Brynäs IF

727610 inlägg · 7962 ämnen

Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30

« · 1787323 · » Till forumet

Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
Mittzon: Visst är det mycket tillfälligheter men om samma fenomen inträffar flera gånger på rad, är det verkligen slumpen det handlar om?
Kommentera

Artikel om Bulan. Det är enligt mig helt avgörande för de kommande åren att vi förlänger med honom.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Rautio rankar åtta på räddningsprocent och nio på målsnitt. Visst, han har varit riktigt bra på slutet men jag tycker vi kan lugna ner oss lite innan han vunnit slutspelsmatcher åt oss.
Kommentera

moment22: Klart! På samma sätt som slumpen inträffar. (Hela Washingtons lag, som bytts ut genom åren, lider av samma sjuka varje år.)
Kommentera

Mittzon: Klart det är skillnad på vissa spelares prestation beroende på om det är slutspel eller serie, Granström är ett lysande exempel. Typ hela Washington ett på det motsatta.
Kommentera

Grymt fin vinst. Fixa påskrivet kontrakt med Bulan nu!
Kommentera

Skrubben: Det är medias ensidiga bild du återger. Framkom senast i kväll i C Mores sändning. Jävla larv att nån skulle vara bättre bara för att det är slutspel eller grundserie. Tillfälligheter avgör om man lyckas under några få slutspelsmatcher på våren.
Kommentera

Skrubben: Rautio har flertalet starka säsonger bakom sig så att säga att detta är hans bästa vet jag inte säkert. Ett lyckat slutspel ligger på lut.
Kommentera

Mittzon: Min bild av det hela är att oavsett hur bra Rautio har spelat under hösten så har många ändå stämplat honom som en osäker målvakt inför slutspelet. Och en del kanske fortfarande gör det eftersom han gjort svaga slutspel tidigare? Men som jag skrev så är Rautio inne på sin livs säsong just nu. Jag ser ingen anledning till att han inte borde kunna fortsätta på denna väg 2017 också.
Kommentera

Skrubben: Spelar de som Rautio och Sandström på senare tid så självklart är de fullgoda målvakter. Båda har helt klart lyft sig i kan man säga december. Men att det fanns relevans för missnöje tidigare i serien kan väl även du medge?
Förresten, bäst målskillnad av alla lag för Brynäs just nu. Detta efter drygt halva serien. Tusan när det var fallet senast?!
Kommentera

Rodrigo: Fantastisk höst. Detta trodde jag absolut inte före seriestart. Det som vittnar om klass är att vi har bäst målskillnad i SHL, den siffran brukar aldrig ljuga. Dussinlag ligger sällan på +10 och över.
Vill dock påminna om att Bulan utsågs av CMore till höstens tränare förra året, och då rasade det under våren. Jag vill se stabilitet under januari också innan jag tillåter euforin att ta över. Och jag vill ha tillbaka Bertilsson.
Ang våra målvakter: Gnället i början av serien berodde ju på darriga målvaktsinsatser, inget annat. Nu ser det mycket bättre ut. Fortsätt så!
Kommentera

Skrubben: Är det nån som påstår att målvakterna är en akilleshäl?
Kommentera

Är det inte dags att sluta säga att våra målvakter är en akilleshäl? Givetvis vet jag om snacket att Rautio har klappat ihop i slutspel tidigare, men då kam man ställa sig frågan om han någonsin varit bättre i sin karriär än vad han är nu? Rautio är inne på sin bästa säsong i karriären och har visat sig vara en av ligans bästa målvakter. När mer än halva säsongen nu gått så kan man verkligen säga att han tystat alla tvivlare. Jag tror att han kommer göra likadant i slutspelet.
Kommentera

Brynäs, man börjar bli duktigt imponerad - och hoppfull.
Kommentera

Lunkan: Jag är jävligt imponerad. Han har inte spelat en tävlingsmatch sen i våras och ligger på 93 i räddningsprocent. I seriens sämsta lag. Bättre än våra målvakter.

Ska han vinna matcher åt Rögle måste han vara övernaturlig.
Kommentera

Rodrigo: Jag har ju tippat oss topp fyra innan säsongen, men tvåa kanske jag inte kunde tro.

Hursomhelst ser det jävligt stabilt ut. Det här laget kommer inte klappa ihop som förra säsongen. Bredden och kunnandet är alldeles för stort.
Kommentera

Hur många här inne trodde att Brynäs skulle ligga tvåa vid årsskiftet?

