Brynäs IF

727619 inlägg · 7962 ämnen

MAIL TILL SUNDLÖV

« · 1332874 · » Till forumet

Sv: MAIL TILL SUNDLÖV
arnio: "Sveriges ekonomi går ju för högtryck och till jubileét så tror jag på mobilisering från Brynäs och sponsorer."

Gävleborg är Sveriges Etiopien, så hoppas inte för mycket.
Kommentera

Jajjen: Och Skellefteå är Sveriges Bangladesh......
Kommentera

sylf: "Kanske arnio och Huge kan skicka ett mail till honom..."

Behövs inte. Har jag redan gjort. Jag hälsade från dej.
Kommentera

MarcusElving:

"Skulle Czarnecki ta oss till slutspel 10 säsonger i sträck för att sedan åka ut i fyra raka kvartsfinaler, har Brynäs tagit sig framåt då?"

-----
Med nuvarande budget är det SUCCE för Czarnecki och Sundlöv.

Så länge dessa två herrar har näst sämst förutsättningar i hela elitserien kan vi inte kräva mer än slutspel OM ENS DET. Det borde inte vara ett krav, utan en bonus med tanke på spelarbudgeten.

Intressant jämförelse med Modo för övrigt detta:

När Modo låg sist i tabellen gick publiken man ur huse under två förluster efter juluppehållet. Modo hade över 7400 personer på de två hemmamatcherna.

Vad hade Brynäs? 4500 knappt? Utan tvivel är Gävlepubliken en stor anledning till att Brynäs har så låg spelarbudget. Brynäs kan ligga 5:a i tabellen och ha publik som en jumbo.

---
Slutligen, jag har insett att jag gnäller och skäller på Sundlöv och Czarnecki bara för att de är de som syns och som det är lättast att kritisera. Med tanke på förutsättningarna borde man i 9 fal av 10 hålla käften och inse att de gör mer än man kan förvänta sig.

Därmed inte sagt att Brynäs inte skall sträva efter att bli bättre och rikare - men det är väl inte Sundlöv och Czarnecki som har betalt för att ordna detta?

Sundlöv och Czarnecki har betalt för att leverera med materialet som finns - vilket de gjort! Sedan är det möjligt att det i nuläget skulle kunna finnas tränare som skulle kunna göra ett bättre jobb med truppen än CZ, men att klaga på det han gjort hittils är bara korkat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: "Tycker Sundlöv skulle vara lite tuffare mot HGK och börja ställa krav på att spelarbudgeten måste upp i förhållande till omsättningens storlek."

Går inte eftersom omsättningen främst ligger i arenan. Arenan tillåter inte att det sportsliga växer. Del av vinsten i verksamheten måste finansiera drift och amorteringar av arenan.
Kommentera

Jajjen: Brynäs skulle inte ha byggt nytt, man klarar inte av att som alla andra, göra det till en vinst. Dom skulle ha rivit och flyttat in i B-hallen istället.
Kommentera

Lesky: Ser du inget samband mellan Modovärvningar->mediahype->publik?
Kommentera

För övrigt, om man breddar perspektivet i jämförelsen mellan Modo och Brynäs, och inte bara kollar på ett fåtal matcher...

Publiksnitt;

10/11
6. Modo 6206
7. Brynäs 5575

09/10
6. Modo 6405
7. Brynäs 5738

08/09
5. Modo 6220
7. Brynäs 6116

07/08
3. Modo 7012
7. Brynäs 5996

Ja... Man kan ju undra varför det är Gävlepublikens fel att Brynäs har näst lägst spelarbudget i elitserien. Sist jag kollade spelade inte åtta lag i ES.
Kommentera

Peja: Om det bara handlade om publikintäkter skulle Brynäs ligga hyfsat till. (Jag hävdar fortfarande att inget elitserielag har fler besökare utifrån än Brynäs.) Men stödet från regionen handlar om betydligt mer än så. Har de lokala företagen samma inställning till Brynäs som framgår här och på lokalblaskornas insändarsidor, så förklarar det varför sponsorintäkterna aldrig lyfter.
Kommentera

Peja: Intressant statistik du plockat fram.

