1150x200-brynasbanner.jpg

Luleå HF-Brynäs IF

« · 219554 · » Till forumet

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
70 Rodrigues: Undrar hur laget ser ut ? Janne,Kösa och Sjödda spelar nonstop medan det sitter 13 hungriga junisar på bänken ?
Kommentera

Hur fan kunde jag få 1 pp till 3?? Sorry!
Kommentera

Sylf: Dom hade ju faktiskt 3 PP på sig!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Hmm...senast sköt Luleå 2 skott i första perioden..o nu 17!!!..Och dessutom var det mot LHHC då...div. 1 nästa ....
Kommentera

70 Rodrigues: Undrar hur dom fick till 9 skott ??? misslyckade icingpuckar ?
Kommentera

Sylf: 2-0 Paus! 17-9 i skott!
Kommentera

70 Rodrigues: Möjligt att div 3 dröjer ett tag,men ingen omöjlighet i denna förening.
Kommentera

Sylf: Välj själv, ingetdera är omöjligt känns det som!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Div 3 eller 3-0 ?
Kommentera

Sylf: Rehnberg kan man lita på, hellre grinig än slö!
Kommentera

Sylf: Nu kommer 3:an snart!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det är lugnt,vi vänder,har ett bra lag :-)) skitbra !
Kommentera

Åsså har miettinens utv besök börjat.
Kommentera

Sylf: Nu är det definitivt kört, KVALSERIEN HERE WE COME!!!
Kommentera

2-0 Luleå.Raset har börjat,förbered er på 2 siffrigt.
Kommentera

boldten: mif-lif 1-0
Kommentera

Clarence: OK att dom inte spelat bra hockey,men när man går in till match med en inställning som t.e.x den i globen,då är det ett hån mot sponsorer,medlemmar och alla som på nåt sätt stöttar laget.Och det värsta är att så har det sett ut i mängder av matcher.För att kriga till tänderna trillar ur behövs inga större talanger,men kan ge många poäng ändå och det har tydligen inte Brynäs fattat.

1-0 till LHF och 1-0 till MIF,fortfarande nån som tror vi slipper KS ?
Kommentera

70 Rodrigues: Suck,suck.... Mål i baken....
Kommentera

MIF-Leksand 1-0
Kommentera

1-0 God natt!
Kommentera

PP efter 34 sek!
Kommentera

Huge: Absolut är det så att laget lidit av den nästan ständiga höganspänningen under serien. Dock måste man komma ihåg att det är laget självt som försatt sig i den mentalt så belastande situationen genom att inte spela bättre hockey, ta fler poäng och därmed undvika att hamna i det läge som nu råder. Fanns rätt spelkvalité i laget skulle man också på ett tidigt stadium ha kunnat ordna upp krisen och inte sjunka längre och längre in i den onda, psykologiska cirkeln.
Kommentera

Sylf: I det här läget om Brynäs viker ner sig i en Kvalserie, så har vårat älskade Brynäs inget i en Elitserie att göra!

Visar dom samma sömngångar takter som mot Timrå sist, spelar det ingen roll att vi har miljarder med sm-tecken! Då förtjänar vi det inte!

MEN visar killarna ett jävlaranamma och krigar som fan så så får vi älska dom var dom än hamnar.

NU FÅR GRABBARNA VISA SINA BÄSTA SIDOR, BÅDE SOM LAG OCH INDIVIDER
Kommentera

Sylf: Att vi vikit ned oss ibland när det har gällt beror nog mest på att man helt enkelt har varit slitna mentalt. Vi har gott om tid att ladda om batterierna inför en ev KS. Dessutom är GP, enligt min mening, en bra "mental" coach.
Det ligger mycket i din sista mening. Vore de andra lagen lika bra eller bättre så låg dom ju inte i Allsvenskan....
Kommentera

gordo: ja , nuvare ju inte meningen att kasta ut Janne....diskussionen gällde i mera allmäna ordalag om det fanns spelare i laget som skulle vara en bra kapten.
Kommentera

Huge: Just det du nämner ser jag som det största hotet,nerverna.Plus det faktum att man har för vana att vika ner sig när det gäller.ES lag har trillat ur förr och BIF av idag är inte ett dugg bättre än de andra har varit.Chansen ligger i att de allsvenska lagen inte är bättre heller.
Kommentera

gordo: Dubbelt rätt.....
Brunkarspelet har vi väl aldrig behärskat och i en ev KS finns det dom som gör det bättre. Hammarby hade jätteproblem igår mot AIK, innan gnagarna säckade ihop pg för tunt material, rent fysiskt.
Fram till 3-0 spelade AIK rena Brynässpelet långa stunder, dvs blixtrande anfall och stor rörlighet, vilket kollrade bort bajarna totalt.
Ang Janne så finns det absolut ingen anledning att spekulera i ett ev byte av kapten. Kaptensjobbet består ju inte bara i att slita och offra sig på banan, det är mycket annat som skeppar´n skall vara med att bestyra. Skulle Janne känna några antivibbar från de övriga i laget så är han nog inte dummare än att han tar upp frågan till diskussion.
Kommentera

