Brynäs IF

730581 inlägg · 7961 ämnen

Lysande Boorken, NOT!!!!

« · 640476 Till forumet

Lysande Boorken, NOT!!!!
In och ut i Brynäs

Spelare som lämnat Brynäs:
Mikael Wahlberg, center
Tommi Miettinen, forward/center
Vesa Viitakoski, forward
Simon Skoog, back

Spelare som ersatt:
Brian Felsner, forward
Daniel Hermansson, forward
Joachim Gellerstedt, forward

Återigen så kommer laget att missa slutspel och klubben miljoner!!!
Kommentera

Sv: Lysande Boorken, NOT!!!!
Huge: Hur vet du att Miettinen och Wahlberg var slöa och omotiverade, är det för att Leif Boork har sagt det eller??
Kommentera

70 Rodrigues: Nä, det var bara för att visa hur enögt du själv ser på saken: att Boork ensam skulle vara orsaken till sparkningarna och att han därmed skulle göra det för nöjes skull.
Men fortsätt du och hoppas på att Kyrö kommer tillbaka så ska du se att det ordnar sig till slut...
Kommentera

Huge: Har info om läget som jag tyvärr inte kan skriva som inlägg, har dock skickat en bubbla till dig!!
Kommentera

Huge: När har jag sagt att jag vill ha tillbaka Kyrö?? Curre Lindström och Harald Luckner är mina alternativ!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det är väl ganska snabbt konstaterat att Felsner och Hermansson inte är fullgod kompensation för Wahlberg och Miettinen. Vi hade behövt någon spelare till, framför allt en naturlig center. Boork och Sundlöv bör ha kritik för att inte ha haft något "end-game", ingen fundering om vad man ska göra efter att man sparkade Wahlberg och Miettinen.

Trots detta har Boork fortfarande mitt förtroende. Vi har i åratal klagat över att spelarna styrt laget och att tränarna knappt ens vågat bänka underpresterande spelare. Nu har vi en tränare som börjat röja i bråten, inte en dag för tidigt. Självklart borde han haft en bättre trupp att arbeta med, och självklart skulle man haft en Plan B innan man sparkade två nyckelspelare.

Enda trösten är väl att alla lag haft samma problem med att hitta vettiga nyförvärv.
Kommentera

Jompe: Nog fan röjer han alltid, tyvärr så har det ju inte kommit något positivt utav det!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ge det hela lite tid skall du nog se.....

Mina barn undrar lite uppgivet varför det inte blev några äpplen på äppelträdet vi satte i somras.....

Du liksom mina barn har för dåligt tålamod.

Mvh
Kommentera

Beezer: Hur lång tid anser du att det får ta innan positiva resultat visar sig?
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, hur lång tid tog det för ex Frölunda att ta sitt första guld sen 1965?
Och det med en publiktillströmning och ekonomi som vida överstiger det vi för tillfället kan visa upp....
Kommentera

70 Rodrigues: Man bör ge en tränare minst 1 säsong om det inte havererar fullständigt förstås.

Det har det knappast gjort denna säsong om man jämför mot de 3-4 senaste säsongerna.

Målet var som sagt bättre än ifjol och detta lever Boork och laget upp till ännu.
Kommentera

Jompe: Jag är trots allt försiktigt positiv inför de sista 20 omgångarna. Vi har 9 poäng ner till KS-träsket och är med i racet om en slutspelsplats. Sundlöv har lyckats plocka in 2 spelare i det senaste fönstret vilket våra konkurrenter i botten misslyckats med.

Som vanligt är tendensen bland många skribenter att man övervärderar motståndarna och undervärderar BIF. Det är ingen slump eller otur att LIF & SSK ligger sist i ES!!! Dom har spelat dåligt och oddsen är defenitivt emot att dom skall lyckas vända på steken med 20 omgångar kvar.

Ska det vara så svårt att applicera samma tänkande på BIF som man gör på SSK? (Hallin vänder säkert på det här, dom ser ruskigt starka ut....)
Kommentera

JanT: "Ska det vara så svårt att applicera samma tänkande på BIF som man gör på SSK? (Hallin vänder säkert på det här, dom ser ruskigt starka ut....)"

Nämen, det går ju inte.
Då resonerar man ju lite mer nyanserat och "objektivt", och det kan väl aldrig vara bra....
Kommentera

Huge: Så 30 år är okej??
Kommentera

Huge: Så om man alltid är positiv till allt som Brynäs IF företar sig så är man nyanserad och objektiv, jo tjena!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror inte att Wahlberg/Miettinen var bra för Brynäs. Boork ville ju ha bort dom och han vill väl bara lagets bästa precis som alla andra?

Om dom inte hade varit slöa och omotiverade så hade han väl behållit dom istället.
Kommentera

Nåt fel måste det ju ha varit med Wahlberg iallafall..Eftersom han blev petad av både Flemming och av Boork! Sen har man ju sett med egna ögon hur Wahlberg har glidit runt ibland..

Men med Miettinen har jag svårare att förstå varför dom kickade honom...
Kommentera

BFG:

"Men med Miettinen har jag svårare att förstå varför dom kickade honom"

Här nedan har du nog förklaringen.....
"Motsatsen är spelare som är ganska nöjda med sitt eget spel trots att laget inte presterar bra. Man stirrar sig blind på sina egna poäng oavsett vad som händer med laginsatsen. Det håller i mina ögon inte"
Kommentera

Gusten: Nu jävlar tar vi SM-GULD!!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: I vad?
Kommentera

sylf:
I breddning av hockeytrupp...
Kommentera

rackham: aha!! då är jag med:-)
Kommentera

sylf:
Det skulle också kunna vara supporterpromenad med liten hund...
Kommentera

70 Rodrigues:

Vidhåller som jag skrev tidigare.
När skall Brynäs ledningen vakna innan det är försent.

BOORK FILOSOFI HÅLLER INTE DET KOMMER BLI KVALSERIEN OCH DET ÄR INTE SÄKERT ATT HÅLLER DÄR HELLER.

Om ni hade haft något i skallen så hade ni behållt Gunnar Persson, men det är vi i Rögle tacksamma för att ni inte gjorde.

Jan Linde
Rögle BK
Kommentera

Jan Linde: "Om ni hade haft något i skallen så hade ni behållt Gunnar Persson, men det är vi i Rögle tacksamma för att ni inte gjorde."

Inte hälften så tacksamma som VI är över att ni tog över skrället.... :-)
Kommentera

Huge: Ni kan väl sätta i Rolf Laasgård i båset redan nu, kan ju inte bli sämre ändå.

Jan Linde
Kommentera

« · 640476