Det förklarar endast en del av vårat budgetförhållande till Modo. Att vi har så låg spelarbudget och ändå placerar oss i mitte av publikligan är sannerligen konstigt. Är det den nya arenan som är boven med dessa dyra driftskostnader? Men det var väl likadant innan. Är det sponsorer som inte vill slanta upp i gävletrakten?

Dock är väl publiksiffran i år sämre än på länge? Och hur ska det inte bli om vi fortsätter sjunka i tabellen?
Kommentera

Jajjen: Tja, vem kan eg klandra sponsorerna? Dom blir lovade guld och gröna skogar av klubben men får ju inget tillbaka. Det kan man nog leva med i ett par år, men nu närmar vi oss tvåsiffrigt vad gäller den saken. Fullt förståeligt att vissa tröttnar.
Kommentera

Jajjen: Titta bara på SAIK där supportrarna har nekat ännu en insamling.
gd.se/sport/bandy/saik/1.2638930-fansen-sager-nej-till-nya-insamlingar
Kommentera

sylf: När vann SSK, Luleå, Timrå, Skellefteå och Linköping nåt senast?
Kommentera

Lesky: Arenan är för dyr. Har framgått i media åtskilliga gånger.
Kommentera

Jajjen: Vem gjorde den missräkningen då? Man måste väl ha nån plan innan man bygger en arena
Kommentera

Jajjen: Med andra ord harvar vi i botten tills någon bränner ner arenan? :)
Kommentera

Gurra88: Nån har räknat fel. Oklart vem. Men jag tror inte att Czarnecki eller Sundlöv har nån del i det.
Kommentera

Jajjen: Var inte Hansen med och räknade?
Kommentera

Jajjen: haha inte jag heller:) Men jag räknar med att de som är ansvariga fått sparken för längesen
Kommentera

Jajjen: Eller så är Brynäs marknadsavdelning usel. Jag har aldrig hört talas om en annan elitklubb som saknar huvudsponsor. Pinsamt.
Kommentera

Lesky: Ungefär. Även om Brynäs blir svenska mästare kommer ett långsiktigt snitt att ligga på 5.000-6.000. Inget överskott där alltså. Återstår gör sponsormarknaden. Där är risken stor att marknaden har peakat. Återstående hopp är om nån mecenat, typ Ejendal eller Pecy, dyker upp eller om utfallet av juniorsatsningen maxar.
Kommentera

Peja: Enligt sina hemsidor tycks flera elitserielag sakna en huvudsponsor.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Enligt uppgift så är Brynäs ett av de lag som drar in mest sponsorpengar.
Utan huvudsponsor.

Hur har du kommit fram till att vi skulle dra in mer pengar MED en huvudsponsor, jämfört med nuvarande upplägg?

Kommentera

Jajjen: Låter pinsamt det där.
Att flera lag saknar huvudsponsor....
Kommentera

Huge: varför har vi en av de dyraste arenorna?
Kommentera

Gurra88: Svarade inte jag på det nyss?
Kommentera

Jajjen: Jo, det gjorde du.
Kommentera

Huge: men jag som trodde att brynäs alltid gjorde rätt.. vad fel jag måste haft. Frågan är om de inkompetenta som har ansvar i detta är kvar i klubben.. finns nog en del..
Kommentera

Gurra88: Visa mej en organisation utan klantskallar och jag ska visa dej ditt dockhus.
Kommentera

Jajjen: sant!. Men jag räknar med att de klanskallarna fått en stort hål i röven när de sparkades ut ur föreningen..
Kommentera

Gurra88: Går det till så på ditt jobb? Ett misstag sen är det sparken?
Kommentera

Jajjen: Finns det öht nån genomgång av ES-lagens arenor och hur mkt dom kostar sina resp klubbar?
Har vi verkligen den dyraste arenan?
Många lag täcker väl upp sina driftskostnader med eget kapital som man samlat på sig där vi själv kanske inte har så mkt sparat i ladorna.
Hur ser ex beläggningen ut vad gäller evenemang på andra arenor?

