Brynäslegenden: Med tanke på att vi brukar spela bra och som oftast få med oss poäng uppe i Luleå så tror jag att vi tar en straffvinst i morgon!
Luleå-Brynäs 4-5 efter straffar!
Jag vet inte vad som har hänt, om det är positivt eller negativt men det viktigaste i mitt liv just nu är fan kvällarna när Brynäs spelar!
Tänker man dom två senaste matcherna uppe i Luleå så slutade väl första 1-0 och andra 4-5? Så får väl hoppas på en målshow! 5-6 till BIF! :D
Sen är det självklart tråkigt att Granström inte kan spela ikväll men samtidigit är det precis det BIF behöver, att man inte gör om i kedjorna för mkt. Så jag är väldigt optimistisk inför ikväll och hoppas att Widing kan köra på rejält!
Widing 2
Wännström
Ollas
Gunderson
70 Rodrigues:
Tar vi poäng i denna match så blir det en positiv överraskning. Luleå borta måste väl anses som en av de svåraste matcherna denna säsong. Hoppas på 2-4 med tror på 4-2. Hoppas jag inte anses vara gamnacke nu :-)
Qvarre:
Håller med, poäng i den här matchen är bara bonus. Blir nog torsk, men med det här laget vet man ju som vanligt aldrig.
Horace76c: Ikväll chans att utöka serieledningen en smula men detta mot svårast tänkbara motstånd. Vårt främsta anfallvapen, PP har inte funkat så bra mot skoterraggarna. Men jag tippar med hjärtat och säger 2-3 OT
Mål av LJ, Lavander och Larsson
Burken:
Traditionellt sett brukar Brynäs göra bra ifrån sig i konsumhallen, jag tycker det känns som vi har en bra chans ikväll. :)
70 Rodrigues:+1
Skoteraggarna-Svedberg så här långt 0-0
70 Rodrigues:
Det måste bli mer rejält i alla moment, för mycket pet och för lite fysik just nu.
Ett SM-guldlag kan och får inte spela så tamt och rädhågset på bortais!
Clarence:
För ovanlighetens skull håller jag med dig, vi är alldeles för snäll mot Luleå än så länge. Ollas, Lavander och i viss mån Rohdin som har kapaciteten att spela riktigt fysiskt måste gå i bräschen nu.
70 Rodrigues:
Ja jösses, rätt orättvis ledning men ett mål är ett mål :)
Clarence:
Det är tydligt. Märkligt att det ska behövas ett mål för att man ska ligga närmare på luleås gubbar och lägga av med duttandet.
1-0 också för damerna i seriefinalen, om någon är intresserad. Fortfarande tror jag det är på damsidan vi kan hoppas på ett SM-guld detta jubileumsår.
Nu gäller det för Brynäs att dom är på tårna för Luleå lär ju käkat taggtråd i pausen!
Apropå Canal +, jag har från min tv-leverantör Tele 2 fått veta att bara ett enda sportpaket med samtliga 9 kanaler kommer att erbjudas abonnenterna framöver. Detta för 399 kr/mån. Är det nån här inne som kan bekräfta att det är så?
En riktig toppmatch där vi kan dra ifrån i serieledningen lite.
Blir intressant match att följa framför soffan.
Tror på 3-4 i sudden till oss
Sundqvist X4