Redigerad kommentar
Peja: Gurra88: Om du hade sett en match live hade du insett att arenaåskådaren inte har tillgång till massa olika reprisbilder. Nu såg jag denna match på TV och har bara sett situationen en gång. Reprisbilder, helst från flera olika vinklar, är ju ett måste om man ska bedöma en tackling
Jag såg matchen live och satt i närheten av "överfallet" Tacklingen var ful, onödig och farlig. Sedan finns det en mediakub i den hallen som kan veva repriser från diverse vinklar och håll. Så nu vet du :-)
bradberry: det enda som känns positivt nu är väl att alla räknar bort oss nu, de utgår från att raset fortsätter, att Brynäs blir en slagpåse.
foppa78:Det finns inget som hindrar BRYNÄS och TJ att själva ge repriander för såna tilltag. En option som jag hoppas att de gör.
Peja: Men för helvete Lavander sätter in en vårdslös tackling med 5 sekunder kvar en sådan tackling som kan ge svåra skador ABSOLUT ska han bli avstängd! Så jävla onödigt av Lavander!
Vad hade ni sagt om det var en Luleåspelare som hade tacklat en Brynäsare med en likadan tackling?
Redigerad kommentar
Förlusten igår påminner om smaken man har i munnen efter en helg med stort alkoholintag... Fy f-n!
Dags att testa skytteligeledaren i J20 Superelit Norra, Joakim Axman. Två nya mål i dag.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Slajsarn: Tror man tränade extremt mycket försvarsspel under både Boork och Czarnecki och det hade man nog med sig även in i förra säsongen iom att så många var kvar. Brynäs hade väl samma tråkstämpel som typ Luleå har nu pga att man var så inriktade på försvaret.
Så lite vattenskalle är det nog att man inte täckt upp backsidan allteftersom man tappat folk. Ungefär som Stisse skriver "ett par stabila yrkesmän" kunde gjort massor och då kunde man matchat in ungtupparna lite smidigare.
Sheena Punkrocker: Sorry, gick å la mej innan jag va klar med dej.
Om Brynäs ska skuldsätta sej för att ta in Bäckis?
1. Varför frågar du? Den frågan är alltid relevant, inte bara nu. Oavsett om man ska betala 150 tkr i månaden för Lasse Jonsson eller köpa en tejprulle.
2. Klubbdirektören har sagt i media att det finns pengar till Bäckström.
3. Mycket sannolikt att Bäckis gör som andra svenska NHL-spelare - anpassar sina kostnader efter vad deras favoritklubb har råd med.
4. Har Brynäs råd att spela kvalserie?
Du har uppenbarligen läst vad Hockeyligans representanter har betalt för att säga. Ibland måste man försöka se igenom flosklerna och tänka själv. Röstboskap är ett livsfarligt gissel i en demokrati.