Jajjen: det är alltid bra att förlägga spelet i anfallszon, men då krävs det rätt material på rätt positioner. Ett jäkla pussel att lägga för sportchefen, som såklart bör ha koll på vad tränaren vill spela för spel — enligt hur det fungerar i Sverige... I NHL kan det vara som så att man anlitar tränare etc. som ska se till att genomföra och spela det spel som bestämts om inom organisationen, vad är bäst?
Nej, tror inte heller på det, tror dock att bättre balans ger lite bättre möjligheter att dels ge laget självförtroende, och därmed möjlighet att flytta upp spelet med lite mer trygghet ryggen...
Peja: man borde kanske också nämna Johan Larsson, eftersom han var viktig i många lägen av serien och i slutspelet, även om han hade en down-period efter J-VM...
Redigerad kommentar
Peja: det är dock lite svårt att säga vem som är ersättaren för vem... Harju ska då axla Sllfverbergs fjolsäsong, det blir svårt... Det är ju mer Lindholm som fått ta Silfverbergs plats bredvid Järnkrok... ;)
Sedan DW-JN-SL som producerade förra året är ju under isen i år, svårt att ersätta de som blev kvar, då lagledningen trodde deras produktion skulle fortsätta, försäsongen antydde ju det lite svagt... Nästa säsong får vi se vad som händer med de som underpresterat i år...
Jajjen: det är inte som så att jag gillar Boork, men jag nämner honom en gång till.
Boork uttryckte något i stil med att Brynäs unga backar är utbrända i skallen, inte vet hur de ska bete sig i egen zon, då de har fått för stor börda på sina axlar, fått ansvaret att bära laget, inte att fylla ut och i lugn och ro växa in i ES-kostymen... Att de troligtvis kommer att få nytta av denna erfarenhet kommande säsonger etc.
Jag tycker i grunden att det är en ganska korrekt analys, och att det förklarar att motståndaren får komma in för nära och avsluta för lätt, kampen i egen zon tas inte på rätt sätt... Även om försvarsspel är hela lagets spel, egentligen över hela isen...
Vill minnas att 07/08 så var det de s.k. "hedersamma" förlusternas tid!?
Precis, nästa säsong är fokus, balansera upp lagdelarna, de som är kvar ska kunna bidra... Och de som ska växa in ska få göra det i trygghet, inte med flera ton ok på sina axlar...