Hittills har jag bara sett påståenden om att LA skulle vara en jättekvarnsten om vår hals.
Men stämmer det verkligen att LA skulle vara exceptionellt dyr i jämförelse med många andra arenor?
Kommentera

Huge: Lägg ihop 1+1 nån jävla gång
Kommentera

Jajjen: Hahaha..jag antar att det var ironi.. För vem fan får inte gå om man gör en sån missräkning.
Kommentera

Huge: Höörrö, jag har aldrig sagt att vi har den dyraste arenan. Det var nån med läsproblem som drog den slutsatsen. Jag tvivlar starkt på att vi har den dyraste arenan. Men när en förening med liten ekonomi bygger för stort är det betydligt mer kännbart än om FBK gör det.
Kommentera

Gurra88: Jag förstår att du inte är ute på arbetsmarknaden än...
Kommentera

Jajjen: Jag förstår att du inte får sparken på din pulverlack eller vad du nu kan tänkas jobba med. Men när man bygger en arena och man gör en sån jävla missräkning klart det inte bara kan tas med en klackspark. Kan för helvete bli klubbens död.
Kommentera

Jajjen: Det var mest en retorisk fråga till framförallt vår fotbollstränande smålänning.
Han som förmodligen fick sparken ur laget när han slog ett felpass på träning...
Kommentera

Sundlöv: Vilken är din viktigaste uppgift de kommande åren?
– Hur man än vrider och vänder på det, och hur vi än gör, så går allt ut på att vinna. Naturligtvis är den viktigaste uppgiften att hitta en väg för Brynäs A-lag att vinna SM-guld. Det är ingen lätt väg att hitta, men jag tycker faktiskt att vi är en god bit på väg.

Men va fan EN GOD BIT PÅ VÄG?????????????
Någon som håller med elle? inte jag iaf USCH
Kommentera

foppa78: Minns hur han för ett tag sen pratade om att han skulle sluta.. Rent skitsnack. han vet att han inte får nått jobb nånannastans.. han suger ut så mycket han kan från brynäs först.
Kommentera

Gurra88:

Du kan väl erbjuda honom anställning på din Pulverlackering?

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: jag dör hellre långsamt än att jobba på industri.. :)
Kommentera

Gurra88: Vi som jobbar industri dör faktiskt långsamt!
Vad jobbar du själv med då?
Kommentera

foppa78: Menar inget negativt om yrket i sig.. jag vet bara att jag dött långsamt om jag fått syssla med de:) säljare för tillfället.
Kommentera

Gurra88: Nä det var bara ironi från min sida hehe
Kommentera

foppa78: dela gärna med dig av sundlövs svar i PM
Kommentera

Lesky: Det som MarcusElving tog upp skriver jag under på
sju dagar i veckan, Det vi hade behövt nu hade varit en ny
SC som kunde ha byggt vidare på den stabilitet som tydligen finns.

Men i stället så satsar man på samma som tidigare.

Då kommer en viktig fråga: Har det vart aktuellt med en annan SC?
Varför inte isf?
Tycka som HGK att Ekholm väger upp alla negativa värvningar
är i mitt tycke korkat.
Men han är säkert nöjd att bara få vara med i Elitserien.

Sen att Huge skulle vara nått föredöme här inne, det måste vara ett skämt.
Han om nån sitter och raljerar om osnutna dagisbarn, senast till mig.
Jag är 42 år.
Tycker att han är förmer än alla andra, bara för att han inte tycker att Brynäs
gör något fel.
Kommentera

mk: Har HGK uttalat sig om Värvningarna? vart isåfall?

Alla är nöjda med att de spelar elitserien och att de får sin lön den 25:e varje månad..
Kommentera

Gurra88: Skulle du varit missnöjd med att spela i elitserien och få lön den 25:e? ;-)
Kommentera

Gurra88: Istället för att räkna upp alla risiga nyförvärv nöjer jag mig med att nämna ett. Janne Hautonen, Bäckis ersättare.... Go Sunklöv, go Sunklöv, go go go Sunklöv. Nä, för att vara ärlig så tycker jag faktiskt att Sundlöv verkar lägga ner mycket energi och har ett stort Brynäshjärta. Tyvärr kanske inte det räcker för att jobba som SC, särskilt om den skrala spelarbudgeten inte ger utrymme för dyra nyförvärv som lika gärna skulle kunna ersättas med juniorer.
Kommentera

« · 1332874 · »