Underbart!
Kommentera

Mittzon: I min värld är man frälsare när man vinner matcher åt sitt lag.
Kommentera

Mittzon: meriter är ingen färskvara, jag hoppas det vi går bra för honom men jag är inte imponerad av vad jag sett hittills, är du?
Kommentera

rafalski: ja alla jävlar som klagar på våra målisar verkar va fegisar
Kommentera

Mittzon: Är väl inte så tacksamt för Lindbäck i Rögle. 44-29 i skott till KHK
Kommentera

Dalrt: Ang, Alcén. Håller med, Han chippade iskallt pucken över backen för att lägga in mellan benen på Lassinanti. Ett geni helt enkelt.

F.ö älskar jag den här strategin att skänka pengar för varje mål Luleå gör. Den borde vara obligatorisk from nu.
Kommentera

rafalski: Mitt svar var till Lunkan. Inte ett svar på Brynäs målvaktsinsatser. (En poäng att läsa vad som skrivs innan man svarar.)
Kommentera

Mittzon: Idag känns ju målvaktsfrågan glödhet...not!
Kommentera

När senast var vi +29 (!!!) i målskillnad?
Kommentera

Sitter bara och njuter. Tack för detta älskade Brynäs.
Kommentera

Lunkan: Lindbäck är förmodligen SHL:s bästa målvakt. Hur många målvakter i SHL har hans meriter? Den bästa brynäsfostrade målvakten efter Markström. Hoppas han spelar för Brynäs inom kort.
Kommentera

bifhjärta:
Med idogt letande o bra luktsinne kan man hitta bajs närsomhelst
Kommentera

Lunkan:
Lindbäck, Honken, Dansk, Jocke 89,3% skulle vi såklart ha...
Kommentera

Lunkan: Honken då? 😦 Jösses vilken fadäs.
Kommentera

Lunkan: Drygt 93-procentig varje match. När är man frälsare? Vid 100 procent?
Kommentera

tjugo8: Jo klart....men Nick är en osynlig målsumpare
Kommentera

Hälsning från en buss ifrån Coop Arena, hela familjen iförd brynäsmundering med muttrande lulesupportrar i hela bussen... Man mår gott men kämpar för att dölja min förtjusning... Redan fått kommentar om att jag ler å ser nöjd ut...😂🇧🇪
Kommentera

tjugo8: Såg just Lindbäcks ingripande i dagens match, frälsare tillåt mig tveka.
Kommentera

Helvete vad han pepprade😂
Kommentera

bifhjärta:
Hellre en osynlig målkung än en synlig målsumpare
Kommentera

Kan vi alla bara ta en stund och njuta över Johan Alcéns extrema hockeybriljans?

Han ser tydligt att Lassinanntti är på väg upp för att täcka av taket. Samtidigt kommer en back inflygandes i skottlinjen. Alcén, klass-spelare som han är, ser givetvis allt detta så han lägger en långsam lös puck som helt enkelt väntar ut backen så att denne hinner passera, för att senare smita sig in i femte hålet som öppnat sig i precis lagom kalkylerad tid.

Detta är skicklighetsnivåer som inte självaste Crosby kan skryta med.
Kommentera

😂😂😂😂 Såg ni Thorells tokjuck på Mannberg i omklädningsrummet 😂😂😂😂
Kommentera

Rautio leker med Brynäsbarnen efter signal också. Snällt. :-)
Kommentera

Forsberg 1978: Ja detta var underbart!
Kommentera

UNDERBART!!!
Kommentera

Rautio helt fenomenal idag. Tack som fan Brynäs!

SKÅÅÅÅL!
Kommentera

Vi har alltså 8!!! spelare från starttruppen borta idag.
Kommentera

Oj fbk illa ute nu..
Kommentera

Dallemas: Ja kämpa för honom nu!
Kommentera

bifhjärta: utan att jinxa för mycket börjar jag tro på minst oavgjort
Kommentera

Helvete vad bra vi kör. 😍
Kommentera

Låt Rautio hålla nollan nu!!!
Kommentera

#1787058 · Forsberg 1978 20x20-41786_251199266865_4781574_n.jpg · 1 timmar sedan
Får känslan av att Brynäs låter det bära eller brista idag och inte är mentalt närvarande, bara en känsla jag fått!

Jag tar på mig dumstruten och lägger mig raklång!
Kommentera

Nu är man bara rädd att Herman ändå ska lyckas förstöra kvällen.
Kommentera

« · 1787323 · »