Brynäs IF

723315 inlägg · 7955 ämnen

Luleå HF - Brynäs IF

« · 442974 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Zzzzz.............. Grattis..............
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Gusten: Satan!!!!!!!! Det här var svettigt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Wahlbergeffekten har börjat :-)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
sylf: 16-7 i skott till Luleå i sista, Honken snyggade till räddningsstatistiken 92,3 %
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Luleå - Brynäs 3-4
Det här måste firas.
Jag anmäler mig till Lidingöloppet.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
lindberg: Skit samma,VI VANN!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Makkan: Fira?? Låter som ett straff i mina öron ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Brynäs förlorar de sex senaste matcher jag visiterar. Roligt att Brynäs passar på att vinna de två senaste matcher jag inte besöker.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Fan va skönt med en seger på en måndag...nu får man ju äntligen se Brynäs i hockeykväll
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
lindberg: Nån som vet om Wahlberg fick nån istid??
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
3poäng till mot Mora på Torsdag behöver man så är man med igen och slåss om att lämna över bottenplatsen till något annat lag
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Bissett19:

Han fick visst spela mycket boxplay.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Härligt med vinst! Var det fyra kedjor effekten eller? Bra gjort av Brynäs i alla fall, och härligt att Soling kommit igång.

Måste ta och säga att Malmö börjar skämma ut sig. Inte fan ska ett lag vinna mot ett annat i Elitserien med 7-1, och sedan har ju redan Malmö förlorat mot Frölunda med 8-2 eller vad det nu var.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Visst Hockeylive buffrar hela tiden, men jag måste berömma grabben som kommenterade matchen i Luleå för en mycket bra insats.
Han tillhör klart dom bättre, trots att han håller på Luleå som han erkände på slutet.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Falken: Men dem slog ju oss..........
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Falken: Nu gäller det att hålla i detta på torsdag och inte fira i en vecka att man har vunnit.

Det låg i luften med en vinst idag,säkert mycket psykologiskt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Gusten: Nu är det viktigt att följa upp med 3 nya mot Mora!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Gusten:

Det ligger lite i det.
Men jag kan erkänna att jag hade anmält mig även om vi fått oavgjort.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
sylf: Oerhört viktigt...fanimej "säljasinsjälviktigt"
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
sylf: Vill påminna om att vi har spelat 8 bortamatcher men endast 5 hemma.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
sylf:Är det ingen som tror sig veta vilka ev. 2 spelare Sundlöv skall signa?
Den ena är visst hans mormor enligt citat i GD!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Makkan: Modigt att anmäla sig till ett lopp som redan gått... :-)
Vårt eget race har just startat. Walle tillbaka och gör det bra trots lång vila. Tyder på bra spelsinne. Nu väntar vi bara på förstärkningar(na), se´n kör vi så det ryker.
Nu sover man lugnt i natt...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
aphac: Kanske farfar oxå?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Makkan: Anmäler du dig till tjejmilen om vi vinner mot Mora? ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
sylf: Likit eller mormor....pest eller kolera
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Huge: Det FÅR inte vara Likit Brammaputtra eller vad han heter!!!!!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Huge:

Joo men det kommmer ett nästa år också.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
sylf: Jag har Sundlöv i luren, han frågar vilket nummer du vill ha Sylf???
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
HF: Vänder? Det sa vi efter vinsten i Södertälje. Sedan gjorde vi inget mål på 197.17.

Nä men, kom igen nu Brynäs och lugga Simons på poäng på torsdag!

Nu har Kupan snackat sig till en assist på segermålet.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Gusten:

Nja det tål att tänkas på.
Det känns jobbigt att gå på kvinnliga könshormoner i ett år för att lura sig in.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Hockeykväll nu, bänka er.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
aphac: Otroligt skönt! Tillbaka från en välbehövlig dusch, man var med ända in i kaklet bokstavligt talat :)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Jeklar vilken skön seger!!!!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
leek: Ja denna seger var väldigt välkommen, hoppas det håller i sig så vi tar 3 nya poäng mot mora hemma på torsdag
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Just nu känner man bara en otroligt lättnad. Förlust ikväll och många hjärnor inom laget skulle kanske börja tänka i för negativa banor. Bara nu flytet håller i sig. Detta är förmodligen ingen jättevändning eller Walle effekt. Det är 3 poäng som tar oss närmare strecken ovanför oss. På torsadag kan det åter bli mycket folk i Gavlerinken, för Mora är väl det närmaste vi kan komma ett derby i år. Sen är det säkert många som är sugna på att få se f.d Brynäsare tillbaka i Gävle. Massivt stöd från läktaren och ett klokt spel kommer ge oss tre nya poäng.

