommentera

Huge: Det enda som har räddat Brynäs från att ligga fetsist är den osannolika starten på serien. Jag kan inte tänka mig att Brynäs är nöjda med sitt spel på långa vägar. Du kan titta på tabellen hur mycket du vill, med vad laget prtesterat efter jul så finns det inget hopp. Det gäller bara för dig att inse det. Men du vågar helt enkelt inte erkänna det utan tittar dig blind på dagsläget. Nästa omgång så ligger vi inte på slutspelsplats längre..
Kommentera

Bissett19: Fast egentligen, vad är det för fel på Allsvenskan?
Roligare hockey, duktiga juniorer får istid samt att vi borde vinna fler matcher.
Kommentera

Huss: Visst har förväntingsnivån höjts efterhand och det ska den också göra, eftersom det är en mänsklig och framförallt känslomässig reaktion.
Men den har inget med objektiv bedömning att göra, tyvärr.
Och därför får också spelare och ledare lida oförtjänt av detta, dvs fansens uppskruvade förväntningar trots att laget egentligen gjort det riktig bra så här långt.

De orsaker du pekar på är klockrena.
Jag tror dock att man inte sak måla fan på väggen alltför mkt.
Det såg segt och trött ut idag, säkert mkt beroende på ett par tunga förluster på slutet som tagit hårt både mentalt och fysiskt.
Ska bli skönt med ett uppehåll för att återhämta krafterna så att det kommer in ny energi i laget.
Det är ju den energin vi levt på hittills och när den saknas, ja då ser det ut som idag.
Sen finns det ingen anledning att måla fan på väggen redan nu.
Det här kan gå hur som helst och 6 lag inom 6 poängs avstånd borgar för en avslutning som ingen kan förutse.
Kommentera

Bissett19: "Dax att inse faran,vi är nära Allsvenskan."

Är väl bara en blind idiot som inte inser faran.
Bättre dock att inse faran tillsammans med åtminstone 5 andra lag än att göra det som förväntat, med 1 eller 2 andra lag.
Kommentera

GävleLasse: "så finns det inget hopp. Det gäller bara för dig att inse det."

Så talar väl bara en person som tydligen lämnat Gävle för Eskilstuna.
En färdriktning som antyder att du är på väg österut och var hamnar vi då?
Jo, i gnällbältet.
Ska vi gissa på Kumla eller Örebro nästa? :-)
Kommentera

CZ har samma bortförklaringar som vanligt

-Jag tycker inte att 4-0 efter två perioder speglade matchbilden.
VEM FAN BRYR SIG OM INTE RESULTATET SPEGLAR MATCHBILDEN?? Det är resultatet som räknas, matchbilden ger inga poäng!
Kommentera

GävleLasse: "Hans spelartyp är ju inte vad vi behöver. Vi behöver MÅLSKYTTAR!"

Ja det också! Är du trygg över att vi är så skadekänsliga på backsidan? Vi behöver för fan förstärka i alla lagdelar!
Kommentera

Gusten:

Så är det.Iofs håller Markan/Limpan så där står vi gott som tur är.
Men fortfarande har man inte fått ngt svar varför man skeppar iväg Svanberg utan att ersätta honom.

Vi behöver backar
Vi behöver forwards

Men CZ o Sportchefen som befinner sej i Usa verkar vara nöjda.

Kommentera

Bissett19: Ja målvakt kan vi skita i :) Men en rutinerad back, en spelskicklig center som kan styra upp vårt usla PP och en sylvass jävel som vet att man gör fan inga mål om man inte skjuter.

Skål!
Kommentera

Gusten: Amen!! Å skål förfan!!
Kommentera

MarcusElving:

Skyll inte på CZ,han umgås mycket med Bagdad-Micke,vi är ju fortfarande på slutspelsplats ju.
Sen att laget är helt chanslöst utanför Gävle tycks inte röra dem ett dugg.

18 nov: Djurgården 4–2

22 nov: Luleå 3–3

27 nov: Rögle 3–4

1 dec: Skellefteå 2–2

6 dec: HV 71 2–2

8 dec: Frölunda 2–4

26 dec: Linköping 3–5

3 jan: Södertälje 2–1 (sd)

5 jan: Färjestad 2–3

15 jan: Modo 1–2

22 jan: Timrå 1–4

24 jan: Djurgården 1–2

29 jan: Skellefteå 1–2 (sd)

31 jan: Luleå 0–5

AVGÅ!!

Kommentera

Bissett19:Det är bara att bita ihop och komma igen!
Kommentera

Huge: Jo, faktiskt. Det finns anledning att måla fan på väggen redan nu. Eller för någon månad sedan. Och då pratar vi bara om effektivitet och poängplockande. Spelet och underhållningen, om man nu är så naiv som jag att man emellanåt investerar i några timmar åt att titta på en brynäsmatch, är helt åt h-e.
Kommentera

« · 1121880 · »