70 Rodrigues: Säg så här, jag blev skrämd av det jag såg på filmen, men inte av det jag såg på Hovet.
Bra derbymatch med mkt kamp och en hel del slagsmål och överfall. Hammarby är lite större och tyngre och det fällde nog avgörandet igår. Fram till 3-0 för Gnaget så hade Hammarby inte mkt att komma med och man trodde att det var slut. När 1-3 kom så for hela laget ut på isen och det blev en riktig"TVpuck-hög" av spelare ovanpå målskytten. Då förstod man nästan att Bajen skulle vända det hela. Strax efter jagar en AIK-are en puck ner mot offensivt sarghörn, med en Hammarbyare i ryggen. 2 m från planket snubblar AIK-aren och far in i planket med huve´t före.
5 minuter och automatiskt GM trodde nog alla, men istället vänder spelet och Hammarby går direkt upp och gör 2-3. Sen tar Hammarby över helt och vinner rättvist. Jag tycker att AIK och Skellefteå spelar ungefär likadant, lite smånätt ibland och med långa pass, inte så mkt kraft som Hammarby. Den stora skillnaden är försvarsspelet, det är mkt mer disciplinerat i ES.
Håller vi bara den nivån jag vet vi är kapabla till, så är jag inte orolig. Kruxet är ju att det kommer att bli lite nerver med i bilden,
men konstigt vore det väl om det inte skulle vara så.
Om det nu blir KS så vore väl ett önskescenario att Bofors och Hammarby tog de 2 direktplatserna. Isf måste ju 2 av lagen Skellefteå, Löven, AIK och Rögle kliva av förr eller senare.
Lite spekulationer bara, men mitt intryck hittills är att vi nog har en mkt bra chans att sopa hem hela KS..
Kommentera

74050: Med tanke på Brynäs spel i senaste matchen så borde oddset ha varit typ 1520,30 så jag skiter i o tippa....:-)
Kommentera

74050: LHF skareva såklart
Kommentera

65 Selander: Tips till er alla. LHC-BIF 3-6. Odds 130,20! Tack för idag. Måste rusa ner till spelbutiken!
Kommentera

henrik: Planerar och planerar men vi håller koll på vilka MIF och LHC får möta ;)
Kommentera

65 Selander: Jasså håller ni redan på att börja planera kvalserien.
Jag vill verkligen önska er stor lycka till om ni hamnar där.
Det är alltid roliga matcher mellan tik och brynäs.
Vem vill se tråk löven som skuter 15 skott på en match som dom dominerar eller AIK som bara skriker och skränar men inte har en riktig koll på verkligheten.
Lycka till.....
Kommentera

Huge: AIK har som dom skriver en tunn trupp och Hammarby går på ren vilja som kan räcka ända fram om dom inte får frossa som alla andra år.
Kommentera

Se till å klara kvalserien nu för annars blire inga derbyn......hoppas på er å SAIK lr Bajen Hockey i kvalserien
Kommentera

70 Rodrigues: Härligt att se att du håller Brynäsfanan högt...
Återkommer strax med rapporter, nyss beställt Kinamat, hungrig som f-n....
Kommentera

Huge: Hur var filmen och matchen mellan AIK-Hammarby, blev du skrämd av det du såg eller är det lungt för Brynäs?
Kommentera

boldten:Tacka Prozac och avd 34 på Danderyds psykiatriska klinik för det.....:-)
Kommentera

70 Rodrigues och Selander: Underbart att ni har humorn kvar trots läget för våra favoritgrabbar!!!
Kommentera

;-)

70: Vi behöver dig i kvalserien Tony - inte ge upp nu!

65: Jag gillar det där med frossa och 7-2, det låter alldeles underbart.
Kommentera

65 Selander: Hur visste du det??
Kommentera

70 Rodrigues: hm.. med din vanliga otur så skulle jag nog akta mig för såna uttalanden. Fast du kanske är klonad?
Kommentera

Igor: Och Brynäs torskar mot Frölunda och MIF Tar med sig en poäng och går vidare på målskillnad.Skulle det scenariot inträffa tar jag livet av mig!!!!
Kommentera

Igor: Och då får VF frossa mot Brynäs och vi vinner med 7-2

Hoppas att du har rätt annars så skall jag stämma dig inför domstol för psykiskt lidande ;)
Kommentera

I kväll kommer Lule och Mif med enade krafter trampa på Brynäs famlande fingrar och vi faller nerför stupet eller...

...kommer Brynäs i en plötslig sista dödsryckning få ny energi och lägga den norrländska björnen på rygg med 1-2 samtidigt som trätobrodern Leksand tar sista chansen till slutspel genom att spöa skåningarna Mif med 3-5. Vips blir det nerv igen. Ett pånyttfött (nåja) Brynäs gnetar sedan ner Linköping med 1-2 och Mif får stryk igen mot slutspelsdesperata SSK med 1-4. Plötsligt är Brynäs 1 p före mif inför den allra sista omgången och spänningen är olidlig.
Kommentera

prosten:

Visst, men det är bra att påvisa att allting är relativt... även i dessa sammanhang.

Jag ser ingen anledning att byta ut Janne om inte han eller laget vill göra det!
Kommentera

gordo:
Jaja, men du kan väl inte jämföra alla kommande kaptener med Huss i all evinnerlighet. I såna fall så kommer vi aldrig någonsin att få en Kapten.
Dom som lirar nu lirar nu. Basta.
Kommentera

Jag tror att lule kommer att spöa Brynäs idag. Brynäs har ingenting att spela för, så dem kan lika gärna förlora idag. Brynäs måste börja spela upp sig till kvalserien!
Ha ha ha ha...
Kommentera

70 Rodrigues: Äsch alla förbannelser är brutna nu förutom Brynäs egen förlorarförbannelse ;-)

Mina femmor till i kväll:

1. Rehnberg- Sjödda / Miettinen - Wågström - Anger

2. D J - V P L / Molin - Kyrö - B Danielsson

3. P3 - Adam A / Rönnqvist - J Larsson - N Danielsson

4. Nylander - Kösa - Floberg

Reserver: Pekkala - Jobs
Kommentera

westerlind: Jag skäms jag med jag ljög lite där,önskade verkligen att jag skulle åka upp idag men det blir datorn den här gången.Däremot så ska jag ner till Linköping på lördag och tebax till Gävle på tisdag!
Kommentera

« · 219554 · »