I natt ska jag också sova gott.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
79 Andersson: Skönt att Soling får sätta ett par det trodde man inte efter att ha sett honom mot djurgården då han var långt ifrån bra. Nu blir han lika bra som i slutspelet 00 eller när det nu var.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Tool: ja, jag hoppas det lossnar nu för hela laget så att dom lämna kvalplatserna bakom sig och inte kommer dit något mera
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
79 Andersson:

Brynäs - Mora 2 - 5
Slog vi timrå så ska vi nog kunna slå er också, men det blir dock en intressant match...
Hur går det med skador och så?
Jag hörde att wahlberg var tillbaks, är det fler på gång?
kul om ni kan mönstra fullt lag.

Vi "hörs" på torsdag

mr big
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
mr big:
Nja, dom flesta har kommit tillbaka. Korhonen som har varit sjuk är på väg tillbaka i alla fall. Sedan har vi ju Daniel Johansson som är lite skadad, vet inte riktigt hur det är med honom, men det ska nog inte vara allt för allvarligt. Sen är det ju Björck som lär bli bort hela säsongen, på grund av sin nackskada. Men annars är laget ordinarie.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Makkan:
Håller med, mycket sansad och informativ den där Luleå-killen på Hockeylive.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Hong Kong:
Jag är intresserad av att se Kenneth Bergqvist igen. Den gamle Brynäsaren. En riktigt stor talang som jag inte skulle bli förvånad gick ända till landslaget i framtiden. Synd att han aldrig riktigt blommade ut i Brynäs, men han fick inte precis chansen att spela i första femman heller med toppspelare som han nu gör i Mora.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Tool: Det var Mikael Samuelsson som var överraskande framfusig i slutspelet 2000. Jonas Soling gjorde fyra mål på tre matcher i play offs 2002 men insjuknade till den fjärde matchen (annars hade förstås Brynäs tagit fyra raka på Färjestad och vänt 0–3 till 4–3).

Jäkligt skönt att Brynäs av ren (o)vana inte tog ut målvakten i slutet av matchen igår.

Tack Brynäs. Idag gick jobbet lätt och snabbt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
AD: Du ligger illa till på torsdag nu vet du...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
pastorn: Berka fick visst chansen! Han glimtade till bitvis, ofta en tre fyra matcher i rad för att sedan försvinna en säsong eller två.... Säsongen 02-03 spelade han ju i en enhet som gjorde succé på försäsongen tillsammans med Miettinen och Anger. När sedan serien kom igång kom den sedvanliga trögheten i ben å hjärna. Nej Bergqvist fick sina chanser i Brynäströjan och beslutet (?) att släppa honom till Jurtjyrkogården var helt riktigt. Om han sedan visar sig vara en late bloomer så är det väl bara att gratulera honom och Mora. Men landslaget....? Jag passar!!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Var inne o läste på Nsd.se om matchen igår.Jonas Rönnqvist uttalanden är ju verklligen pinsam,snacka om bad loser!!!

"- Skulle vi spela om den här matchen vinner vi 99 gånger av 100. Vi har lägen att göra åtta-nio mål på det här jävla laget, säger Rönnqvist med frustration i rösten."
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Bissett19: Gör ju segern ännu skönare!! Rönnqvist....vilken pajas!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Jaha då är man tillbaka i matchen igen efter att HS har varit spärrat i FW

Skönt med seger i går får hoppas att vi kan följa upp det mot MIK på torsdag.

Sedaqn att segern var mot LHF gjorde inte saken sämre!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Bissett19: Som Luleåfansen då, som skanderade hata Brynäs, också jävligt moget, NOT!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
bradberry: Måste säga en sak om Luleå (tycka vad man vill om laget och spelet etc.), men deras tredjeställ (det svarta de hade igår) är ett klart steg i rätt riktning ämfört med de röda ställen!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Bissett19:

Frustration ? Var det inte gråten han hade i halsen ? :-)
Kommentera

« · 442974 · »